Een heel speciaal dankwoord

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Littera

Een heel speciaal dankwoord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 23:40

Ik wil even mijn dank betuigen aan de NS.*

Deze fantastische dienst zorgt namelijk voor een wonder: waar ik op de middelbare school vaak net na de tweede bel kwam aanrennen, sta ik nu een halfuur eerder op dan nodig! Hoe dat komt? Nou, ik heb de eer om een keertje te mogen overstappen én een trein te treffen die altijd een paar minuten vertraging heeft, waardoor ik een halfuurtje op een prachtig perron mag doorbrengen omdat de trein waarop ik mag overstappen er voor mijn neus vandoor gaat. :+ Dankzij de NS hoef ik thuis niet te ontbijten, nee, ik neem gewoon een appel en een pak ViFit mee en ontbijt lekker op het bankje van dat prachtige perron, onder het genot van het gevloek van mijn medepassagiers en die altijd vriendelijke computerstem die omroept dat er nog meer reizigers zijn die opeens tijd hebben voor een kopje koffie. <3 Heerlijk wakker worden altijd. :D

Tot vandaag. Ik schrok me werkelijk een gigantisch hoofddeksel toen mijn trein aankwam op dat prachtige perron en de trein van mijn overstap er nog stond. Ik was zo in shock door dat gegeven - wat moest ik doen met dat halfuur dat ik opeens over had? Op het station van mijn eindbestemming rondhangen? - dat mijn benen zich strekten en ik met de snelheid van een heuse atleet naar die trein sprintte en naar binnen sprong.
Net op tijd, want daar klonk het fluitje al (heerlijk als je bijna in slaap bent gesukkeld door het gewieg van de trein (brengt dat jullie ook altijd terug naar jullie kindertijd? <3), want dan word je weer eventjes alert :D) en daar gingen we.
Zo geschiedde er een wonder. Bijna.
Want we gingen niet. Opeens stonden we weer stil. En bleven we stilstaan.
Maar al heel snel gingen we weer rijden, een stukje, tot we opeens weer remden. Deze trein moet even op adem komen, dacht ik, heel normaal, dat had mijn bejaarde verzorgpaard ook wel eens gehad. /3

Na een tijdje naderden we mijn bestemming. De omroeper, een extreem vrolijke man met een heerlijk accent, deelde ons mede dat we "helaas een vertraging hadden opgelopen door een rood sein en instappende reizigers". _/-\o_
Afgezien van het feit dat ik die laatste reden nog nooit had gehoord (wat was er anders dan normaal? Wat zouden die reizigers gedaan hebben? Zou het door mijn prachtige sprong gekomen zijn? Stiekem hoop ik van wel :j) voelde ik me alsof ik in een warm bad gedompeld werd. Alsof ik thuis was.
Want ik hoefde me helemaal geen zorgen meer te maken om dat halfuur dat ik zou moeten vullen. Daar waren inmiddels nog maar tien minuutjes van over. <3

Dus NS, dankjewel dat ik niet voor niets elke dag een halfuur eerder opsta en dat mijn prachtige dagen dus dertig hele minuten langer duren! <3

*deze tekst is geschreven op de terugweg, op dat prachtige perron, omdat ik geen eten meer had en me verveelde. Ik vond het zo'n literair hoogstandje dat ik hem graag met jullie wilde delen, want er zijn veel te weinig positieve geluiden over de NS!

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 23:42

I agree. Totally.

Ugh wat hou ik van dat rot OV <3

Ik pak de bus richting school ook altijd een half uur van te voren want anders rijdt een halflege bus mij voorbij met het excuus: sorry bus zit vol. Ja schele Harry, ik kan van een paar meter afstand wel zien dat er nog minstens 5 mensen bijpassen :D.

Of dat er zo'n klein busje op komt dagen na schooluren waar al die hordes studenten natuurlijk met geen mogelijkheid inpassen.
Laatst bijgewerkt door ZoeyDercks op 25-09-13 23:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Re: Een heel speciaal dankwoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 23:44

Hilarisch, goed geschreven!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 23:49

Leuk geschreven!
Ik heb dat ook altijd... Stap zo goed als voor m'n deur op de 1e bus, dan moet ik overstappen op de 2e bus, die net wegrijd waardoor ik 20 min/ half uur moet wachten. Dan heb ik die bus eindelijk en ben ik bij de metro, rijd mijn metro weg, weer 10 min wachten.

Ook eens gehad dat er met de sneeuw stond: houd rekening met 30 min extra reistijd.
Heb toen mooi 2 en half uur mogen wachten voordat mijn metro eens op kwam dagen, en dan was k nog nieteens op school...!

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 00:19

Heerlijk he dat OV.

En wat ook ALTIJD zo is...

Heb ik alle tijd van de wereld, dan rijdt alles keurig op tijd.
Sta je op tijd, dan gaat alles mis (ondanks dat ik een uur extra tijd probeer te nemen)

Laatst op een doordeweekse dag naar Amersfoort of ik er ergens rond 10 uur kon zijn.. Prima, Had een 3 kwartier speling (bussen gaan maar 1 keer in het uur hier), moest 5 keer overstappen.
Echt alle tijden klopte exact. Geen minuut vertraging gehad.

2 week later moest ik naar Nijmegen (Nijmeegse 4 daagse)op zondag. Moest er 12 uur zijn, strak programma. Had de allereerste bus genomen.
Ben in Groningen(1e overstap), en JA HOOR. Kom op perron en word omgeroepen: Alle treinen richting Amersfoort en die kanten op rijden niet.
Reden: Geen idee, wanneer rijden er weer treinen: dat weet niemand -O-
Uiteindelijk 5 kwartier vertraging opgelopen waardoor ik een kwartier te laat was. En ik HAAT te laat komen

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 00:25

Btw, da's geen computerstem. :))

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 00:25

Ik knijp echt ongelooflijk in mijn handjes, ik heb nooit problemen met de NS. <3

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 00:28

Nu is het nog een dankwoord maar in de winter worden het liefdesverklaringen? :D

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 00:32

sashafierce schreef:
Nu is het nog een dankwoord maar in de winter worden het liefdesverklaringen? :D

Jazeker. Elke dag een nieuwe. :D

Heerlijk hè, die NS, je reis wordt zo nooit saai. <3

TurdusMerula, niet? :wow: Wat is het dan wel? :D Of nee, wacht, zeg dat maar niet, want dan heb ik morgen weer iets te doen tijdens mijn ontbijt! :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 16:21

Oh wat jammer dat ik maar soms rijdt , en dan is de trein zo lekker vol en dan kom ik met mijn hutkoffer aan en iedereen kan er niet meer langs !

Of de bus die blijkbaar een andere route neemt dan het bordje , super fijn! I can wait till winter *\%/*

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 16:31

Ik heb ook nog nooit echte problemen gehad met de NS <3
Ritje Den Bosch - Tilburg doet het altijd goed om kwart over 6 :j
De trein terug bij een avonddienst, zo rond 23 uur, is altijd een ander verhaal.. Dat kreng heeft altijd 5-10 min vertraging _O- Maar ach, warme thee en ik overleef het wel :D

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 16:34

Haha TS, wat schrijf jij leuk!

Ik ben toch altijd nog blij dat ik in mijn altijd-paraat-staande autotje kan stappen, die me iedere keer weer veilig naar bestemming brengt. :+:

Maar dan toch, als er ineens een file oppopt, ben ik weer even terug bij de NS..... :) Die spanning in je buik (Kom ik wel op tijd?!), de fijne gevoelens die komen bovendrijven (ongeduld) en het heerlijke uitzicht van asfalt en landschappen. Ja, toch weer fijn zo een paar keer in de week!

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 17:03

Leuk geschreven :D Ik ben sinds vorige week klaar met mijn studie dus even trein af :P Maar mijne was altijd op tijd, sterker nog, als ik een halve minuut te laat was was de trein onverbiddelijk al weg. Mooie tijden :P

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 18:59

Mowoah schreef:
Haha TS, wat schrijf jij leuk!

Ik ben toch altijd nog blij dat ik in mijn altijd-paraat-staande autotje kan stappen, die me iedere keer weer veilig naar bestemming brengt. :+:

Maar dan toch, als er ineens een file oppopt, ben ik weer even terug bij de NS..... :) Die spanning in je buik (Kom ik wel op tijd?!), de fijne gevoelens die komen bovendrijven (ongeduld) en het heerlijke uitzicht van asfalt en landschappen. Ja, toch weer fijn zo een paar keer in de week!

Ja heerlijk hè, de NS is een fantastische aanvulling op het leven. Je ontdekt gevoelens waarvan je niet eens wist dat je ze had! :D

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 19:04

Meid ik zou bijna zeggen, loop eens een dagje mee.
Dan snap je de opmerking vertraging door instappende reizigers....

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 19:13

maaike5581 schreef:

Dat instappende reizigers de reis kunnen vertragen begrijp ik wel. Sommige mensen komen nog op het laatste moment het perron op rennen, terwijl de trein al op het punt staat om te vertrekken, of zelfs nadat er al is gefloten.

Maar je hebt het wel prachtig verwoord allemaal. Ben zelf ook über fan van OV, zeker als er een dikke laag sneeuw ligt, en de wissels voor de zoveelste keer weer vast zijn gevroren. <3

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 21:39

maaike5581 schreef:

Ik zou serieus best een dagje mee willen lopen bij de NS. :j Ik heb de NS ook gezien in Over de Vloer, was ook erg interessant :)

Met deze tekst wil ik overigens niemand beledigen, hoor. Het is maar een stomme krabbel omdat ik niets beters te doen had, dus neem me vooral niet serieus. :D

RoosTaffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 23:23

_O-

Geweldig geschreven!

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 23:33

Hahahaha hilarisch geschreven heb erg gelachen xd
Ik ben t echt volledig met je eens :')
Mijn vader is conducteur en die heeft ook een leuke baan verteld hij altijd, maar dan door het tegenover gestelde van jou, het lachen om mensen die helemaal gek worden van de vertragingen en diendan boos worden op de conduteur :')
Maar goed ik ben t helemaal met je eens, hier precies t zelfde gevoel als we weer met de trein mogen :+

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 04:11

Littera schreef:
maaike5581 schreef:

Ik zou serieus best een dagje mee willen lopen bij de NS. :j Ik heb de NS ook gezien in Over de Vloer, was ook erg interessant :)

Met deze tekst wil ik overigens niemand beledigen, hoor. Het is maar een stomme krabbel omdat ik niets beters te doen had, dus neem me vooral niet serieus. :D

:j snap ik, ik bedoel het ook met een knipoog.
Je wilt niet weten wat "we" dagelijks zien, nou ja nu dan even niet ivm zwangerschapsverlof.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-13 16:31

maaike5581 schreef:
:j snap ik, ik bedoel het ook met een knipoog.
Je wilt niet weten wat "we" dagelijks zien, nou ja nu dan even niet ivm zwangerschapsverlof.

Dat zal nog wel een graadje erger zijn dan wat tierende mensen op een perron, ja. :j

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 16:48

Kortom: De NS verveelt nooit! *\o/*

:')

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 19:42

Geweldig OV :)
Vorig jaar,mochten we drie uur wachten in Ommen. Die arme wissels waren vastgevroren dus moesten wij noodgedwongen koffie drinken in het sfeervolle etablissement gelegen naast het perron. Natuurlijk was het maar een bijzaak dat ik een belangrijke cursus van school miste. Daar kon ik immers toch nog een vervangende opdracht voor doen!
Ik ben het openbaar vervoer dankbaar voor deze geweldige momentjes.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 20:05

School wordt zo toch wat minder belangrijk als je van de geneugten van koffie gebruik kan maken dankzij de NS toch? :)

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 20:58

Fairytales schreef:
maaike5581 schreef:

Dat instappende reizigers de reis kunnen vertragen begrijp ik wel. Sommige mensen komen nog op het laatste moment het perron op rennen, terwijl de trein al op het punt staat om te vertrekken, of zelfs nadat er al is gefloten.

Maar je hebt het wel prachtig verwoord allemaal. Ben zelf ook über fan van OV, zeker als er een dikke laag sneeuw ligt, en de wissels voor de zoveelste keer weer vast zijn gevroren. <3

He jammer, dat lukt mij nou nooit... op utrecht komt mijn trein aan om .55 en mijn andere rijd weg om .55 dus ik altijd rennen, en dan gaan net de deuren dicht, het is me nog nooit gelukt...

TS, leuk geschreven! Wel balen dat je overstap zo slecht gaat...