Huisgenoten die instrumenten spelen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cubone

Huisgenoten die instrumenten spelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 18:20

Grr! In mijn geval is mijn huisgenoot mijn vriend, maar ik zou hem soms wel willen vermoorden :+ Hij speelt namelijk doedelzak. Ben je mooi klaar mee :') Niet dat doedelzak niet mooi kan zijn, maar wat een herrie! Wat is het ergste/meest luide/irritantste instrument dat jullie huisgenoten/partners spelen? :P

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 18:22

Niet erg en niet irritant maar soms (vaak) wel heel luid :D Een Steinwayvleugel en aangezien het geen hobby is maar zijn beroep studeert hij zo'n vier uur per dag, soms meer. Ik heb er geen last van, vind het juist mooi.
Weet om eerlijk te zijn niet zo zeker of ik een doedelzak zo lang zo uithouden ;)

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 18:23

Mijn vader vond het leuk om dwarsfluit te leren spelen. Oke, heel leuk allemaal maar nu zijn we twee jaar verder en hij speelt nog zo vals als iets.. Echt vreselijk om aan te horen, altijd maar dezelfde liedjes 10 keer achter elkaar en dan al die valse tonen %)

Noeps

Re: Huisgenoten die instrumenten spelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 18:32

Oh hemel, doedelzak, daar noem je ook direct iets :=

Ik kom zelf uit een vrij muzikaal gezin. Broertje studeert jazzgitaar en studeert de hele dag door, ander broertje speelt uren per dag piano en ik dwarsfluit. Maar inmiddels woon ik op mezelf en gitaar-broertje op kamers. Mijn moeder vindt het maar stil in huis :D.

Ik hou er trouwens wel rekening mee dat ik niet tot 's avonds laat nog sta te fluiten, vanwege de onderburen.

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 18:35

Mijn zusjes, piano. Ik ben dol op piano, maar 20x achter elkaar (niet overdreven) hetzelfde liedje, met vals gezang. Ik word gek! Het resulteert altijd in ruzie, lekker :')

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 18:50

Mij is ooit eens verteld dat je met doedelzak vaak eerst studeert op alleen de fluit zonder doedelzak en dat je af en toe de doedelzak zelf eraan knoopt. misschien dat een optie? :P
Laatst bijgewerkt door Ladybird op 14-10-13 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 18:51

Ladybird schreef:
Maar ik heb altijd geleerd dat je met doedelzak vaak eerst studeert op alleen de fluit zonder doedelzak en dat je af en toe de doedelzak zelf eraan knoopt. misschien dat een optie? :P

Die heeft hij ook hoor :Y) Maarja, doedelzak is natuurlijk een stuk leuker dan alleen de fluit :P En als hij zijn doedelzak niet pakt pakt bij zijn dodelijke tin whistle wel. Brr. Ik weet niet wat ik erger vind :')

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 18:54

Dat is zon rattenvanger van Hamelen fluitje toch?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:01

O hemel :')

Hier de piano en een vader die het spelen maar niet onder de knie krijgt :')
Mozart draait zich dagelijks om in zijn graf iig :')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:11

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:14

Mijn huisgenoot in Ierland speelde harp, das niet een heel storend geluid. Goed, om 1 uur 's nachts ben je dat gepingel en gepongel wel een keer zat maar wat helemaal hatelijk was was haar fascinatie met de tin whistle, alle Ierse folkklassiekers kwamen voorbij. Inclusief bijbehorend fanatiek gestamp. Mijn. Hemel. Prima als je dat doet als je vier andere huisgenoten er niet zijn of overdag, maar 's avonds laat als iedereen nét in bed lag dan hoppa, begon ze weer.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:15

Voordat ik alleen woonde, zat ik met enorm muzikale huisgenoten. Allemaal in bandjes die bij ons oefenden, heel gaaf. Ik heb persoonlijk wel een hekel aan de trompet en saxofoon in de ochtenden.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:31

vuurneon schreef:
O hemel :')

Hier de piano en een vader die het spelen maar niet onder de knie krijgt :')
Mozart draait zich dagelijks om in zijn graf iig :')

_O- _O- _O-
Die arme man, zoveel eeuwen dood en nog geen moment rust gehad... :(:)

Ik vond het meest frustrerende toch wel de basgitaar verkrachtende huisgenoot. Iedereen vond het afschuwelijk en hij dacht echt dat 'ie een superster was. :+

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:50

Konstantine schreef:
Ik vond het meest frustrerende toch wel de basgitaar verkrachtende huisgenoot.

Ai :+

Ik heb hier een huisgenoot die accordeon speelt, gelukkig vraagt ze wel eerst netjes of het kan en of ik er geen last van heb :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:56

Accordeons, harpen, gitaren, drums en piano's zijn allemaal elektronisch te krijgen. En dus met een koptelefoon! Ik had twee zeer muzikale huisgenoten, maar om die reden geen enkele last van hen.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:03

Mijn man speelt een aantal keer op z'n ( elektronische ) drumstel. Gelukkig staat t echte ding in de oefenruimte . Het elektronische ding geeft zelf niet echt geluid maar die stokslagen hoor je toch echt wel door t hele huis. Maar op zich geen overlast.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:06

Oww, ik houd van doedelzak! <3

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:07

Ik het even de tin whistle op moeten zoeken, maar o wat erg :') vooral als het de hoogte in gaat.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:08

Mijn huisgenoot, mijn dochter, drumt en dat doet ze nog best goed ook. :D

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:09

Asjeblieft zeg, mijn moeder heeft een tijdje saxofoon gespeeld, klonk nergens naar _O-

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:27

hesterve schreef:
Mijn man speelt een aantal keer op z'n ( elektronische ) drumstel. Gelukkig staat t echte ding in de oefenruimte . Het elektronische ding geeft zelf niet echt geluid maar die stokslagen hoor je toch echt wel door t hele huis. Maar op zich geen overlast.

Soort van hetzelfde hier.
Een van mijn huisgenoten speelt piano, een elektrische. Ik dacht de eerste keer echt dat ik een stel hyperachtieve muizen in de muur had zitten. Je hoort namelijk al die toetsen, klinkt heel raar. Ze speelt af en toe, en dan moet ik echt denken, he?? wat is dat, oh ja piano.

Verder een klarinet in huis, maar ze speelt bijna nooit. Iemand met een gitaar (die het ook niet echt kan), gelukkig is die naar een stukje verder van mij in huis verhuisd, nog een gitaar die nooit gebruikt wordt en voorheen hadden we iemand met een hoorn. De buurvrouw zei dat ze daar zo graag naar luisterde als die oefende haha

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:40

lol elektrisch drummen, als je een drummer hebt die een beetje doormept en stampt dan dreunt het hele huis alsnog mee :+

maar vriendlief speelt gitaar in een metalband (black/death) er word hier doordeweeks regelmatig gespeeld en ook met de bassist of de 2de gitarist er bij.
maar , geen probleem, zit op vrijdag zelf vaak ook er bij in de oefenruimte, kom maar door :j

ex was geluidstech, werden af en toe hele producties opgenomen op zolder , vooral metal georiënteerd , dat waren dan de hobbyprojecten buiten zijn werk om

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:41

Percy schreef:
Niet erg en niet irritant maar soms (vaak) wel heel luid :D Een Steinwayvleugel en aangezien het geen hobby is maar zijn beroep studeert hij zo'n vier uur per dag, soms meer. Ik heb er geen last van, vind het juist mooi.
Weet om eerlijk te zijn niet zo zeker of ik een doedelzak zo lang zo uithouden ;)

Ik ben jaloers!

Hier gelukkig niemand die muziek maakt. Ja.... De katten, maar dat is ander soort muziek welke bestaat uit grommen, blazen en miauwen.

Mijn vriend heeft wel 2 elektrische gitaren staan, vooral staan, want niemand speelt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:42

Hahahaha TS, date jij met een van de leden van Rapalje ofzo :P.

Mijn ex speelde accordeon, wat een kút geluid is dat zeg. Mijn huidige vriend zingt in een death/trash metal band, maar gelukkig oefent hij eigenlijk nooit thuis :P

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:44

Doedelzak ook echt...serieus... Het is niet voor niks dat die dingen in schotland horen waar toch niemand woont zodat als je het dan toch wil spelen de buren er geen last van hebben... -O-

Zelf speel ik dwarsfluit, hobo en piano. De piano is elektrisch dus kan zacht, de fluit hoor je niet bij de buren als ik speel en de hobo speel ik bij voorkeur als de buren er niet zijn :P maar volgens mij hoor je dat ook niet goed. Wij hebben een heel goed geisoleerd huis :j