The man that made my day...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

heidy_wilco

The man that made my day...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 20:23

Vandaag zat ik in de trein van Almere naar Zwolle. Komt er een jongen ons treinstel binnen, en hij geeft mij een hand. Ik krijg een grijns van oor tot oor, zegt hij: Kijk, daar hou ik nou van. Vrolijke mensen! Nou, hij heeft mijn dag helemaal goed gemaakt!

Hij ging trouwens meerdere mensen langs, mannen, vrouwen, jong en oud, maakte niets uit.
Jammer dat dit soort mensen uitsterven. (Het was een jongen van ik dacht Jamaicaanse afkomst, misschien dat het daaraan ligt? Nederlanders zijn vaak meer op zichzelf en botter...) De wereld zou er een stuk beter van worden als er meer van dit soort mensen zijn!

Misschien een nutteloos verhaal, maar ik vond dit zo bijzonder, maar ook zo erg leuk, dat ik het even kwijt moest. Ik moet er steeds weer aan denken, en ik krijg steeds weer een grijns op mijn gezicht.

Goudlokje1

Re: The man that made my day...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:25

Oh geweldig! Ik zou echt keihard beginnen te lachen :P

margotxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:27

Kwam ie zomaar aan iedereen een hand geven? Leuk dat hij dat durft! Er moeten inderdaad meer zo'n mensen zijn. Doe jij dat ook dan volgende keer? :P

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:28

Ah geweldig! Zulke mensen zijn leuker dan leuk! Heb het ook een paar keer meegemaakt, maar degene die mij het meeste bij bleef was de zingende buschauffeur :) Als ik alleen al aan hem denk begin ik alweer te grijnzen :)

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:30

Leuk dat het je dag zo gemaakt heeft! :)

Maar ik moet toegeven dat het voor mij niet zo hoeft, ik wil in de trein lekker met rust gelaten worden en mijn boek kunnen lezen (waar ik anders weinig tijd voor heb). Een glimlach hier en daar prima, maar iemand die me stoort om een hand te geven hoeft van mij niet, heeft voor mij en mijn dag geen toegevoegde waarde :o

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:31

Whaha! Dat maak je niet vaak mee.

Stond vorige week te wachten op de bus, op het hoofdstation en komt er opeens (om 8 uur 's ochtends) een man voorbij gefietst, luidkeels zingend, op zijn aller vrolijkst. En nog niet eens vals ook. Bij zowat iedereen verscheen er een glimlach op z'n gezicht!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:31

Het is zo simpel om een verdraagzame maatschappij te krijgen, zouden meer mensen moeten doen maar tegenwoordig loop je eerder het risico dat je een ram op je neus krijgt.

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:32

Hier in het dorp loop ook zo'n figuur.
Hij heeft altijd zo'n plezier in weet ik veel wat.
Als hem aan zie komen moet ik al lachen en voel me zo zonnig.
Ja echt aanstekend, zo'n brede spontane lach van oor tot oor

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 20:33

margotxxx schreef:
Kwam ie zomaar aan iedereen een hand geven? Leuk dat hij dat durft! Er moeten inderdaad meer zo'n mensen zijn. Doe jij dat ook dan volgende keer? :P

Niet iedereen hoor, maar wel een paar die een beetje dichtbij zaten. En ik was een van de gelukkigen!
Maar hij kwam ook al gewoon goed binnen. Ook een mooie man om te zien hoor, met erg veel charisma. Ik denk dat hij een jaar of 20/25 was?

Ik weet niet of ik dat wel durf hoor, iedereen een hand geven.... Zo dapper ben ik niet.

margotxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:35

Zou ik ook niet durven hoor :) misschien ooit, als ik meer lef heb... haha

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:36

Heb je je portemonnee nog? :')

Ik groet altijd wel braaf :)

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 20:36

bigone schreef:
Het is zo simpel om een verdraagzame maatschappij te krijgen, zouden meer mensen moeten doen maar tegenwoordig loop je eerder het risico dat je een ram op je neus krijgt.

Ja, idioot is dat. Die jongen zei ook nog tegen een dat hij ook wel een paar racistische opmerkingen heeft gekregen... Hij heeft een donkere huidskleur, so what? Hij heeft meer manieren dan de gemiddelde blanke...

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 20:37

vuurneon schreef:
Heb je je portemonnee nog? :')

Ik groet altijd wel braaf :)

Die heb ik nog, met al mijn geld erin ;)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:37

Ah hoe leuk!

Maar soms zijn er ook van die net iets te dikke Nederlanders die met iedereen een gesprek willen, daar zit ik echt niet op te wachten als ik in een bomvolle trein sta na een vermoeiende schooldag. _O-

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:39

Leuk zeg zulke mensen!

Ik ging vandaag nog staan voor een oud mannetje in een overvolle trein. Maar die oude man ging er één halte verder alweer uit, dus toen riep hij mij dat ik op zijn warme plekje mocht gaan zitten <3 Zó lief!

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:40

Ik wou dat er meer zulke mensen waren :') soms is het echt doodsaai op de bus, waarom niet gezellig beginnen praten _O- Ik ben helaas niet zo'n flapuit. :P

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 20:41

MarlindeRooz schreef:
Ah hoe leuk!

Maar soms zijn er ook van die net iets te dikke Nederlanders die met iedereen een gesprek willen, daar zit ik echt niet op te wachten als ik in een bomvolle trein sta na een vermoeiende schooldag. _O-

Het was kort maar krachtig hoe hij het deed. Normaal wil ik ook liever alleen gelaten worden met mijn muziek, maar hier deed ik graag mijn mp3 voor uit, en het was ook in 20 seconden geregeld, hoewel ik wel langer gekeken en geluisterd heb, todat hij de trein uitging. Zijn vaak erg boeiende personen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:41

xTitanic schreef:
Ik wou dat er meer zulke mensen waren :') soms is het echt doodsaai op de bus, waarom niet gezellig beginnen praten _O- Ik ben helaas niet zo'n flapuit. :P

Als brugger ging ik gewoon tegen iedereen aanpraten omdat ik me verveelde. _O- _O-

Maar nu praat ik alleen als ik zin heb, en dan meestal met van de oude dametjes die hun jaarlijkse brei-club meeting hebben gehad oid. <3 Zo schattig!

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 20:42

Sabini schreef:
Leuk zeg zulke mensen!

Ik ging vandaag nog staan voor een oud mannetje in een overvolle trein. Maar die oude man ging er één halte verder alweer uit, dus toen riep hij mij dat ik op zijn warme plekje mocht gaan zitten <3 Zó lief!

Goed zo +:)+
Jij hebt ook goede manieren geleerd :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:43

Ik vind het sympathiek, maar ik zit in de trein liever in mijn eentje, beetje studeren, beetje film kijken.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 20:43

xTitanic schreef:

Soms heb ik dan echt de neiging om eens te gaan schreeuwen, of wat raars te doen, zodat er wat andere uitdrukkingen op de gezichten komen, ipv. het eeuwige stand chagarijnig (ofzo)...

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:45

Tja, elke oudere dame of heer kijkt mij vernietigend aan als ik niet opsta in de bus of trein. Zien voetproblemen waardoor dat niet kan :=

Maar ik vind het wel leuk als iemand zo blij reageerd :D

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 20:47

Als ik trouwens veel op een busstation kom, waar ik vaak dezelfde mensen tref, probeer ik ook weleens een praatje te maken. En vaak pakt dit goed uit. Ben toch al erg leuke mensen tegen gekomen.

Het kan ook heel handig zijn. Ik was eens een keer mijn Portomonnee (met ov) vergeten, en ik was al met de trein gegaan (Bij de trein inchecken kon toen nog niet). Maar ik moest ook nog in de bus... Gelukkig kon ik toen wat geld van een mevrouw lenen waarmee ik veel stond te praten. Zo zie je maar weer, er kunnen goede dingen uitkomen.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:50

heidy_wilco schreef:
Soms heb ik dan echt de neiging om eens te gaan schreeuwen, of wat raars te doen, zodat er wat andere uitdrukkingen op de gezichten komen, ipv. het eeuwige stand chagarijnig (ofzo)...
In welke trein(en) zit je vaak? Dan kom ik ook ff langs :')

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 20:53

Van Deventer naar Zwolle, Zwolle naar Groningen en andersom. Tijden verschillen vaak. Maar er valt vast wel iets te regelen, we wonen aardig dichtbijelkaar geloof ik... (dichtbij Deventer)