FRUITVLIEGJES! Ik word gek van die pleurisbeesten!
Een paar weken geleden heb ik een 2e hands sap centrifuge gekregen, ik helemaal blij en heb er al van alles in gegooid, alleen dat schoonmaken is zo'n gedoe he!
Vorige week had ik in de ochtend een lekker sapje voor mezelf gemaakt, maar had daarna geen tijd meer om dat ding helemaal te ontleden dus ik dacht, och, doe ik vanmiddag wel... Nou, zo lang hebben die beesten dus nodig om tevoorschijn te komen!
Nou ja goed, heeft iedereen wel is. Sap centrifuge schoongemaakt en kamertje doorgespit of ik niet ergens anders nog een stuk schil had liggen waar die beesten op af kwamen maar niks gevonden. Vrijdag ging ik van huis in de veronderstelling dat ze tegen de tijd dat ik weer terug was (zondag avond) al wel weer uitgestorven zouden zijn..
Nou niet dus, het zijn er alleen maar meer geworden! Ik snap er niks van, waar komen ze vandaan? En hoe kom ik er dan in godsnaam weer vanaf als ik niet eens eten rond heb slingeren? fruit wordt inmiddels al bewaart in mijn wok pan met de deksel er op zodat ze daar niet bij kunnen.
Ik kan er zo slecht tegen he.. hoe ze zo langzaam voor je langs zweven en overal op gaan zitten en weeeeehhhh! Ik kan er gewoon niet van slapen

Zijn er nog mensen hier die ook wel is last hebben gehad van zo'n plaag en mij de gouden tip kunnen geven?
In ieder geval ben ik al blij dat ik het even van me af heb kunnen schrijven!
Alleen wordt je magnetron dan niet een fruitvliegjes-kerkhof? Och ik moest n' toch weer is een keertje schoonmaken..
Wat een methode! Daarna wel goed je magnetron schoonmaken
Ik denk dat ik die fles wijn maar eens ga proberen.

Toen die plant weg was, waren de vliegjes ook verdwenen.. 

Verder zorgen dat je al het (fruit)afval zo snel mogelijk afvoert. Zoals je gemerkt hebt is wat afval een paar uur laten staan al problematisch, zeker als het wat warmer is.