Hoe op subtiele manier iemand 'de bons' geven..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

Hoe op subtiele manier iemand 'de bons' geven..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 19:21

Tja.. Vorig jaar een tijdje met een jongen gelopen en toen had ik al erg mn twijfels. Hij was/is echt heel erg lief enzo.. Maar ik twijfelde toen al over zijn geaardheid haha. Heb hem hier wel eens mee geconfronteerd maar hij beweert zelf hetero te zijn.
Een tijd aangekeken, en mn twijfels gingen niet weg. Ik vond hem wel leuk, maar toch was ie te softy voor mij. Te 'verwijfd'.
(Gelukkig) heeft hij kort daarna gezegd dat hij het toch niet zo zag zitten en mij meer als goede vriendin zag i.p.v. 'zijn' vriendin.
Nou prima, no hard feelings.. Ergens was ik wel opgelucht haha.

Nu een jaar later zit hij weer achter me aan. En hij wil heel graag het opnieuw proberen. Hij mist me enz.. In een opwelling heb ik gezegd dat we het altijd kunnen proberen, en we kunnen kijken hoe het zal lopen. Zo gezegd zo gedaan is er een date gepland voor over ruim 2 weken. (We wonen ver bij elkaar uit de buurt en dan hebben we beide een hele dag vrij) Maar na nu ruim 1.5. week dagelijks veel contact met hem te hebben gehad kom ik weer op hetzelfde uit als vorig jaar: Hij is te softy voor mij. Niet man genoeg, té lief, en ik geloof nog steeds dat hij niet 100% hetero is. Ik heb er goed over nagedacht, en besloten om de date toch te cancelen.. Omdat ik weet dat het toch niet gaat werken vanuit mijn kant.. En ik vind dat ik dat beter nu eerlijk kan vertellen dan na een paar dates. Scheelt ons beide treinritjes van 40euro per keer en een bult tijd.

Maar ik weet niet hoe ik het moet brengen.. Hij heeft er zoooooveel zin in.. :(:) Hij was zo blij als een klein kind toen ik zei dat ik het wel wou proberen haha. En nu moet ik hem het slechte nieuws brengen.. Hoe breng ik dit tactvol? Ik kan moeilijk zeggen: Luister eens.. Je bent te soft voor mij, ik geloof nog steeds niet dat jij 100% op vrouwen valt.. Zoek het eens in een andere hoek ;)
Heeft iemand tips? Overigens kan ik het verder erg goed met hem vinden, dus van mijn kant hoeft het contact absoluut niet weg te vallen..

Hopelijk hebben jullie goede adviezen :)

Anoniem

Re: Hoe op subtiele manier iemand 'de bons' geven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:25

Dan zou ik toch gewoon eerlijk zijn, als je wel een vriendschap wilt houden. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden en ik geloof daar wel in...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:25

Poe, ik denk dat ik iets zou zeggen van ik heb er nog even over nagedacht en mijn gevoelens voor jou komen ook uit op vriendschap en niet iets meer.
Ik zou het heel leuk vinden om iets gezelligs met je af te spreken, maar dan niet met een kans op iets meer!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:30

Iemand de bons geven op een zachte manier kan volgens mij niet ;) Wees eerlijk en zeg dat je gevoelens voor hem niet voldoende zijn om een relatie er op na te houden.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:32

Altijd eerlijk blijven, maar breng het wel enigszins subtiel. Idd zoiets als wat Kentaro zegt. Let ook op dat je hem geen hoop meer geeft, maar echt zegt dat het voor jou niet wat kan worden, anders is het ook vervelend voor die ander

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:32

Subtiel...? Volgens mij moet je bij deze gozert gewoon duidelijk zijn. En je hoeft ook niet te wachten op een 'juist' moment want dat komt meestal niet als het om rot nieuws gaat.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:33

Gewoon eerlijk zijn, maar ik zou het hele wel of niet heterozijn lekker aan hem overlaten en je daar absoluut niet mee bemoeien.

Vanuit je eigen gevoel praten: Na deze dagen contact kom ik toch weer op het zelfde uit als waar we voorheen zijn gestrand, wil je niet onnodig kwetsen, voor mij zit er niets meer in dan een vriendschap :)

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 19:36

Pff vind het echt lastig hoor. Vooral omdat hij elke keer over onze date begint en hoeveel zin hij er wel niet in heeft.. Vind zulk nieuws brengen altijd zo kl*te.. Omdat ik zelf ook wel weet hoe zoiets voelt helaas.
Maargoed.. Als ik met hem ga afspreken en daarna zeg is het dubbel naar voor hem denk ik.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:36

Wat linnnh zegt, inderdaad. Ik denk dat je over zijn geaardheid niet moet beginnen, als hij zichzelf hetero noemt zou dat nogal kwetsend kunnen zijn. (Bovendien vind ik "soft" nu niet meteen een reden om te besluiten dat iemand homo zou zijn, maar ik ken hem natuurlijk niet.)
Gewoon eerlijk zijn, dat gaat echt het gemakkelijkste zijn.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:39

Ik zou niet beginnen over dat-ie volgens jou niet hetero is. Kom je in een wel/niet discussie terecht die zinloos is.
Gewoon duidelijk zeggen dat je niets in de relatiesfeer voor 'm voelt, dat je in eerste instantie uit medelijden hem een tweede kans wilde geven, dat je je realiseert dat medelijden wel zo ongeveer de slechtste basis voor een relatie is, en dat je hem geen valse hoop wilt geven en geen pijn wilt doen juist omdat je hem wél een hele fijne gewone vriend vindt.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:41

Je kan het beste eerlijk zijn en het eerlijk zeggen...
Ik weet niet of je moet zeggen dat je hem meer een homo vind... dat kan misschien wel heel moeilijk voor hem zijn om dat te horen, als je weet dat hij dat zeker niet vind!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 19:43

Nee leek mij ook niet al te best om daar over te beginnen.. Iolanthe, het softe is niet alleen het gene waarom ik denk dat hij niet hetero is. Er zijn meerdere dingen waarom ik dat denk.

Is het ook een idee om even een paar daagjes koeltjes te doen tegen hem? Niet zo snel reageren op whatsapp, en een beetje ongeïnteresseerd overkomen? Zodat hij een beetje een vermoeden krijgt? Of is dit onzin en moet ik het hem gewoon vertellen in 1x?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:45

Ik zou dat niet netjes vinden. Iemand anders gaat van alles in z'n hoofd halen terwijl jij er eigenlijk voor jezelf al uit bent!
En het wordt voor jou na een paar dagen echt niet makkelijker!

Dani

Kil doen en negeren vind ik echt heel gemeen, en dat het überhaupt in je opkomt vind ik een beetje triest. Zo ga je toch niet met mensen om? :n
Medelijden zou ik ook niet noemen, ik zou dat zelf echt héél pijnlijk vinden. Alsof ik supersneu ben.

Gewoon zeggen: Joh, de eerste keer was ik het eigenlijk met je eens dat we meer goede vrienden zijn dan relatiemateriaal en zo voel ik het eigenlijk bij nader inzien nog steeds, ik vind je erg aardig maar ben niet verliefd op je.

dressagelady

Ik zou het gewoon recht voor z'n raap zeggen. Dat je het gezellig vind om met hem te appen, je het leuk lijkt om hem weer een keer te zien, maar dat je niet denkt dat het meer dan vriendschappelijke gevoelens van jouw kant zijn :)

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 19:45

Hmm zit ook wat in Kentaro.. Misschien niet zo volwassen he..

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:46

Precies zoals je het hier in het topic zet, ik vind namelijk dat je het erg netjes zegt. Al zou ik wel dat verwijfde weg laten en de twijfels aan zijn geaardheid :))

Dit zou je namelijk precies zo tegen hem kunnen zeggen: na nu ruim 1.5. week dagelijks veel contact met hem te hebben gehad kom ik weer op hetzelfde uit als vorig jaar: Hij is te softy voor mij. Niet man genoeg, té lief. Ik heb er goed over nagedacht, en besloten om de date toch te cancelen.. Omdat ik weet dat het toch niet gaat werken vanuit mijn kant.. En ik vind dat ik dat beter nu eerlijk kan vertellen dan na een paar dates. Scheelt ons beide treinritjes van 40euro per keer en een bult tijd.

Misschien er bij zetten dat je het wel wou proberen, maar dat je misschien iets te snel ja hebt gezegd en je er nu realistisch naar kijkt en het niet meer ziet zitten. Het is natuurlijk nooit leuk om afgewezen te worden, maar hij kan het maar beter gehad hebben toch? Kan hij zijn 40 euro ook weer beter besteden uiteindelijk.
Ik zou het zelf ook liever voor de date horen dan na de date.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:47

1 grote raad: subtiel, tactvol en het uitmaken met een man gaat niet samen :D . Over het algemeen begrijpen mannen echt niet die subtiele hints. Als je het te vriendelijk aanpakt of subtiel, krijg je veel eerder de kans dat hij denkt "oh ze twijfelt nog, dus als ik even mijn best doe dan win ik haar wel 8-)

Gewoon eerlijk zijn, en heel duidelijk. Dat je vindt dat het lijkt dat hij op mannen valt hoef je niet eens te melden. Je vindt hem gewoon niet leuk genoeg, je voelt je er niet goed genoeg bij in een relatie, je bent gewoon niet verliefd op hem. Dan ben je ook eerlijk, en je kwetst hem zo heus niet meer of minder dan als je hem met alle mooie bloemetjes er om heen een prachtige smoes zou verzinnen waarom je geen relatie met hem wil...

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:48

Ibbel schreef:
Ik zou niet beginnen over dat-ie volgens jou niet hetero is. Kom je in een wel/niet discussie terecht die zinloos is.
Gewoon duidelijk zeggen dat je niets in de relatiesfeer voor 'm voelt, dat je in eerste instantie uit medelijden hem een tweede kans wilde geven, dat je je realiseert dat medelijden wel zo ongeveer de slechtste basis voor een relatie is, en dat je hem geen valse hoop wilt geven en geen pijn wilt doen juist omdat je hem wél een hele fijne gewone vriend vindt.

Helemaal mee eens.

Waarom koeltjes doen en negeren ? Dat zou juist erg gemeen zijn. Gewoon naar die eerste date toe en face to face vertellen dat een relatie er domweg niet in zit. ;)

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:51

Dani schreef:
Kil doen en negeren vind ik echt heel gemeen, en dat het überhaupt in je opkomt vind ik een beetje triest. Zo ga je toch niet met mensen om? :n
Medelijden zou ik ook niet noemen, ik zou dat zelf echt héél pijnlijk vinden. Alsof ik supersneu ben.

Gewoon zeggen: Joh, de eerste keer was ik het eigenlijk met je eens dat we meer goede vrienden zijn dan relatiemateriaal en zo voel ik het eigenlijk bij nader inzien nog steeds, ik vind je erg aardig maar ben niet verliefd op je.

Mee eens _/-\o_

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:51

Bedenk eens wat je zou willen als JIJ in die situatie zat.
Jij bent verliefd op die jongen. Die jongen zegt dat hij ook verliefd is op jou.

Plotseling begint hij je te negeren. Doet hij koel, afstandelijk, alsof hij niet meer geïnteresseerd is, net zolang tot je ontploft en je het zelf dan maar uitmaakt.

Of hij zegt dat hij met je wilt praten. Dat hij nog eens nagedacht heeft en eigenlijk toch de hard van stapel is gelopen. Hij die gevoelens toch niet heeft en je enkel als een vriendin zit, en hij hoopt dat je binnenkort de jongen mag tegenkomen die wel bij je past.

Wat zou je nu het liefste hebben?

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 19:52

Nee dat kan ik niet maken Bassenqua. Hij zou namelijk bij mij komen. Is een beetje banketstaaf als ik hem 40 euro laat betalen voor een slecht bericht hier, en hij daardoor gelijk naar huis wil. (Treinrit van 2uur heen en 2 uur terug)

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 19:52

Kwanyin schreef:
Bedenk eens wat je zou willen als JIJ in die situatie zat.
Jij bent verliefd op die jongen. Die jongen zegt dat hij ook verliefd is op jou.

Plotseling begint hij je te negeren. Doet hij koel, afstandelijk, alsof hij niet meer geïnteresseerd is, net zolang tot je ontploft en je het zelf dan maar uitmaakt.

Of hij zegt dat hij met je wilt praten. Dat hij nog eens nagedacht heeft en eigenlijk toch de hard van stapel is gelopen. Hij die gevoelens toch niet heeft en je enkel als een vriendin zit, en hij hoopt dat je binnenkort de jongen mag tegenkomen die wel bij je past.

Wat zou je nu het liefste hebben?

Duidelijk :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 21:59

Ik geloof niet dat er een subtiele manier voor bestaat... Mocht je die toch vinden dan houd ik me aanbevolen.

Het advies van Ibbel komt toch wel het dichtst in de buurt van een zachtaardige, maar duidelijke manier. :j
Wees wel écht duidelijk, geef hem geen valse hoop of iets dergelijks, hoe verleidelijk het misschien ook is in een poging de klap te verzachten.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 23:17

Bedankt voor jullie advies. Ik zal er eens een nachtje over slapen en zal het hem morgen of overmorgen vertellen..