3 jaar geleden stond ik voor ongeveer dezelfde keuze. Ik wist niet wat voor opleiding ik wilde doen op het mbo.... dus heb ik toen gekozen voor een niveau 4 opleiding; marketing en communicatie.
Lekker breed en dan had ik nog 3 jaar om te kijken wat ik daarna wilde gaan doen

Nu is het 3 jaar laten en ik weet nog steeds niet wat ik wil doen. Ik heb echt geen idee wat ik nou echt leuk vind.
Ik kan gaan doorleren, maar wat dan? of ga ik werken? en ja dan moet ik daar ook nog bij kijken wat ik dan wil, en natuurlijk; een bedrijf vinden die me wilt hebben

Nou zie ik mezelf eigenlijk niet nog 4 jaar op school zitten. Het HBO lijkt me gewoon echt zwaar...ik zie mezelf niet elke avond in de boeken zitten namelijk. Dit heb ik namelijk nooit gedaan....
Ik ben niet iemand die makkelijk leert, ik moet er echt wel energie in steken en als ik iets doe ga ik er ook echt voor. Maar wel ben ik altijd tevreden met een 6.
Ik geloof ook echt wel dat ik het hbo aan zou kunnen, maar of ik zin heb om nog 4 jaar te blokken is dus een tweede. en een derde is; wat wil ik dan doen. Want dan moet je ook wel echt iets specifieks gaan kiezen en iets wat je echt leuk vind... ik bedoel ja ik wil niet op de helft van een opleiding stoppen....
Maar om nu een baan te vinden is tegenwoordig ook erg lastig. En ik heb echt geen idee waar ik over en tijdje sta met mijn marketing en communicatie diploma. Kan je met een mbo diploma wel makkelijk aan het werk komen?
Dus eigenlijk mijn vraag aan jullie;
Wat zouden jullie ervaringen hiermee? Zijn er mensen met hetzelfde ''dilemma''? of heeft iemand dit ''dilemma'' ook ooit gehad?
Of zijn er ervaringen van mensen die van mbo naar hbo zijn gegaan? Of gelijk zijn gaan werken?

want als ik dat op google type krijg ik echt van alles....