Zoals sommigen van jullie misschien wel weten waren mijn vriend en ik met spoed op zoek naar een woning. Deze hebben wij nu gelukkig gevonden, een particulier buiten onze woonplaats.
Maar aangezien wij toch wel heel erg graag een sociale huurwoning willen hebben en in onze woonplaats willen blijven, zijn wij door blijven reageren via Woonkeus Stedendriehoek.
Nu keek ik net bij mijn historische reacties en zag hier staan bij een woning dat ik géén positie heb en dat de woning is geaccepteerd door iemand met 20 punten, terwijl ik er 26 heb.
Dit klopt niet, dus ik heb gebeld met Woonkeus Stedendriehoek. Zij wisten mij te vertellen dat de woning door de betreffende wooncoöperatie niet is aangeboden, omdat ik geen huurverklaring zou hebben.
Deze heb ik inderdaad niet, omdat ik altijd bij mijn ouders heb gewoond!
Hier heb ik de betreffende wooncoöperatie dus over gebeld en zij wisten mij te vertellen dat de woning mij niet is aangeboden omdat ik een schuld zou hebben van €XXX!!!! Toch jammer dat ik hier niets van weet.
Nu blijkt dat deze schuld van mijn ouders is en ze daar in het systeem de schuld enkel onder mijn achternaam hebben staan, om die reden mij de woning niet is aangeboden. Ik heb duidelijk gemaakt dat deze schuld volledig los staat van mij, gezien ik mijn zaken prima op orde heb.
Ze gaat het voor me uitzoeken en ik word maandag teruggebeld, maar feit is wel dat mijn vriend en ik dus deze woning zijn misgelopen, omdat ze daar hun zaken niet op orde hebben.
En de betreffende woning is inmiddels verhuurd en bewoont.
Ik ben vreselijk kwaad. Wij hadden gewoon een sociale huurwoning kunnen hebben, in onze eigen woonplaats, maar er wordt gewoon vreselijk hard roet in het eten gegooid.

Het is niet zo dat we nu zonder woonruimte zitten, maar als je dan zoiets te horen krijgt komt het toch binnen als een behoorlijke shock.
Je kunt het wel proberen, laat je niet zomaar afschepen, heel streng melden dat je een oplossing wilt. Niet zwak worden, voor je het weet sta je weer met lege handen.
regels zijn inmiddels wel veranderd