Zie poll, en een bericht plaatsen om wat meer uitleg te geven over het wat, hoe en waarom en om twijfels te bespreken e.d. is natuurlijk helemaal prima
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Er zal nog wel meer ontbreken denk ik
MoonChloe schreef:Wat is de definitie van duurzaam?
Want ik geloof geen zak van dat biologisch en vegetarisch eten duurzaam is.
Kahawa schreef:MoonChloe schreef:Wat is de definitie van duurzaam?
Huh waarom geloof je dat niet van vegetarisch eten? De milieubelasting van vlees is enorm.![]()
Vegetarisch eten dus wel, maar biologisch kan juist minder duurzaam zijn (qua milieubelasting dan).
verootjoo schreef:Omdat veel vegetariers overgaan op soja ipv vlees, wat minstens net zo slecht voor het milieu is
Tenminste, dat denk ik.
Kahawa schreef:verootjoo schreef:Omdat veel vegetariers overgaan op soja ipv vlees, wat minstens net zo slecht voor het milieu is
Tenminste, dat denk ik.
Nee, dat is niet zo. Zie:
http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... ucten.html (ook factoren als transport e.d. zijn hierin meegenomen)
Milieubelasting van dierlijke producten wordt zwaar onderschat.

verootjoo schreef:Oh ok. Ik heb me daar nooit zo in verdiept
Maar wij eten sowieso niet veel vlees.
Ir111 schreef:MoonChloe schreef:Wat is de definitie van duurzaam?
Maar het is wel diervriendelijk.Vega eten dan.
Streekproducten eten is dan weer duurzaam imo omdat je door de beperkte transportkosten het milieu veel minder belast.
) maar als ik 3 uur wil douchen, twijfel ik geen moment of ik dat wel moet doen, met oog op het milieu en ga ik lekker 3 uur douchen. Anthea schreef:Niks.

, wel kuis ik ze, been ik ze uit enzo. Gewoon een klik maken in je hoofd
! En eigenlijk is het veel lekkerder dan al die industriedieren!!Kahawa schreef:MoonChloe schreef:Wat is de definitie van duurzaam?
Huh waarom geloof je dat niet van vegetarisch eten? De milieubelasting van vlees is enorm.![]()
Vegetarisch eten dus wel, maar biologisch kan juist minder duurzaam zijn (qua milieubelasting dan).