help hele hoge telefoon rekening

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jumerenik

help hele hoge telefoon rekening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 12:07

okey laat ik bij het begin begginen. ik had altijd een blackberry (mijn moeder haar oude wek telefoon.) ik had GEEN abonoment. mijn vader had een mailtje gekregen met een aanbieding. van t mobile. 2 jaar lan voor 7 euro pm 250 belmenuten smsjes en mb's plus een samsung y

ik heb dat abbo dus gekocht. ik heb facebook en wastapp gedonload. de eerste maanden heb ik per ongeluk veel te veel op internet gezeten. (vornamelijk facebook) ik had toe (over 2 maanden) 400 euro gebruikt :(

ik heb toe alle internet verbindingen uit gezet behalve mijn wifi. ik heb toen tijdelijk facebook verwijdert (staat er nu wel weer op) ik heb vorrige maand 1 keer een half uurtje op mijn internet gezeten terwijl ik geen wifi had. ik heb hem daarna weer uitgezet.
ik bel niet veel en sms niet

maar nu heb ik weer een hele hoge rekening.
hoe kan dat. en hoe kan ik het nou voorkomen.

iemand ieden

Froukje
Forever young

Re: help hele hoge telefoon rekening

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 12:09

Hoeveel mb's heb je in je abbonement zitten? Een half uur facebook kost je namelijk een hele hoop mb's.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 12:10

Vraag een specificatie op, dan kan je precies zien waar de kosten in zitten

Linnie050

Re: help hele hoge telefoon rekening

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 12:11

Vaak kan je de rekening ook wel online bekijken

Destination

Facebook vreet echt aan je MB's :j

Lara_Silver

Je abonnement beter doorlezen/kennen, dan weet je waar je aan toe bent en kom je niet meer voor zulke nare verassingen te staan.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 12:12

Misschien een MB meter app downloaden? Ik heb die van KPN, daar kan je een waarschuwing opzetten wanneer je bijna aan je MB's zit :)

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 12:12

Froukje1993 schreef:
Hoeveel mb's heb je in je abbonement zitten? Een half uur facebook kost je namelijk een hele hoop mb's.

ik heb 250 mb of belmenuten of smsjes. ik heb in dat half uur aleen gewatappt ik had facebook toe nog werwijdert

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 12:13

Letizia schreef:
Misschien een MB meter app downloaden? Ik heb die van KPN, daar kan je een waarschuwing opzetten wanneer je bijna aan je MB's zit :)

ik durf nu niets meer te downloaden. ik ben bang dat allen nu alenn nog maar geld kost

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 12:13

Vind ik trouwens heel slordig van je provider dat het internet na je bundel gewoon door kan blijven lopen. Als ik door mijn MB's heen ben kan ik gewoon niet meer internetten zonder wifi. Ik krijg dan een sms dat ik door mijn mb's heen ben en vanaf nu niet meer kan internetten, tenzij ik een nieuwe bindel aanschaf.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 12:14

Als dat zo is moet je je internet niet weer aanzetten :n Want daar ben je ontzettend snel doorheen, zeker als je ook een paar keer gesms't of gebeld hebt.

Alles van het betaalde internet uitzetten en alleen nog maar internetten via wifi.

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 12:14

Ik denk dat het probleem zit in je abbonement. Heel veel mensen "trappen" hierin. Je zegt dat je abbonement bestaat uit 250 min/sms/mb. Dat wil zeggen dat alles van die ene buddel afgaat. Bel je 50 min, heb je nog 200mb internet over en dat is niet veel. Zeker niet als je facebookt.

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 12:15

Lara_Silver schreef:
Je abonnement beter doorlezen/kennen, dan weet je waar je aan toe bent en kom je niet meer voor zulke nare verassingen te staan.

ik heb hem voledig doorgelezen. ik heb een goedkoop abbo maar als ik eroverheen ga kost het heel veel. ik heb aleen het gevoel dat het aan mijn telefoon licht en niet aan mijn abbo. dat er iets mis zit in mijn instelingen waardoor ik toch op internet ga.

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 12:16

MilouNigel schreef:
Ik denk dat het probleem zit in je abbonement. Heel veel mensen "trappen" hierin. Je zegt dat je abbonement bestaat uit 250 min/sms/mb. Dat wil zeggen dat alles van die ene buddel afgaat. Bel je 50 min, heb je nog 200mb internet over en dat is niet veel. Zeker niet als je facebookt.

dat wist ik al. maar ik bel nooit =. en ik zit aleen op faceboo via wifi.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 12:16

jumerenik schreef:
Letizia schreef:

ik durf nu niets meer te downloaden. ik ben bang dat allen nu alenn nog maar geld kost

Via de wifi kost het niks :)

Maar ik denk dat MilouNigel een punt heeft, je kan je mb's wel gaan bijhouden, maar dat werkt alleen als je een abonnement hebt met aparte mb's...

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 12:17

Heukeltje schreef:
Vind ik trouwens heel slordig van je provider dat het internet na je bundel gewoon door kan blijven lopen. Als ik door mijn MB's heen ben kan ik gewoon niet meer internetten zonder wifi. Ik krijg dan een sms dat ik door mijn mb's heen ben en vanaf nu niet meer kan internetten, tenzij ik een nieuwe bindel aanschaf.

had ik dat maar.. maar ze moeten ergens winst op maken. :(

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 12:17

LadyMadonna schreef:
Vraag een specificatie op, dan kan je precies zien waar de kosten in zitten

goed idee

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 12:18

Heb je je data roaming uitstaan?

En wat MilouNigel zegt, je hebt weinig mb's en als van je totale 250 alles afgaat, dus je bellen, sms en mb's dan blijft er heel weinig over.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 12:18

Misschien moet je je telefoon eens meenemen naar de winkel en hen laten checken of er iets mis is met je instellingen. Zij kunnen je ook vertellen hoe het komt dat je toch weer een hoge rekening hebt. Het heeft weinig zin het hier te vragen; wij kunnen natuurlijk niet raden hoevaak jij je telefoon gebruikt ;)

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 12:19

Dan nog is 250 mb vrij weinig als je redelijk internet. Vooral plaatjes vreten aan je mb's. Facebook is dus ook een site die flink wat vraagt van je mb's.

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 12:19

jumerenik schreef:
Letizia schreef:

Via de wifi kost het niks :)

Maar ik denk dat MilouNigel een punt heeft, je kan je mb's wel gaan bijhouden, maar dat werkt alleen als je een abonnement hebt met aparte mb's...[/quote]

ik weet dat het via wifi niets kost. maar toch ben ik bang dat als ik mijn telefoon nu aan zet dat het aleen maar meer geld kost

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 12:21

MilouNigel schreef:
Dan nog is 250 mb vrij weinig als je redelijk internet. Vooral plaatjes vreten aan je mb's. Facebook is dus ook een site die flink wat vraagt van je mb's.

weet ik. dat ia dus wat aan het begin mis is gaegaan. gewoon teveel facebook. maar dat kan nu niet et geval zijn

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 12:21

7 euro????? dat is echt onmogelijk bij T-mobile maar je kunt voor 5 euro per maand nog internet onbeperkt bij kopen dan gaat je snelheid naar het verbruik van je 250MB naar beneden, wel stuk trager maar altijd internet

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 12:21

Hanmar schreef:
Misschien moet je je telefoon eens meenemen naar de winkel en hen laten checken of er iets mis is met je instellingen. Zij kunnen je ook vertellen hoe het komt dat je toch weer een hoge rekening hebt. Het heeft weinig zin het hier te vragen; wij kunnen natuurlijk niet raden hoevaak jij je telefoon gebruikt ;)

goed idee bedankt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 12:21

jumerenik schreef:
Heukeltje schreef:

had ik dat maar.. maar ze moeten ergens winst op maken. :(

Je krijgt van T-mobile een sms dat je bundel leeg is en volle pond moet gaan betalen