Ik heb bezoek!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Littera

Ik heb bezoek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 14:16

Het is een heerlijk zonnige dag, en na wat college te hebben gevolgd, ben ik neergestreken achter mijn bureau om een verslag af te maken. De ramen staan open, een zacht briesje vult de kamer, en... er zitten zeventien lieveheersbeestjes op het glas. :D Rode, zwarte en gele, zodat ik tegen de zeer inspirerende vlag van Duitsland aan kijk (wie is er nou niet gek op braadworst? - afgezien van vegetariërs :')).

Af en toe komt éen van mijn kleine vrienden binnen en landt op mijn toetsenbord, zodat ik bijvoorbeeld de lttr e nit mr kan gbruikn. Na een paar seconden vliegt hij (of zij? Hoe zie je dat bij deze prachtige wezens?) weer weg, naar buiten, om zich bij zijn soortgenoten te voegen.

Toevallig staat het lieveheersbeestje hoog op mijn lijst 'leuke dieren die niet aaibaar zijn', dus zijn alle exemplaren hier van harte welkom. <3

Nu vraag ik me af: heb ik zo'n aantrekkingskracht op deze ladybirds (cute, cute, cute :*) of zijn er meer mensen die deze dagen opeens een leger aan nieuwe vrienden hebben gekregen? :D

Ekeif96

Re: Ik heb bezoek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:21

Bij ons weten ze ook altijd mijn slaapkamer te vinden.
Hele nesten voor mijn gevoel....
Vind ze vreselijk irritant dus ik raadpleeg vaak mijn deo-bus op dat soort momenten :o

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:21

Ja hier ook ! Hele voortuin zit vol en zodra je de voordeur opendoet komen ze allemaal gezellig naar binnen. Geen idee hoe of waarom ze er ineens met zoveel zijn maar vind het wel leuk :p

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:23

Mag hopen dat ze niet bij ons komen, me nichtje is er en die is als de dood voor vliegjes en lieveheersbeestjes :')

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 14:24

LisaaBloem schreef:
Ja hier ook ! Hele voortuin zit vol en zodra je de voordeur opendoet komen ze allemaal gezellig naar binnen. Geen idee hoe of waarom ze er ineens met zoveel zijn maar vind het wel leuk :p

Jaaa ze zijn leuk hè? <3

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:28

Je bezoek is helaas minder onschuldig dan het er uitziet. Niet voor jou, wel voor onze inheemse lieveheersbeestjes. Je bezoekers zijn afstammelingen van Aziatische lieveheersbeestjes, die in de herfst een droog plekje zoeken om massaal te overwinteren. Ze slapen gezellig samen in op elkaar in een bol, om in het voorjaar weer naar buiten te gaan. Alleen dragen deze Aziatische kevertjes een parasiet bij zich waar ze zelf geen last van hebben, maar waar wel hun inheems neefjes aan dood gaan. Meer info op bijvoorbeeld:

http://www.natuurbericht.nl/?id=9554

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 14:32

Ze hebben inderdaad een deukje. :j En ze zijn dus nog exotisch ook! <3

Wel jammer voor onze Nederlandse lieveheersbeestjes :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:37

Schattig! Maar eh... Ladybirds? Bedoel je niet ladybugs?

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:42

Doanique schreef:
Schattig! Maar eh... Ladybirds? Bedoel je niet ladybugs?

Wikipedia schreef:
,,De eerste vertaling leeft voort in het Duits (Marienkäfer) en Engels (ladybird, in Amerika veranderd in ladybug...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:46

Zolang ze rood zijn met zwarte stippen en niet poepen of plassen of wat dat gele ook maar is, vind ik ze leuk :')
Hebben ze andere kleuren of poepen of plassen, dan krijgen ze een reisje naar de lucht, waar ze zelf mogen wegvliegen

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:57

Zolang ze buiten blijven vind ik het prima, maar als ze binnen komen.....
Met hele kuddes zitten ze in ons hele huis.
Ze plassen als je ze buiten wilt zetten en zoemen langs je hoofd als je in bed ligt.
Dan tegen het voorjaar is er een deel dood, wat dus weer heel smerig is, want ze vallen uitelkaar als je ze dan weer op wilt ruimen.

Niks voor mij dus deze beestjes
En zoals hierboven genoemd horen ze hier niet eens thuis!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:59

Ik had er laatst tijdens mijn buitenrit 1tje op er arm en na 10 minuten telde ik er al gauw 15 :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:01

Oh! Sorry dan, my bad!

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:03

Ik heb ook winters lang deze bezoekers in mijn kamer gehad. Zwaaide ik enthousiast het gordijn dicht, gelijk een lading op mijn hoofd. Ze zaten werkelijk overal, werd er helemaal gestoord van. Gooide ze rustig ook weer naar buiten, nog wel eens een stuk of 30 op een dag buiten gezet. Laatste paar jaar geen last van gehad, dit jaar is het heel erg, zitten door het hele huis. Gooi ze lekker weer buiten, want ik ben ze inmiddels dus wel helemaal beu.

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:09

Bah rotbeesten, die dingen bijten. Van mij krijgen ze altijd een reisje richting de lucht. Helemaal gratis en voor niets. Nee, niks voor mij die dingen :=

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:12

Nah.... Dacht van het weekend een lekker stapritje te maken door het bos.. Hele zwermen van die beestjes. Dat werd dus een flinke galop.
Vloog er een zo mijn trui in! Maar ik had mijn hemdje in mijn broek, dus hij kon er niet meer uit.. Uiteindelijk zat hij dus in mijn broek.... Was niet echt prettig kan ik je vertellen....

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:14

Chroosje schreef:
Bah rotbeesten, die dingen bijten. Van mij krijgen ze altijd een reisje richting de lucht. Helemaal gratis en voor niets. Nee, niks voor mij die dingen :=

Bijten ze?? ik woon aan een bos en er zitten er momenteel ook echt een hoop in mijn huis. Zet ze altijd weer netjes buiten, maar bijten ze? Dat heb ik nog nooit mee gemaakt :n

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:18

Ollie23 schreef:
Chroosje schreef:

Bijten ze?? ik woon aan een bos en er zitten er momenteel ook echt een hoop in mijn huis. Zet ze altijd weer netjes buiten, maar bijten ze? Dat heb ik nog nooit mee gemaakt :n

Ja, mij is altijd wijs gemaakt dat dat n soort roofdiertjes zijn omdat ze bladluizen opvreten ofzo. Dus dan neem ik aan dat die dingen ook bijten haha.

Ik ben vroeger wel eens gebeten door zo'n ding, maar het kan ook zijn dat ik plotseling een steek in mijn hand had, maar ik geloof(de) er heilig in dat ik wad gebeten :Y)

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:30

Bij mij zat er gisteren ook 1 in de keuken. Helaas heb ik hem denk ik per ongeluk opgezogen met de stofzuiger, want ik was aan het stofzuigen en ineens was hij weg (en hij zat laag, bijna op de grond). Maar ik maak mezelf maar wijs dat hij gevlucht is voor de stofzuiger anders vind ik het zo zielig... :')
Het zijn de enige insecten die ik niet haat en doodwens! Jammer dat het zo af moest lopen bij mij :n

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:37

Jaaaa ik hou van deze beestjes! ik had toen ik klein was altijd een ring en een bedelarmbandje om met een lieveheersbeestje erop.
nu heb ik een grotere bedelarmband met uiteraard ook weer een lieveheersbeestje eraan.

ik vind ze super!

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:52

Ik had er laatst ook 2 dagen eentje om me heen kruipen! Ik kwam em de volgende dag weer tegen onder een krant!

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:54

Ik heb dus laatst gehoord dat die beesten kunnen bijten als ze in het nauw zitten.. :oo

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:57

Ja ik vind ze ook zo schattig! Maar sommige kunnen bijten hoor. Dat is een bepaald soort. En hard ook.
Maar de meesten (de rode volgens mij) doen niks.

Ik wacht nog op witte en blauwe lieveheersbeestjes, dan kunnen we de Nederlandse vlag maken.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:26

Op mijn weiland vanmiddag een hele invasie van Lieveheersbeestjes.
Echt zóveel,moest ze gewoon van me afslaan,wel zachtjes hoor.
Ze hadden verschillende kleuren en waren niet groot.

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:55

Ladybird meld zich O:) :')

Maar ik zag ze inderdaad gisteren al heel veel. geen idee. misschien komt het wel omdat het zo warm is op dit moment