Aangereden op scooter.. Hoeveel van verzekering verwachten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Aangereden op scooter.. Hoeveel van verzekering verwachten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-13 23:54

Ja... Ik ben dus nog geen 2 uur geleden aangereden toen ik op mijn scooter zat..
Ik reed op het fietspad, en ging rechtdoor. De auto die in tegengestelde richting op de weg reed ging afslaan.
Ik had hem zeker gezien, en liet mijn gas los om te kijken of hij mij zag. Auto minderde flink vaart en stond net niet stil. Dacht dus dat hij mij zag en reed verder.. Helaas had hij mij niet gezien, en het moment dat ik het grootste deel van zijn auto voorbij was en zelf al uitweek raakte hij de achterkant van mijn scooter.
Was wel schrikken maar in eerste instantie geen pijn. Ik stond op om mijn scooter uit te zetten want het gas bleef haken? Ik wou hem eigenlijk meteen even overeind zetten maar toen zag ik ineens bloed op mijn schoen. Tot mijn grote verbazing een gat in mijn schoen en zo ook in mijn voet...
Bestuurder van de auto was trouwens heel netjes. Sprak alleen geen Nederlands wat het lastig maakte.
Getuige gevraagd erbij te blijven en politie en ambulance gebeld.
De lichamelijke schade valt mee. Een gemene schaafwond op mijn voet waar ik niks mee mocht doen behalve schoonmaken (en slippers dragen!!!!) en een blauwe plek op mijn scheenbeen en linkerbil.. En een gat in mijn broek...
Politie heeft al het verzekeringswerk zegmaar geregeld want daar hadden zowel automobilist als ik geen verstand van..

Nu mijn scooter. Dat stomme ding waar ik soms zo'n gruwelijke hekel aan heb omdat hij bijvoorbeeld niet start, maar waar ik ZO afhankelijk van ben... Kappen zitten zo los als een weet ik het wat, zijn gebroken, gescheurd of flink beschadigd. Mijn voorwiel staat naar links terwijl mijn stuur naar rechts staat, en mijn voorlicht ligt er zo goed als uit... Ook staat hij nu scheef op z'n standaard..
Wss dus Total los...

En ik ben zo ongelofelijk afhankelijk van mijn scooter!!!
Nou heb ik een heel oud dingetje waarvoor onderdelen gewoon haast niet te krijgen zijn, en zijn die er wel, zijn ze peperduur..

Wat kan ik verwachten van de verzekering. We hebben foto's gemaakt van mijn wond, blauwe plekken, schoen, sok en broek. Als we mijn scooter gaan halen ook daar voor de zekerheid foto's van maken, en dat opsturen naar de verzekering met de papieren van de aanrijding.
In dit geval was het de fout van de automobilist. Ik heb een scooter met helm maar reed onder de 30 op het bromfietspad..
Ik weet dat ik nevernooit niet het hele geld terug ga krijgen van wat ik eraan kwijt zou zijn om het te laten maken.. Ik hoorde wel dat ik wss sws de waarde van mijn scooter (nieuw) krijg..
Uiteraard word dit door de verzekering uitgevochten worden, maar heeft er iemand verstand van?
Vanwegen de wond op mijn voet kan ik eigenlijk ook niet werken, en ik wil gewoon graag weten waar ik eventueel op zou kunnen rekenen zodat ik weet wat ik kan verwachten. Die scooter heb ik gewoon nodig omdat alle dingen waar ik heen moet net te ver zijn om 'even' te fietsen.

Wil wel graag zeggen dat de meneer in de auto erg geschrokken was. Hij mocht op een gegeven moment weg maar kwam nog even sorry zeggen en vragen of hij wat kon doen. Was erg aardig en geschrokken...

Maar heeft er iemand ervaringen/ ideeën over hoe of wat?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 00:00

Je moet je scooter naar een dealer/maker brengen en die maken een rapport op en komt er een verzekeringsmannetje kijken. Komen de kosten uit op meer dan de dagwaarde van je scooter, wordt die totalloss verklaard en krijg je de dagwaarde uitgekeerd. Anders wordt die gemaakt :)
Tenminste dat was mijn ervaring toen die van mij was gejat en in elkaar gerost was om vervolgens om de hoek achter te laten :')

Edit: nee je gaat sowieso niet de nieuwwaarde krijgen, tenzij die 1 of 2 weken oud is. Altijd je dagwaarde! Gaat t verder wel goed met je? En declareer je broek ed ook gewoon, alles wat kapot is!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 00:02

Bedankt voor je info!
Dus mocht het maken ervan duurder zijn dan de dagwaarde word ie totallos verklaard..?
Dan kan ik wss wel zeggen: dag scooter, en flink sparen voor een nieuwe... :(
Kan dat nu dus net niet gebruiken...

Edit: doen we ook. Probeer zo veel mogelijk geld terug te krijgen, dat mocht mijn scooter idd totallos zijn ik hopelijk wat nieuws kan aanschaffen...
Verder gaat het met mij goed hoor. Je kan bijna zeggen dat ik er met de schrik vanaf ben gekomen ondanks een gemeen pijnlijk stekend wondje op mijn voet.. Precies op de verkeerde plek, boven op de bal van mijn grote teen... (Die bobbel aan de binnenkant van je voet en dan echt er boven op..) verder een blauwe plek en erg pijnlijke bilspier, en wat spierpijn.
Laatst bijgewerkt door LoveUggs op 30-09-13 00:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 00:05

Yup. En kijk dat komt niet op de 10,- neer hoor :+ maar als t er echt flink boven zit wel ja. En als je stuur scheef staat, gok ik dat dat sowieso al aardig wat gaat kosten, net als je kappen.
En sowieso, eer die gemaakt is(dealer moet groen licht krijgen van de verzekering) ben je zomaar 3 weken verder. Dan t bestellen onderdelen(weet niet wat voor scooter je hebt?) ed.. Gok dan maar op minimaal 4 weken geen scooter..!
Edit: ik zie dat je ook niet kan werken, opgeven bij verzekering!! Wel aantonen dat je dan zou moeten werken etc, briefje van de baas oid

LoveUggs

Re: Aangereden op scooter.. Hoeveel van verzekering verwachten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 00:10

Bedankt!
Ik heb een hele oude Puch. Tegenwoordig zip piaggio maar dan een oude versie, van voor 2000 nog.
Was een tijdje terug bij een zaakje voor een nieuw achterlicht, kapje was eruit door een fiets die erin was geknald. Om dat te maken kostte me al 60 euro, en dan zat ie er nog niet in en kwamen er nog verzendkosten bij ook om dat onderdeel te bestellen..
Onderdelen voor mijn scooter zijn dus echt enorm duur... En amper verkrijgbaar..

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 00:17

Oei dan vraag ik me af of je uberhaupt nog een dagwaarde hebt. Scooters verliezen gemiddeld 10% per jaar aan dagwaarde... Als die van jou al meer dan 10 jaar is...

Ik zou gewoon afwachten, eventueel met de politie (want die zal nog wel bellen) overleggen over wat je t beste kan doen omdat je nu geen vervoer meer hebt qua aangifte!

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 00:23

Ik heb laatst een soortgelijke aanrijding gehad, met de fiets.
Ik reed rechtdoor, auto wilde afslaan naar het tankstation, stopte bijna, maar net niet, en ik raakte die auto vol, zelf wat lichte verwondingen, maar vooral erg geschrokken, fiets total loss.

Heb je een rechtsbijstand verzekering?
Die heb ik alles laten regelen. Moest de papieren opsturen, maar vast de situatie uitleggen aan de telefoon, en kreeg dus ook een bijlage letselschade mee. Inderdaad wat voor letsel je hebt, doktersverklaring erbij, kon je wel of niet werken, hoeveel werk heb je moeten missen, etc.
Ik dacht ook die fiets kan ik op mijn buik schrijven, maar ik heb nog een redelijk bedrag teruggekregen van de verzekering voor de fiets, plus geld van de kapotte kleding, gemaakte taxikosten (om naar het werk te komen de volgende ochtend), en nog letselschade. Ze zijn nu nog met de tegenpartij in overleg hoeveel de letselschade gaat worden.
Mijn enige probleem, waar jij gelukkig geen last van zal hebben omdat er politie bij was, was dat degene die mij aanreed toen ook zo bezorgd en behulpzaam was (me afgeleverd naar waar ik naar opweg was), me een verkeerd telefoonnummer had gegeven, (die ik overigens via haar nummerboord die ik zelf maar even had opgeschreven bij de politie heb opgevraagd), tijdens het papieren invullen de papieren niet wilde invullen want ze wilde haar no claim niet kwijt, had autopapieren niet bij zich, en het mmooiste daarna was nog dat ze de papieren niet wilde opsturen naar de verzekering! Terwijl ik haar verklaring dat ze schuldig was en handtekening op mijn deel van het formulier wel had ingevuld. Maar zonder haar deel konden ze de zaak niet afhandelen.
Al met al, je gaat waarschijnlijk wel wat vergoed krijgen, maar het kan dus nog best lang duren met al dat verzekeringswerk.

ShirlMilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 00:39

Alle uren opschrijven die je normaal ZOU moeten werken maar nu niet kan ivm je voet.
Je krijgt dit als het goed is terug v/d verzekering.
De scooter moet een taxatierapport van gemaakt worden.
Er wordt een schaderapport opgesteld van wat de schade is.
Dan gaan ze naar de dagwaarde kijken van de scooter.
Dit gaan ze als ik het goed heb vergelijken en daaruit krijg je een X bedrag geld terug.
Kleren en je wond aan je voet zeker opgeven. Is dit een dikke wond dan krijg je misschien ook nog geld om je litteken te laten verwijderen(mijn vriendin kreeg dit wel).
Alles opgeven wat er ook maar kapot is gegaan op die dag.
Zeker niks weglaten want hier krijg je spijt van! Succes!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 00:54

LoveUggs schreef:
Bedankt!
Ik heb een hele oude Puch. Tegenwoordig zip piaggio maar dan een oude versie, van voor 2000 nog.
Was een tijdje terug bij een zaakje voor een nieuw achterlicht, kapje was eruit door een fiets die erin was geknald. Om dat te maken kostte me al 60 euro, en dan zat ie er nog niet in en kwamen er nog verzendkosten bij ook om dat onderdeel te bestellen..
Onderdelen voor mijn scooter zijn dus echt enorm duur... En amper verkrijgbaar..

Als het een echt Puch is kan ik je alleen maar aanraden (en sorry tis een klein stukje rijden voor je) om ermee naar Loods 41 te gaan. http://www.loods41.nl/ Zitten in Krimpen aan de IJssel. Ik ken de eigenaar persoonlijk (is vriend van mijn wederhelft) en als iemand een Puch kan repareren hij kan het. En hij kan ook aan vrijwel alle onderdelen komen.
Roep alleen niet bij hem in de zaak dat een je Puch de voorganger van een Zip Piaggio is, das vloeken in de kerk voor een puchliefhebber :') :+
Hij kan je vast ook wel vertellen wat de dagwaarde van je bromfiets is.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 07:54

Ik ben begin dit jaar ook in mijn auto aangereden, klein autootje maar wel total loss en ik had letsel. Ik wilde niet naar het ziekenhuis omdat ik een week ervoor bevallen was. Heb een expert voor mijn auto gehad en uitgelegd wat er gebeurd was een de omstandigheden. Autootje was weinig meer waard maar kreeg van de verzekering een voldoende bedrag om iets vergelijkbaars te kopen, later hebben ze nog contact opgenomen ivm mijn letsel (Wel even een arts bezoeken!) en ook daar smartengeld voor gehad heel netjes opgelost. Duurde wel een paar weken dus heb uiteindelijk een auto van een collega geleend. Sterkte

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 08:29

Ik heb inmiddels een enorme blauwe plek op mijn kont..
Wondje op mijn voet doet enorm veel zeer.. :(
Ik kan morgen wel even langs de HA om iets van een verslag te laten schrijven ofzo..

Rina, bedankt, ik zal vanavond even met mijn vader overleggen..

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 08:31

Dat lijkt me heftig, vervelend ook.
Ik zou als je een rechtdbijstandverzekering hebt ze op bellen en de situatie uitleggen. Zij zullen dan de zaak voor je oppakken en je helpen.
Succes en sterkte met je voet.

Mona2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 08:47

Alle aankomende kosten die je maakt, hoe klein ook allemaal bijhouden, (ook bonnetjes vragen, en bewaren)
Ik zou persoonlijk een letselschade bureau inschakelen, en niet zomaar een briefje tekenen, en blij zijn met een paar centen die je krijgt van een verzekering.(aflaten kopen, vooral niet doen, als je nog niet weet wat je uiteindelijke herstel duur is!)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 09:21

Ik zou vandaag nog naar de dokter gaan als je uitlegt wat er is gebeurd mag je vast meteen komen, ben je werk nagekeken door het ambulance personeel?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 11:36

Ja ben nagekeken.. Had enkel last van mijn voet en bil.. Wondje op m'n voet was erg gemeen zeiden ze maar moest er verder niets mee doen, en slippers dragen..
Ik heb nu een enorme blauwe plek op mijn kont.. Ik kan nieteens normaal op een stoel gaan zitten..

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 19:55

jeetje ts. stertke.

wat betreft de scooter, daar heb ik niet heel veel verstand van.
maar ik denk dat het innd dagwaarde is wat je er voor krijgt. weet niet of je dat online kan vinden wat dat is.

ik weet wel dat je innd geld kan krijgen omdat je niet kan werken.
of dat de baas jou gewoon betaald en ze dat op de verzekering kunnen verhalen. wel doen doen dus!
en langs de dokter is innd wel ff handig.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 19:59

Punt is nu dus dat mijn vader al contact met de verzekering gehad heeft en de foto's al heeft opgestuurd...
Het is nu wachten op reactie van de tegenpartij...
Als die geen contact op neemt krijg ik nog niks..
Wel staat zijn telefoon nummer op het formulier dus als ze na een week niks gehoord hebben ga ik hem gewoon bellen...

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 20:04

hmm de politie heeft zijn gegevens wel lijkt mij? en zijn verzekeringsgegevens?
als de politie besluit dat het zijn schuld is zeg maar, sta je al aardig sterk.

als hij geen verzekering heeft moet hij alles zelf betalen, dan wordt het wat lastiger.

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 20:08

Sterkte TS!
Ik ben in Maart net zo aangereden als jou.

Bij mij ging het als volgt:

Brommer was total los verklaard, toen is een expert langs geweest om de waarde te bepalen.
Mijn vader heeft met hem gesproken, hij heeft gezegd dat we op marktplaats een brommer hebben gezien voor 350 euro (dit was ook waar hoor).
Ik ben de l*l, ik was aangereden, ik was een arme student, afhankelijk van mijn brommer, net als jij.
Dus Hoe zou ik dan een nieuwe brommer moeten kopen, iets wat niet mijn schuld was.
Expertje snapte het en heeft 350 euro opgeschreven voor mijn brommer zodat ik die brommer kon kopen, ook mijn schoenen opgegeven en daar 50 euro voor gekregen zodat ik nieuwe schoenen kon kopen.

het verliep dus erg goed!

Als ik jou was, alles aangeven, dat je niet kan werken, kleren kapot zijn, zodat je zoveel mogelijk schadevergoeding krijgt, want het is tenslotte niet jou schuld.

Ik hoop voor je dat bij jou alles net zo soepel verloopt als bij mij.

Hou je ons op de hoogte?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 20:13

Ja doe ik zeker.
Mijn vader heeft vandaag alles per mail op gestuurd.
Schadeformulier ook ingescant en opgestuurd..
Heb wel gewerkt vandaag maar ging alleen niet zo soepeltjes..
Kassa draaien was geen optie vanwegen een grote blauwe plek op mijn bil waar ik amper op kan zitten, en de wond op mijn voet hielp ook niet mee...

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 20:14

aaahh ! ;(
rustig aan doen hoor!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 18:38

Mijn vader is vandaag gebeld door de verzekering.
Ze vroeg naar hoe het met mij ging en nog wat andere vragen. (Rek nr. Hoe ik nu overal kwam enz..)

De auto waarmee ik ben geraakt blijkt gehuurd te zijn. (word een duur grapje voor deze meneer)
Alles moet dus én met verhuurbedrijf en tegenpartij geregeld worden. Het kan nog wel eens heel lang gaan duren. De verzekering sprak over miss wel 3 maanden.

Ze hebben een exper gevraagd contact met ons op te nemen dus dat zal ergens deze dagen wel gebeuren.
Schoenen sokken en broek moet ik bewaren voor als deze langs komt.

Ik zal vanavond even wat foto's plaatsen, met daarbij wat er met mijn scooter aan de hand is.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 18:49

Sterkte TS, nare situatie!

Vindt overigens drie maanden nog snel hoor als je alles geregeld hebt binnen die tijd.

Ik ben vorig jaar juni aangereden met de fiets, soortgelijke situatie en tegenpartij was schuldig. Gegevens genoteerd en contact opgenomen met mijn rechtsbijstandverzekering. Zij hebben alles overgenomen, ook contact met o.a. mijn werkgever, tegenpartij, etc. Kon ook niet werken en werkgever heeft dus alle kosten daarvan ook verhaald op de tegenpartij.
Heb alles vergoed gekregen, telefoon, jas, alles wat ook maar iets kapot was. Leuke meevaller was dat ik nog een leuk bedragje smartengeld kreeg ook. Keurig netjes afgehandeld, had er geen zorg aan, super service!

Mocht je een rechtsbijstand hebben (of misschien nog via je ouders), neem dan even contact op. Ook al hebben jullie alles al naar de verzekering opgestuurd.

Beterschap!

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 23:35

Hoe is het afgelopen TS?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-13 23:44

Zo! En ik maar zoeken naar dit topic! :=
Voor mijn scooter heb ik 400,- gekregen, wat toch vrij veel is voor een scooter dat zo oud is, en totallos verklaard word.
Ik heb 60,- gekregen voor m'n broek en schoenen en 300,- (!!!!!!) voor het wondje op mijn voet. Heb meer geld gekregen dan ik aan mijn oude scooter uitgegeven heb. Verzekering had mijn vader opgebeld om te vertellen dat ze gingen kijken wat ik voor mijn verwondingen zou krijgen. Dit zou maximaal 300,- kunnen zijn. (Hebben foto's opgestuurd van de wond) Binnen een half uur werd hij terug gebeld en werd het volgende gezegd; "Blijkbaar willen ze er snel van af, er word 300,- overgemaakt naar rek nr. ********"

Inmiddels heb ik een nieuwe 2e hands scooter die vele malen beter rijd dan m'n oude := had wel wat pech. Bij 2 scooters wezen kijken, zagen er goed uit, tot we aankwamen. Bleek behoorlijk wat mis. Ik chagrijnig, en de zaterdag kwam ik thuis van werk, stond daar ineens mijn scooter klaar. Hadden m'n ouders op internet zien staan, en binnen een uur stond ie bij ons voor de deur..

We hebben heel lang moeten wachten op de tegenpartij maar inmiddels is alles geregeld.