Verwend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ohana_91

Verwend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 00:01

Ik hoop dat het hier goed staat, anders graag verplaatsen :)

Ik heb een luxeprobleem, het probleem dat ik verwend ben. Ik heb gewoon niets nodig om het moment dat ik cadeautjes moet verzinnen! Ik ben tevreden met weinig en dat zorgt ervoor dat ik moeilijk cadeautjes kan verzinnen.
Wij vieren thuis Sinterklaas, gewoon gezellig cadeautjes voor elkaar kopen en op 5 december uitpakken, gezellig muziekje op, lekkere dingen (pepernoten!) op tafel.
Een week later ben ik jarig. Dat is het begin van het probleem. Voor 5 december moet ik cadeautjes verzinnen die ik leuk vind om te krijgen, maar voor mijn verjaardag ook (want mijn mama, zusje, papa en opa's en oma's vinden het niet leuk om geld te geven, dat vinden ze niet een 'cadeau'). Van de rest vraag ik wel gewoon geld, zodat ik kan kopen wat ik leuk vind. Ik heb al een klein verlanglijstje voor mijn verjaardag en ook wel wat kleine dingen voor Sinterklaas, maar nog lang niet genoeg. Ook met mijn vriendinnen vieren we Sinterklaas/Kerst door middel van lootjes, wat betekent; nog een verlanglijstje maken. Wat ben ik blij dat we bij mijn vriend een spel doen, dan hoef ik tenminste niet na te denken wat ik allemaal wil vragen...

Ik heb al eens diep nagedacht en kom bijna niet op cadeautjes.
Nieuwe paardrijspullen zijn niet nodig, behalve een cap en een laarzentas en die staan al op het verlanglijstje :+
Ook heb ik wat kleine dingetjes, zoals een parfum en een nieuwe kalender, maar ja, dat is natuurlijk niet genoeg om drie verlanglijstje mee te vullen.
Ook wil ik graag een lens voor mijn Canon 600D, ben er nog niet precies uit welke lens, waarschijnlijk een 18-200 lens,
maar ik heb nog verjaardagsgeld van vorig jaar liggen en met het verjaardaggeld dat ik dit jaar er nog bij ga krijgen, kom ik al een heel eind.

Hebben jullie nog suggesties? Make-up heb ik genoeg, nagellak en sieraden ook.
De normale makkelijke 'meisjesdingen' vallen dus eigenlijk al af.
Voor Sinterklaas thuis en met mijn vriendinnen doen we niet zulke hele grote bedragen.
Thuis zal het zo'n 15/20 euro zijn en met vriendinnen 10/15. Het gaat ons meer om de gezelligheid dan om de cadeautjes,
maar er wordt wel verlangd dat er iets op het verlanglijstje staat :+

Wie oh wie helpt dit verwende meisje dat nog drie verlanglijstjes moet vullen?
En ook nog zo snel mogelijk de verlanglijstjes klaar moet hebben in verband met het kopen van de cadeautjes

Edit: Wat verkeerd geformuleerd waardoor het verkeerd opgevat werd
Laatst bijgewerkt door Ohana_91 op 23-10-13 00:44, in het totaal 1 keer bewerkt

wreckh

Re: Zwaar verwend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 00:07

Douchegel, bodylotion, sokken, paardrijhandschoenen, gewone handschoenen, sjaaltje. Allemaal dingen dus die je altijd wel een keer kan gebruiken. Of waar je nooit genoeg van kan hebben. Deze dingen staan vaak standaard op mijn verlanglijstje.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 00:07

Het is niet waar je om vraagt, maar ik wil je adviseren om je nog eerst GOED te laten adviseren over die lens die je wil gaan kopen. Eventueel hier in het topic ervoor op Bokt zitten een aantal mensen die er echt verstand van hebben. Een 18-200 zou ik zelf alleen voor kiezen als je écht écht geen mogelijkheid hebt om met meerdere lenzen die je dus moet verwisselen te werken, anders is het super zonde van het kwaliteits verlies wat je hebt door zo'n superzoom. ;)

Qua kadootjes heb ik op dit moment helaas geen tips eigenlijk, als me nog wat leuks te binnen schiet wat je kan vragen hoor je het, haha.

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 00:08

Ik heb een beetje hetzelfde, wij doen dan geen sinterklaas maar ik ben eind november jarig en we vieren wel kerst met kadotjes etc. en ook bij mijn vriend kerst.
Kleding, schoenen, telefoonhoesje en een tas zijn dingen die ik waarschijnlijk maar ga vragen, misschien een leuk spel.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 00:12

Aaah er schiet me een idee te binnen. Je kan tegenwoordig toch van die korte abonnementen op tijdschriften kado doen/krijgen ? Misschien vind je dat wel leuk?

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 00:14

Doe(n) jij/jullie nog zo diehard sinterklaas op een leeftijd van 21 jaar? :P
Haha sorry maar dat vind ik best grappig... Mijn ouders peinzen er niet over :')

En wat betreft je cadeautjes... aangezien je alles al hebt kun je misschien iets vragen waar je een andere en plezier mee kan doen? ^.^ Feel-good is ook wat waard. Misschien nog wel meer dan iets krijgen waar je zelf wat aan hebt.

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 00:17

@wrechk Paardrijhandschoenen is inderdaad een goede, die komt gelijk op mijn lijstje.
Douchegel en bodylotion zet ik er nooit op, omdat ik dat eigenlijk standaard krijg van vriendinnen op mijn verjaardag :+
Sokken heb ik net een hele stapel van gekocht.
Handschoenen en een sjaaltje is inderdaad ook wel een goede, heb geen idee wat ik nog allemaal in mijn 'winterkast' heb liggen. Zal morgen gelijk eens even kijken.
Dank je wel voor de tips!

@Alwiene Dit ga ik ook zeker doen :) Ik heb nu een 18-55 en een 50 mm lens en wil nog een aanvullende lens voor 'grotere afstanden'. Ik hoef de lens niet per direct te hebben en ook niet perse in december te kopen, dus alle tijd om me te verdiepen in lenzen en advies te vragen. Maar dank je wel voor de tip! Heb liever dat iemand zoiets zegt dan dat ik een lens koop waar ik later spijt van heb.
Van dat abonnement vind ik een leuk idee! Ga morgen gelijk kijken of de Bit of de Ros toevallig zo'n actie heeft lopen,

@Rosannee_ Tas is ook wel een goed idee! Kleding en schoenen heb ik genoeg kast puilt uit

@Thesserd Ja :) Mijn ouders zijn gescheiden en mijn moeder vindt zo'n 'familiemoment' heel erg veel waard.
Het gaat bij ons ook meer om de gezelligheid dan om de cadeau's. In de familie van mijn vriend is het precies zo. Daar wordt Sinterklaas ook gevierd als 'familiemoment'. Pas als er allerlei vervelende dingen gebeuren in de familie besef je pas hoeveel het je waard is en daarom is zo'n traditie als Sinterklaas/Kerst ook extra waardevol bij ons.

Het probleem is gewoon dat ik op dit moment eigenlijk niets 'nodig' heb en halverwege het jaar allerlei dingen heb die ik nodig heb en dan eigenlijk ook wel zo noodzakelijk zijn dat ik niet kan wachten tot december. En dan is het december en dan weet ik weer geen cadeautjes. First world problems :+

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 00:23

Aha dat verklaart een boel :) Is ook niks mis mee!

Maar verwendheid is nooit goed hè :P ook voor jezelf niet. Je gaat er naar leven. Vandaar dat het misschien goed is om het te besteden aan iets wat niet direct voor jezelf is, denk ik.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 00:30

http://www.123tijdschrift.nl/ros-magazine-abonnement

http://www.123tijdschrift.nl/bit-magazine

Beide hebben inderdaad dus wel een kado optie die in budget past en vanzelf stopt :)

Wat die lens betreft zou ik kijken naar een telelens, in plaats van een superzoom. Bijvoorbeeld de Canon 55-250, die werd heel veel aangeraden aan mensen die een betaalbare telelens zoeken voor hun Canon. Alleen lees ik al denk ik een jaartje niet meer mee in dat topic, dus kan zijn dat er al weer een nieuwere betere optie op de markt is. Heb zelf een 550D met o.a. een 70-200 IS F4. Geweldige lens, maar met een prijskaartje wat niet iedereen kan en wil betalen voor een lens. Maar fijn dat je je goed laat voorlichten, nog één tip, laat dat doen door iemand met écht verstand van zaken en liefst die er geen belang bij heeft om jou iets te verkopen. Dus zeker geen media markt verkoper bijvoorbeeld, er zitten goede tussen, maar die zijn best zeldzaam. De meeste bij de MM doen alsof ze er verstand van hebben maar... :x

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 00:32

Thesserd schreef:

Maar verwendheid is nooit goed hè :P ook voor jezelf niet. Je gaat er naar leven. Vandaar dat het misschien goed is om het te besteden aan iets wat niet direct voor jezelf is, denk ik.

Ik leef er niet naar. Hoe ik dit durf te zeggen? Omdat onze financiële omstandigheden slechter zijn dan de meeste mensen hier op bokt. Ik heb geleerd gelukkig te zijn met weinig en creatief/zuinig om te gaan met geld.
Daarom vraag ik geen dure dingen, omdat ik me bezwaard voel voor mijn familie (vooral mijn ouders)

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 00:34

Alwiene schreef:
http://www.123tijdschrift.nl/ros-magazine-abonnement

http://www.123tijdschrift.nl/bit-magazine

Beide hebben inderdaad dus wel een kado optie die in budget past en vanzelf stopt :)

Wat die lens betreft zou ik kijken naar een telelens, in plaats van een superzoom. Bijvoorbeeld de Canon 55-250, die werd heel veel aangeraden aan mensen die een betaalbare telelens zoeken voor hun Canon. Alleen lees ik al denk ik een jaartje niet meer mee in dat topic, dus kan zijn dat er al weer een nieuwere betere optie op de markt is. Heb zelf een 550D met o.a. een 70-200 IS F4. Geweldige lens, maar met een prijskaartje wat niet iedereen kan en wil betalen voor een lens. Maar fijn dat je je goed laat voorlichten, nog één tip, laat dat doen door iemand met écht verstand van zaken en liefst die er geen belang bij heeft om jou iets te verkopen. Dus zeker geen media markt verkoper bijvoorbeeld, er zitten goede tussen, maar die zijn best zeldzaam. De meeste bij de MM doen alsof ze er verstand van hebben maar... :x

Ah super! Dank je wel dat je dit al voor mij hebt opgezocht.
Goede tip, daar had ik zelf nog niet aan gedacht. Ja ik heb het niet zo op 'verkoperslui', niets negatiefs, maar
ze hebben er altijd belang bij om mij iets te verkopen en ik wil onafhankelijk advies.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 00:40

Thermo ondergoed.....komt een strenge winter aan.

Van die warmhoudt dingen die je in je laarzen kan doen *komt even niet op naam*

lekkere geurkaarsen of waxmelts..en mocht je nog geen brander hebben voor de waxmelts, dan meteen een leuke brander
http://waxmelts.nl/

Misschien heb je nog een hoofdstel o.i.d wat wel een nieuw kleurtje kan krijgen, dan kan je lederverf vragen. Voor tips:
[HAR] Lederverf hoofdstel

Misschien vind je breien of haken leuk en kan je wol vragen?.

Misschien zijn er nog wat films/cd's die je graag wil hebben?

Allemaal leuke en goedkope dingen.

Woon je al op jezelf? Zo nee, dan zou je alvast wat dingen voor je uitzet kunnen vragen. B.v theeglazen, een blender enz

*denkt nog even verder*

En hé beter verwend dan verwaarloosd.....krijg zelden cadeaus ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 00:47

Ik weet niet of je bling bling leuk vind en van knutselen en prutsrn houd? Bij de lidl hebben ze een strass-steen zet :D kan je zelf steentjes of verschillende dingen maken

Ohana_91

Re: Verwend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 00:51

@Kitty1985 Dingen voor mijn uitzet is inderdaad een goed idee, vriendlief en ik willen gaan samenwonen zodra ik afgestudeerd ben. Ik weet dat hij graag samen dingen wil uitzoeken (zoals servies enzo), maar kleine dingen zoals theeglazen en blenders komen altijd van pas! Die dingen die je in je schoenen doet om je voeten warm te houden *kom ook niet op het woord nu* zijn inderdaad een goed idee! Heb altijd koude voeten in de winter
@prugelpiet Leuk! Zo'n typje ben ik wel ja, hou er van om creatief te zijn. In fases :+ Zit op dit moment wel in zo'n fase dat ik graag knutsel, heb nog een paar schoenen liggen die ik graag wil pimpen, dus dan zouden strass steentjes ook een leuk idee zijn.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 01:03

Sammylover schreef:
Thesserd schreef:

Ik leef er niet naar. Hoe ik dit durf te zeggen? Omdat onze financiële omstandigheden slechter zijn dan de meeste mensen hier op bokt. Ik heb geleerd gelukkig te zijn met weinig en creatief/zuinig om te gaan met geld.
Daarom vraag ik geen dure dingen, omdat ik me bezwaard voel voor mijn familie (vooral mijn ouders)

Nevermind idd, totaal verkeerd opgevat dit :')

En, misschien heb je hem al, maar zo niet.. De 50mm lens van Canon is ook érg leuk. Geen zoomlens maar wel een heel leuk lensje voor bijvoorbeeld portretfoto's met veel scherpte diepte (diafragma kan tot 1.8!). Hij kost volgens mij zo uit m'n hoofd €100 :)

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 01:13

Thesserd schreef:
Nevermind idd, totaal verkeerd opgevat dit :')

En, misschien heb je hem al, maar zo niet.. De 50mm lens van Canon is ook érg leuk. Geen zoomlens maar wel een heel leuk lensje voor bijvoorbeeld portretfoto's met veel scherpte diepte (diafragma kan tot 1.8!). Hij kost volgens mij zo uit m'n hoofd €100 :)

Maakt niet uit, mijn fout!
Ja die heb ik al, destijds gekocht bij mijn camera voor 70 euro, was in de aanbieding en wou hem anders met mijn verjaardagsgeld kopen dat ik in december kreeg, maar vond 30 euro korting teveel om hem te laten liggen

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 01:20

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 01:23

@Avonturier Deze optie werd eerder geopperd en hier ga ik ook serieus over nadenken. Vind het een mooi gebaar! Ik vind Brooke ook een goede om mee te nemen

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 01:26

Mijn zus weet ook nooit wat ze moet vragen voor haar verjaardag, en vraagt dus altijd maar geld.

Daar doe ik dus ook niet aan.

Paar jaar geleden heb ik kaarsen gemaakt, en daar 20 euro aan kleingeld in verwerkt :')

Dit jaar heb ik bij allemaal verschillende winkels cadeaukaarten gekocht met een klein bedrag erop (2,50/5 euro) . o.a. Hema, xenos, c&a enz.

Deze kaarten heb ik op een a4 geplakt en laten lamineren.
Had ook een staatslot gekocht en op de achterkant geplakt, helaas is die helemaal zwart geworden tijdens het lamineren -:(-

Zo heeft ze toch geld, maar ook weer niet :D

Ze vond het erg leuk en origineel.

Maar uitzet dingen zijn echt heel handig, en hoeft ook niet duur te zijn (denk ook aan theelepeltjes/vlalepeltjes/spaarlampen/vleesmessen enz)

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 09:22

Bij os is ook (bijna) iedereen rond de kerst/ nieuwjaar jarig.
Sinterklaas zijn we mee gestopt en meestal pakken we kerst en de verjaardag samen.

Mijn kadoo (samen met mijn broer en zijn vriendin) wordt dit jaar voor de kerst en de verjaardag van iedereen een abbonement voor de dierentuin hier in de buurt.
Omdat we het samendoen blijft er een leuk bedrag over.
ik moet alleen nog iets verzinnen voor mijn broertje en zijn vriendin (ken ik nog niet).

Mijn ouders combineren het ook gewoon en wij krijgen allemaal een jaarkaart voor eurodisney en 1 nacht verblijf bij een hotel in de buurt (en de prijs daarvan valt best mee ;) is goedkoper dan 2 of 3 dagen boeken via een reisbureau)

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 09:28

Ik vraag dan altijd een donatie aan een goed doel. Of een combinatie van een goed doel en waar je zelf ook nog iets aan hebt, zoals een adoptie-kip waar je biologische eieren van krijgt. Je kunt het zo gek niet verzinnen of je kunt het wel financieel adopteren (met een beetje googelen).
Of de cadeaubomen van Natuurmonumenten, vind ik ook altijd leuk. Kun je op boomplantdag je eigen boom gaan planten, die daar toch maar mooi de lucht staat te zuiveren.
Edit: Ik zie dat de webshop van Oxfam Novib ook al genoemd is, dat ik die vergeten was, zeg. Heb ik ook wel eens wat van besteld :j

Wees er maar trots op dat je tevreden kan zijn met wat je hebt +:)+

Naast de goede doelen kan men mij ook altijd blij maken met een uitje.. Theater, bioscoop, buitenritje... Van ervaringen wordt je gelukkiger dan van materieel bezit, is onderzocht :)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 10:05

Vraag iets dat de gever zelf maakt? Ik bak graag taarten en geef die wel eens kado voor een verjaardag. Misschien breit je oma heel mooi (sorry, dat is wel een heel stereotyp voorbeeld :P ) en kun je haar een zelfgemaakte sjaal vragen. Ik noem maar wat. :)

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 10:13

Ik ben een paar jaar geleden begonnen met sparen voor mijn uitzet. Elk jaar met kerst en verjaardag vraag ik iets, ondertussen heb ik mijn complete keukeninrichting (behalve de apparaten i.v.m. garantie) bij elkaar gespaard. Volgende item op mijn lijstje zijn handdoeken (en ook daar ben ik vorig jaar al mee begonnen).

Misschien zijn cadeaubonnen ook een idee? Van b.v. H&M, esprit etc.? Dan kun je naderhand zelf iets leuks gaan kopen :)

lucyknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 10:20

Sinterklaasfeest een andere invulling geven misschien een idee? Wij doen hier het kerst/sinterklaasspel. Erg leuk, iedereen koopt 3 kadootjes van max 5 euro per stuk. Daar zitten soms de meest vreemde dingen tussen (van sokken tot krasloten)en hebben de hele avond pret voor een klein budget. Ideetje misschien, hoef je ook geen verlanglijstje te maken. De voorpret is ook al leuk, met mn dochter op zoek naar orginele/handige/grappige kadootjes voor weinig...
http://sinterkerstspel.nl/

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 10:24

Een bon om uit eten te gaan, een workshop te volgen, naar de film of naar de dierentuin o.i.d. ?