Wat voor schoenen horeca?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vera96

Wat voor schoenen horeca?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 14:08

Hoi,
Woensdag begin ik in een all you can eat sushi restaurant. Hele duidelijke kledingvoorschriften heb ik niet gehad, alleen me schoenen moeten donker/zwart zijn. Ik heb wel donkere vans maar neem aan dat die misschien niet 'net' genoeg zijn? Alhoewel het natuurlijk geen enorm sjiek restaurant. Ik vroeg me af of er hier iemand in de horeca weet wat voor schoenen geschikt zijn? Ik ga zo naar de stad dus kijk dan wel rond, maar weet niet eht waar ik naar moet zoeken.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 14:10

Zou vooral naar loopcomfort kijken. Zoals bijvoorbeeld donkere ecco's

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 14:13

Dat hangt echt van zaak tot zaak af. Ik werk als jobstudent al 2.5 jaar in de weekends en vakanties in een restaurant/taverne. Daar draag ik in de zomer een korte short met makkelijke schoenen eronder. Anders ook gewoon jeansbroek met schoenen die makkelijk lopen. Wij hebben helemaal geen kledingvoorschriften, alleen een T-shirt van het werk moeten wij aan. Dus dat zal echt van je baas afhangen.
Ik zou wel sowieso kijken naar het comfort van de schoen, je moet er uiteindelijk toch best wat kilometers mee afleggen :)

Kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 14:13

Ik werk ook in de horeca, maar dan waar ze kookworkshops geven.
Meestal heb ik gewoon zwarte of blauwe all stars aan.
Je moet schoenen aan trekken waar je wel de hele avond op kan lopen.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 14:14

En gewoon nette ballarina's? Die zitten toch comfortabel en ogen toch ook gewoon 'normaal'?

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 14:15

Wij moeten soieso een zwarte broek aan, en het moet allemaal wel redelijk net. ecco's kijk ik nu naar, bedankt!

Ballerinas zijn toch open, neem aan dat dat niet mag

Kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 14:16

VeraPopeye schreef:
Wij moeten soieso een zwarte broek aan, en het moet allemaal wel redelijk net. ecco's kijk ik nu naar, bedankt!

Ballerinas zijn toch open, neem aan dat dat niet mag

Dichte schoenen zijn verplicht, net als een lange broek en je haar in een staart. :)

Vera96

Re: Wat voor schoenen horeca?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 14:17

Ja en dat heb ik dus allemaal niet verteld gekregen, maar dat zijn van die standaard dingen die logisch zijn, zou soieso niet met los haar gaan werken bijv, haha.

Die new balance leken me ook wel geschikt, ga daar ook nog even voor kijken

Kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 14:19

VeraPopeye schreef:
Ja en dat heb ik dus allemaal niet verteld gekregen, maar dat zijn van die standaard dingen die logisch zijn, zou soieso niet met los haar gaan werken bijv, haha.

Die new balance leken me ook wel geschikt, ga daar ook nog even voor kijken

New balace lijken mij ook heel fijn of van die Puma Suède black animal lijken mij ook heel fijn,
ik ga binnenkort ook maar even nieuwe schoenen kopen voor werken denk ik haha !

Overigens mag nagellak volgensmij ook niet, heb ik zelf nooit verteld gekregen maar ik hoorde het van een kennis die in een restaurant werkt.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 14:20

Ballerina's zou ik echt niet doen, die geven totaal geen steun toch? Ik draag altijd Vans met werken, maar eigenlijk zijn die ook niet goed. Je moet zo stevig mogelijke schoenen aandoen want je loopt de hele avond heen en weer :+

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 14:22

Die puma lijken me ook fijn, en ze zijn ook mooi, maar vind ze in kleur mooier.
Ik vraag me af of new balance onder de 100 blijven?

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 14:25

Gefeliciteerd met je nieuwe baan.
Ga alsjeblieft niet op allstars of iets. Zorg voor stevige schoenen, deze zijn er ok in degelijke uitvoering. En let op anti slibzolen! Anders ga je in de keuken echt op je..... en dat doet zeer!
Geloof me... heb pas nog 3 weken met een donker paarse elleboog rondgelopen doordat de antislib beschermlaag nog niet helemaal eraf was.... nog geen uur op mn nieuwe klopjes en pats!

Kijk even op internet er zijn veel horeca winkels met speciale schoenen voor normaal geld.

Ik betaal altijd 35 euro

Kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 14:26

VeraPopeye schreef:
Die puma lijken me ook fijn, en ze zijn ook mooi, maar vind ze in kleur mooier.
Ik vraag me af of new balance onder de 100 blijven?

http://www.sneakers.nl/webshop/

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 14:28

Kijk een op http://www.shoesforcrews.nl

Zijn speciale horeca schoenen waar je super goed op loopt, goed zijn voor je rug en bovendien zit er antislip onder zodat je in de keuken niet kunt uitglijden. Heb ze zelf ook en als je beetje kijkt zijn ze ook nog wel betaalbaar. Je hebt alleen wel een creditcard nodig.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 14:29

Dankje:D Heb je daar ook al winkels voor? Nouja ik heb geen tijd meer om ze te bestellen anders heb ik ze waarscheinlijk niet op tijd, dus moet even in de stad kijken.

New Balance vind ik in het zwart ook niet top, dan denk ik toch dat ik voor zwarte suede pumas ga

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 14:32

Nee, geen winkels maar je kunt altijd zeggen dat je schoenen onderweg zijn. Ik heb ze meestal binnen een week. Kun je in de tussentijd nog donkere schoenen aandoen die je al hebt.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 14:33

Ik heb alleen donkere hakken, en donkere vans die uit elkaar vallen. Zo kan ik echt niet op het werk verschijnen.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 14:38

Dan koop je goedkoop paar bij scapino of zo.

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 14:42

ik werk ook in de horeca, en heb zwarte ecco's staan netjes en lopen echt heerlijk. daarnaast moet je er op letten dat de zool anti-slip is zodat je niet kunt uitglijden mocht het glad zijn op de vloer, of er iets liggen wat net gevallen is. dit hebben ecco's ook, ze zijn wel wat duurder maar je hebt dat ook wel echt goede schoenen die lang meegaan veilig zijn en er netjes uitzien

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 14:44

Ik ga niet eerst schoenen kopen die ik een week later kan weggooien omdat ik nieuwe heb, dat vind ik zonde.
Ik ga in de winkel eens naar eccos kijken, maar new balance zou dus niet geschikt zijn?

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 14:47

Ik zou je shoes for crews zeker aanraden, er is een een andere site van waar je gewoon met ideal kan betalen. http://www.safetytrading.nl/
Bij ons werkt denk ik 90% op deze schoenen. :j

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 14:48

new balance zal ik niet zo snel doen, ze zien er misschien we leuk uit ook voor buiten het werk( wat ecco's misschien niet zijn) maar ze lijken mij ook niet prettig om een hele dag op te staan/lopen en hebben waarschijnlijk geen anti-slip zool

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 14:48

Neem wel glad leren schoenen. Als er iets op gemorst wordt, dan moet je het makkelijk af kunnen vegen. Heb ook tijdens mijn horeca tijd, Ecco's gedragen. In de horeca kijkt niemand van de gasten naar je voeten. Dus comfort is echt het aller belangrijkste.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 14:52

Dus dan zijn die suede niet zo handig?

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 14:55

Ik heb zelf van new balance mijn hardloop schoenen en mijn wandelschoenen. Geen centje pijn aan mijn voeten gehad na uren lopen :) Ik heb beide schoenen wel aan laten meten in een loopcentrum. Het is geen maatwerk maar ze kijken waar de drukpunten zich bevinden in je voet en of je tijdens het lopen recht in je schoen blijft staan dmv een video opname.
Ik heb deze service als zeer prettig ervaren en bij deze zaak luisteren ze ook goed naar je wat je zelf wilt.
Kijk gewoon goed welke schoenen je fijn zitten en bespaar niet al te veel op je prijs, het zijn immers wel je voeten waar je nog erg lang mee moet doen.