Mijn trouwe allstars..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cindequil

Mijn trouwe allstars..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 12:22

Zijn niet meer. |(

Afbeelding
Bron: http://g4.img-dpreview.com/155C80A6875D ... AC3678.jpg

Hallo lieve bokkers,
Graag wil ik even mijn verhaal kwijt, want ik ben hier natuurlijk helemaal kapot van.

Al een langere tijd, loop ik met het probleem van slechtuitziende, kapotte etc. schoenen, wie kent dit niet?
Nou ben ik een echte All Stars fan, en heb ook diverse paren versleten, maar kon het nooit over mijn hart verkrijgen om deze weg te doen.
Een paar maanden geleden had ik eindelijk de stap gezet om mijn allereerste allstars weg te gooien, vol gaten, modder, stro/hooi, oftewel: er was niets meer van over. Ik trok ze niet meer aan en ze stonden stof te vangen in de kast.
Hier heb ik wel een traantje bij moeten laten. ;(

Afijn, nu een paar maanden later, begonnen mijn allernieuwste paar, ook schoonheidsfoutjes te vertonen.. >;)
Koppig als dat ik ben, droeg ik ze, tot de blaren op mijn hielen stonden.
Want schoenen weggooien die nog "goed" zijn? Ben je mal! :roll:

Mijn vriend liep al wekenlang te zeuren, waarom ik in godsnaam die schoenen nog niet weg had gegooid.
De mafkees! Maar nou, heeft hij eindelijk zijn zin gekregen... Mijn All Stars, mijn schatjes, mijn allerliefste schoenen, zijn niet meer. |( |(
Ik heb de veters eruit gehaald, om toch nog een aandenken te hebben, mooi in een strikje, ingelijst boven mijn bed. Y;(

Even zonder dollen.
Ik heb van mijzelf erg scheve voeten, en goede schoenen zijn een must en daarbij draag ik zooltjes.
De binnenkant begon schuurplekken te vertonen door mijn zooltjes en ik kreeg steeds giga blaren en knelplekken op mijn tenen.
Maar ik kon het niet over mijn hart verkregen om ze weg te doen. De buitenkant was nog helemaal gaaf en dus waren mijn schoenen nog "goed".
Iedereen in mijn omgeving verklaarde mij voor gek om met kapotte schoenen rond te lopen en daarmee mijzelf te pijnigen. :')

Zijn er meer mensen die zo'n moeite hebben om hun maatjes zomaar weg te gooien?
Kunnen wij elkaars leed verzachten? Verzamel u, schoenenverzamelaars!

Ik ben nou niet zo'n iemand die 100 paar schoenen heeft hoor, haha. Ik heb dus nu nog maar 3 paar sneakers. :')
Laatst bijgewerkt door Cindequil op 24-10-13 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Rosalie99

Re: Mijn trouwe allstars..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 12:23

_O-

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 12:26

Ik had laatst oude cowboylaarzen weggegooid. Toen zag ik een paar dagen later de container aan de weg staan. Ik kon me niet inhouden, heb ze eruit gevist en nog weken achter in mijn auto bewaard. Alleen ze waren zo op, en in een poging ze nog toonbaar te krijgen was er veel te veel olie op gedaan, dus ze waren knalgroen. Onlangs heb ik ze toch maar weggeooid...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 12:27

Ik leef met je mee :(:) en herken het. Niets zo lekker als een paar fijn zittende schoenen. Ze gaan hier ook pas weg als ze echt helemaal op zijn. Van binnen en van buiten, bij voorkeur laat ik ze nog een keer repareren bij zoolproblemen maar eens moet het. Alleen zorg ik er wel voor dat ik dan een paar goede vervangers heb die ingelopen zijn.

Al lukt het me met een paar nu niet. Ik kan maar geen fijne vervangers vinden. Heb al een paar gekocht dat nagenoeg identiek is maar ze willen maar niet heel soepel gaan zitten. Tot die tijd blijf ik het oude stel dragen. Ben daarvoor al bijna 2 jaar op zoek naar vervanging. -O-

Wel snel dat ze na een paar maanden alweer stuk zijn, de nieuwe dan.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 12:27

ik kan dus ook alle schoenen makkelijk weg doen, behalve mn all stars :') daarvan heb ik ook mijn eerste paar nog steeds in de kast staan :j gelukkig zien die van mij er na 8 jaar nog steeds mooi uit, maar goed ik heb dan ook kei veel schoenen en wissel nogal eens :))
Ookal heb ik ze niet zo vaak meer aan (vooral de kleur, roze met groen geruit maakt dat ze nogal eens lastig te combineren zijn) ik zou ze nog steeds niet weg doen <3

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 12:29

Aaaahw. :(:)

Lotgenoot! Ik heb nog wel 5 paar schoenen staan die ik niet weg wil doen. :')
eilleen333 schreef:
Ik had laatst oude cowboylaarzen weggegooid. Toen zag ik een paar dagen later de container aan de weg staan. Ik kon me niet inhouden, heb ze eruit gevist en nog weken achter in mijn auto bewaard. Alleen ze waren zo op, en in een poging ze nog toonbaar te krijgen was er veel te veel olie op gedaan, dus ze waren knalgroen. Onlangs heb ik ze toch maar weggeooid...

Hahaha dit is wel heel ernstig. :')

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 12:30

Eleionomae schreef:
ik kan dus ook alle schoenen makkelijk weg doen, behalve mn all stars :') daarvan heb ik ook mijn eerste paar nog steeds in de kast staan :j gelukkig zien die van mij er na 8 jaar nog steeds mooi uit, maar goed ik heb dan ook kei veel schoenen en wissel nogal eens :))
Ookal heb ik ze niet zo vaak meer aan (vooral de kleur, roze met groen geruit maakt dat ze nogal eens lastig te combineren zijn) ik zou ze nog steeds niet weg doen <3

Dat zijn net als mijn oude allstars! GimmeGimmeGimme _O-

Haha eilleen333 ik voel met je mee, ik ben nu ook geneigd naar de bak te lopen :P

Succes met de zoektocht verder karuna. :(:)
Laatst bijgewerkt door Cindequil op 24-10-13 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 12:30

DAT HEB IK OOK _O- Mijn zwarte AllStars heb ik vorige week met secondelijm geplakt omdat de zool los was. En de schoenen die ik hiervoor had (en die dáárvoor) heb ik jaaaaren gehad, heb het weggooien steeds uitgesteld, ondanks dat ze écht niet meer konden :+

Maar ik heb het met alles. Ik had ook liefdesverdriet toen mijn mobiel stuk was, en de dag dat mijn auto het begeeft overleef ik ook niet :=

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 12:31

Hmmm tip voor de volgende keer: gooi ze niet weg maar lever ze in in zo grote kledingcontainer. De armere mensen ook weer blij ;)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 12:32

Cindeeh schreef:
Eleionomae schreef:

Dat zijn net als mijn oude allstars! GimmeGimmeGimme _O-

De laarzen die ik nu heb zijn nog mooier en fijner. Al drie keer een nieuwe zool gehad, en als ze echt doorslijten (wat ik gelukkig nog niet zomaar zie gebeuren) laat ik er eerder een nieuwe laag leer over maken dan ze weg te doen. zulke fijne schoenen als die vind ik nooit meer!

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 12:32

Sjors schreef:
Hmmm tip voor de volgende keer: gooi ze niet weg maar lever ze in in zo grote kledingcontainer. De armere mensen ook weer blij ;)

Meestal doe ik dat ook wel, maar nu je het zegt, heb ik daar nu niet over nagedacht, stom. Maar zodra ik ze uit de container vis, kan ik ze niet meer loslaten, dus voor nu laat ik het maar voor de volgende keer, als ik die helaas moet komen ;(

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 12:33

Sjors schreef:

Dat heb ik overwogen, maar ze waren zo stuk... Dat vind ik dan sneu.. Krijgt iemand schoenen en dan liggen ze helemaal uit elkaar, en de stukken leer die er nog zijn zijn groen van de schimmel...

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 12:34

Ik kom nu net een foto tegen, Zoveel mooie schoenen. |(

Afbeelding
Linksonder iswas van mij, roze/groen geruit

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 12:38

jaa die heb ik dus ook volgens mij :))

wacht ik zoek ze op en maak een foto :')
Afbeelding

<3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 13:21

Ik heb al mijn oude nikes nog :') Denk intussen dat ik nu al mijn 15e paar loop. Maar kan ze gewoon niet weg doen. Want sommige zijn nog goed voor tentfeesten. Of als ik door het kanaal moet.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 13:33

Heel herkenbaar, ik heb het momenteel met mijn dierbare Nike Air Max. Ze vallen bijna letterlijk uit elkaar, maar ik draag ze nog steeds.
Er moet dringend een nieuw paar komen, maar ik blijf het maar uitstellen :D Ze lopen nog zo heerlijk, ondanks dat ik erg natte voeten
krijg bij het minste regen :)

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 13:38

Cindeeh ik zou bijna zeggen dat ik je ken,
ik heb ook zo ooit samen gezeten,
met de meest rechtse schoenen ( met roze veter )
ik heb ze gelopen tot de zool dood was en ik op rubberen vierkantjes liep :')

Inmiddels weer een paar schoenen,
ze zitten zo lekker, en het is mijn enigste paar :o

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 18:22

Och ik ken het precies.. Heb veel te lang op mn nikes gelopen, terwijl ze echt echt helemaal op waren.. Daarna nog een paar allstars, die niet meer konden, maar ik kon het niet over mn hart krijgen om ze weg te doen. Want ja, die schoenen zitten juist het fijnst.. Uiteindelijk mezelf erover heen gezet en een nieuw paar gekocht, dan begint het drama opnieuw, vrees ik. :')

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 18:32

eilleen333 schreef:

Dit is wel erg :') :')

Ik ben ook fan van all stars. Niet met van die vage printen of kleuren, gewoon zwart, grijs en donkerblauw. Ideaal te combineren! Mijn oude grijze all stars waren zo slecht geworden met gaten enz, dat ik nieuwe grijze heb gekocht. Maar op de 1 of andere manier kan ik het oude paar toch ook niet weggooien :(:)

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 19:24

Eleionomae schreef:
jaa die heb ik dus ook volgens mij :))

wacht ik zoek ze op en maak een foto :')
[ Afbeelding ]

<3

Oh die van mij waren wel anders haha, maar zo moooi spul.. <3
Oh mijn voeten zijn gedoemd, ik wil allstars dragen :(

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:25

Oh ja herken het ook. Ik kan zulke dingen ook zo moeilijk weg doen als ze jaren met mn voetjes overal zijn geweest en ik er zoveel ''plezier'' van heb gehad :')

Vooral omdat ik mn schoenen dan vaak ook nog zo mooi vind, nouja anderen zien dat wrs indd niet :')
Maargoed, dat heb ik ook met kleren, al zijn ze te klein en het is mn levelingsshirt geweest heb ik er ook moeite mee :')

Flits__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:07

Ik heb er ook echt moeite mee haha, heb nog een paar zwarte allstars staan die inmiddels groen uitgeslagen zijn. Ze zien er echt niet uit, maar zitten zo lekker!

Ik heb trouwens die allstars die je net op de foto liet zien TS haha. Die staan nu in de kast stof te vangen, misschien moet ik ze toch eens aandoen :P

SaartjeNina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:16

Ik heb nieuwe vans, maar wil ze niet te vaak aandoen om te voorkomen dat ze kappot gaan :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:19

Ja haha!
Mijn vans zijn aan de binnenkant helemaal kapot, zijn helemaal doorgelopen maar toch.. het zijn m'n baby's en ik wil ze niet weggooien. Ze zijn mee geweest naar Spanje, Italië, Frankrijk talloze dagjes weg met vrienden, mee op introductie week waar er elke dag liters bier overheen gingen, concerten en ga zo maar door. <3

Heb ook een paar roze all stars waar de gaten inzitten, kan ze niet meer aan zonder blaren te krijgen maar.. ze staan al ruim 2.5 jaar stof te vangen. Er zitten zulke fijne herinneringen aan. <3

(en ik heb gewoon nog draagbare all stars en vans dus waarom ik ze niet weg kan gooien weet ik niet haha)

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:24

Ik heb het ook met mijn wandel/rij/ schoenen...

Ik kan ze gewoon niet weggooien. Heb nog een paar staan waar ik al zeker 4/5 jaar niet op gelopen heb. Compleet gaar..

Inmiddels is het paar wat erna is gekomen ook compleet gaar.

Schoenmaker wil ze ook niet meer maken ;( en hij heeft natuurlijk ook gelijk. :')

Sneakers weggooien heb ik minder moeite mee. Maar daar loop ik aanzienlijk minder op omdat die niet zo fijn lopen.