Waar heb jij je kamer gevonden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xTammyy

Waar heb jij je kamer gevonden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 22:03

Als 1e, ik hoop dat dit topic goed gaat. Het heeft voor mij toch indirect te maken met school dus vandaar dat ik voor deze plaats heb gekozen.

Ik zit nu 5 weken in [***] op school, wat voor mij 1,5 uur reizen is (van deur tot deur gerekend) en ik kan je zeggen dat ik het op dag twee al zat was. Nu ben ik echt al weken non stop aan het zoeken naar woonruimte, nog zonder succes helaas.
Ik heb mezelf aangemeld op Kamernet.nl maar als ik daar reageer op een kamer krijg ik eigenlijk nooit reactie, de enige reacties die ik heb gehad is dat de kamer al weg was.. :\

Nu was ik dus wel benieuwd naar bokkers die ook op kamers zitten. Hoe zijn jullie aan je kamer gekomen en hebben jullie tips voor mij? Of nog beter, weten jullie iets voor me waar ik in zou kunnen?

Ben benieuwd naar jullie reacties :)

Anoniem

Re: Waar heb jij je kamer gevonden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 22:06

Studentenvereniging. :D

Maar dat is misschien lastiger als je geen lid bent.. Briefjes ophangen op je hoge school? :=

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 22:08

Zelf heb ik geen kamer, maar een vriendinnetje is er toch via via aangekomen. Laat veel mensen weten dat je een kamer zoekt (ook via social media). Dan kom je denk ik toch sneller ergens binnen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 22:09

Bovenaan de trap :Y)

Nee flauw haha, ik zou op je school een briefje ophangen en vooral aan heel veel mensen in de omgeving waar je wilt wonen het kenbaar maken dat je een ruimte zoekt. Dus vraag ook gerust je klasgenoten.
Heeft je school geen Facebook oid waar je een bericht op kan zetten? Sowieso facebook een bericht zetten en vragen of men het wil delen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 22:10

Welkom in Breda!

Eerst op kamernet, en daarna samen met 2 vriendinnetjes een huis gehuurd via marktplaats. Mijn huidige studenten appartement komt via de woningbouw.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 26-09-13 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 22:11

Marktplaats :Y)
Ik heb mijn appartementje dankzij marktplaats gevonden :D Het zal je verbazen hoeveel er eigenlijk wel niet op staat daar :')

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 22:14

Wij hebben nog een pand in Breda maar daar zijn momenteel geen kamers vrij. Elke keer als er een kamer vrij komt dan schuiven de bewoners een nieuwe naar binnen. Het gaat allemaal viavia. Marktplaats is inderdaad een optie maar vooral overal vertellen dat je een kamer zoekt. Bokt is dan een handig begin :D

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 22:15

Via Marktplaats zou je kunnen kijken. Daar kun je ook zelf een advertentie zetten, wel even opletten met waar je gaat kijken. Soms reageren daar foute kerels := , maar dat kun je vast ook zelf aanvoelen.
Briefjes ophangen werkt ook goed. In supermarkten, op de uni/school.

Mijn kamers heb ik gevonden via Kamernet (4 keer), viavia (1 keer) en samen met vriendinnen een heel huis gehuurd (1 keer).

Vertel tegen iedereen die je kent dat je een kamer zoekt, vooral studiegenoten. Ben ook niet te kritisch (een kleine kamer kan ook best voor tijdelijk en een niet zo schone kamer kun je zelf heel schoon krijgen). En schrijf een vlotte, leuke brief zonder spelfouten, dat scheelt al heel veel met uitgenodigd worden.

Succes iig :)

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 22:30

Op FB heb ik idd al een status gehad die wel gedeeld is maar niks heeft opgeleverd.. Nu heeft toevallig vanavond nog een vriendinnetje van me een status geplaatst dat ik op zoek ben. Zij woont dichtbij [***] dus wie weet wat dat oplevert.

Verder laat ik het niet onopgemerkt dat ik een kamer zoek, ongeveer heel mijn vriendenkring weet het ondertussen..

Marktplaats heb ik ook regelmatig op zitten kijken maar niet zo actief als kamernet. Toch nog maar eens gaan doen dan.

Bedankt voor de tips tot nu toe, heb ik zeker wat aan!

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 23:41

Kamernet! Ik was op zoek naar een kamer in Utrecht, maar kwam uiteindelijk in Zeist terecht. Ik kreeg op kamernet vaak geen reactie, maar ik hield vol. Ik hield dagelijks de site bij en reageerde op heel veel kamers. Succes met je zoektocht.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 23:43

Op Bokt! In het diergeneeskunde huiskamertopic werd gemeld dat er een kamer vrijkwam.
Hier heb ik toen op gereageerd. Ondertussen woon ik hier al ruim een jaar. :D

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 23:52

Ik ben twee keer op zoek geweest naar een kamer. De laatste in Breda. Ik heb toen beide keren een gezocht advertentie op Kamernet gezet en bij beide een reactie gehad voor een beschikbare kamer.Het kan dus wel.
Inmiddels woon ik dus nog steeds in Breda. Alleen nu samenwonend met mijn vriend in een koopwoning.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 07:15

Ik heb mijn kamer waar ik nu zit op kamernet gevonden.
Ik krijg meestal wel reacties bij kamernet. Je moet in je reacties gewoon kort wat over je zelf vertellen en waarom je een kamer zoekt en waarom juist die ene kamer waar je op reageert.

Mijn eerste kamer had ik door veel googlen gevonden bij een makelaar. Maar dan moest je ook een berg aan bemiddelingskosten betalen.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-13 08:16

Hmm dan ligt het misschien aan mijn manier van reageren?
Zouden de mensen die via Kamernet aan een kamer zijn gekomen eens een voorbeeld willen maken hoe zij hun reactie ongeveer hadden?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 08:33

Toevallig was mijn reactie op de kamer die ik nu heb, heel beknopt, best kort. Maar die man is particulier die zijn huis voor het eerst verhuurt aan studenten en hij leek mij wel een rustige meid en dat wilde hij graag :D (geen rotzooischoppers of herriemakers) Dus hij reageerde meteen.

Maar bij anderen reageerde ik zo:

Hallo, mijn naam is (naam) , ik ben .... jaar oud. Vanaf (dag, maand) ben ik op zoek naar een kamer in (plaats).
Dit omdat ik een opleiding volg in (plaats/evt welke school of opleiding).
(dan kan je zeggen dat je nu ver weg woont en blabla) en deze kamer sprak mij erg aan!
Ik ben een (bijv. rustige/gezellige) meid die op zoek is naar een kamer met leuke huisgenoten. Ik houd van een redelijk schoon huis. (dan geef je aan dat je niet iemand bent die de boel achter zich laat rotten en niet schoonmaakt :') dat is voor huisbazen vaak wat ze willen, iemand die orde houdt, al is dat lastig in studentenhuis, tenminste zo heb ik het ervaren door reacties die ik kreeg. maar tis maar net wat je wilt/zoekt)
Ik zou (dag,maand) kunnen bezichtigen. Ik hoor het graag als ik een keer mag komen kijken.

Met vriendelijke groet,

(naam)

De helft heb ik erbij verzonnen nu maar zo kan je het doen.
De mails die ik had verstuurd waren wat meer op mijzelf gericht en erin vermeld dat ik op dat moment in buitenland was en blabla. (moest in de vakantie/tijdens mijn stage in buitenland zoeken naar een kamer omdat ik in nieuwe schooljaar een nieuwe kamer moest hebben) Maar op dit soort mails kreeg ik meestal wel reacties. Al was het nu wel minder dan bij mijn eerste kamer, omdat ik dus in buitenland zat en niet direct kon bezichtigen en pas vanaf eind augustus erin wilde. Dan hadden ze zoiets van, ik zoek wel iemand die meteen kan.....

Gracefull

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 10:20

1.5 uur en nu al zat? Er zijn mensen die veel meer reizen dagelijks. Maar dat is ieder voor zich.
Ik heb mijn kamer in wageningen gevonden via kamernet. vind het een handige website

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:24

Mijn reacties volgen een beetje dit schema ("jullie" bij duidelijke studentenhuizen, "u" bij huisbazen):

Citaat:
Beste <naam>,
Graag wilde ik reageren op de kamer op de <straat> in <stad>. Het lijkt mij een <prachtige/leuke/gezellige> kamer om in te wonen. Het sluit precies aan bij wat ik zoek, want ik hou ervan <dichtbij de stad/een park/nieuwbouw/herenhuis vul wat in> wonen. Als ik jullie beschrijving lees, lijkt jullie huis perfect aan mijn eisen te voldoen.
Momenteel woon ik in <ver weg> en de reistijd naar mijn studie in <nog verder weg> begint me op te breken. Daarom wil ik graag wat dichterbij wonen en reageer ik op deze <woning/kamer>.
Ik zal me even netjes voorstellen. Mijn naam is <naam>. Ik ben <jaar oud> en ben nu <eerste/tweede/etcjaars> student <studie>. Naast mijn studie heb ik gelukkig ook nog tijd voor hobby's en werk. Dit zijn <vul wat in>. Als ik thuis ben <zit ik graag rustig op mijn kamer/hou ik ervan een praatje te maken etc>. Ik hou me keurig aan afspraken, en ruim mijn spullen netjes op. Van mijn huisgenoten verwacht ik <feest/rotzooi/rust/gezelligheid/een praatje af en toe/samen eten>.
Het lijkt me leuk om een afspraak te maken om te kijken of het wederzijds klikt.
Ik ben te bereiken via <e-mail/telefoon>

Ik hoop snel wat te horen.

Groetjes/met vriendelijke groet
<naam>

PS: Oja en om jullie even goed om te kopen; ik bak echt de allerbeste appeltaarten (naar geheim recept van mijn oma).

Die appeltaart wint altijd O:)
En wat schematischer:
Vertel op welke kamer je reageert en waarom juist op die kamer (zeg iets positiefs).
Vertel waarom je een kamer zoekt.
Vertel wat over jezelf. Studie/leeftijd/werk/hobby.
Prijs jezelf enigszins aan. Opgeruimd/gezellig/rustig (die drie doen het altijd goed).
Vertel wat jij verwacht (maar stel geen hoge eisen).
Geef aan een afspraak te willen maken en hoe je te bereiken bent (niets zo funest als een verkeerd telefoonnummer).
Eindig met een uitsmijter zodat je blijft hangen.

En als er een telefoonnummer bij de advertentie staat, bel er dan meteen even achteraan. Dat geeft aan dat je écht geïnteresseerd bent.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 14:17

Ik heb mn kamer via kamernet gevonden. Binnen 1 week had ik een kamer in Amsterdam. :P

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 14:20

Als mensen een reactie voor een kamer in ons huis sturen en er verwachtingen worden geformuleerd (hoe subtiel ook), belanden die meteen in de prullenbak. Verder zou ik zeker het lijstje van Assie volgen en gewoon veel reageren.

Heb je een foto toegevoegd bij je profiel op Kamernet? Wij halen mensen zonder profielfoto er meteen uit.
Gewoon omdat een foto veel zegt over uitstraling :j

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 14:26

Alsje het vanaf Dordrecht aan te reizen vind zou je naar Livable kunnen kijken, is een woningbouwvereniging met een super initiatief. Zij verhuren kamers/appartementen/huizen aan voornamelijk studenten tegen een hele lage huur, als compensatie moet je ongeveer 8 uur per maand vrijwilligerswerk doen.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 14:28

Toevallig weet ik nog wel een kamer in breda is, als je interesse hebt moet je het maar zeggen :)
Oh en verder kun je je ook aanmelden bij wonen Breburg maar daar zijn wel wat langere wachtlijsten, maar wel hele mooie studio's.

YOURLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 14:31

Stuworld.nl of kamertje.nl

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 15:11

Ts, zet ook in je onderschrift dat je een kamer zoekt in Breda :)

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 15:20

In Breda heb je ook www.klikvoorkamers.nl
Je moet wel inschrijftijd opbouwen, maar een vriendin van mij had via die site vrij snel een kamer :j

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-13 15:47

Die 1,5 uur reistijd is maar een klein deel van de reden dat ik op kamers wil, maar ga niet alles openbaar gooien ;)

Ik ben wel echt op zoek naar een kamer in [***] zelf, dus Dordrecht is geen optie maar bedankt voor het melden.

Heb een foto van mezelf op kamernet ja :)

Weer bedankt voor de tips, sites en andere reacties!