'Het komt wel'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

'Het komt wel'

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 23:32

De laatste tijd word mij wel eens gevraagd; goh, heb jij geen vriendje?
Of; moet je niet achter de jongens aan?

Ik antwoord dan altijd, nee ik heb geen vriendje. Dat komt wel.

Meesten beginnen dan te lachen en vinden het raar dat ik daar nog niet mee bezig ben. En ze zeggen dat 'het' niet zomaar komt.
Ik ben 17 en heb nog nooit verkering gehad. Ik heb bij niemand het gevoel; wauw, jij word mijn man.
Ik ga verder eigenlijk ook nooit uit en ontmoet daarom ook weinig jongens.

Maargoed, ik was wel benieuwd naar wat jullie vinden/denken. Moet je op een bepaalde leeftijd 'echt opzoek'?
Of komt het vanzelf wel?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 23:35

Je moet niks.
Sommige mensen zijn nou eenmaal laatbloeiers. Dat is normaal en helemaal niks mis mee. ;)

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 23:37

Gekke vraag om te krijgen, 17 is juist nog nog! Geniet van je vrijheid, voor je weet is het over :j
En tot nu toe merk ik bij mezelf/ anderen dat juist wanneer je zoekt het frustrerend is en je niets vind. Juist wanneer je jezelf bent kom je iemand tegen. Wat wel helpt is dus wel eens buiten komen, sporten, vrienden, uitgaan etc.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 23:37

Komt vanzelf goed.
Je bent echt niet de enige.

En liever laat een leuk vriendje treffen dan als 14-jarige als een bedhopper gezien worden.

Nietes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 23:38

ik krijg ook van veel mensen te horen: Heb jij nog nooit een vriendje gehad?!
Ben pas 14 (bijna 15) en de meeste mensen doen alsof je een of andere alien bent als je nog geen vriendje hebt-O-
nope... soo what ik geniet van het leven (doodse stilte)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 23:40

amoj schreef:
De laatste tijd word mij wel eens gevraagd; goh, heb jij geen vriendje?
Of; moet je niet achter de jongens aan?

Ik antwoord dan altijd, nee ik heb geen vriendje. Dat komt wel.

Meesten beginnen dan te lachen en vinden het raar dat ik daar nog niet mee bezig ben. En ze zeggen dat 'het' niet zomaar komt.
Ik ben 17 en heb nog nooit verkering gehad. Ik heb bij niemand het gevoel; wauw, jij word mijn man.
Ik ga verder eigenlijk ook nooit uit en ontmoet daarom ook weinig jongens.

Maargoed, ik was wel benieuwd naar wat jullie vinden/denken. Moet je op een bepaalde leeftijd 'echt opzoek'?
Of komt het vanzelf wel?

Ooojoooh, ik ben 20 en heb ook nog nooit een serieuze relatie/vriendje gehad hoor _O-
Uitgaan? Ja leuk, 1 a 2x per kwartaal ofzo.. Ik ben ook zo hoor. Het komt vanzelf wel, ga het vooral niet opzoeken want dan kan het alleen maar teleurstellen.
En zoals me ma altijd zegt, geniet van je vrije tijd *\o/* :')

Nietes, sorry maar je bent pas 15 _O-

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 23:45

Oh maar dat komt ook echt wel hoor!
Ik vind mezelf een hopeloos geval, maar ook dat is goed gekomen. :')
(Ook geen vrouwen waarbij je wel toekomst ziet? :7 )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 23:47

Oh herkenbaar :') hier ook 17 jaar+nog nooit echt serieus iets met iemand gehad :+

Anoniem

Re: 'Het komt wel'

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 23:57

Ah gelukkig niet de enige iig :)

@xManon; Nee, ik ben wel vaak verliefd geweest op jongens (maar dat waait altijd vreselijk snel over bij mij). Nee ben wel 100% hetero zeg maar :o
Ik heb 1x een jongen gehad waar ik echt verliefd op was en waar ik het ook mee zag zitten en waar ik wel teokomst in zag, maar hij zag mij niet staan :(

Mensen vinden het best wel raar als ik ze vertel dat ik gewoon zo gelukkig ben, lekker vrijheid doen wat ik zelf wil. Ze snappen dat niet en vinden het raar dat ik er nog niet/weinig mee bezig ben.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 00:02

Veel van mijn vrienden (19 jaar gemiddeld) hebben nog nooit een vaste relatie gehad, niks geks aan hoor
en dat zijn echt geen lelijke of verlegen meiden (integendeel). Komt vanzelf. Zoiets moet gebeuren, ga
dus niet gericht naar op zoek zou ik zeggen. Bij mij is het ook goed gekomen, al ben ik nu weer
vrijgezellig na anderhalf jaar! Maar ik herken het wel. :j

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 00:04

Ik vind het juist heel knap als je op je 17e durft te zeggen; ik ben alleen ook gelukkig, ik heb niet iemand daar bij nodig. Veel mensen (zeker op jonge leeftijd) zullen misschien wel denken 'oh iedereen om mij heen heeft een vriendje, ik moet er ook één hebben anders val ik buiten de boot!'. Maar ik ben er van overtuigd dat je eerst gelukkig moet zijn met jezelf, alvorens je gelukkig kan zijn met een ander. Mister right guy komt dan vast een keer voorbij, of je nou 18 bent, 30 of 42.

Lekker genieten van het single zijn nu het nog kan, je kunt je je hele leven nog aan iemand binden! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 00:06

Lekker van je vrijheid genieten hoor meid, komt vanzelf! Ik ging eigenlijk ook nooit uit, puur omdat dat me teveel energie kostte. En nu ben ik 20 en heb ik sinds een maandje een relatie met een heel lief persoon, in dit geval een meid maar het had ook kunnen zijn dat ik uit het niets een leuke jongen tegen was gekomen.

Het komt vaak wanneer je het niet verwacht, mijn vriendinnetje was al een hele tijd een goede vriendin van me en tsjah :')

Dus echt niet de hoop opgeven hoor, al ben je 30 of ouder voor je iemand tegenkomt! Veel beter wachten en dat je echt iemand tegenkomt waarbij je je 100% op je gemak voelt en wat helemaal goed zit dan maar iets gaan doen omdat het moet, dat houdt toch geen stand :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 00:07

amoj: ooh ik heb ook wel iemand als ie dan zo lief naar me lacht dan smelt ik helemaal :') maar hij heeft een vriendin+leeftijdsverschil is nogal :P ach.... <3 <3

nee vriendin van mij (18) heeft zelfs nog nooit gezoend, nu zit zij er wel erg mee, ik zie het allemaal wel :P zo sta ik ook in het gewone leven trouwens, ik zie alles wel op het moment dat het gebeurd :P

lieve vriend zou leuk zijn, ach, alles op zn tijd!

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 00:15

Die man komt wel, gewoon jezelf zijn en genieten van je vrijheid! Je zult er later blij mee zijn. Je kunt nog alles doen nu :P

Ik was er altijd erg mee bezig vroeger, ik vond het nooit stoer dat ik 15 was en nog geen vriendje had. Slaat natuurlijk nergens op :')
Ik kreeg op mijn 16e 'pas' mijn eerste vriendje en hij had achteraf wel 10 jaar later of niet mogen komen van mij. Dat had mij een hele hoop ruzie's, vrienden, enz. gescheeld. (ik werd zwanger van m'n 1e vriendje .. )

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 00:17

mijn mening is juist dat als je op zoekt "moet"gaan of op zoek gaat naar een vaste relatie, dat dit juist tegenovergesteld werkt. :)

gewoon genieten van je vrijheid, jouw tijd in de liefde komt nog wel, daar is geen tijd aan verbonden. :j :j :j :j :j

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 00:19

Meestal zijn mensen die zulke opmerkingen maken stiekum jaloers dat je gelukkig bent met jezelf.
Er zijn vreselijk veel mensen die niet alleen kunnen zijn en van ellende van de een naar de volgende relatie hupsen.
Als je een normaal sociaal leven hebt komt er vroeger of later iemand (of uiteindelijk meerdere iemanden) op je pad die je de moeite waard vind. Dat kan zijn als je 15 bent maar ook als je 30 bent.

anvt_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 01:48

Hier nog een !
Ik ben 18 en ook nog nooit een relatie gehad :P

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 02:12

gohhhh dat dacht ik nou ook op mn 17e :') weet nu wel waarom ik nog geen vriendje had

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 05:37

Ik ben 31 (jaja :') ) en heb nog nooit een relatie gehad...zit mijzelf ook wel eens af te vragen of het ooit nog gaat gebeuren.

17 is super jong, gewoon genieten en dan komt het vanzelf. :j

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 06:58

Ik ben 21 jaar en heb 2 serieuze relaties achter de rug met 1 daarvan zelfs met samenwonen. Ik ben sindsdien even zo klaar ermee. Je moet er niet naar opzoek! Ik ga nooit echt stappen en Veel van de buiten wereld zie ik niet. werk 40 uur in de week. En zit 3 à 4 x in de week in de sportschool (alleen voor vrouwen) op zaterdag zout Ik hele dagen op stal en zondag dan slaap ik Veel

meid geniet er nog van een echt het komt nog wel. En anders kun je altijd nog 10 katten kopen...

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 07:04

Het komt inderdaad wel. Ik heb op mijn 30ste pas de ideale vent voor mij gevonden. Pas op het moment dat jij kan accepteren dat je ook alleen een gelukkig leven kan leiden dan pas ben je in mijn ogen klaar om een partner in je leven te hebben. Je geluk mag m.i. nooit alleen maar afhangen van je partner. Het moet een aanvulling zijn op....en dat bereik je denk ik alleen als je ook happy kan en durft te zijn zonder.

Dus TS het komt wel. Geniet van je leven en in eens kom je de juiste persoon tegen.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 07:56

Hier een 25jarige relatieloze...
Om mij heen zijn ze met kinderen bezig en ik heb nog niet eens iemand. :')
Ach komt vanzelf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 08:03

TS mbt dingen als relaties ben je 'pas' 17. Ik vind het echt absoluut NIET raar als je op die leeftijd nog nooit verliefd bent geweest hoor. Ik ken mensen genoeg die dat pas veel later meegemaakt hebben, en ook mensen van in de dertig ie nog nooit een relatie gehad hebben.
Er is geen deadline ofzo. Dus het is ook niet raar of afwijkend als jij er anders in zit dan vrienden.
Er zijn geen regels, er is niets (ab-)normaal, en het is allemaal OK!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 08:10

Nee hoor TS het komt echt vanzelf, per toeval zal je heus iemand ontmoeten! :)

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 08:12

Ahjoh, mijn vriend had op zn 26e pas zn eerste vriendin ;) dus je hebt nog ff