Bedreiging via mail ... Hoe nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PanamaD

Bedreiging via mail ... Hoe nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 19:29

Hallo,

Ik wil het niet al te lang houden maar wil wel weten, hoe nu?

Ik laat eventuele dingen zoals, wie, wat etc achter wegen.

Een maand geleden heeft iemand van mij wat gekocht op marktplaats. Het pakketje is verzonden en al zo +- 3 weken in bezit. Gister kreeg ik een mail dat het pakketje niet paste. Ik had daaop gereageert dat het vervelend was maar dat ik het pakketje niet terug wil nemen.

Daarop kreeg ik net een groot mailtje waar ik goed van schrok! Daar stond in dat ze: Melding bij marktplaats, aangifte wegens oplichting en misleiding bij politie en contact gaat nemen bij de rechtsbijstand. Stond uiteraart meer in maar lijkt mij niet al te handig om dat hier te zetten...

Dus ja, ik schrok goed van het mailtje! En weet me god niet wat ik nu moet doen...

Moet ik dan toch, tegen mijn wil, het pakketje terug nemen? Of weet iemand anders wat ik beter kan doen?

Vragen die persoonlijk zijn ga ik over op PB, uit voorzorg.

Sorry als het verkeerd staat!

xZiva_

Re: Bedreiging via mail ... Hoe nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:30

had je in je advertentie staan dat je het niet terug zou nemen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:31

Nee, dat pakketje hoef je niet terug te nemen. Kan ze wel dreigen met aangifte maar daar komt ze echt niet verder mee. Marktplaats is garantie tot de deur :) Vooral na 3 weken... :')

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:31

hoe heet deze vrouw?
heb precies hetzelfde gehad.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:32

Dreigen met juridische stappen of met nog meer? Dat eerste zou ik haar zeer veel succes mee wensen, dat gaat namelijk zonde zijn van de moeite.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:32

Ik ben dan toch wel benieuwd om wat voor mailtje het gaat.

Maar als je alles netjes opgestuurd hebt, dan hoef je het niet terug te nemen.
Ik heb ook wel eens wat via bokt gekocht wat niet paste, maar niet terug gestuurd

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:33

Laat ze maar lekker doen... zowel politie als marktplaats gaat daar pas wat aan doen als er meerdere (lees: een stuk of 20) mensen die ervaring met jou hebben, dan nog doen ze bijna niks. Ontvanger heeft het pakketje gewoon ontvangen dus van oplichting is in die zin ook geen sprake. Hij/zij heeft geen poot om op te staan.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 19:34

@xZiva_, Nee heb niet in mijn advertentie gezet dat ik het terug zou nemen...

@Bizzybijtje, is dat echt zo? Ik dacht inderdaad ook al, als die gene het in de winkel koopt en na 3 weken meld dat het niet past kan het ook niet meer terug gebracht worden, tocht!?

@Linnx, ik pb je!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:34

volgens mij kan ze jou niets maken....bewaar wel de mailtjes goed en let op dat je netjes blijft met terug reageren dan heb je a bewijs en je gaat niet mee in haar gedrag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:35

wortelsussie schreef:
@xZiva_, Nee heb niet in mijn advertentie gezet dat ik het terug zou nemen...

@Bizzybijtje, is dat echt zo? Ik dacht inderdaad ook al, als die gene het in de winkel koopt en na 3 weken meld dat het niet past kan het ook niet meer terug gebracht worden, tocht!?

@Linnx, ik pb je!

Ik zit in het weekend achter de kassa en daar is het na 8 dagen onmogelijk om te ruilen (tenzij het artikel echt defecten vertoond die duidelijk voor de verkoop al aanwezig waren o.i.d.).

EDIT: kan me zelfs een aflevering van de Rijdende Rechter herinneren waar Marktplaatskopen ook werden afgedaan als "garantie tot de stoep" :Y)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 19:36

Oja, en het erge is nog dat ik vanwege een update van me iPhone al me mails heb verwijdert dus kan de vorige mails van die 3 weken geleden niet meer zwart wit laten zien....

(Doe ik nooit meer! Mails verwijderen domste wat je kan doen. Mooie les voor me.)

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:38

Zij heeft geen poot om op te staan, kan zij immers aantonen dat jij een dergelijke belofte bent? En voor Marktplaats geldt: garantie tot de deur, anders had ze maar bij jou thuis moeten passen.

Ik raad je aan om je er niet druk om te maken en dit of te negeren, of haar stevig op haar plaats te zetten. Oplichter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:38

Jij hebt aan je plichten voldaan, jij hebt het artikel verzonden waar de koper voor heeft betaald. Juridisch gezien kan ze je dus ook niks maken, tenzij je het artikel bijv. voor een andere maat hebt verkocht dan dat je hebt verstuurd.

Ene oor in andere oor uit dus.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:39

Weggegooide mailtjes komen toch nog gewoon in je prullenbak terecht? Of heb je die ook geleegd? Staat er ook niets meer bij verzonden berichten?

Dit soort mensen hopen dat jij zo geïntimideerd raakt van hun woorden dat je het weer terug neemt. Niets aan doen, laten praten, en desnoods hun mailadres blokkeren.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:44

Jij kan ook een melding van die persoon maken bij mp..
Bedreiging,, ect.
Je hoeft niet terug te nemen zijn de risico s dan pech en verkoopt ze het maar weer
Ik van de week een rijbroek toch te klein nou pech gaat wel weer op mp of bokt.
Had ze het maar moeten komen halen

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 19:46

kleinvosje schreef:
Weggegooide mailtjes komen toch nog gewoon in je prullenbak terecht? Of heb je die ook geleegd? Staat er ook niets meer bij verzonden berichten?

Dit soort mensen hopen dat jij zo geïntimideerd raakt van hun woorden dat je het weer terug neemt. Niets aan doen, laten praten, en desnoods hun mailadres blokkeren.

Die heb ik dus ook geleegt... Maar heb ze nog wel! De gene heeft via de zelfde mail gereageert dus heb bijna alle mails nog :)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 19:47

kiddokids schreef:
Jij kan ook een melding van die persoon maken bij mp..
Bedreiging,, ect.
Je hoeft niet terug te nemen zijn de risico s dan pech en verkoopt ze het maar weer
Ik van de week een rijbroek toch te klein nou pech gaat wel weer op mp of bokt.
Had ze het maar moeten komen halen

Dat zei die gene ook... Uit de mail: desnoods kom ik de dekens brengen en mijn geld persoonlijk ophalen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:48

Dan die dus niet weggooien ;-)! Verder niets doen, als deze persoon door blijft gaan kun je alles eventueel doorsturen naar MP.

De dreiging om de dekens terug te brengen kan niet uitgevoerd worden zonder adres, dus niet geven. Hoe meer moeite ze moeten doen om je gegevens te achterhalen, hoe minder aantrekkelijk het voor ze is.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:54

weet ze je adres gegevens dan?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 19:56

dito schreef:
weet ze je adres gegevens dan?

Dat weet ik niet! We hebben alleen via markplaats mail contact gehad volgens mij heeft zij dan niet mijn echte mail, ik heb die van haar ook niet.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:57

Tja.. ze kan het natuurlijk proberen al vind ik het ronduit asociaal om zo te reageren. Ik zou niets meer van je laten horen maar wel even marktplaats inlichten en deze persoon 'aangeven'.

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:58

Heeft ze het geld overgemaakt, want daarmee kan je ook aantonen, dat het al 3 weken geleden is.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 20:01

nairtje schreef:
Heeft ze het geld overgemaakt, want daarmee kan je ook aantonen, dat het al 3 weken geleden is.

Ja, geld is een maand geleden overgemaakt. Met op de post doen en ontvangen heeft ze het pakketje nu ongeveer 3 weken.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:02

Heb jij de track en trace code nog? voor de zekerheid nog even bewaren!

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:03

Ik heb ook eens zoiets meegemaakt met een koper, daarvan melding gemaakt bij MP en alles gemeld van advertentienummer en de gegevens van de koper. Van MP een mailtje terug gekregen dat ze het gingen "onderzoeken". Ik heb toen de koper een mailtje gestuurd dat ik MP op de hoogte had gesteld van zijn gedrag en alle mailtjes had bijgevoegd (had ik niet gedaan) heb nooit niets meer van deze koper gehoord.