Wie vind schoonmaken ook helemaal niet erg?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

magic12

Wie vind schoonmaken ook helemaal niet erg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 16:55

Hoi Bokkers,

Na verschillende topics gezien te hebben van mensen die een hekel hebben aan schoonmaken en het huishouden vroeg ik me af of er ook mensen zijn die het leuk vinden. Ik vind schoonmaken helemaal niet erg namelijk. Lekker het huis soppen, opruimen, wassen etc. Ik vind het heerlijk haha. Ik was benieuwd of er meerdere mensen zijn die het leuk vinden om te schoonmaken en misschien kunnen we wat trucs en tips delen.

Brand maar los!

mirim

Re: Wie vind schoonmaken ook helemaal niet erg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 16:58

Jammer dat je zo ver weg woont :D
Nee, ik vind het niet erg om te doen, maar met de paarden aan huis schiet het er wel snel bij in.

_Kellyy

Ik vind opruimen, wassen etc. niet erg!
Stofzuigen (ivm rugpijn) en de vuilnisbak buiten zeggen heb ik wel een bloedhekel aan.

Gelukkig vind vriendlief stofzuigen niet erg. Dus dat mag hij later gaan doen. De vuilnis buiten zetten vind ik ook niet leuk..

nathalie_v

Ik vind het niet erg om te doen.
Mijn standaard dag is de vrijdag voordat ik naar huis ga (studentenkamer) en als ik dan zondags terug thuis ben kom ik in een heerlijk opgeruimd en schoon huis :-)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 16:59

Ik heb er ook geen problemen mee. K vind vooral opruimen totaal niet vervelend, juist heerlijk als mijn huisje met de minuut netter en ruimer wordt. Ook schoonmaken heb ik echt geen probleem mee.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 16:59

Leuk is een groot woord, maar ik vind het niet erg om te doen. Soms heb ik er ook zin in om grote schoonmaak te houden of lekker te soppen.
Máár ik vind het wel balen dat het elke week of meerdere keren per week 'moet'. Is de was weg dan is de mand een dag later alweer voor de helft gevuld. Stof komt ontzettend snel terug etc :+

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:02

Het enige wat ik weiger te doen is de vloer omdat ik daar echt een grondige hekel aan heb.
Voor de rest vind ik het altijd fijn als ik bezig ben of als het gedaan is. Geeft een relaxed gevoel als het huis helemaal opgeruimd en schoon is! :)

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:03

alleen als ik alleen ben, met muziekje op :+

magic12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 17:05

Mirim: haha helaas! ;) Heb er inderdaad ook niet altijd tijd voor maar merk wel dat ik het prettig vind als mijn huis lekker aan kant is.

Leuk om te horen dat er meer mensen zijn die het niet erg vinden. Kon alleen maar topics vinden met mensen die het juist verschrikkelijk vinden!

magic12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 17:06

naomi_g1998: Ja ik ook, kan ik lekker doen wat ik wil en loopt niemand in de weg haha ~~}>

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:12

Ik vind schoonmaken ook leuk om te doen!
Ik vind het heerlijk als het huis helemaal lekker fris is, dan is mijn hoofd ook lekker opgeruimd :D
Nee geintje, maar ik vind het echt gewoon leuk om te doen.

Enige hekel heb ik aan schrobben (van de vloer) maar heel af en toe doe ik het (met wat tegenzin...).
Maar dat is ook omdat ik dat vaak 's avonds laat doe, als de kindjes hier op bed liggen.

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:18

Schoonmaken vind ik niet echt geweldig, maar af en toe.. dan heb ik echt zin om schoon te maken, even mn hoofd leeg maken, en daarna toch wel genieten van het mooie opgeruimde en gepoetste huis. Enigste nadeel is dat het elke keer weer terug komt, en eigenlijk nooit écht af is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:20

Ik vind zoveel andere dingen leuker om te doen

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:20

Ik vind het ook helemaal niet erg, eigenlijk juist wel fijn als alles weer even helemaal mooi en schoon is!

Andere klusjes vind ik vervelender; vuilnisbakken legen/buitenzetten bijvoorbeeld heb ik veel minder mee. Of de afwas :+

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:21

Leuk is een groot woord, maar echt erg vind ik het niet... Vind het altijd weer fijn als het schoon is ookal kan ik er altijd maar kort van genieten :')

magic12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 17:22

Ik vind strijken dan weer wat minder om te doen.
Wiesje: maar het klopt wel wat je zegt als je omgeving lekker opgeruimd en schoon is dan geeft dat vaak wel een stukje rust.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:24

Nee inderdaad strijken is ook niet je-van-het... Maar dat heeft wat mij betreft er dan weer mee te maken dat je het hele circus eerst op moet gaan zetten, klaarmaken, op temperatuur laten komen, een plek vinden om alles weg te hangen.... Zucht :')

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:25

Nell_ schreef:
Leuk is een groot woord, maar ik vind het niet erg om te doen. Soms heb ik er ook zin in om grote schoonmaak te houden of lekker te soppen.
Máár ik vind het wel balen dat het elke week of meerdere keren per week 'moet'. Is de was weg dan is de mand een dag later alweer voor de helft gevuld. Stof komt ontzettend snel terug etc :+

Dat

mcsjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:27

De was doen, stofzuigen en mijn zooi opruimen achter mijn kont lukt wel. Poetsen schiet er vaak bij in en als ik dan tijd heb dan wacht ik tot ik schoonmaakwoede krijg en dan ga ik echt als een wervelwind door het huis en doe ik meteen alles grondig.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:44

Ik heb altijd van die buien, meestal 1x per 14 dagen. Dan gaat overal een sopje over en doorheen. De rest vd tijd probeer ik het wel wat bij te houden :j

Nadeel is wel dat ik ook schoonmaak voor mn werk, dus als ik na 3 huizen thuiskom, heb ik echt geen zin meer om mn eigen nog te doen :')

magic12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 17:49

Nell_ schreef:

Ja dat is waar inderdaad, zou fijn zijn als je er wat langer van kon genieten 8-)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:42

bij mij is schoonmken ontspanning, een opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd
ik ben chaotisch en vergeetachtig en kan alleen rust vinden als het huis een beetje aan kant is
ik stress m dan ook de pan uit als ik visite krijg en het is niet aan kant
ik kan ook niet tegen vlekjes op de meubels (en die zijn wit)

als ik bij iemand thuis ben geweest die vies is in mijn optiek dan kom ik thuis en moet alles schoon.

Ja ik heb een tic :=

Maar, ik heb een 2 jarige in de rondte lopen, dus voor mij best lastig te behappen om ook wel eens de boel de boel te laten maar ik heb soms geen keuze

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:43

Ik haat stofzuigen, maar ik word echt intens blij van...
Het schoonmaken van de toiletten. Alles glimt dan zo mooi :D

Ik bied het zelfs wel eens aan op het werk (als ik wat tijd over heb) om de toiletten schoon te maken. Schoonmakers blij, ik blij haha.

Schoonmaken vind ik geen straf, zolang iemand anders maar even de stofzuiger erdoor stuurt :)

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 19:14

vuurneon schreef:
Ik haat stofzuigen, maar ik word echt intens blij van...
Het schoonmaken van de toiletten. Alles glimt dan zo mooi :D

Ik bied het zelfs wel eens aan op het werk (als ik wat tijd over heb) om de toiletten schoon te maken. Schoonmakers blij, ik blij haha.

Schoonmaken vind ik geen straf, zolang iemand anders maar even de stofzuiger erdoor stuurt :)

Ruilen ? Ik bij jou stofzuigen jij hier de toiletten doen ? Jeetje dat is dus echt iets wat ik haaat. Dat vind ik zo vies gewoon.

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 19:15

Ik vind het niet erg zolang het mijn eigen rommel/huis is. ;)

Heb alleen wel een hekel aan stofzuigen, dus daar kijk ik m'n vriend voor aan.