Reacties gevraagd over op stap gaan met vriendinnen 39 jarig

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cassagrande

Reacties gevraagd over op stap gaan met vriendinnen 39 jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 10:08

Sinds vorig jaar proberen we 1x per maand met vriendinnen op stap te gaan. Soms zijn we met 2 en soms met 5 waarvan dan 1 vrijgezel bij is. Het is altijd heel gezellig en ik (39 jaar) krijg er energie van om weer een tijd vooruit te kunnen. De mannen gaan niet mee. Heb zelf met een burn-out te kampen gehad en daar ben ik langzaamaan goed uit aan het krabbelen. We hebben veel lol en hebben tot nu toe nog nooit iets verkeerds gedaan en zijn daar ook niet naar op zoek.

Nu moet ik erbij zeggen dat mijn vriend nooit ergens heen wil gaan. Prima maar ik wil dat wel. Ben nog te jong om alle zaterdagen alleen thuis op de bank te zitten omdat hij al vroeg in bed ligt vanwege zijn werk.

Mijn vriend echter blijft steeds stuurser reageren en vind het echt niet kunnen dat ik op stap ga. Het hoort niet zegt hij en het is de goden verzoeken om vreemd te gaan. Hij vind dat vrouwen niet alleen op stap horen te gaan die een relatie hebben. Ik ben het daar absoluut niet mee eens en mijn psychologe (vanwege de burn-out) ook niet.

Nu vraag ik me af wat jullie meningen hierover zijn. En hoe doen jullie dat?

tita

Re: Reacties gevraagd over op stap gaan met vriendinnen 39 jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 10:11

Vertrouwen heet dat.

Stappen is ook hapje kunnen eten en drinken.
Ik ben altijd gegaan maar mijn ex was makkelijk.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 10:12

Hij vindt dat vrouwen niet alleen op stap moeten gaan? En mannen dan?

Ik zie het probleem niet... Als het goed zit in je relatie sta je toch niet voor iets anders open en gebeurd dat toch ook niet?
Wij gaan ook vaak gescheiden maar heb nog nooit de verleiding gehad iets anders te proberen.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 10:14

Ik ben 37 getrouwd en heb twee kids en ik en mijn beste vriendin (ook 37 die ik nu 33 jaar ken) gaan ook zo af ent oe met ons tweetjes op stap.
Zowel haar man en mijn man vinden dat niet erg en kom op soms moet je ook op die leeftijd eens los kunnen gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 10:16

Ehhhh komt jouw vriend uit de middeleeuwen ofzo? Wat een ouderwetse opvatting!
Juist helemaal prima om je eigen dingetje ook te blijven doen, en avondjes uit met de meiden zijn hartstikke goed voor je. Vreemdgaan kun je nl ook op doordeweekse dagen en bovendien is dat ook nog eens veel makkelijker als je juist géén groep vriendinnen bij je hebt...

Laat je vriend maar een aantrekkelijk alternatief voor de zaterdagen dat je niet met de meiden gaat stappen voorstellen. Er zit nog heeeeeeel veel tussen lamlendig op de bank hangen en heftig feesten in... Uit eten, biosje, koken en eten met vrienden, borrelen, even twee uurtjes samen de kroeg in...

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 10:17

Ik doe altijd alles alleen omdat hij nooit mee wil of iets gaat doen. Zelfs niet met zijn vrienden. De psycoloog vroeg ook al of hij uit de middeleeuwen kwam.

We zijn 39 jaar en hebben een dochter van 7.
Laatst bijgewerkt door Cassagrande op 22-09-13 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 10:17

Serieus? :(:) wat een ouderwetse manier van denken heeft jouw vriend.
Maar goed, zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten zeg ik dan maar... Je kan het riebeltje 'zelfvertrouwen, eigenwaarde, 'sex is lol hebben, maar lol is niet alleen sex hebben ', lalala er wel op loslaten, maar als iemand alleen dingen wil horen en niet wil luisteren, kan je beter tegen de fluitketel gaan babbelen. Jouw leven, jij weet waarom je het leuk vindt uit te gaan, lekker blijven doen.
Laatst bijgewerkt door Zunzuncito op 22-09-13 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 10:18

Wat een bizarre mening van je vriend... Omdat het niet zijn ding is moet jij zeker de rest van je leven op de bank naast hem wegkwijnen en mag je niet je eigen lolletjes hebben?! Dacht het niet toch! Misschien kan je eens serieus met hem praten over waarom hij zo onzeker is over jullie relatie en waarom hij jou geen avondje onschuldig plezier kan gunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 10:18

Ach, mannen van rond de 40 kunnen nu eenmaal van de een op andere dag zich gaan gedragen als ouwe banketstaaf, wilt toch niet zeggen dat wij vrouwen ook gelijk maar achter de gerbera's moeten gaan zitten, wel dan? En zolang het bij 1x per maand blijft en niet uitgroeit in wekelijkse stapsessies, moet hij niet zeuren hoor...

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 10:19

Beetje bekrompen mening. Alsof een vrouw alleen bij het stappen de gelegenheid zou hebben om vreemd te gaan. Ken er genoeg bij wie er iets is opgebloeid met een collega :j

Maar blijkbaar heeft hij weinig vertrouwen. Neemt niet weg dat jij toch lekker moet doen waar je je goed bij voelt, zeker gezien je burn out lijkt me dat essentieel.

En hij zal er vanzelf aan wennen en meer vertrouwen krijgen als hij merkt dat jij er ook helemaal op uit bent een andere man te scoren, maar gewoon een gezellige avond met vriendinnen te hebben ;)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 10:20

Is hij niet gewoon stiekum een beetje jaloers dat jij dat gewoon lekker doet?

Hoe dan ook moet dat gewoon kunnen. Wij hebben het vaker andersom omdat ik gewoon niet zo'n nachtbeest ben, maar het stoort me helemaal niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 10:20

Ben er 29 maar ik zou een dik probleem hebben als ik niet zonder vriend op stap mag gaan. Hij werkt in het buitenland en is steeds 6 weken weg en 6 weken thuis. Dat zou dan betekenen dat ik steeds 6 weken aan een stuk tussen 4 muren zou moeten zitten wanneer hij weg is? Mooi niet.
Nu ben ik geen uitgaanstype en blijf ik inderdaad meestal thuis, maar hij zou het ook niet erg vinden moest ik het wel doen. Hij weet dan ook met wie ik op stap ga en ik breng toch altijd verslag uit. Hij heeft niet liever dan dat ik mijn sociale leven ook buiten hem onderhou en gewoon doe wat ik graag doe.

Hij gaat ook vaak genoeg zonder mij op stap, stoort me echt niet. Dat heet inderdaad vertrouwen en heeft ook niks met leeftijd te maken. Vragen om vreemdgaan... vind ik larie. Je man met prachtige kantoorbaan kan evengoed tijdens zijn middagpauze zitten smoezen met de secretaresse waar jij niets van af weet, om maar voorbeeldje te geven.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 10:21

Vraag jouw vriend eens waarom hij zo weinig vertrouwen in je heeft, heeft hij zelf iets meegemaakt oid.
Kan natuurlijk ook zo zijn dat hij heel veel om je geeft en je bloedmooi vind en daarom bang is dat andere kerels je proberen te versieren. Ik heb gelukkig een man die 200% vertrouwen in mij heeft en ik al 35 jaar in hem. Als het zo uitkomt ga ik alleen, zelfs op vakantie. Als hij wel van het bezitterige/wantrouwende type was geweest was hij ook nooit mijn man geworden.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 10:22

In een relatie is het geven en nemen. Zijn gevoelens zijn net zo oprecht en waarachtig als de jouwe. Waarom zou je die niet serieus nemen, ook al zijn ze in jouw ogen en die van een bult onbekende bokkers nergens voor nodig?

Je kunt ook kijken naar een compromis. Jij af en toe op stap met vriendinnen, maar ook tijd maken om met je lief dingen te doen die jullie samen leuk vinden. Binnen- of buitenshuis.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 10:23

nou ja... ik ben 47 en ga ook wel eens op stap met anderen en mijn vriend ook

moet kunnen hoor je ben geen verlengstuk van elkaar, en verder moet het gaan om vertrouwen

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 10:23

verootjoo schreef:
Hij vindt dat vrouwen niet alleen op stap moeten gaan? En mannen dan?

Ik zie het probleem niet... Als het goed zit in je relatie sta je toch niet voor iets anders open en gebeurd dat toch ook niet?
Wij gaan ook vaak gescheiden maar heb nog nooit de verleiding gehad iets anders te proberen.

Ik denk er zo over. Als ik op stap wilde gaan om vreemd te gaan, dan zou ik niet met vriendinnen gaan.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 10:24

Chubby schreef:
In een relatie is het geven en nemen. Zijn gevoelens zijn net zo oprecht en waarachtig als de jouwe. Waarom zou je die niet serieus nemen, ook al zijn ze in jouw ogen en die van een bult onbekende bokkers nergens voor nodig?

Je kunt ook kijken naar een compromis. Jij af en toe op stap met vriendinnen, maar ook tijd maken om met je lief dingen te doen die jullie samen leuk vinden. Binnen- of buitenshuis.

Ze gaat toch ook maar 1 keer per maand. Als ze elk weekend 3 dagen tot diep in de nacht onder de tap zou hangen is het inderdaad iets anders, maar kom op 1 keer per maand... En verder geeft ze aan ook graag iets met haar vriend te willen ondernemen, maar dat hij niets wil. Dan houd het een beetje op qua compromissen sluiten vind je ook niet... Aangezien dat van 2 kanten moet komen in plaats van alleen vanuit de ts.
Laatst bijgewerkt door Cerilene_ op 22-09-13 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 10:25

Chubby schreef:

Dat is het probleem nu net. Hij wil nooit samen dingen met ons doen. Ik moet alles alleen doen. Verjaardagen, familie naar vrienden. Hij heeft daar gewoon geen zin in. Ik vind dat heel jammer en heel erg maar ik ga daar geen ruzie meer over maken en heb me daarbij neergelegd. Maar over het op stap gaan daar wil ik me niet bij neerleggen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 10:27

Misschien moet hij een keer met een psychloog praten?
Zit hij ook niet stiekum tegen een burnout aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 10:29

Wacht maar tot hij zo in z'n midlife komt :D

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 10:52

hier is het nu andersom, mijn man is 57 en gaat regelmatig met op stap naar een cafe met mijn vriendin en haar man
ik blijf thuis met mijn zoon
ik wil hem nog niet een avond en nacht alleen thuis laten
ik hoef nu niet zo nodig op stap
straks [ als zoon 16 is ] ga ik ook weer mee :j
en mijn man gaat ook op tripjes naar buitenland met de waterpolo , alleen dolle pret met 11 mannen/jongens
ik ga weleens met vriendinnen de hele dag op pad
wij hebben gelukkig geen moeite om elkaar vrij te laten en ook niet de angst van vreemdgaan

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 10:56

Ik vind het helemaal niet raar dat jij 1x per maand met je vriendinnen op stap gaat. Je hebt toch ook je ontspanning en plezier nodig?

Jouw vriend wil/kan je dat niet geven omdat hij nergens mee naar toe wil, nou dan vind ik die 1x per maand een prima oplossing hoor.
Hij denkt wel erg ouderwets, want jij mag nergens naar toe zonder hem, maar hij wil ook nergens heen... dus in feite wil hij dat je in je vrije tijd opgesloten in huis blijft bij hem? Of zie ik dat verkeerd?

En vreemdgaan kan overal, kwestie van vertrouwen hebben in een relatie :j

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 10:57

Zo de waard is...? ;)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 11:03

Jeetje wat raar dat je niet alleen op stap mag? Gewoon vragen of het wel mag als je een boerka aan doet? :))
Ik zou je er niks van aan trekken hoor! gewoon lekker op stap gaan!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 11:03

Ik vind het vreemder dat hij nooit ergens naartoe wil gaan zeg maar....
Mijn vriend wil ook niet altijd overal mee naartoe, en dat is prima, maar als hij echt nooit mee zou gaan zou ik dat echt niet tof vinden !!

Verder gewoon lekker gaan stappen !