Help, afkicken van verliefdheid

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

Help, afkicken van verliefdheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 23:00

Ik ben aan het afkicken van een verliefdheid en dit gaat me net zo moeilijk af als verwacht... Omdat ik echt niet constant mijn vriendenkring lastig kan vallen over dit probleem... En de vriend die ik altijd lastig viel over zulke problemen... Degene is van wie ik aan het afkicken ben... Vond ik het wel een idee om mijn liefdesafkick perikelen te delen op Bokt.

Ik heb een vriend... Een gewone vriend. Een hele goede. Waarmee ik echt alles... Alles deel.. En met wie ik heel veel ben. Gewoon als vrienden. Kan ook niet anders, want meneer is homo :')

Woensdag nacht was ik met hem uit. Ik had er wat alcohol inzitten en meneer homo, laten we hem even erm, Marcel noemen... Of nee, niet Marcel, dat brengt slechte herinneringen aan een andere Marcel op... Even kijken. Sander.. Nee, ook niet. Hé, ik ben niet zo goed met namen bedenken hoor! Goed, we gaan voor iets ouderwets Hollands, waarom ook niet... Jan... Vanaf nu heet meneer homo Jan.. Want meneer homo is ook zo banketstaaf... En Jan, och, waarom ook niet. Kan ik telkens glimlachen om die naam terwijl ik dit verhaal aan het typen ben.

Dus, woensdagnacht was ik uit met meneer ho- ehh Jan... Jan snauwde iets naar me. Pardon?! Dacht ik toch even niet hé. Ik werd boos. Jan bedoelde het niet zo, maar het was toch echt wel een snauw en er word niet naar me gesnauwd, buh. Dus, ruzie. Ik ben weg gegaan. Terwijl ik zielsalleen door de donkere straten liep met een betraand gezicht, smsten we wat af. Onderweg nog een dronken meneer tegengekomen die achteruit liep midden op de weg, aan het tellen. 142. 143. 144. Ik onderbrak hem. "Hé, nou moet ik weer opnieuw beginnen." Nadat hij bijna was aangereden hem toch maar van de weg gehaald, zijn mobiel van hem gestolen en wat smsjes gestuurd naar zijn vriendenlijst wat zijn adres was, want dat wist hij niet meer. Sms terug en vervolgens de dronken meneer voor zijn deur afgeleverd. Ondertussen nog altijd smsend met Jan, die vroeg of ik naar zijn huis wilde komen om het uit te praten. Goed. Meneer afgeleverd en naar Jan toegegaan.

Ik had sowieso wat opgekropte gevoelens over een heel aantal dingen, maar dat zeg ik nooit... Wat dat betreft ben ik behoorlijk gesloten. Luchtig en grappenmakend over alles. Alsof het me niet deert. Jan en vrienden weten dan nooit zo goed wanneer iets mij nou wel dwars zit of wanneer niet... Er zaten mij al een tijdje dingen dwars, maar daar was ik nooit over begonnen. Alleen zorgde het er wel voor, dat toen Jan even naar me snauwde, de bom barstte.. En dus woensdagnacht kwam alles er eindelijk uit.

Het is gewoon zo, iedereen komt altijd bij mij als er iets is.. Ik zorg altijd voor iedereen. En dat vind ik echt niet erg. Maar op dit moment gaat het even ten koste van mij.. En niemand die mij eens vraagt, Eline, hoe is het nu? Maar, toen kwam zijn kant.. Dat zien we niet, zei hij. Je komt over alsof je nooit een vuiltje aan de lucht hebt.. En daar heeft hij ook wel weer gelijk in, want ik heb een grote muur om me heen die ik niet snel afbreek.. En dan krop ik het op, heb ik in één keer een boze uitbarsting en ben ik vervolgens boos dat mijn vrienden er niet voor me zijn :haha: Maar ik geef ze helemaal de kans niet om er voor me te zijn... Conclusie, die muur moet wat meer naar beneden. Ik moet eerlijker zijn over wat ik voel... En als ik het idee heb dat Jan er niet voor me is, moet ik hem op zijn schouder tikken van "Hé hallo, hier ben ik, ik heb je even nodig." Want, zei Jan, ondanks dat ik homo ben, ben ik nog wel steeds een man en zie ik die kleine hints niet altijd.

Na het gesprek had ik zoiets, tja, over muren afbreken en eerlijk zijn gesproken... Jan keek me al wat vreemd aan. Ik draaide wat op mijn voeten, want eigenlijk wilde ik het niet zeggen en eigenlijk ook wel... Dus na wat onzin heen en weer en "Zeg het nou gewoon" heb ik het dus gezegd.

"Jan, ik ben verliefd op je."

Ja... En wat moet je daar dan mee. Hij is een hele goede vriend van mij en we zien elkaar veel.. Heel veel. Het is niet wederzijds, maar dat heb ik altijd al geweten. Ook logisch, want Jan is homo. Dus ik zei hem ook wel dat ik daar geen illusies over heb, maar dat ik gewoon moeite heb om met die opgekropte gevoelens om te gaan... En dat ik er na maanden nog steeds niet overheen ben. Jan nam het heel goed op en we hebben er een super gesprek over gehad, maar uiteindelijk lost zo'n gesprek niets op. Het is een opluchting, maar meer dan dat is het niet...

En dus, nam ik die nacht een besluit.

Wat bij mij altijd het beste werkt is die persoon gewoon niet meer zien... Dan gaat de verliefdheid snel over. Out of sight, out of mind toch.

Dus Jan, zei ik. De vriendschap is ehh, even post-poned. Niet over, maar ik las een pauze in. We moeten elkaar niet meer zien. Jan was het er niet mee eens, maar dat is dan dikke pech. Ik wil niet nog maanden lopen met deze gevoelens... Elke keer als we samen op de bank zitten wijn drinken, tegen elkaar aan, dat werkt mijn gevoelens niet in het voordeel! Elk uur smsen over onzinnige dingen. De hele tijd foto's naar elkaar sturen. Elkaar bellen. Veel naar de film, uit, wijntjes doen bij hem thuis, op het terras, samen shoppen etc... Allemaal leuk. Superleuk. Maar mijn gevoelens verdwijnen er niet mee.

Jan bracht aan dat hij de hele zomer al was weg geweest, en dat had ook niet geholpen. Nee, logisch zei ik, want we appten elkaar elke minuut van de dag, de hele zomer lang, over hoe we elkaar aan het missen waren. Dus dat hielp ook niet.

In mijn optiek moet er even geen contact zijn. Desnoods een paar weken of maanden.

Maar oef... Ik heb het er lastig mee! Dag 1 was al drama. Zag een grote poster voor maar 6,- van zijn lievelingsfilm en wilde er al een foto van maken om naar hem te appen of ik die voor hem mee moest nemen.. Maar dat kan natuurlijk nu even niet... En elke keer bij een kleine gebeurtenis heb ik de neiging te appen.. Want dat doen we normaal.. Stomme apjes als "Wat ben ik brak van gisteren" "Zit nu in de les" "Vrij, eindelijk naar huis!" "Er liep net een knappe meid langs!" etc etc.. Had nooit door hoeveel we dat deden. Maar heel veel. Dus het is een echte omschakeling.

Na dag 1 zat ik 's avonds alleen thuis en mijn hersenen gingen echt even van "Hmm, zal Jan even smsen hoe zijn eerste dag radiostilte is gegaan," zonder dat ik me besefte dat dit ehh, niet helemaal logisch is. Zo staat mijn hoofd op de autopiloot wat Jan betreft...

Het is nu dag 4 en er is geen contact geweest. Ik heb geen idee hoe het met hem gaat en wat hij er van vind en dat vreet wel aan me. Ik heb onze gezamenlijke vrienden niets verteld hierover en hij blijkbaar ook niet, want er is mij nog niets gevraagd.

Woensdag zie ik hem in onze gezamenlijke vriendenkring, maar ik denk er al over om dat te skippen... Maar aan de andere kant kijk ik er zo ontzettend naar uit... En dat is slecht. Zeer slecht. Ik mag er niet naar uitkijken.

Jan moet uit mijn hoofd verbannen worden. Ik heb een Jan uurtje op een dag. Ik mag in totaal niet meer dan een uur aan hem denken op een dag, om mijn gevoelens even te ontluiken, maar de rest van de dag is het strict Janloos. Ik mag niet kijken of zijn facebook en ook niet op zijn whatsapp, hoelaat hij nog online is geweest. Langzaam zie ik zijn naam steeds verder naar onder schuiven, omdat andere gesprekken met anderen nu de boventoon beginnen te voeren. Dat is vreemd, want normaal stond hij bovenaan in de contactenlijst... En langzaam schuift hij weg. Ik mag niet op zijn naam klikken en tot nu toe heb ik dat niet gedaan. Maar oef, wat wil ik dat soms graag. 's Avonds als ik in bed lig, mag ik niet aan hem denken, ik denk dan meteen ergens anders aan.

Dit topic helpt niet echt bepaald in het niet aan hem denken, dus of dit slim is... Maar goed, de behoefte om het te delen is sterk en misschien moet ik daar dan heel even aan toegeven, zodat ik daarna verder kan met mijn no-Jan regime :')

Ik vroeg aan een vriend van me "Hoe ga je ermee om als je verliefd bent op een goede vriend?" Hij zei "Be a leaf on the wind and let it glide by." Ik vertelde hem van mijn ondernemen actie "Well, that's not really gliding, more like punching through, but ohwell, that's totally you." :) Ik doe dingen niet halfbakken nee.

Dus, dag 4 en still going strong :D Ik mag niet terugvallen! Ik mag geen contact zoeken... Ik mag ook niet wensen dat hij contact zoekt (want ow wat wens ik dat graag, dat hij de regels breekt!)... Nee, nee en nee.

Maar bluh, het ineens moeten doen zonder mijn beste vriend. Bah. Ik moet maar iemand nieuw benoemen en die maar constant smsen. Dan wel één die wat lelijk is, zodat ik daar gewoon niet op kan vallen en gevoelens voor kan ontwikkelen :+
Laatst bijgewerkt door ElineS op 15-09-13 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Re: Help, afkicken van verliefdheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 23:16

Oei wat lastig. :(:)

Ik denk dat je 'geluk' hebt dat meneer homo is, want dan wéét je dat het nooit wat kan worden. Bij heteromannen zul je altijd een sprankje hoop hebben 'maar wat als ie me dadelijk spontaan leuk gaat vinden?'.

Niet leuk dit, ik hoop dat het je goed af gaat om af te kicken.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 23:18

Lastig.... En tips? Wilde dat ik die had, dan had ik zelf ook een groter probleem :D

Ergens knappe kerels zoeken die wel hetero zijn? (Hoewel... Assen... Knappe kerels kom ik daar de laatste tijd ook niet meer tegen) Een rebound-vent zonder dat 't een rebound is?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 23:21

Je beste homovriendje bellen om uit te huilen met een bak B&J gaat ook lastig bedenk ik me net. :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 23:21

Je moet Jan met vieze dingen associëren, dat helpt. Bij mij althans.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 23:27

Een onbeantwoorde liefde is altijd lastig. Zeker als het ook nog eens je beste maatje is. Een tijd elkaar niet zien, tja ik weet niet of dat helpt. Of je probeert de vriendschap voort te zetten met de ruimdenkendheid dat er nog andere leuke mannen zijn als partner. Of je verbreekt het contact. Als het te pijnlijk is met hem, dan kom je door die pijnlijke zonder hem ook door.

Je moet zelf beslissen, wat je wilt. Hij wil in ieder geval wel een vriend voor je blijven. Dat is toch al heel mooi? :j

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 23:31

Roosch schreef:
Je beste homovriendje bellen om uit te huilen met een bak B&J gaat ook lastig bedenk ik me net. :+

Haha dat is idd het grote probleem. dat kan nu niet :')

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 23:33

Ik snap ergens wel dat je de deur tijdelijk dichtgooit maar als ik je verhaal zo lees, denk ik dat je jezelf en hem daarmee tekort doet. Volgens mij willen jullie elkaar helemaal niet missen. Mijn eerste gedachte is dat je beter van de, toch wel intieme, band kunt genieten op een manier die wel mogelijk is in plaats van afstand te nemen vanwege het onbereikbare stukje. Liefde kent vele vormen, kwestie van de juiste weg vinden?

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 23:41

Ik wil hem idd helemaal niet missen, maar wat moet ik anders. Wil niet nog maanden voor hem zwijmelen als we iets leuks doen. Dat breekt me op.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 23:43

lieveli schreef:

In dit geval zou ik wel wat kunnen verzinnen om aan te denken waardoor je af kunt knappen op hem. :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 23:44

Roos :')

Butt.....

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 23:50

Roosch schreef:
lieveli schreef:

In dit geval zou ik wel wat kunnen verzinnen om aan te denken waardoor je af kunt knappen op hem. :')

Hahaha, dat werkt niet! Jan heeft een hele lekkere vriend en dat vind ik niet erg om samen in mijn gedachten te zien... misschien moet ik ook ,aar vertellen dat voordat Jan een vriend had we weleens passioneel zoenden bij het uitgaan.. en ik ook 1x samen met hem em een andere homo vriend in bed ben beland. Niets meer gebeurd dan zoenen... maar goed, die gedachtem vind ik dus niet vies.

Zit trouwens op tablet daarom die spellingsfoutem en niet uitgebreide reacties. Typen is rot.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 23:52

Oh help, dat maakt het nóg ingewikkelder dat jullie voorheen wel eens wild zoenden. :=
Dat maakt het er niet makkelijker op. Is Jan dan homo of bi? Ik snap de actie niet zo goed om met iemand van de andere sekse te zoenen als je daar niet op valt. :') Gewoon voor het huigtikkertje spelen?

Ik wens je veel sterkte.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 23:52

Is hij homo-of biseksueel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 23:55

Lastige situatie.. al denk ik dat geen contact hebben ook niet de oplossing is.. geniet van de momenten samen. Ga anders samen op mannenjacht? Misschien dat je dan die verliefde gevoelens kan weg nemen bij jezelf?

Het is in ieder geval heel erg lastig...

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 23:56

Oef, wat klinkt dit bekend :o ik heb maanden rondgelopen met een verliefdheid die niet wederzijds was. Echt gruwelijk verliefd. Ook van alles geprobeerd, heb ook zeker een maand geen contact meer met hem gehad :') (argh, de hel!) maar dat werkte niet, niet helemaal. Het bracht wel aardig wat dingen in perspectief, dus ergens was dat maandje geen contact wel goed. Het bracht een beetje eigenwaarde terug dat je altijd verliest als je gruwelijk verliefd bent :D

Uiteindelijk kwam ik tot de realisatie dat liefde nou eenmaal van twee kanten moet komen om een relatie te laten werken, en aangezien het maar van 1 kant kwam ik niet anders kon accepteren dat het nooit wat zou worden -O- maar dat niks op de wereld er mij van kon weerhouden om van hem te houden :+: zoals hij was, en dat ik besloot, juist omdat ik van hem hield, dat ik wilde dat hij gelukkig zou worden. Ook als dat betekende dat dat niet met mij zou zijn. Ik legde mij er bij neer dat ik op een dag dan maar gruwelijk gekwetst zou worden, omdat hij ooit een meisje zou vinden waar hij natuurlijk wel verliefd op zou worden. Maar dat ik dat zou accepteren, als hem dat gelukkig zou maken...
Ik besloot dat ik mijn vriendschap waardevoller vond, en besloot weer contact met hem te zoeken, en elke keer als die kriebels opkwamen ze keihard de grond in te stampen...

Ik vond dat dat best goed ging :D ik had mijzelf uiteindelijk helemaal overtuigd dat het nooit wat zou worden, en waardeerde hem enorm als de beste vriend die ik kon hebben waar ik alles mee kon delen :+: en dat ik dat veel meer waard vond... Maar het is zwaar, en pijnlijk, maar te doen... Uiteindelijk sterft elke verliefdheid wel een keer...

Tot meneer zeven maanden later na een avondje film kijken naast me wakker werd, me diep in mijn ogen aankeek, me plotseling woest zoende en doodleuk zei 'Zijn we nu vriendje en vriendinnetje?' Dus ik weet niet of die aanpak echt werkt...

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 23:57

Homo, maar hij heeft voordat hij een vriend had paar aangegeven wel nieuwsgierig te zijn naar meiden. Maar alleen als in experimenteel omdat hij het nooit met een meid heeft gedaan. Maar hiscwel echt homo homo.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 23:59

Misschien erover heen gelezen, maar heeft hij een vriend?

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 00:00

Ja

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 00:02

Vreemd dat jullie elkaar dan nog elke minuut appen, je zou zeggen dat hij dat dan deelt met zijn partner?

alexonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 00:02

Bekijk het positief, je ziet er dus te vrouwelijk uit om als "man" voor hem in aanmerking te komen. ;)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 00:03

Ik heb ook wel eens een onbeantwoorde verliefdheid gehad op een vriend die ik indertijd nog niet goed kende. Dat loste zichzelf op toen ik hem beter leerde kennen. Toen wist ik dat het eeeeecht niets voor mij was. :D :D :D

Maar dat gaat in dit geval ook niet werken. -O- -O-

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 00:13

Even de laptop er bijgepakt, irritante tablet..

alexonline schreef:
Bekijk het positief, je ziet er dus te vrouwelijk uit om als "man" voor hem in aanmerking te komen. ;)

Haha.. Ja.. Dat is ook ongeveer wat hij zei... Ik vind je geweldig en als je man was geweest, dan was het allang gebeurd... Maar helaas, je hebt daar niets bungelen :')

Roosch: Ik ken hem zowat beter dan dat hij zichzelf kent op dit moment... Dus dat gaat niet echt op helaas :)

ruitje: De relatie is erg pril. Drie maanden, maar Jan was meer dan de helft daarvan in het buitenland op vakantie. Hij is net twee weken terug. Het is in zijn nieuwe relatie nog een beetje vissen... Hoewel ik het idee heb dat het geen lang beschoren leven gaat hebben, door een aantal dingen. Maar goed, dat is Jan zijn privé leven, niet die van mij.. Ze zijn wel leuk en lief samen. Hele leuke jongen ook.. En ook een vriend van me. De relatie is eigenlijk een beetje tot stand gekomen door mijn bemoeienis :')

Roane: Dat gaat hem bij mij niet zo worden helaas :)... Gelukkig heb ik al minder hoop omdat hij homo is... Maar liefde is een sterk gevoel. Er blijft altijd hoe dan ook hoop..

En dat is zeker versterkt door al het gelebber wat we hebben gedaan... En dat bij elkaar in één bed slapen en elkaar spoonen etc..

Vriendin van mij zei een paar maanden geleden eens tegen me "Je hebt een relatie zonder een relatie" en dat vat het perfect samen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 00:16

Ik hoop voor je dat je snel een leuke heterovariant tegenkomt. Daar kun je wat meer mee. :j

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 00:21

Klinkt heel heel makkijk maar dat is het niet... Word verliefd op een ander! Zoek nieuwe contacten lekker op stap gaan en Jan niet langer negeren. Als je hem dan weer ziet komt het dubbel zo hard aan! Misschien kan hij je helpen zoeken naar een nieuwe lover. Gezellig samen leuke jongens spotten!