Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

ikkemetwikke schreef:Ik zou dan een klein baantje erbij doen, al is t maar voor 2 halve dagen oid.
Niet zozeer voor je eigen geld, maar zeker voor t sociale aspect.
Je wereldje wordt zo klein op deze manier.
Als jij het lastig vind, a
Stel je een soort vrij te besteden bedrag voor.
Een soort loon, maar dat klinkt vreemd al t van je vriend/ pa komt.
) En de weekenden staan altijd vol gepland met vrienden, zo vol dat ik maandags vaak bij moet komen. Duhelo schreef:de meeste samenwonende koppels hebben gewoon een gezamenlijke rekening waar alles 1 pot is.
Ik zou aan je vriend voorstellen dat zijn loon gewoon op de gezamenlijke rekening komt, en je van je vader een vergoeding krijgt om zijn huishouden en dieren te verzorgen. (die vergoeding dan ook op de gezamenlijke rekening)
Dat geld is dan van je vriend en jij samen, wat in mijn ogen vrij normaal is in een relatie, en overleg je dan waar je het aan uit besteed...
voor 2 ochtenden (dagdelen) oid in de week. Of jezelf aanbieden als oppas voor kind/dier/senior? Kennisje zoekt goedkope/gratis partijen van bv servies en verkoopt die dan weer. Levert nog veel op ook

Elise_0o schreef:Mijn vriend is zzp'er en hij verhuurt zich aan bedrijven. Hij heeft dus vrij weinig administratie en ons pap doet de belasting al voor hem regelen.
Mijn vriend en vader verdienen gelukkig beiden genoeg en mijn vader wil ook niet dat wij bijdragen in de vaste lasten. Hij wilde graag dat wij daar kwamen wonen zegt hij en daar hoeven we dus niet voor te betalen. Dus in plaats daarvan hebben we bijvoorbeeld de wei opnieuw laten inzaaien en zijn we een veranda aan het huis aan het bouwen.
Een gezamenlijke rekening zullen we nog wel krijgen, maar dan voelt het nog niet als mijn geld.
Stomme is dat de dingen die ik nu doe ik ook op mijn oude werk deed, maar daar kreeg ik dan voor betaald dus dat was dan voor mijn gevoel goed. Lekker kromme gedachte haha
Ik heb het er ook al vaker met mijn vriend over gehad en die vind dat ik me er niet zo druk om moet maken, maar ja dat gevoel he!
Daarom wilde ik ook zo graag weten hoe jullie er mee om gingen.
En mag eerlijk gezegt ook geen baan, maar dat is een belastingtechnisch iets
). Hij wist waar hij aan begon, en ik run de toko hier als hij aan het werk is. Imo draag ik dus genoeg bij, en "werk" ik idd ook voor hem.
Nee je moet jezelf niet zo onderuit halen hoor. rina schreef:Elise_0o schreef:Mijn vriend is zzp'er en hij verhuurt zich aan bedrijven. Hij heeft dus vrij weinig administratie en ons pap doet de belasting al voor hem regelen.
Mijn vriend en vader verdienen gelukkig beiden genoeg en mijn vader wil ook niet dat wij bijdragen in de vaste lasten. Hij wilde graag dat wij daar kwamen wonen zegt hij en daar hoeven we dus niet voor te betalen. Dus in plaats daarvan hebben we bijvoorbeeld de wei opnieuw laten inzaaien en zijn we een veranda aan het huis aan het bouwen.
Een gezamenlijke rekening zullen we nog wel krijgen, maar dan voelt het nog niet als mijn geld.
Stomme is dat de dingen die ik nu doe ik ook op mijn oude werk deed, maar daar kreeg ik dan voor betaald dus dat was dan voor mijn gevoel goed. Lekker kromme gedachte haha
Ik heb het er ook al vaker met mijn vriend over gehad en die vind dat ik me er niet zo druk om moet maken, maar ja dat gevoel he!
Daarom wilde ik ook zo graag weten hoe jullie er mee om gingen.
Mijn wederhelft is ook ZZP-er, en ik ben huisvrouw. Geen kids, wel 4 paarden, een stapel kippen en nog wat huisdieren. Ik heb er geen baan naast, heb genoeg werk zo rondomhausenEn mag eerlijk gezegt ook geen baan, maar dat is een belastingtechnisch iets
![]()
Ik heb er echt geen moeite mee dat hij het enigste inkomen heeft hier. En ik ga hem ook zeker niet vragen om geld als ik wat wil kopen (moest er nog bijkomen). Hij wist waar hij aan begon, en ik run de toko hier als hij aan het werk is. Imo draag ik dus genoeg bij, en "werk" ik idd ook voor hem.
Juist die gedachte van het voelt niet als mijn geld, heel snel naast je neerleggen. Jij bent thuis en doet daar alles, en hij werkt buitenshuis. Thuis huisvrouw zijn is ook een baan. En dan mag je er wel niet direct loon voor krijgen, het zou eigenlijk wel moeten. Een ander zou hij er nl wel voor moeten betalen.
En dan knap je ook nog meubels op en verkoopt ze weer. Dat is toch ook een inkomenNee je moet jezelf niet zo onderuit halen hoor.