Goeie spijkerbroek...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Butterfly

Goeie spijkerbroek...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 23:00

Een tijdje terug al een kledingkast-opruimactie gehad, dus toen had ik niet heel veel meer over. Ik blij, want ik had alleen nog maar leuke kleren over :D
Alleen nu hebben mijn spijkerbroeken besloten het binnen 2 maanden tijd het één voor één te begeven, allemaal aan de binnenkant op een cm of 5 van het kruis. Heel fijn als je bovenbenen hebt die tegen elkaar schuren :+ zelfs een redelijk nieuwe is al door. En juist nu ik niet meer buiten werk en dus niet meer zo vaak hoef te wassen.
Ik had toch iets anders verwacht van minder intensief dragen en wassen :P

Maar goed, wie geeft mij dé tip voor een merk dat niet zo snel slijt? Liefst niet té duur, ik ben ook maar een studentje :Y)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 23:01

Ik doe zelf altijd heel lang met de spijkerbroeken van de H&M. Ook bij intensief gebruik, rijd er ook mee (western). Na ongeveer 2 jaar zijn ze op.
Duurste is €49,95.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 23:02

Ik zweer bij een broek van de C&A hoor
Doe er meer dan een half jaar mee en als er slijtage aan zit doe ik hem aan naar de paarden voor stallen mesten enz.
Sommige broeken heb ik op die manier al meer dan 1.5 jaar

Butterfly

Re: Goeie spijkerbroek...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 23:11

Jaa top! Dat soort tips heb ik nodig *\o/*

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 23:13

De wat 'steverige' broeken, dus van dik spijkerstof, meer werkbroeken imo.
Wranglers bijvoorbeeld - maar dat zijn dan weer niet altijd de meest modieuze modellen. :=

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 23:13

je moet ze niet met wasverzachter wassen als je dat doet.

Mijn benen schuren ook, maar heb nog nooit gehad dat ze daar kapot gingen. Ik vind de broeken van only heel fijn. ik kijk altijd in de sale of ik er een kan scoren, dat is ook mijn tip. gewoon met de sale alle winkels aflopen of er ergens wat in jou maat hangt. scheelt soms de helft.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 23:16

Ik draag ook skinny van clockhouse btw XD
Geen bootcut / manmodel voor mij xD vind het pers niet mooi

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 23:19

TurdusMerula schreef:
De wat 'steverige' broeken, dus van dik spijkerstof, meer werkbroeken imo.
Wranglers bijvoorbeeld - maar dat zijn dan weer niet altijd de meest modieuze modellen. :=

Ik was net zo blij dat ik het wat modieuzer kon zoeken :P paar jaar tussen de paarden gewerkt :D

@PocoGaucha: bij mij slijten eigenlijk alle broeken daar -O- de stof wordt steeds dunner en uiteindelijk zitten er nog een paar draadjes. Ik ging vanmorgen op mijn hurken zitten en kggggggggg, toen was er een gat.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 23:29

Herkenbaar, maar helaas wat voor merk ook, hier gaan ze ook allemaal op die plek er door.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 23:29

Mijn broeken slijten ook vaak op die plek maar mijn Wranglers houden het echt duidelijk veel langer uit, vandaar. Overigens bestaan er wel modieuzer modellen hoor, je moet alleen beter zoeken en ws ook wat meer betalen.
Je hebt 'vrouwen western rijbroeken'. :j

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 23:31

Ik heb spijkerbroeken van C&A die al euhm... zeker 4 jaar intensief gedragen worden. Bij eentje zie je daar sporen van, bij de ander niet.

Heb er ook eentje van S.Oliver die toch zeker al een jaar of 2 goed meegaat, deze zit wel beter en is ook mooier qua stof en afwerking.

Pas eentje van Desigual gekocht, ben benieuwd of die ook evenredig met de prijs meegaat :+

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 23:32

Ik weet niet of je veel fietst, maar als je zo snel slijtplekken krijgt lijkt het me niet alleen komen door als je gewoon loopt. Als je langs je zadel veegt slijt het nogal snel door.

Ik doe meer dan een jaar met de broeken van H&M :)

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 23:33

Herkenbaar, hier hetzelfde probleem, de broeken van de Primark houden het bij mij opvallend lang vol, wonder boven wonder.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 23:35

De skinny's van de Zeeman doen het hier trouwens ook zeer goed. ;)

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 23:37

Ook ik vind de broeken van de C&A zeer goed. Al men spijkerbroeken die van daar komen gaan wel een aantal jaar mee.

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 23:44

Broeken van Forever21 zijn ook fijn, mooi prijsje. Zal niet zeggen dat ze jaren meegaan, maar voor dat geld wel erg fijn :D

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 23:46

Ik zeg ook C&A, zowel voor mij als manlief. Prima prijs/kwaliteit. :j

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 23:48

Tja heb ook dikkere bovenbenen die schuren maar eigenlijk nog nooit mijn spijkerbroeken daar kapot gehad. Ik heb vaak de broeken van g-star en ik vind de Levi's en Wrangler broeken ook erg fijn :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 00:49

TurdusMerula schreef:
Mijn broeken slijten ook vaak op die plek maar mijn Wranglers houden het echt duidelijk veel langer uit, vandaar. Overigens bestaan er wel modieuzer modellen hoor, je moet alleen beter zoeken en ws ook wat meer betalen.
Je hebt 'vrouwen western rijbroeken'. :j

Precies dit. Mijn Wranglers heb ik nu ruim 4 jaar en ze zijn nu op, door. Maar niet, in tegenstelling tot alle andere broeken, bij het kruis of de naden van mijn bovenbeen. Terwijl ik er elke dag een uur mee fiets, er stalklusjes mee doe en er tegenwoordig ook mee rijd. Je betaalt er meer voor, maar ze gaan zo veel langer mee. Af en toe heb ik in de stad andere spijkerbroeken in m'n handen, en dan denk ik: is nie duur... maar die broeken voelen zo slap en slijtgevoelig aan dat ik ze toch maar laat hangen.

Ik heb gewoon blauwe maar je hebt natuurlijk ook andere kleurtjes. Als ik ooit ga showen mag ik van mezelf een zwarte :P

Overigens zou ik ze gerust ook in niet-paardenomstandigheden dragen waar dat kan. Waar ik werk zijn spijkerbroeken helaas niet gewenst.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 01:00

Ik zeg H&M. :D Goedkoop maar gaat echt lang mee, ik doe echt wel vijf jaar of langer met zo'n broek. Wel een crime om een goed model te vinden omdat ze echt allemaal anders zitten.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 01:05

Ik zweer zelf bij replay and g-star.

Maar broeken van bijvoorbeeld h&m zijn ook prima.
Als je last hebt van schurende benen kun je beter een broek kiezen die meer stretch heeft dan een broek die dat niet of nauwelijks heeft. Dankzij de stretch gaan ze veel moeilijker stuk.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 01:14

Wat raar dat al 3 mensen zeggen dat H&M goed is, mijn h&m broeken gaan allemaal maximaal een half jaar mee en dan zijn ze allemaal wel doorgesleten bij mijn bovenbenen.
Ongeacht hoe dik het stof is, ongeacht waar ik het koop.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 01:26

Citaat:
Ik heb gewoon blauwe maar je hebt natuurlijk ook andere kleurtjes. Als ik ooit ga showen mag ik van mezelf een zwarte :P

Overigens zou ik ze gerust ook in niet-paardenomstandigheden dragen waar dat kan. Waar ik werk zijn spijkerbroeken helaas niet gewenst.

Ik heb ook hetzelfde model in het zwart en compleet vernaggeld in de was maar die voelt toch iets anders qua structuur. Ook stevig maar anders. Lastig omschrijven. :j

Als mijn rijbroeken er nog enigszins fatsoenlijk uitzien dan draag ik ze ook wel als 'gewone' broeken maar dat mode verhaal dus...

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 02:04

Ik fiets elke dag 2 uur en mijn bovenbenen scheuren ook langs elkaar, dus mijn broeken gaan ook echt maximaal een jaar mee.. Die van de h&m zijn bij mij echt het snelste kapot, zelfs al vond ik ze niet fijn zitten en had ze dus het minst van mijn broeken aan.. Die van de c&a vind ik wel goed, maar zijn meestal wel wat duurder, of gewoon echt minder mooi. Maar ik ga altijd in de uitverkoop en dan is het te doen om daar een mooie echt goedkope broek te kopen. (dus voor minder dan 20 euro)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 02:54

Bonprix,heb ik pas broeken besteld voor 15 euro, ze zitten mooi en lekker.