Mijn eerste liefde los laten, het doet zo pijn.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DeniesRos

Mijn eerste liefde los laten, het doet zo pijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 09:55

Hoi Bokkers,

Ik had gehoopt nooit een topic hierover te maken, ik dacht dat A en ik voor altijd samen zouden zijn maar sinds woensdag is hier een einde aangekomen.
Mijn leven viel in duigen en ik ben er echt kapot van, ik weet niet hoe ik hiermee om moet gaan..

Onze relatie ging al enige tijd niet goed en we hadden vaak ruzie en ook om de kleinste dingen.
Helaas werd ik het weekend hiervoor zo belachelijk gemaakt door hem bij zijn vrienden, hij vertelde dat ik nooit goed zal gaan worden met de paarden en zolang ik een paard zou hebben wou die niet gaan samen wonen met mij.
Aangezien me dit veel geld kost en daardoor minder leuke dingen kan doen dan hem en hij jammer genoeg heel moeilijk deed om geld aan mij uit te geven.
Zo zij die van de week ook, ik doe gewoon de dingen die ik leuk vind ik heb er namelijk wel gewoon geld voor en jij niet..
Ik weet zelf dat het ook niet langer ging maar ik ben er echt kapot van.

Toen ik zei dat ik onze relatie niet meer goed vond gaan en wou praten met hem, koos die liever ervoor om met zijn vrienden af te spreken dan naar mij te komen en hij zei duidelijk als je het uit zal maken zou ik dat niet eens erg vinden...

Anderhalf jaar samen geweest met hem, toen ik hem leerde kennen was het een geweldig persoon, maar nu...
Ik denk continu aan hem, aan ze leuke koppie en ze leuke eigenschappen.. Maar ik moet onthouden hoezo ik het heb uitgemaakt.

Ik ben nu aan het werk maar ben er nou niet echt bij met me hoofd, op de radio hoor je continu liedjes die met verdriet te maken hebben of met liefde..

Heeft er iemand tips hoe ik dit het beste kan verwerken?
Ik heb ons whats app gesprek verwijderd, ze nummer verwijderen kan ik nog niet..

Mijn liefde en mijn beste vriend ben ik in 1 klap kwijt..

Marijee

Re: Mijn eerste liefde los laten, het doet zo pijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 09:59

Ai herkenbaar. Vanweekend is mijn relatie ook uit gegaan en ik voel me nu ook knap ellendig... Wel om andere reden dan als jou en ik was niet zo lang met hem samen, maar toch doet het ontzettend veel pijn...

Verder veel leuke dingen, je ding blijven doen en afleiding zoeken. En verder probeer ik niet veel aan hem te denken (je brein kan geen verschil maken tussen fantasie en realiteit.)

Je kan het! Het doet even verschrikkelijk veel pijn, en ik herken het volkomen...

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 10:00

Maak een lijstje met al zijn slechte eigenschappen en kijk er elke keer naar als je een moeilijk moment hebt. Werkt als een trein! :)
Een jongen die jou zo belachelijk maakt en geen geld aan je wil besteden is jou namelijk helemaal niet waard..

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 10:01

Ach meisje. Weetje? Als t de ware is, komt ie vanzelf wel weer bij je terug. Momenteel is t gewoon zwaar. Snap ik

Nog een positief iets; liefdesverdriet is goed voor de lijn :D

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 10:02

Als hij dat soort dingen tegen je zegt voel je je echt vreselijk meid en de pijn moet slijten! Je moet wennen aan een ander leven zonder hem en daar je draai in proberen te vinden. Ga leuke dingen doen, zoek afleiding en wat bij mij altijd heeft geholpen is een soort van op zoek gaan naar iets waar ik in de relatie in beperkt werd en wat ik dus daarna wel zou kunnen doen. Heel gek maar dat werkte. En denk aan zijn negatieve kanten denken. Verder zal het een stuk minder pijn doen als je een tijdje verder bent..

Veel sterkte!!

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 10:03

Dat het uitging met mijn vriend na bijna 2.5 jaar was ik er ook kapot van, ik had het ook zelf uitgemaakt. Vlak na het uit was kon het me allemaal niks schelen, vond ik het heerlijk en ging ik heel veel uit enzo.. Praat er lekker over met vriendinnen, ga leuke dingen doen e.d., hoe moeilijk het ook is.. En zoals eenitraM ook zegt, als het de ware is, komen jullie wel weer bij elkaar :)

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 10:07

He meis wat vervelend... ik snap dat je je nu heel ellendig moet voelen. In het begin zijn vrijwel alle relaties geweldig en leuk, anders begin je er ook niet aan. Maar de kant die jouw ex-vriend nu heeft laten zien, dat verdien jij toch niet? Jij verdient iemand die achter je hobby staat, die begrijpt dat jij tijd en geld nodig hebt voor je paard. En je al helemaal niet belachelijk gaat lopen maken bij zijn vrienden! Wat denkt hij wel niet?

Ik snap dat het nu even moeilijk is en dat je vooral terug denkt aan de fijne momenten, en die waren ongetwijfeld ook heel fijn.

Hou je de komende tijd lekker bezig met leuke dingen. Spreek af met vriendinnen, ga lekker naar je paard en verzet je gedachten. Natuurlijk zal je "je leven samen" missen en is dat heel moeilijk, maar dat slijt echt wel weer. En al wil je er waarschijnlijk nu nog niet aan, als je er klaar voor bent dan kom je een geweldige vent tegen die jouw leven en hobby respecteert en die wel drie keer na zal denken voordat hij zo lelijk over je doet in het gezelschap van vrienden. Sterkte en succes!!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 10:10

Herkenbaar. Wie heeft het niet gehad? Maar kl*te blijft het.

Wat bij mij altijd geholpen heeft is jezelf verwennen met naar de kapper gaan en nieuwe kleren kopen.

Klinkt oppervlakkig(en is het ook) en je zal nog steeds verdrietig zijn maar Ohhhhh wat geeft het een heerlijk gevoel om je mooi aan te kleden en een lange neus te trekken(in gedachte naar hem)

Imala

Re: Mijn eerste liefde los laten, het doet zo pijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 10:19

Meid, wat vervelend. En je zal je de komende tijd wel even heel naar gaan voelen.
Maar hou in je achterhoofd dat er ook mannen zijn die er wel begrip voor op kunnen brengen dat er nou eenmaal veel geld en tijd in het houden van paarden gaat zitten.

Wat mij geholpen heeft om de eerste weken door te komen:
Mezelf lekker elke dag optutten, net even wat extra als normaal.
Schoenen kopen :j
Met vrienden, vriendinnen even erover praten en daarna gewoon over andere dingen hebben. Het liefst hele grappige herinneringen ophalen.

Voor ik het wist waren de eerste 3 weken voorbij.
Ik heb in die 3 weken wel gehuild, stond soms zelfs in de supermarkt te janken, of zo maar op de fiets. Dat liet ik dan even toe maar niet te lang.

Het is gewoon lastig en je zult zelf je eigen manier moeten vinden, maar vergeet niet dat ook dit over gaat ;)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 10:23

eenitraM schreef:
Ach meisje. Weetje? Als t de ware is, komt ie vanzelf wel weer bij je terug. Momenteel is t gewoon zwaar. Snap ik

_O- Nou, toen 't tussen mij en mijn ex uitging ben ik in totaal 10kg afgevallen. Ik ben nu lichter dan toen ik wat met hem kreeg. Gek wat ludevedu met je kan doen... Zijn inmiddels bijna 4 maanden verder.

TS: Het is zuur, doet zo ontzettend veel pijn en geloof me: Gooi alles eruit wat je eruit wil gooien. Opkroppen heeft namelijk helemaal geen zin. Maar niet tegen je ex aan gaan lopen praten, dat heeft geen zin. Die zet je voorlopig in de diepvries en daar mag hij een hele tijd blijven staan.

En ja, ik mis hem nog steeds. 't gaat met ups en downs en ik zou graag willen dat we met knallende ruzie uit elkaar waren gegaan. Dit is allemaal behoorlijk zachtaardig en twijfelachtig gegaan. Inmiddels weet ik wel zeker dat ik niet een optie wil zijn, maar een prioriteit van iemand. Het is alles of helemaal niets. Niet half om half. En daarnaast: Dat feestje van je leven: Dat kun je helemaal zelf maken. Die slingers en de muziek kun je ook zelf opzetten. Maar: Als iemand even de feesthoedjes mee brengt voor de leuk: Dat zou super zijn.
(hier heb ik bij elke neiging om tegen hem te gaan praten mijzelf aangeleerd om 10 pushups te gaan doen. Als je een stuk of 70 binnen een half uur moet doen begin je er wel aardig klaar mee te worden... :+)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 10:27

Wat rot meid...
Ga lekker leuke dingen doen! Lekker afleiding zoeken, ga desnoods shoppen met iemand, of een lange buitenrit maken.
En meid, jij bent beter af zonder hem, en je hebt al een grote liefde, je paard :)

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 10:33

Sterkte meisje! :(:)

Wat een ontzettende banketstaaf om jou belachelijk te maken bij je vrienden. Paarden kosten nu eenmaal geld en tijd, maar dat wist die neem ik aan toen die iets met jou begon?
Dat die zelf niets met paarden heeft is tot daar aan toe, maar je gaat niet de hobby afpakken van iemand. Jij houd hem toch ook niet bij zn vrienden weg?
Ik weet dat het even moeilijk is, maar je moet doorbijten. Als hij zou doet tegen/over je is hij dan je liefde/verdriet waard? Ik denk het niet...
Komt allemaal goed!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 10:57

Hè Denise

Ik weet dat jij veel beter als A verdient. Weetje hij komt zichzelf nog wel tegen. En dan heeft hij spijt dat hij zo'n prachtmeid heeft verloren. Ik ken A ook al langer dan vandaag. En hij zegt wel dat het hem niet boeit maar stiekem vind hij het toch wel heel erg hoor. Denk ik dan.

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 10:58

Winged schreef:
eenitraM schreef:

_O- Nou, toen 't tussen mij en mijn ex uitging ben ik in totaal 10kg afgevallen. Ik ben nu lichter dan toen ik wat met hem kreeg. Gek wat ludevedu met je kan doen... Zijn inmiddels bijna 4 maanden verder.

TS: Het is zuur, doet zo ontzettend veel pijn en geloof me: Gooi alles eruit wat je eruit wil gooien. Opkroppen heeft namelijk helemaal geen zin. Maar niet tegen je ex aan gaan lopen praten, dat heeft geen zin. Die zet je voorlopig in de diepvries en daar mag hij een hele tijd blijven staan.

En ja, ik mis hem nog steeds. 't gaat met ups en downs en ik zou graag willen dat we met knallende ruzie uit elkaar waren gegaan. Dit is allemaal behoorlijk zachtaardig en twijfelachtig gegaan. Inmiddels weet ik wel zeker dat ik niet een optie wil zijn, maar een prioriteit van iemand. Het is alles of helemaal niets. Niet half om half. En daarnaast: Dat feestje van je leven: Dat kun je helemaal zelf maken. Die slingers en de muziek kun je ook zelf opzetten. Maar: Als iemand even de feesthoedjes mee brengt voor de leuk: Dat zou super zijn.
(hier heb ik bij elke neiging om tegen hem te gaan praten mijzelf aangeleerd om 10 pushups te gaan doen. Als je een stuk of 70 binnen een half uur moet doen begin je er wel aardig klaar mee te worden... :+)

Ik heb hier heel erg om moeten lachen, ik zie mezelf aan gaan als ik op me werk zit en ik zit in de neiging om hem een berichtje te sturen en ik duik dan even de grond op voor push ups, hoe zullen me collega's me aankijken? Hahahaa!
Nee maar het is wel een hele goede !! Die ga ik zeker onthouden.

Iedereen bedankt voor steun, als ik dan meiden om me heen zie met een leuke vriend die wel de paarden accepteren en die wel van ze meisje houd denk ik dat wil ik ook.

Ik was echt tot over me oren verliefd op hem, als ik 8 uur lang gewerkt had en ik hem daarna weer zag zei ik wel eens ik heb je echt gemist en toen lachte die altijd en vond die het raar want ik had hem 8 uur geleden nog gezien.. Je moet toch blij zijn als je elke minuut die je hebt samen kunt zijn?

Ik merk inderdaad dat me eetlust ver te vinden is, ik keek net even in de spiegel en ik dacht waar zijn de vetjes die ik had gebleven? Ik denk dat ik na me werk en na me paard ook nog tijd ga vrij maken voor hardlopen dat brengt je gedachtes ook op stand 0 hoop ik..

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 11:02

quera schreef:
Hè Denise

Ik weet dat jij veel beter als A verdient. Weetje hij komt zichzelf nog wel tegen. En dan heeft hij spijt dat hij zo'n prachtmeid heeft verloren. Ik ken A ook al langer dan vandaag. En hij zegt wel dat het hem niet boeit maar stiekem vind hij het toch wel heel erg hoor. Denk ik dan.

Hee Ro, ik weet het niet.. Ik ging gister ze spullen afgeven bij hem thuis en toen bevestigde die nogmaals dat die er met de volle 100,1% achter staat en dat ze vrienden hem groot gelijk geven.

Ik weet wel dat ik beter dan dit verdien, iemand die wel onvoorwaardelijk veel van me zal gaan houden.. Maar tot nu toe voelt dat niet zo voor me :(

Iedereen bedankt voor hun lieve berichtjes! Doet me goed x

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 11:04

Maar vrienden doen een hoop met A want ja dat is natuurlijk erg stoer :D wat dat betreft lopen mannen toch achter op hun leeftijd.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 11:11

DNIEZE schreef:
Ik heb hier heel erg om moeten lachen, ik zie mezelf aan gaan als ik op me werk zit en ik zit in de neiging om hem een berichtje te sturen en ik duik dan even de grond op voor push ups, hoe zullen me collega's me aankijken? Hahahaa!
Nee maar het is wel een hele goede !! Die ga ik zeker onthouden.

Staant tegen de muur in de wc volstaat ook :') http://www.womenshealthmag.com/files/im ... ush-up.jpg

En vrienden van exen: Pffffffft. Stokerij altijd.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 11:25

DNIEZE schreef:
quera schreef:
Hè Denise

Hee Ro, ik weet het niet.. Ik ging gister ze spullen afgeven bij hem thuis en toen bevestigde die nogmaals dat die er met de volle 100,1% achter staat en dat ze vrienden hem groot gelijk geven.

Jeetje wat sportief, nog even een trap na geven. Wat een prutser!!

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 11:28

Weet je wat ook zo schijnheilig is, al die tijd heb ik bij zijn vrienden gehoord en was ik er 2 a 3 x per week te vinden en vroegen de meiden hoe het allemaal ging en dan hoor je een dag later hoe ze over je denken.. Nou vriendinnen zijn ze niet meer!

Ik begin gewoon met een nieuw leven denk ik, per 28 september ga ik terug naar mijn vorige pensionstal en op een mooie toekomst met me paard, ze is een topper en helpt me nu al heel erg.

Hadden jullie niet toen het uit was met je ex dat zodra je ging stappen dat je het raar vond om aandacht te krijgen van andere jongens en daar ook op in mag gaan als je wilt ?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 11:29

meid ga lekker van je paard genieten want ze is echt superknap!
ook voor jou komt er een man die jou en je paard accepteert!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 11:30

DNIEZE schreef:
Weet je wat ook zo schijnheilig is, al die tijd heb ik bij zijn vrienden gehoord en was ik er 2 a 3 x per week te vinden en vroegen de meiden hoe het allemaal ging en dan hoor je een dag later hoe ze over je denken.. Nou vriendinnen zijn ze niet meer!

Ik begin gewoon met een nieuw leven denk ik, per 28 september ga ik terug naar mijn vorige pensionstal en op een mooie toekomst met me paard, ze is een topper en helpt me nu al heel erg.

Hadden jullie niet toen het uit was met je ex dat zodra je ging stappen dat je het raar vond om aandacht te krijgen van andere jongens en daar ook op in mag gaan als je wilt ?

Als je een keer niks te doen hebt weet je me te vinden ;)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 11:32

DNIEZE schreef:

Jup. en in sommige gevallen nog steeds. Vind het langzamerhand wel steeds leuker om zonder enig schuldgevoel lekker rond te loeren naar leuke exemplaren :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 11:33

Wat een eikel! ! Klinkt net als mijn ex, ook over geld e.d ( naam begint toevallig ook met de a.....)
Heb zelfs even gekeken maar het is m niet :D had verwacht van wel want echt.... mijn ex had er ook een handje van om neerbuigend te doen over de paarden of geld, om mij proberen voor banketstaaf te zetten etc. Echt wat een eikel! Heb hem toen gedumpt en heb nu 5 jr een mega lieve vriend en nu merk ik hoe anders het kan zijn! Op een voetstuk geplaatst woreen ipv er af worden geschopt!
Als jij later hier op terug kijkt denk je pfffff hoe heb ik dat volgehouden met die kwal!

Laten gaan meid je kunt het!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-09-13 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 11:33

DNIEZE schreef:
Hoi Bokkers,

Ik had gehoopt nooit een topic hierover te maken, ik dacht dat A en ik voor altijd samen zouden zijn maar sinds woensdag is hier een einde aangekomen.
Mijn leven viel in duigen en ik ben er echt kapot van, ik weet niet hoe ik hiermee om moet gaan..

Onze relatie ging al enige tijd niet goed en we hadden vaak ruzie en ook om de kleinste dingen.
Helaas werd ik het weekend hiervoor zo belachelijk gemaakt door hem bij zijn vrienden, hij vertelde dat ik nooit goed zal gaan worden met de paarden en zolang ik een paard zou hebben wou die niet gaan samen wonen met mij.
Aangezien me dit veel geld kost en daardoor minder leuke dingen kan doen dan hem en hij jammer genoeg heel moeilijk deed om geld aan mij uit te geven.
Zo zij die van de week ook, ik doe gewoon de dingen die ik leuk vind ik heb er namelijk wel gewoon geld voor en jij niet..
Ik weet zelf dat het ook niet langer ging maar ik ben er echt kapot van.

Toen ik zei dat ik onze relatie niet meer goed vond gaan en wou praten met hem, koos die liever ervoor om met zijn vrienden af te spreken dan naar mij te komen en hij zei duidelijk als je het uit zal maken zou ik dat niet eens erg vinden...

Anderhalf jaar samen geweest met hem, toen ik hem leerde kennen was het een geweldig persoon, maar nu...
Ik denk continu aan hem, aan ze leuke koppie en ze leuke eigenschappen.. Maar ik moet onthouden hoezo ik het heb uitgemaakt.

Ik ben nu aan het werk maar ben er nou niet echt bij met me hoofd, op de radio hoor je continu liedjes die met verdriet te maken hebben of met liefde..

Heeft er iemand tips hoe ik dit het beste kan verwerken?
Ik heb ons whats app gesprek verwijderd, ze nummer verwijderen kan ik nog niet..

Mijn liefde en mijn beste vriend ben ik in 1 klap kwijt..

Als ik je relaas zo lees heeft deze relatie al veel te lang geduurd, het begin is altijd spannend en leuk maar als ik zijn gedrag tegenover jou zie dan mag je ergens blij zijn dat je niet doorgemodderd hebt maar er een einde aan gemaakt hebt. Anders was er helemaal niets van je eigenwaarde overgebleven, iemand die zijn partner belachelijk maakt verdient deze absoluut niet.

Marjella86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 11:38

meid! je verdient beter! veeeeeeeel beter!
als hij aan mij zou vragen of ik of je paard....uhm :evaw: dag vriendje!
iemand die om je geeft steunt je namelijk en zal je nooooooit vragen om je beste (vriend/vriendin) weg te doen!

er zijn er meer als kerktorens! ga lekker stappen sjansen *\%/*
er komt er vanzelf 1 die jou wel in je waarde laat en mee gaat genieten van jou hobby :+:

en verwijder zn nummer (laat jezelf niet gek maken) hij is het niet waard.