Maarrr.. Als je lol hebt, lekker aan het dansen bent en duidelijk vrijgezellig aan het doen bent, krijg je ook weleens aandacht van mannen die eigenlijk gewoon helemaal niet je type zijn. Niet alle mannen zijn zo handig in het opvangen van hints en wat doe je daar dan mee?Laatst nog, ik was aan het dansen en ik zag dat er een gast was die me stiekem (lees: heel obvious
) aan het bekijken was. Ik vond m alleen echt gewoon niet bijzonder. Niet dat hij lelijk was, helemaal niet zelfs, maar gewoon totaal niet mijn type, dus ik ging niet in op zijn blikken, hield geen oogcontact etc. Maar dit weerhield hem niet. Na een uur ofzo (en na flink "onopvallend" aangespoord te worden door zijn maten) stond hij ineens achter me, pakte hij m'n hand en nodigde hij me zo uit om met hem te dansen. En tja, wat doe je dan? Die jongen staat in de volle focus van z'n vriendengroep, is al een hele avond zich aan het opwerken naar dit moment, heeft eindelijk de ballen gekregen en dan moet ik hem afwijzen? Nou, dat kan ik dus echt niet over mijn hart verkrijgen. Ik vind dat onwijs sneu en tenslotte, het is maar dansen. Dus hè, dan dans ik maar gewoon even met hem toch? Nou dat helpt dus ook niet, want uhm.. tja, blijkbaar dans ik nogal "aanmoedigend" zoals mijn vriendinnen dat noemen
Zijn vriendengroep vindt het helemaal geweldig, uit alles merk je dat dit gewoon een beetje de shy-boy van de groep is, die nu eindelijk een chick aan het versieren is. Dillema wordt groter, hij wordt moediger en begint wat meer praatjes te krijgen in zijn manier van dansen en voor ik het weet probeert hij me te regelen. Nog steeds vol in de spotlight van zijn vriendengroep en geloof me, zo van buitenaf snap ik ook wel dat ik dat niet toe had moeten staan, maar ja, ik had ook al wat biertjes op en ik til sowieso al niet zo zwaar aan zoenen zoals veel mensen. Even een toelichting: Ik zit in een toneelgroep en daar sta je regelmatig met een "vreemde" te tongen, dus hoewel ik weet dat zoenen iets heel intiems kan zijn, ben ik het ook gewoon gaan waarderen als een leuke bezigheid
Anyway, even samengevat, hij probeert mij dus te zoenen en ik vind dat dus sowieso niet heel erg en nogmaals vind ik het extreem moeilijk om hem zo af te wijzen voor de neus van zijn vrienden. Dus ik sta het toe (Ja, ik zie echt wel in dat dit nou niet de meest slimme optie was
)Helaas was hij niet een heel groot talent en werd ik dus niet bepaald van mijn sokken geblazen en besloot ik dat het toen toch wel echt genoeg was dus maakte ik mezelf los, gaf ik hem een knipoog en ging ik een biertje halen. Naief denkend dat het zo goed opgelost was en dat ik weer verder kon met m'n avond. Niets was minder waar natuurlijk, want ik had de rest van de avond een verloren puppy achter me aan en ik ga dan niet meer voor zijn neus een andere vent versieren, dus de avond was een beetje klaar en toen ging ik naar huis.
De volgende dag heb ik berichtjes via facebook en heb ik hem toch echt wel duidelijk moeten zeggen dat het wel goed was zo. Maar later hoor ik dan binnen de vereniging dat ik hem een heel bot berichtje heb gestuurd etc. etc. Terwijl ik echt heel lang na heb gedacht over hoe ik dit het minst naar kon formuleren maar dat het wel duidelijk was.
Punt van dit hele verhaal is (ja we komen nog eens ergens). Hoe doen jullie dat nou? Ik vind het dus echt heel moeilijk om iemand af te wijzen, omdat ik eigenlijk een beetje vind dat als iemand de ballen heeft om echt op je af te stappen (en dat vereist nogal wat lef, geef toe, we've all been there), dat je dan niet zomaar iemand keihard af kan wijzen. Niet heel geintresseerd doen is natuurlijk soms een oplossing, maar veel mannen hebben die hints echt niet door. De bovenstaande situatie is me echt weleens eerder overkomen en ik vind het echt heel lastig. Ik wil ook geen liefdadigheidsinstelling zijn of iets dergelijks
Maar het vervelende is gewoon dat ik echt niet een botte chick wil zijn, wat ik dan uiteindelijk blijkbaar alsnog moet zijn, dus had het ook wel veel eerder gekund. Is er ook een oplossing voor die ik totaal over het hoofd zie??
Ze kunnen best vasthoudend zijn, maar na een tijdje worden ze het toch beu om lucht te zijn en druipen ze af. En nog handiger, ga vaak uit met enkele homovrienden die me uit zo'n situatie redden door heel slijmerig met me te beginnen dansen
?
Je bent hem niets schuldig en hoeft echt niet zoveel rekening met hem te houden. Ik zie van jou kant al een hele persoonlijkheidsanalyse en je bent nog net niet zijn psycholoog, maar denk je echt dat deze jongen net zo veel rekening met jou heeft gehouden? Hij merkte duidelijk al niet eens dat er geen interesse was terwijl je hem actief negeerde. Nu zit jij met de vervelende situatie, omdat je hem niet 5 minuten in een vervelende situatie wilde zetten. Lekker aan jezelf denken volgende keer en gewoon meteen duidelijk maken dat je niet geïnteresseerd bent. Als je uiteindelijk toch als een botte hond gezien gaat worden kan je maar beter een eerlijke botte hond zijn, en dan had jij misschien ook nog wat aan je avond gehad
.