Hoe is jullie band met je broers/zussen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KimL86

Hoe is jullie band met je broers/zussen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-13 00:53

Ik was net in gesprek met mijn broer via Facebook en ineens bedacht ik me hoe onze omgang met elkaar veranderd is nu we wat ouder zijn.
Toen we nog allebei thuis woonde konden we echt niet met elkaar overweg. En nu hebben we wel niet veel contact, maar het contact dat we hebben is veel beter.

Zo zijn we laatst samen naar de kroeg geweest en kletsen we regelmatig via Facebook.

En ook met mijn andere broer merk ik dat het gewoon heel anders is nu.

Hoe is dat bij jullie? Is bij jullie de omgang ook verbeterd naarmate je ouder werd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 00:56

Ik heb een super goede band met mn broer en zus en dat is ook (bijna) altijd zo geweest, toen hij nog in zn skater fase zat dat er elke dag hele groepen metalheads hier thuis waren terwijl mn ouders aan het werk waren kon ik dat als 10 jarige niet zo waarderen :+ maar nu hij wat volwassener is geworden kijk ik elk weekend weer uit naar dat ze thuis komen (beide studeren) <3

we hadden nauwelijks ruzie vroeger!

edit: ook voor dat ze uit huis waren had ik al een goede band met ze!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 00:58

Ik heb eigenlijk niet echt een band met m'n broer. We zijn gewoon te verschillend denk ik. Ik zie hem alleen bij verjaardagen en familiedingen. Het is dus eigenlijk niet echt verbeterd naarmate we ouder werden maar ik vind het best zo. :)

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 01:02

Toen mijn moeder overleed (ik was 13, mijn broer 16), stopten de kinderachtige en puberale ruzies. Vanaf dat moment heb ik nooit meer een conflict gehad met mijn broer, ondanks dat we vroeger ontzettend op elkaar konden stoken. Wel was het altijd wat afstandelijk, omdat m'n broer zich afzonderde en vrij in zichzelf gekeerd was.

Tegenwoordig woon ik samen, en mijn broer op kamers een eind van me vandaan. We hebben weinig contact (bellen doen we niet, chatten via facebook wel, op maandelijkse basis), maar als we elkaar eens in de zoveel tijd weer zien dan verloopt dit altijd prettig, we kunnen het goed met elkaar vinden. Een probleem van ons beiden is dat we moeilijk zijn in het zoeken naar contact. Ben benieuwd of dat verbetert over de jaren.

michelle___

Re: Hoe is jullie band met je broers/zussen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 01:04

Tussen mij en me broertjes (tweeling) zit 10 jaar.
Behoorlijk veel. Na 10 jaar enigskind haatte ik ze behoorlijk toen ze ineens zowel pap als mam in mijn ogen van me af pakte. :')

Maar nu zou ik ook geen dag meer zonder ze kunnen hoor. :+

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 01:10

Heb een hechte band met beide zussen. :) (Ben zelf 20, de ene is 21 en de andere is 17)
Band is juist hechter met elkaar geworden nu de oudste het huis uit is. Zaten te veel op elkaars lip denk ik. :')

anniekasaur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 01:11

Hmn, heb niet echt een 'band' met mijn broer, het is meer dat we elkaar 'verdragen', we leven zeg maar echt langs elkaar heen, hebben totaal verschillende hobby's.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 01:17

De band met mijn zus is 0. We hebben geen contact, en als we elkaar eens zien en das dan bij toeval bij mijn moeder, kan er nog net goedendag af. We hebben altijd al een slechte band gehad, en het is met de jaren (en het overlijden van mijn vader) niet beter geworden.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 01:25

Ik heb gelukkig echt een goede band met mijn broertje (23). Vroeger hebben we echt wel de goeie broer/zus ruzies gehad :D

Maar kan me niet herinneren wanneer wij voor het laatst ruzie hebben gehad.
Hij vertelt mij ook alles, als er iets dwars zit, ruzie met z'n vriendinnetje etc. We zijn al een aantal keer samen op vakantie geweest, gaan wel eens samen naar voetbalwedstrijden, samen naar concerten..

Ik kan niet zonder mijn broertje :+:

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 01:27

Ik ben best gek met m'n halfzusje (6 jaar jonger) en zij ook met mij, maar door de manier waarop ze met me omging heb ik eind juni het contact verbroken.
Ik was het nl kotsbeu dat ze me gebruikte als goedkope nanny, pakezel tijdens het shoppen en op alles haar zin doordrijft en toen ze dat flikte met een vakantie heb ik de boel afgeblazen en gezegd dat ze het kon bekijken.
Inmiddels is de woede en frustratie behoorlijk afgezakt en eerdaags ga ik haar mailen om te vertellen wat haar gedrag met me deed en dat ik weer opensta voor contact, op voorwaarde dat ze me voortaan met meer respect behandeld.

Mijn stiefbroertjes zie ik al vanaf het begin erg weinig, ze zijn nu 18 en met heel andere dingen bezig.
Maar als we elkaar zien is het altijd wel gezellig. :)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 01:36

ik heb een hele goede band met mijn broer ( heb er ook maar 1) sinds mijn vader is overleden toen ik 16 was en hij 18 is dit alleen maar hechter geworden.. hij heeft nu een dochtertje waar ik ook vaak op mag passen.. doordat we beide veel werken zien we elkaar niet zo vaak als we zouden willen ( we zien elkaar zo'n 5x in de week)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 07:16

Met mijn jongste broer heb ik een hele goede band. We doen vaak dingen samen (gaan eind deze maand bijvoorbeeld naar Halloween Fright Nights) en hij komt geregeld eten. Ik rijd ook vaak met hem mee richting Den Bosch waar mijn vriend woont etc.
Met mijn oudste broertje helaas wat minder. Die is erg op zichzelf gericht en vind familie jammer genoeg niet zo belangrijk.

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 07:19

Heel goed, met mijn zus wel beter dan bij mijn broer. Soms kan ik ze trouwens wel allebei het huis uit trappen (maar dat gaat nogal lastig, want ik ben de jongste thuis), maar als ik ze echt nodig heb, helpen ze me wel, en ze zijn er altijd voor me.

:)

femkeonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 07:21

AL-TIJD ruzie, met één van de twee hoor, die andere kan ik heel goed mee overweg, dat is ook nooit anders geweest, ondanks dat er bina 11 jaar tussen zit.
Tussen mij en die ander zit 7 jaar... maar daar heb ik dus alleen maar ruzie mee

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 07:21

Vroeger vlogen wij elkaar minimaal twee keer per dag in de haren. Mede ook omdat hij een vorm van autisme heeft maar ook hoogbegaafd is. Ik was altijd jaloers dat hij zo makkelijk alles haalde en ik er hard voor moest leren.
Pas toen hij ging studeren en ook inzag dat ik ouder werd werd onze band beter. Nu wonen we best een eind van elkaar maar spreken elkaar geregeld. Zien elkaar niet veel maar de band is heel goed. Denk ook omdat we alleen onze moeder hebben en het straks met zijn tweeën moeten doen als zij Er niet meer is.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 07:25

Nou, ik heb een redelijke band met mijn zus, maar echt close zijn we niet. Ik heb ooit in een ander gezin gewoond in mijn tienertijd, vanwege een hoop problematiek thuis en met die meiden heb ik een veel closere band. Zij voelen echt als zusjes op een hele positieve manier (terwijl die twee samen wel ruzie kunnen maken, hoor :+ ). Terwijl ik bij mijn biologische zus, toch wel vaak op mijn tenen moet lopen, omdat ze nog steeds zo'n moeilijk karakter heeft en ik meestal geen zin heb in gedoe. :)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 08:01

Wij zijn allemaal erg close met elkaar, ondanks grote leeftijdsverschillen. Ik en mijn broertje vochten elkaar altijd de tent uit, maar dat is sinds we volwassen zijn helemaal over. Ik en mijn broer en zus hebben nooit problemen gehad.

SoAndrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 08:30

Ik woon nog gewoon thuis, maar ondanks dat is de band met mijn 2 broers en vooral met m'n zus verbeterd, tussen elk zit 2 jaar dus zat ook vooral met m'n zus beetje tegelijk in de pubertijd en zij en m'n oudste broer konden dan ook het bloed onder mijn en m'n andere broer zijn nagels vandaan halen..
Maar nu we daar eigenlijk allemaal wat uit zijn en m'n broer binnenkort het huis uit gaat is de band vooral met mijn oudste broer en mn zus veel beter geworden! M'n andere broer is wat minder van het contact hebben en jammer genoeg speelt familie geen grote/belangrijke rol in zijn leven.. Verder kan ik goed met hem opschieten hoor maar anders dan met m'n oudste broer en zus

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 08:32

Wat sommigen hier inderdaad zeggen...als 1 van de 2 gaat puberen dan wordt het oorlog :) Ik vond mijn broertje zoooo irritant toen hij ging puberen. Toen ik op m'n 19 uit huis ging had ik weer een goed contact met hem. We wonen nu op een uur rijden van elkaar en zijn beide 40+, we leiden totaal verschillende levens maar we zijn gek met elkaar. We zien elkaar vrij weinig, maar als er iets is kan ik altijd op hem rekenen.

Anouk_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 08:33

Ben zelf 22 en heb 3 zusjes. 18, 14, 10 jaar. De beste band heb ik met mijn zusje van 14 maar we hebben ook veel dezelfde hobbys en intresses. Veel samen met paarden bezig. De jongste is net 10. Ik was 12 toen ze werd geboren en altijd een 2e moeder hahaha. Nu neemt ze het me niet altijd in dank af, heerlijk beginnende puber. Wel ging ik vaak met haar naar de efteling en andere uitstapjes waar ze dan regelmatig als mijn dochter aan werd en word gezien :+
Mijn zusje van 18 dat was vroeger altijd ruzie, maar sinds ik het huis uit ben en we niet op elkaars lip zitten zovaak en omdat ze ouder wordt gaat het steeds beter.

locorette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 08:47

Vroeger was ik het pispaaltje van het gezin dus had ik ook geen goede band met mijn zussen. Rond mijn 18e ben ik uit huis gegaan en sinds die tijd kan ik het wel goed vinden met mijn zusje. Van mijn zus mag ik nog steeds niet op visite komen.. Kom nu ook 1x in de maand/2 maanden even buurten.

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 08:54

Ik ben 14 en mijn zusje is 12. We kunnen het eerlijk gezegt hardstikke goed met mekaar vinden en hebben nauwelijks ruzie, zo wel, dan gaat die ruzie eigenlijk nergens over.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 08:57

Mijn zus is nu 25 en daar heb ik een redelijke band mee. Ik spreek haar soms via facebook en zien elkaar op familiedagen en verjaardagen. Maar doordat ik van pleeggezin naar pleeggezin ben gegaan is onze band er niet beter op geworden. Ik heb haar ook gewoon een hele lange tijd niet gezien. Aan de ene kant vind ik dit wel jammer maar aan de andere kant mis ik ook niet echt iets.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 09:04

Ik heb een broertje van bijna 17 (ben zelf 19) en een zusje van in januari 2 jaar.
Mijn ouders zijn gescheiden en mijn vader is opnieuw getrouwd, waar dus mijn zusje uit is gekomen.

Met mijn broertje heb ik eigenlijk niet zo'n goede band, we zeggen hoi en doei en verder zien we elkaar amper.
We zitten eigenlijk vaak op onze kamers en als we beneden zitten dan zitten we met oortjes in tot mijn moeder thuis komt :')
En hij is vaak bij zijn vriendin dus dan zie ik hem in het weekend ook amper.

Met mijn zusje heb ik ook nog niet zo'n goede band, ik zie haar maar eens in de 2/3 weken en ze is natuurlijk nog best jong.
Ze weet wel wie ik ben en als ze eenmaal weer aan me gewend is gaat het wel weer maar ze vind me in het begin als ik er ben altijd een beetje eng :P

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 09:06

Wij zitten allebei nog op de middelbare, maar vroeger hadden we iedere dag knallende ruzie :') nu is dat veel minder. Je beseft pas als je ouder wordt, dat je elkaar nodg hebt, en dat je wél van elkaar houdt :)