Afwijzen, subtiel en niet bot, hoe dan?!?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

labyrinth

Afwijzen, subtiel en niet bot, hoe dan?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 12:44

Frustratie!! Ik ben nu alweer een tijdje single na een lange relatie. Ik heb de laatste tijd steeds onwijs veel zin om uit te gaan en ben dan redelijk bewust op jacht :7 Maarrr.. Als je lol hebt, lekker aan het dansen bent en duidelijk vrijgezellig aan het doen bent, krijg je ook weleens aandacht van mannen die eigenlijk gewoon helemaal niet je type zijn. Niet alle mannen zijn zo handig in het opvangen van hints en wat doe je daar dan mee?
Laatst nog, ik was aan het dansen en ik zag dat er een gast was die me stiekem (lees: heel obvious :') ) aan het bekijken was. Ik vond m alleen echt gewoon niet bijzonder. Niet dat hij lelijk was, helemaal niet zelfs, maar gewoon totaal niet mijn type, dus ik ging niet in op zijn blikken, hield geen oogcontact etc. Maar dit weerhield hem niet. Na een uur ofzo (en na flink "onopvallend" aangespoord te worden door zijn maten) stond hij ineens achter me, pakte hij m'n hand en nodigde hij me zo uit om met hem te dansen.

En tja, wat doe je dan? Die jongen staat in de volle focus van z'n vriendengroep, is al een hele avond zich aan het opwerken naar dit moment, heeft eindelijk de ballen gekregen en dan moet ik hem afwijzen? Nou, dat kan ik dus echt niet over mijn hart verkrijgen. Ik vind dat onwijs sneu en tenslotte, het is maar dansen. Dus hè, dan dans ik maar gewoon even met hem toch? Nou dat helpt dus ook niet, want uhm.. tja, blijkbaar dans ik nogal "aanmoedigend" zoals mijn vriendinnen dat noemen :') Zijn vriendengroep vindt het helemaal geweldig, uit alles merk je dat dit gewoon een beetje de shy-boy van de groep is, die nu eindelijk een chick aan het versieren is. Dillema wordt groter, hij wordt moediger en begint wat meer praatjes te krijgen in zijn manier van dansen en voor ik het weet probeert hij me te regelen. Nog steeds vol in de spotlight van zijn vriendengroep en geloof me, zo van buitenaf snap ik ook wel dat ik dat niet toe had moeten staan, maar ja, ik had ook al wat biertjes op en ik til sowieso al niet zo zwaar aan zoenen zoals veel mensen. Even een toelichting: Ik zit in een toneelgroep en daar sta je regelmatig met een "vreemde" te tongen, dus hoewel ik weet dat zoenen iets heel intiems kan zijn, ben ik het ook gewoon gaan waarderen als een leuke bezigheid :')
Anyway, even samengevat, hij probeert mij dus te zoenen en ik vind dat dus sowieso niet heel erg en nogmaals vind ik het extreem moeilijk om hem zo af te wijzen voor de neus van zijn vrienden. Dus ik sta het toe (Ja, ik zie echt wel in dat dit nou niet de meest slimme optie was :') )
Helaas was hij niet een heel groot talent en werd ik dus niet bepaald van mijn sokken geblazen en besloot ik dat het toen toch wel echt genoeg was dus maakte ik mezelf los, gaf ik hem een knipoog en ging ik een biertje halen. Naief denkend dat het zo goed opgelost was en dat ik weer verder kon met m'n avond. Niets was minder waar natuurlijk, want ik had de rest van de avond een verloren puppy achter me aan en ik ga dan niet meer voor zijn neus een andere vent versieren, dus de avond was een beetje klaar en toen ging ik naar huis.
De volgende dag heb ik berichtjes via facebook en heb ik hem toch echt wel duidelijk moeten zeggen dat het wel goed was zo. Maar later hoor ik dan binnen de vereniging dat ik hem een heel bot berichtje heb gestuurd etc. etc. Terwijl ik echt heel lang na heb gedacht over hoe ik dit het minst naar kon formuleren maar dat het wel duidelijk was.

Punt van dit hele verhaal is (ja we komen nog eens ergens). Hoe doen jullie dat nou? Ik vind het dus echt heel moeilijk om iemand af te wijzen, omdat ik eigenlijk een beetje vind dat als iemand de ballen heeft om echt op je af te stappen (en dat vereist nogal wat lef, geef toe, we've all been there), dat je dan niet zomaar iemand keihard af kan wijzen. Niet heel geintresseerd doen is natuurlijk soms een oplossing, maar veel mannen hebben die hints echt niet door. De bovenstaande situatie is me echt weleens eerder overkomen en ik vind het echt heel lastig. Ik wil ook geen liefdadigheidsinstelling zijn of iets dergelijks :') Maar het vervelende is gewoon dat ik echt niet een botte chick wil zijn, wat ik dan uiteindelijk blijkbaar alsnog moet zijn, dus had het ook wel veel eerder gekund.

Is er ook een oplossing voor die ik totaal over het hoofd zie??

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:48

Misschien grof, maar ik doe dan altijd alsof ik de man in kwestie niet zie :') Dus echt de dansruimte rond kijken en over die persoon heen kijken, als ze aan je zitten gewoon negeren en subtiel een andere kant op dansen, evt een single vriendin in de man z'n armen duwen :P Ze kunnen best vasthoudend zijn, maar na een tijdje worden ze het toch beu om lucht te zijn en druipen ze af. En nog handiger, ga vaak uit met enkele homovrienden die me uit zo'n situatie redden door heel slijmerig met me te beginnen dansen :))

Ben zelf al 7 jaar in een relatie, dus al veel mannen bij het uitgaan subtiel moeten afwijzen. Ik ben echt goed geworden in de "niet geïnteresseerd" houding :P

Winged

Re: Afwijzen, subtiel en niet bot, hoe dan?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:49

Hhaha Solleke dat doe ik dus ook _O-
En voor de volhoudende typetjes die nee niet accepteren val ik opeens op vrouwen. Of heb ik een relatie. :')

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:57

Gewoon zeggen dat je al een vriend hebt ;) ?

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 13:00

Gewoon meteen duidelijk zijn, je bent veel te 'lief' :D Je bent hem niets schuldig en hoeft echt niet zoveel rekening met hem te houden. Ik zie van jou kant al een hele persoonlijkheidsanalyse en je bent nog net niet zijn psycholoog, maar denk je echt dat deze jongen net zo veel rekening met jou heeft gehouden? Hij merkte duidelijk al niet eens dat er geen interesse was terwijl je hem actief negeerde. Nu zit jij met de vervelende situatie, omdat je hem niet 5 minuten in een vervelende situatie wilde zetten. Lekker aan jezelf denken volgende keer en gewoon meteen duidelijk maken dat je niet geïnteresseerd bent. Als je uiteindelijk toch als een botte hond gezien gaat worden kan je maar beter een eerlijke botte hond zijn, en dan had jij misschien ook nog wat aan je avond gehad :))

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 13:03

Misschien is jou afwijzing wel helemaal niet zo bot geweest, maar is hij bij die knul gewoon heel erg hard aangekomen. Je kan niet iedereen te vriend zijn en als iets anders overkomt dan bedoeld dan jammer, daar moet je niet zo zwaar aan tillen.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 13:13

Ik probeer er al 15 jaar achter te komen hoe je dit netjes doet, en ik ben er nog steeds niet achter. Als je duidelijk bent krijg je 'k*twijf' naar je hoofd. In het begin trok ik me dat heel erg aan, maar nu heb ik geleerd dat dit gewoon een uiting van teleurstelling is en ook een manier om hun gezicht te redden tegenover hun vrienden. Nou ja, dat moet dan maar.

Overigens merk ik wel dat de heren naarmate ze ouder worden steeds voorzichtiger worden en steeds beter in het herkennen van subtiele afwijzingen. Erg fijn. :D

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 13:15

Gewoon tegen bepaalde types niet te vrijgezellig doen, simpel!

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 13:18

Ik loop altijd gewoon weg en ga verderop vrolijk verder dansen :+

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 13:21

Lastig zelf vond ik het ook heel lastig om iemand af te wijzen, nu zeg ik gewoon dat ik een vriendin heb, wat ook zo is :))
Maar 'vroeger' heb ik met mijn vriendinnen een teken afgesproken, en wanneer we dat deden kwam iemand je redden. Wat op allerlei verschillende manieren kon gaan, maar meestal werd je gewoon weg gesleurd en deden ze net alsof ze iets heel belangrijks moesten vertellen.

Alleen dan moeten ze het wel zien :')

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 13:27

Het makkelijkste is zeggen dat je een relatie hebt.
Ik zou zo ook niet weten hoe ik het anders zou moeten doen.

Negeren is misschien wel een goede oplossing, ben ik niet goed in, ergens is aandacht ook wel leuk. Natuurlijk wel tot op zekere hoogte!

Jij bepaalt de grens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 13:29

Niet er mee zoenen is al stap 1 :')
Gewoon een dansje doen en dan zeggen 'Doei! ' en weg lopen :')

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 13:32

Ik zeg altijd dat ik een theo janssen look a like zoek en dat de persoon in kwestie er niet op lijkt en dat het helaas niets wordt :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 13:33

Subtiel werkt niet bij mannen, die hebben duidelijkheid nodig. Mannen snappen onze hints niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 13:34

Het niet zo ver laten komen, je hebt hem gewoon aan het lijntje gehouden, had meteen gezegd "sorry vriend, je bent m'n type niet, we drinken der eentje op en we gaan allebei verder met onze avond, goed?"
Maar eerst gaan staan zoenen enz, ja logisch dat die jongen dan hoop krijgt.

Nu heb ik een trouwring om mijn vinger dus als er eentje is die mijn mondelinge "geen interesse" niet vat wil ik mijn had nog wel eens omhoog houden met gespreidde vingers en zeggen; "sorry vriend, je bent te laat."
Daar zien zelfs de grotere volhouders vaak nog wel de humor van in en dan is het meestal ook klaar met een "goh wat jammer nou... "

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 13:46

Hahaha, ja maar doen alsof je een relatie hebt e.d. gaat voor mij ook niet op! Ik kan echt niet tegen de een zeggen dat ik een relatie heb en dan later op de avond als ik wel mijn type tegen kom, die vent gaan versieren :+
Misschien moet ik echt maar gewoon harder zijn, maar ik vind dat zo sneu :') Zeker als het zo'n shyboy is die eindelijk wat durft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 13:48

Je hoeft niet hard te zijn, als je maar eerlijk en duidelijk bent.
Het is veel harder om iemand 'aan het lijntje' te houden waardoor 'ie hoop houdt.

Hasjam_Poe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 13:51

labyrinth schreef:
- pakte hij m'n hand en nodigde hij me zo uit om met hem te dansen.
- Dus hè, dan dans ik maar gewoon even met hem toch?
- Tja, blijkbaar dans ik nogal "aanmoedigend" zoals mijn vriendinnen dat noemen :')
- ik til sowieso al niet zo zwaar aan zoenen zoals veel mensen. <snap>
- Anyway, even samengevat, hij probeert mij dus te zoenen en ik vind dat dus sowieso niet heel erg <snap->
Dus ik sta het toe
- dus maakte ik mezelf los, gaf ik hem een knipoog

De volgende dag heb ik berichtjes via facebook en heb ik hem toch echt wel duidelijk moeten zeggen dat het wel goed was zo. Maar later hoor ik dan binnen de vereniging dat ik hem een heel bot berichtje heb gestuurd etc. etc. Terwijl ik echt heel lang na heb gedacht over hoe ik dit het minst naar kon formuleren maar dat het wel duidelijk was.

Maar het vervelende is gewoon dat ik echt niet een botte chick wil zijn, wat ik dan uiteindelijk blijkbaar alsnog moet zijn,
dus had het ook wel veel eerder gekund. Is er ook een oplossing voor die ik totaal over het hoofd zie??

Nee, je geeft de oplossing al: je boodschap had veel eerder gekund.
Dat hoeft niet "bot" te zijn; maar gewoon (direkt) een "nee, ik wil even niet dansen" oid voldoet toch?
Zonder bot te willen zijn: ik lees hier een situatie die je helemaal zelf veroorzaakt met je (versierende) gedrag :o .
Dat je vervolgens "niet begrepen" wordt, komt door je eerder uitgezonden signalen (zie vet).
Waarom uitdagend dansen? Waarom zoenen? Dan snapt zo'n knul er toch niets meer van?
Kan je hier wat mee? ;)
Laatst bijgewerkt door Hasjam_Poe op 18-10-13 13:53, in het totaal 2 keer bewerkt

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 13:51

Ayasha schreef:
Het niet zo ver laten komen, je hebt hem gewoon aan het lijntje gehouden, had meteen gezegd "sorry vriend, je bent m'n type niet, we drinken der eentje op en we gaan allebei verder met onze avond, goed?"
Maar eerst gaan staan zoenen enz, ja logisch dat die jongen dan hoop krijgt.

Nu heb ik een trouwring om mijn vinger dus als er eentje is die mijn mondelinge "geen interesse" niet vat wil ik mijn had nog wel eens omhoog houden met gespreidde vingers en zeggen; "sorry vriend, je bent te laat."
Daar zien zelfs de grotere volhouders vaak nog wel de humor van in en dan is het meestal ook klaar met een "goh wat jammer nou... "

Herkenbaar, nou ben ik dan niet getrouwd maar heb ik een vriend.
Van die jongens die dan zeggen; ja maar hij is hier toch niet? dan moet hij je maar niet alleen laten hoor.
:roll:

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 13:53

Ik ben niet zo goed in subtiel en vriendelijk.
Meestal trek ik een hoofd waardoor het meer dan duidelijk is dat zijn aanwezigheid niet op prijs gesteld wordt.
Subtiel en vriendelijk werkt toch niet als de drank in de man is...

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 13:54

Janine1990 schreef:
Ik ben niet zo goed in subtiel en vriendelijk.
Meestal trek ik een hoofd waardoor het meer dan duidelijk is dat zijn aanwezigheid niet op prijs gesteld wordt.
Subtiel en vriendelijk werkt toch niet als de drank in de man is...

Vaak ook mijn aanpak ja, dan maar even gemeen doen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:05

labyrinth schreef:
Hahaha, ja maar doen alsof je een relatie hebt e.d. gaat voor mij ook niet op! Ik kan echt niet tegen de een zeggen dat ik een relatie heb en dan later op de avond als ik wel mijn type tegen kom, die vent gaan versieren :+
Misschien moet ik echt maar gewoon harder zijn, maar ik vind dat zo sneu :') Zeker als het zo'n shyboy is die eindelijk wat durft.

nee maar je kan wel zeggen "je bent mijn type niet".
Dat vind je sneu, maar hem hoop geven en dan de grond in boren niet?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:06

__Sannne schreef:
Herkenbaar, nou ben ik dan niet getrouwd maar heb ik een vriend.
Van die jongens die dan zeggen; ja maar hij is hier toch niet? dan moet hij je maar niet alleen laten hoor.
:roll:

Dat heb ik nog maar één keer gehad, dat was een vriend van mijn man notabene!! :x
Toen heb ik rustig geantwoord; ik wil hem gerust voor je gaan halen (man was even buiten roken) dan kan hij je misschien duidelijk maken wat ik bedoel...

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:14

Meestal dans ik bij dit soort momenten gewoon al op mijn eigen knullige manier weg :') Jongens snappen dan dat ze afgewezen zijn, maar toch iedereen is dronken, dus dat maakt dan toch geen zak uit. Beter voorkomen dan genezen.

Overigens vind ik dat hij zich aanstelt. Je weet dat er tijdens het stappen een grote kans is dat iemand je niet ziet zitten na de avond zelf, oliebol happens. Jij bent zo eerlijk geweest om te zeggen dat je hem niet ziet zitten, het gros van de meiden reageert gewoon helemaal niet, dan vind ik jouw manier toch een stuk netter.
Een afwijzing krijgen is nooit leuk, ik ben niet echt origineel, maar ik zeg gewoon meestal 'ik voel gewoon geen klik sorry'. Komt altijd goed over omdat je niemand ergens de schuld van geeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:18

capopjekop schreef:
Ik zeg altijd dat ik een theo janssen look a like zoek en dat de persoon in kwestie er niet op lijkt en dat het helaas niets wordt :')

Dit is DE tip ! _/-\o_