Al enige tijd wil ik dit topic openen, niet uit jaloezie maar uit interesse.
Misschien bestaat al zo'n topic, maar ik kon het niet vinden
Goed, zoals de titel al zegt; waar doen jullie het van? Een term die je wel eens vaker hoort en ik sta ook vaak voor een raadsel.
Ik verdien soms iets meer dan modaal en ik heb 2 paarden, wel en dat is soms echt prijzig! Ik heb de 2e aangeschaft in een tijd dat ik ruim boven modaal verdiende en ik ben gezegend dat ik ze heb en ze nog kan betalen.
Dan zie ik vaker dames van om en nabij mijn leeftijd, werken in bijv. een winkel (beneden of modaal inkomen) hebben 2 paarden, rijden met nieuwe zadels, rijden meerdere keren per maand wedstrijden op soms hoog niveau en laten we eerlijk zijn; wedstrijd rijden kost nou eenmaal veel geld, zeker op hoog niveau.
En dan denk ik; hoe? Van sommige weet ik dat ze het niet van pap & mam krijgen. Hebben ze dan een gulle partner?
En dit soort situaties zie ik veel vaker, met kleine inkomens toch het duurste van het duurste. Net als de setjes verslaving van veel (jonge) meiden maar ook volwassenen. Begrijp me niet verkeerd, ik vind setjes ook prachtig en ik ben zeker niet jaloers. Maar ik zie sommige dames met de nieuwste sets uit de nieuwste collectie en dan van de dure merken, terwijl ze een mager inkomen hebben. En ik moet echt sparen voor setjes en dan koop ik mezelf echt geen set van 150 euro of meer.
Hoe? Ik wil dit ook kunnen!
Zijn er dan echt (jonge) meiden met zo'n vet salaris en verkijk ik mij op wat men bij bijv. een winkel verdient?
Dus mijn vraag; reveal me your secrets! Waar doen jullie het van?
! Wil ik ook hebben/kunnen
Ik ben nu keihard aan het sparen voor een nieuw op maat gemaakt zadel, ja dan heb ik straks een duur zadel maar ik ben al maanden bezig met sparen en geef ik al maanden nauwelijks wat uit. (Ik heb nu geen eigen zadel en als ik er dan toch 1 moet dan meteen een goede)
Daar heb ik destijds mijn zadel enzo mee bij elkaar gespaard.