Intresse? Hoeflak

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zou jij SuperShine willen grebuiken bij jou paard/pony?

Ja
6 (16%)
Nee
30 (83%)
Misschien
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 36

XxXchaXxX

Intresse? Hoeflak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 11:12

Voor school moeten wij een eigen bedrijfje op gaan startten bij Jong Ondernemen.
Nu hebben wij dit product uitgekozen en willen wij graag jullie mening hierover weten.

Wij hebben het product Absorbine Supershine Hoofpolish uitgekozen er is keuze uit zwarte en blanke lak.
http://www.google.nl/imgres?q=absorbine+hoofpolish&um=1&sa=N&biw=1280&bih=843&hl=nl&tbm=isch&tbnid=zSAP8GbEA_mm7M:&imgrefurl=http://www.kotrading.com/absorbinesupershine.aspx&docid=PYcJCEzyxLm9xM&imgurl=http://www.kotrading.com/ProductImages/meds/SuperShine.jpg&w=400&h=320&ei=hdMyUtypEeKP0AXC6YHgDA&zoom=1&iact=hc&vpx=890&vpy=131&dur=720&hovh=201&hovw=251&tx=184&ty=98&page=1&tbnh=145&tbnw=177&start=0&ndsp=34&ved=1t:429,r:7,s:0,i:105

Deze lak geeft de hoeven een mooie glans en droogt zeer snel, zodat stof en vuil geen kans krijgen.
Makkelijk aan te brengen door het kwastje wat vast zit in de dop.
Deze lak is een soort vernis waardoor een hard laagje lak op de hoeven van het paard wordt aangebracht.
Maar liefst 1 week lang een schitterende glans zonder de gezondheid van de hoef aan te tasten!
Ideaal voor op wedstrijd of op een keuring, nooit meer last van zanderige of doffe hoeven.

miss_lizje

Re: Intresse? Hoeflak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 11:18

Eerlijk? Ik geloof nooit dat dit soort dingen gezond zijn voor een hoef. Wil je mooie hoeven kan je deze ook gewoon een beetje opschuren met een stukje schuurpapier. Dit heeft bijna hetzelfde effect dan wanneer de hoefsmid er met zijn vijl overheen gaat. Dat is veel "natuurlijker" dan er een lakje overheen smeren. Lakken en vet sluit de hoef af, en dat is juist lang niet altijd goed.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 11:19

nee... iets wat de hoef afsluit zal ik niet zo snel gebruiken.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 11:38

Nee... omdat het de hoef afsluit.

mennokuiperJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 11:49

Ik denk zeker dat ik dit product zal gebruiken! Waarom niet? op mensen nagels is nagellak toch ook niet schadelijk? de hoeven zien er dan perfect uit voor een fotoshoot bijvoorbeeld!!

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 11:53

Iets voor paarden kan je echt niet vergelijken met nagellak hoor! Als je zulke lak erop doet krijgen de hoeven geen vocht meer dus gaan ze heel hard worden, met nagellak is dat heel anders!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 11:59

Nee, ik zou er niet warm van lopen. Sowieso smeer ik al niks op de hoeven. Als ze mooi moeten zijn voor een shoot, wedstrijd of keuring, dan ga je er op de dag nog een keer vroeg uit om ze van tevoren schoon te maken en zorg je dat je op de wedstrijd/fotoshoot/keuring nog gelegenheid hebt om ze bij te werken. Maar iets wat de hoeven afsluit.. nee dank je. Ik smeer er mijn eigen nagellak ook niet op.

XxXchaXxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 12:02

Bedankt voor de snelle reacties, je kunt de hoeflak inderdaad niet heel erg vergelijken met nagellak. Het dekt ook niet zoals nagellak doet het is een super dun laagje wat je er opdoet dat als het ware glanst. Op de stal waar ik werk word het al veel gebruikt (vooral in de men en western wereld is dit erg bekend).

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 12:04

Zelf nog nooit in de westernwereld gezien. Wel gewoon normaal hoefvet wat de hoeven verzorgt, maar een laagje dat het afsluit en dat het mooi blijft, nah-ah.

Nee, ik zou er zelf niet aan beginnen :)

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 12:08

Dan ga jij nooit naar shows xDenies :)

@TS dit gebruiken mensen op western shows. Dat betekent dat je doelgroep zeer beperkt is (ik gebruik het ook voor shows maar ik doe ca. 6 jaar met een potje) en je onderneming mijns inziens niet levensvatbaar als je alleen dit product wil verhandelen.

XxXchaXxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 12:11

@Ryder Dat klopt daar hebben we ook rekening mee gehouden. Dit is ook niet iets waar we ons brood mee willen verdienen maar dit is een examenvak dat we zelfstandig een bedrijf kunnen startten voor een jaar, het hoef dus ook niet winstgevend te zijn. Bedankt voor je reactie :)

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 12:13

ik gebruik het iedere week voor de hoeven van mijn paard als ik op wedstrijd moet.
Het werkt echt heel fijn en vormt wel een heel erg mooi laagje en houdt de hoeven goed schoon.
Na een wedstrijddag gaat mijn paard de wei op en als hij savonds weer binnenkomt is het laagje er gewoon af en heeft hij weer lekker vieze hoeven. Het stoot vuil dus voor eventjes af maar tegen modder of iets is het niet bestand en na een paar uurtjes is het er weer gewoon af.
Mij lijkt het zeker niet goed om iedere dag te gebruiken maar voor die paar uurtjes lijkt het mij weinig kwaad kunnen. vind het gewoon erg mooi eruit zien en direct na de wedstrijd is het er toch al zo goed als af. Mijn paard heeft hele mooie gezonde hoeven.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 12:14

Ik vind het eigenlijk wel een grappig idee. Maar dan als het ook in leuke kleuren verkrijgbaar is.
Als je het erop doet en eraf haalt als je weer klaar bent, lijkt het mij niet echt schadelijk.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 12:16

Precies HorseTopShop. Het gaat er uit zich zelf al heel erg snel af. Het blijft geen week zitten zoals wel beschreven staat, maar dat is ook geen probleem en alleen een voordeel vind ik!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 12:16

Ryder schreef:

@TS dit gebruiken mensen op western shows. Dat betekent dat je doelgroep zeer beperkt is (ik gebruik het ook voor shows maar ik doe ca. 6 jaar met een potje) en je onderneming mijns inziens niet levensvatbaar als je alleen dit product wil verhandelen.

Halter shows dan zeker?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 12:17

Ik dacht trouwens altijd dat je voor zulke school opdrachten iets nieuws moet gaan bedenken. En niet iets wat al bestaat uit de markt plukken.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 12:19

Ik las hoefkak. Tijd voor weekend. 8)7

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 12:31

Ik was laatst op de koudbloedendag in Oudenhoorn en daar reed een heel jong meisje de bixi op een shetlander.
Ze was helemaal in het roze. Roze hoofdstel, zadel, cap, jas, broek. Alles roze. Dat was zo leuk en schattig om te zien.

Hoe gaaf zou het zijn als het paard ook nog roze nagellak op had :D

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 12:33

ik ken het wel :j
en het blijft niet zo lang zitten, ik was mee naar een westernwedstrijd tijdens mijn stage. diegene starte 1 keer 's ochtends en 1 keer 's middags, tussendoor moest de lak nog bijgewerkt worden...

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 12:38

klopt happy,
maar ik denk wel dat dit juist het voordeel is!
Het is natuurlijk ongezond voor de hoeven, je sluit het af. Dus het mag voor de gezondheid ook niet lang blijven zitten. Liever een keertje extra op voor de mooi dan dat het wel een week blijft zitten en het ongezond is.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 13:04

Maar volgens mij bestaat het al in kleurtjes hoor.
Ik ga ff zoeken haha

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 13:09

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 13:09

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 13:42

xDenies schreef:
Ryder schreef:

Halter shows dan zeker?

Nee, die hebben we in NL niet. Wel rassenshows.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 13:45

Lijkt me gaaf, handig ook. Hoe vaak zit je niet te boenen opdie hoeven en dan rij je een rondje en zijn ze weer smerig. Ik ga het halen.