Ik word gestalkt door deurwaarders en incasso bureaus

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dungen

Ik word gestalkt door deurwaarders en incasso bureaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 13:13

Hallo allemaal,

Sinds enige tijd ben ik trotse eigenaar van een koophuis. Maar dit huis is eerder verhuurd geweest..

De huurders zijn 4 maanden geleden met de noorderzon vertrokken... met alle gevolgen van dien..

Wij hebben nu de incasso bureaus, deurwaarders en belastingdienst op ons dak..

Dagelijks brieven van de belastingdienst 25 brieven per week van incasso bureaus.. en deurwaarders aan de deur...

Nu hebben wij met gemeente adres in onderzoek gestart.. en staat er dus een notitie in het GBA. Echter trekken ze ze zich daarvan niets aan..

Hoe kom ik hier het snelste van af? Ik stuur de post terug van elke verzender etc. Maar 9 vd 10 blijven stug door gaan :?

Eleionomae

Re: Ik word gestalkt door deurwaarders en incasso bureaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 13:14

Gewoon even bellen met de betreffende instanties :j wij hadden ook wanbetalers voor ons wonen en met een paar telefoontjes was het zo afgelopen :)

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 13:16

Hier helaas niet.. welgeteld 1 die er mee op is gehouden ..

Om het verhaal overigens compleet te maken er staat ook nog een kvk op ons adres ingeschreven dus ook bij de kvk is het adres in onderzoek gestart..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 13:17

Wanneer heb je het onderzoek laten starten? :)

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 13:20

Adres doorkruisen en retour. Op de brief zetten, dat je het huis hebt gekocht. En de huurbewoners zijn verhuisd.
En dit echt serieus blijven doen.
Volhouden.

Ze kunnen je verder niets maken. Je hebt je ID etc.

Ik had dit ook. Mn adres staat ook op de zwarte/rode lijst ofzo.
Een abbonnement nemen was ook een gedoe!

Ik ben nu van de brieven af gelukkig.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 13:20

wat zet je op de brieven als je ze retour afzender stuurt?
ik heb het hier ook aan de hand gehad, alles retour blijven sturen met
"retour afzender, geadresseerde niet langer woonachtig op adres" het gros is er toen wel mee gestopt(na ene poging of drie) , op een gegeven moment ben ik van de aanhouders toch heel banketstaaf brieven gaan open maken zodat ik kon bellen met de gegevens er bij om aan te geven dat de persoon die zij proberen te bereiken, niet langer woonachtig is op dit adres en ik geen idee heb van waar de persoon nu woonachtig is .

bij de gemeente idd checken of de persoon nog ingeschreven staat op dat adres (de gemeente belde ons zelf op een gegeven moment, of wij in waren gaan wonen bij >insert names< , wij hebben toen aangegeven dat die personen verhuisd zijn per xx datum, + woonplaats (want die wisten wij wel) en dat zij hier niet meer woonden. )
om dat te veranderen ...
nu begrijp ik dat onze gemeente hier best soepel mee om gegaan is indertijd ...

inmiddels kreeg in van de week(dik twee jaar later) nog een brief van de hema, die heb ik ook gewoon opengemaakt, contact gezocht met de Hema om aan te geven dat ze al even niet meer hier woonachtig waren en die hebben het nu ook verandert in het systeem.

maar goed, jullie zitten dus nog met dat onderzoek, je zult waarschijnlijk verrekte weinig kunnen tot dat klaar is :?
maar verder, met stift op de brieven "retour afzender, geadresseerde vanaf >datum< niet meer woonachtig op adres/verhuisd, gelieve uw info aan te passen " kun je voorlopig dan niet doen denk ik

effectief kunnen ze weinig, jij kunt aantonen dat het huis van jou is en wie jij bent (ID)

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 13:33

Onderzoek is gestart rond 1 september..

En ik zet er op: retour afzender, geadresseerde verhuisd, adres onbekend. :)

Maar in deze tijd blijven ze maar door gaan etc..

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 13:36

Bij mij duurder het wel 3 maand of zelfs wel 4 maand.

Als het langer dan een half jaar duurt dan zou ik ook inderdaad gaan bellen. Maar dat kun je nu natuurlijk ook al doen.

Heb ik zelf nooit gedaan.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 13:38

Staat degene nog ingeschreven op jouw adres en is daarom een onderzoek gestart?
Dan kan het helaas wel even duren.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 13:40

Wij zijn idd op een bepaald moment ook gewoon alles gaan open maken en toen gaan bellen. De instanties waar het bij ons om ging hebben toen ook zelf nog contact opgenomen met de gemeente etc en toen waren wij er snel vanaf :j

Geluk is dat onze wanbetaler een bijzondere naam had en wij hem dus snel gevonden hebben via fb en op de hoogte gebracht hebben val alle ellende waar wij mee zitten :') de poststukken heeft hij toen ook zelf nog opgehaald :j

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 13:44

@Eleionomae
Je kunt ook in problemen komen door post van een ander open te maken.
Dit is wettelijk verboden en als degene moeilijk wil doen, kunnen ze een aanklacht tegen je indienen.

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 13:45

Drama!

Ik ben er ook na anderhalf jaar nog niet helemaal vanaf. Vorige huurder is door de woningbouw uit huis gezet wegens wanbetaling en sindsdien dus spoorloos. "Onderzoek" van gemeente neem ik niet al te serieus. Stuur alles retour met aantekening. Het is wel minder geworden maar ze zijn er nog steeds.

Brieven openmaken vind ik echt not done, al heb ik weinig begrip en respect over voor de vorige bewoner _-:( Ik blijf liever zelf netjes en doe mijn plicht door alles te retourneren.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 13:47

Heeft een familielid van me ook ooit gehad, verkoper van het huis bleek nog een leuk stichtinkie te hebben dat op haar adres bleek te staan en verkoper was natuurlijk niet van plan dat op te lossen....

Deurwaarders kwamen met rekeningen van 10.000+.

Enige oplossing is uitleggen, zowel telefonisch als schriftelijk.

Toevallig is een adres niet degene die moet betalen, dat is toch echt degene die hoofdelijk de schulden gemaakt heeft. Heel duidelijk aangeven dat ze geen cent van je krijgen en dat je er niets aan kan doen.
Beetje bluffen kan geen kwaad, duidelijk zijn dat je je rechten kent en echt geen cent gaat uitgeven aan andermans schulden.

De belastingdienst: zorgen dat je de ambtenaar die belast is met die aangifte te pakken krijgt. Andere schuldeisers: duidelijk maken dat hun klant ervandoor is, en dat jij niet diegene bent.
Desnoods idd met ID-kopie duidelijk maken dat jij niet degene bent van de schulden.

Probleem met incassobureaus is overigens dat ze niet allemaal volgens de wet werken, vaak met intimidatie werken. Een incassobureau mag niets dan zeuren om betaling. Mocht je je geintimideerd voelen, schakel dan direct de politie in.

Soms kopen incassobureaus ook rekeningen over van schuldeisers en proberen die te innen. Dan heb je met hele vervelende personen te maken. Ook hier, voel je je geintimideerd en blijven ze doorgaan, dan zou je met de politie/gemeente kunnen overleggen of het geen stalking gaat worden....
Laatst bijgewerkt door randalinpony op 07-10-13 13:51, in het totaal 2 keer bewerkt

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 13:47

Ik woon inmiddels 4 jaar in mijn huis en krijg ook nog steeds post van incassobureaus voor de vorige bewoners.. Gelukkig helpt opbellen bij mij wel, al staan ze me zelden vriendelijk te woord. En dat terwijl ik natuulijk niks met de achterstand te maken heb verder..

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 13:48

Brainless schreef:
@Eleionomae
Je kunt ook in problemen komen door post van een ander open te maken.
Dit is wettelijk verboden en als degene moeilijk wil doen, kunnen ze een aanklacht tegen je indienen.

Ik weet het, maar inmiddels was het zelfs zo ver dat ze langs zouden komen om spullen uit huis te halen, ook als wij niet thuis zouden zijn en tja, dan ga je toch wel alles open maken om te zien of er niet meer van dat soort geintjes zouden zijn.
Gelukkig vond de vorige bewoner het niet erg dat we de boel open hadden gemaakt. Hij had het zelfde gedaan als hij ons was geweest haha.

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 13:48

Ik heb vorig jaar wél een keer een brief opengemaakt (nadat ik herhaaldelijk afzender retour etc. er op had gezet) en ik ben er blij om want anders hadden ze hier de boel opengebroken en het spul leeggehaald. Althans dat staat er dan met andere woorden ;-) dus na het openen van de brief meteen even de betreffende instantie gebeld.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 13:49

randalinpony schreef:
Probleem met deurwaarders is overigens dat ze niet allemaal volgens de wet werken, vaak met intimidatie werken. Een deurwaarder mag niets dan zeuren om betaling. Mocht je je geintimideerd voelen, schakel dan direct de politie in.

Deurwaarders mogen juist wel meer dan incassobureaus.
Zij mogen (via een procedure) bv wel beslag laten leggen op je loon en eigendommen.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 13:50

Maar openbreken en boel leeghalen mag toch alleen na een gerechtelijk bevel?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 13:50

Klopt brainless, bedoelde idd incassobureaus.

Heb t even aangepast.
Laatst bijgewerkt door randalinpony op 07-10-13 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 13:51

Tja, incassobureaus en deurwaarders krijgen ook gewoon adressen door van de schuldeisers. De eerste brieven gaan vrijwel altijd naar dit adres dat ze hebben doorgekregen, ze moeten namelijk betalen als ze het huidige woonadres willen opvragen bij het GBA, dus dat doen ze pas als ze bericht hebben gehad als die mensen daar niet meer wonen. Daarnaast is het GBA ook niet altijd up-to-date want ze kunnen inderdaad nog steeds ingeschreven staan op jouw adres. En het GBA is dan leidend, dus hup nog maar een brief. Drama voor jou. Deurwaarders e.d. doen er toch weinig op uit, want zij hebben er geen last van...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 13:56

Magica schreef:
Ik heb vorig jaar wél een keer een brief opengemaakt (nadat ik herhaaldelijk afzender retour etc. er op had gezet) en ik ben er blij om want anders hadden ze hier de boel opengebroken en het spul leeggehaald. Althans dat staat er dan met andere woorden ;-) dus na het openen van de brief meteen even de betreffende instantie gebeld.

Dat mag alleen via de deurwaarder en als er een uitspraak van de rechter is.
Ook moeten de gegevens persoonlijk zijn afgegeven door de deurwaarder (dus niet via een brief).

Incassobureaus dreigen hier bv wel mee maar mogen het niet.
Dus openmaken is niet nodig.

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 13:57

randalinpony schreef:
Maar openbreken en boel leeghalen mag toch alleen na een gerechtelijk bevel?

Ik wilde er niet op wachten ;-) maar inderdaad is het soms wel veel dreigen natuurlijk.

Maar vorig jaar was de politie bij mij aan de deur en ik was aan het werk op dat moment.

Ze waren op zoek naar een man (crimineel) en er was gezegd dat deze bij ons in huis zou zitten :=
wie die melding had gemaakt weten we nu nog niet :x en wie die persoon was die ze zochten kende ik al helemaal niet gelukkig.

Gelukkig een oplettende nieuwsgierige buurman is hun achterna gelopen en heeft weten te voorkomen dat ze bij mij de deur open hadden gebroken.
Want de politie heeft mij van mijn werk opgehaald want ik kon de deur wel even open doen natuurlijk.

Maar nogmaals, ze hadden het zo zonder pardon gedaan en ik heb daar dan weer nooit een melding of een brief van gehad.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 13:58

Kopie van koopcontract en bewijs van domicilie gaan afgeven bij de betreffende incassobureaus en deurwaarders en dreigen dat ze als het niet stopt zelf een vordering kunnen krijgen ivm stalking en pesterijen. Heeft hier al enkele keren gewerkt :-).

Brainless

Rena100 schreef:
Tja, incassobureaus en deurwaarders krijgen ook gewoon adressen door van de schuldeisers. De eerste brieven gaan vrijwel altijd naar dit adres dat ze hebben doorgekregen, ze moeten namelijk betalen als ze het huidige woonadres willen opvragen bij het GBA, dus dat doen ze pas als ze bericht hebben gehad als die mensen daar niet meer wonen. Daarnaast is het GBA ook niet altijd up-to-date want ze kunnen inderdaad nog steeds ingeschreven staan op jouw adres. En het GBA is dan leidend, dus hup nog maar een brief. Drama voor jou. Deurwaarders e.d. doen er toch weinig op uit, want zij hebben er geen last van...

Maar je bent als hoofdbewoner verplicht te zorgen dat het GBA uptodate is.
Bij ons vorige huis bleek ook nog iemand te zijn ingeschreven (toen wij ons in wilde schrijven) wij zijn toen gelijk een procedure gestart.

liedje89

Wij hebben dit ook gehad, een onderzoek van de gemeente werkt wel bij dingen als het CJB of de belastingdienst maar daar gaat wel wat tijd over heen. Vezekeringen ed ben ik op een gegeven moment maar gewoon ongeopend in de oud papier bak gaan gooien, als ze na 10 teruggestuurde brieven nog niet in hun botte kop hebben dat die knakker hier niet woont dan wacht ik wel tot ze iemand sturen waarmee wel te praten valt. Zo wel eens een iemand aan de deur gehad van een deurwaarder/incasso, maar die was meteen weg toen ik heb uitlegde dat die persoon er al ruim 5 jaar niet meer woonde.

Ik heb trouwens wel eens een verhaal gehoord over een vriend van een vriend die een dergelijk probleem had, maar in het bijzonder met een bedrijf met een antwoordnummer. Hij was het op een gegeven moment zo zat dat hij een stoeptegel mee heeft gestuurd met de retourenvelop met een aangehechte brief dat hij bij de volgende een hele palet stenen zou sturen, dat was meteen over. (bij een antwoordnummer betaald de ontvanger immers de verzendkosten) ~~}> .