Poll: Paardenartikelen bij een bouwmarkt kopen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Welke paardgerelateerde artikelen zou jij graag in de actie bij een bouwmarkt kopen?

Poll eindigt op

Beenbescherming
18 (6%)
Borstels (setje)
24 (9%)
Cap
4 (1%)
Halster
53 (19%)
Hoofdstel
2 (0%)
Laarzen (kunststof)
1 (0%)
Paardensnoepjes
15 (5%)
Poetskoffer
21 (7%)
Rijkleding (Broek, jas, shirt/polo)
20 (7%)
Rijhandschoentjes
5 (1%)
Sokken
22 (8%)
Stalartikelen (voerschep, voerbak, etc)
45 (16%)
Verzorgingsartikelen (shampoo, hoevenvet, etc)
23 (8%)
Voedingssuplementen
8 (3%)
Zweep
3 (1%)
Anders (suggesties graag in een reactie zetten)
2 (0%)

Totaal aantal stemmen: 266

retivi

Poll: Paardenartikelen bij een bouwmarkt kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 12:14

Steeds meer niet-paardensportwinkels hebben tegenwoordig acties met paardgerelateerde artikelen.
Denk hierbij aan de Aldi en de Karwei (recentelijk nog).
Wat je vooral ziet zijn caps, halsters enz. Het 'simpele' spul dus.
Deze acties schijnen erg succesvol te zijn, ondanks dat het aanbod vaak beperkt en niet 'hip' is.
Zelf werk ik op het hoofdkantoor van een bouwmarkt en wij willen onderzoeken wat men nou (graag) bij een niet-paardensport winkel zou willen aanschaffen.
Het gaat dan om een eenmalige actie in de folder tegen scherpe prijzen. We denken aan borstels, beenbescherming, enz. met leuke frisse kleuren zoals limegroen en roze.
Hiervoor heb ik een poll gemaakt en het zou erg interessant zijn als jullie deze zouden willen invullen.
Je kan 3 artikelen uit 14 artikelen kiezen en nog het knopje met 'Anders' aanvinken.
Deze knop is als je nog toevoegingen/suggesties hebt, deze kan je melden in een reactie.
Ook verdere op- en aanmerkingen mogen in een reactie gezet worden. Wij horen ook graag of het een grote pré is als de artikelen van een bekend merk zijn (zoals Harry's Horse of Eurostar).
Graag in de poll invullen waarvoor jullie zeker gaan rennen als er een goede aanbieding van is? Dus je top 3!

Alvast bedankt voor het invullen!
Laatst bijgewerkt door retivi op 10-10-13 12:35, in het totaal 2 keer bewerkt

44Myrthe44

Re: Poll: Paardenartikelen bij een bouwmarkt kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 12:16

Ik zou er alles willen kopen wat in je rijtje staat, behalve een hoofdstel!
Voor mij juist een pré als het goedkope artikelen zijn en dus niet van een bekend merk zoals eurostar.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 12:20

wat ook een balangerijke is m.i., verschillende maten. een tijdje terug hadden ze bij de gamma ook een dergelijke actie, maar halsters en handschoenen ed enkel in 1 maat. alleen de caps hadden ze in verschillende maten.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 12:21

Ik zou ook redelijk veel kopen in een bouwmarkt. Halsters vind ik soms erg duur & bij onze paarden gaan de merkhalsters net zo snel kapot als de merkloze halsters...

Een hoofdstel of zadel o.i.d. zou ik inderdaad niet kopen bij een bouwmarkt. Daarvoor ga ik naar een ruitershop of iets dergelijks, zodat ik terug kan gaan wanneer er iets mis is.
Een goedgekeurde cap, kleding, borstels, paardensnoepjes etc., daar vind ik niks mis mee!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 12:24

Tuig of cap of dingen die echt op/aan het paard zitten, zou ik nooit bij een bouwmarkt kopen.
Voer en supplementen ook niet.
Dit omdat de werknemers en inkopers van de spullen je geen deskundig advies kunnen geven over de artikelen.
Wel dingen om het paard heen, zoals borstel, voerscheppen, kleding, laarzen etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 12:26

Caps zou ik ook niet zo snel kopen evenals hoofdstellen, maar voor de rest; i'm in!
Maar dan wel ook de grotere maten. Bij de Gamma hebben ze ook wel van tijd tot tijd paardenspullen maar dat past m'n pony nooit, omdat ze niet groter gaan dan ponymaatje, ook met de dekjes niet. Wat jammer is, want de kleuren zijn wel altijd erg leuk :+

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 12:30

Ik zou wel meerdere dingen willen aanvinken ipv 3. Heb nu halster, snoepjes en borstels aangevinkt, maar ik zou ook best beenbescherming of andere dingen kopen, als mijn oog daar op valt, en ik heb het op dat moment nodig, dan denk ik wel dat ik het meeneem.
Halsters, snoepjes enzo zijn dan meer impuls aankopen, maar als het goedkoop genoeg is neem ik het zeker mee!

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 12:32

Ik heb even rijkleding aan de poll toegevoegd, die was ik even vergeten.

Bedankt voor de reacties!
Het gaat inderdaad voor een hoop dingen op dat je zelf weet of het past (Cap, sokken, enz.) of dat het gewoon gebruiksartikelen zijn wat altijd goed is.
Misschien dat er dan in de poll ingevuld kan worden waarvoor jullie zeker gaan rennen als er een goede aanbieding van is? Dus even je top 3. De één rent bijvoorbeel voor een setje met borstels, de ander voor een rijbroek en weer een ander voor de gebruiksvoorwerpen die normaal toch wel prijzig zijn.
Zelf vind ik bijvoorbeeld die kunststofvoerbakken altijd erg handig voor op stal en naar wedstrijd, terwijl die naar mijn mening best prijzig zijn bij bv. de Welkoop. Daar zou ik dan weer voor gaan rennen...

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 12:34

jaren terug waren er halsters bij de Lidl.
Deze waren erg degelijk en dat voor 5 euro.
later hebben ze die nooit meer gehad.

halsters, poetspullen, fleece deken, dat zou ik ook kopen bij een bouwmarkt.
Ook een goede jas, voerbak inderdaad.
Een cap al weer minder vlug.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 12:37

Ik zou er persoonlijk niks kopen, en dat omdat het vaak niet eens veel goedkoper is dan de ruiterspotzaak, maar de kwaliteit vaak wel echt slecht is.
Heb lang ponyrijles gegeven, en vooral de helmen die destijds bij de Gamma verkocht werden waren echt troep!
Ze waren verstelbaar, maar zakte naar alle kanten tijdens het rijden, waren niet goed in te stellen, of het ging weer los.
De halsters, dekjes en andere paarden dingen waren er vaak maar in 1 maat, welke vaak niet eens klopte.
Een pony halster met een shetlandneusje, dekjes die te kort op de rug zijn, en veel te lang naar beneden.

Het enige wat ik er ooit zou meenemen misschien zouden paardensnoepjes zijn, en de stal artikelen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 12:37

Krachtvoer :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 12:38

retivi schreef:
Ik heb even rijkleding aan de poll toegevoegd, die was ik even vergeten.

Bedankt voor de reacties!
Het gaat inderdaad voor een hoop dingen op dat je zelf weet of het past (Cap, sokken, enz.) of dat het gewoon gebruiksartikelen zijn wat altijd goed is.
Misschien dat er dan in de poll ingevuld kan worden waarvoor jullie zeker gaan rennen als er een goede aanbieding van is? Dus even je top 3. De één rent bijvoorbeel voor een setje met borstels, de ander voor een rijbroek en weer een ander voor de gebruiksvoorwerpen die normaal toch wel prijzig zijn.
Zelf vind ik bijvoorbeeld die kunststofvoerbakken altijd erg handig voor op stal en naar wedstrijd, terwijl die naar mijn mening best prijzig zijn bij bv. de Welkoop. Daar zou ik dan weer voor gaan rennen...

Cap vind ik nou juist een voorbeeld van iets wat je goed moet passen, en waarbij je gedegen advies moet krijgen. Zelfde geld voor supplementen.
Dekjes, halsters, peesbeschermers, borstels etc lijkt me prima, maar dan wel graag met duidelijke en kloppende maatgeving.

anniekasaur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 12:40

Alles eigenlijk wel, behalve zadel inderdaad. Cap neem ik af en toe ook nog wel mee, als reserve voor op stal te laten liggen ed. Hoofdstel misschien ook nog wel, maar inderdaad in meerdere maten! Vorig jaar heb ik een halster gekocht bij de gamma, wat een onmogelijke maat! Geen enkele pony paste 'm terwijl het echt een pony maat was...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 12:40

Supplementen en hoofdstel zou ik niet doen, maar voor de rest alles, en dan zoals eerder iemand aangaf, liefst meerdere maten van halsters :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 12:44

Ik denk niet dat ik iets uit het lijstje bij de bouwmarkt zou kopen. Alles is eigenlijk ook wel bij de gewone ruitersporttoko te vinden, en bij voorbeeld hoofdstellen hebben ze toch nooit zoals ik ze wil.

Wat ik wel afgelopen jaar bij de bouwmarkt heb gekocht zijn ringen voor de stijgbeugelophanging van mijn zadel, en ook het materiaal waar ik het kopijzer van gemaakt heb. Maar dat waren gewoon bouwmarktspullen, dus niet specifiek bedoeld voor paarden.

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 12:45

Ook ik zou niets kopen bij een bouwmarkt. Heel fijn dat ze een manier zoeken om extra inkomsten te vergaren, maar ze verkopen alleen de basis spullen. Als iedereen op de acties van de bouwmarkten afstuift hebben de echte paardenwinkels te maken met flink verlies in klanten en krijgen ze het moeilijk om te blijven bestaan.

Mijn loyaliteit blijft bij de paardenwinkels zelf. Een bouwmarkt is een bouwmarkt, laat ze maar binnen hun eigen segment blijven.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 12:45

Ik heb aangevinkt: halster, borstels & stalartikelen. Als deze goedkoop zijn dan zou ik die best wel aan willen schaffen. Tja kwaliteit verwacht je toch niet van een bouwmarkt dus als de prijs dan leuk is, waarom niet?

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 12:50

Ik heb ooit eens een deken bij de Aldi gekocht en mijn paard draagt hem nog steeds.
Tuurlijk heeft hij niet zo'n goede pasvorm als een Rambo maar, en dan ben ik heel eerlijk, mijn paard hoeft ook echt geen deken van een paar honderd euro op zijn rug.
Ik zou alles kopen als het mij bevalt, behalve een cap (denk ik) ivm het keurmerk en de pasvorm ed.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 12:52

Vrijwel alles behalve cap en tuig :). Ook zou ik voertonnen heel fijn vinden!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 12:53

Rijlaarzen doe ik niets mee, maar gewoon rijschoenen? Bring them on!
En een poetskoffer! Die koop ik nu in ook in de bouwmarkt, maar dan is het stiekem een gereedschapskist.

En een opstapje, dat zou ik ook wel in de bouwmarkt willen. Nu bij IKEA, maar dat is wel erg ver weg.
En snoepjes, halsters, halstertouwen, reflectie, eigenlijk is er weinig dat ik er niet zou kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 12:59

Ja, een degelijk en hoog genoeg opstapje, daar is best vraag naar volgens mij :j
Net als betaalbare cavaletti blokken!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 13:04

Inderdaad, springmateriaal (cavaletti blokken goedkoop + kunststof balken?), opstapje (zou ook wel fijn zijn in basisassortiment :P) Voertonnen!

poetskoffer, poetssetjes, shampoo, snoepjes, zweepjes,
dekens (zweet, stal, winter?) leuke kleurtjes voor ponys
hoofdstel met leuke kleurtjes voor ponys lijkt me ook erg leuk.
been bescherming in pony met leuke kleurtjes, kom maar op!

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 13:07

Blijheid schreef:
Ja, een degelijk en hoog genoeg opstapje, daar is best vraag naar volgens mij :j

ja daar zou ik wel voor rennen :)
Goedkope balken van 3 meter, kunststof hoeft van mij niet, geimpregneerd wel.

Wouter_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 13:09

Hmm voeding zou ik er niet kopen maar een zadeldoek of dergelijke lijkt me zeker niet erg

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 13:11

Blijheid schreef:

We have a winner :j