Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
corientjuhh schreef:Ik heb een LATrelatie
Vriendlief woont in Dordrecht en zien elkaar alleen maar in het weekend (en dan werk ik zaterdags ook nog eens) tis moeilijk, maar aan de andere kant ook wel fijn dat je niet constant op elkaars lip zit.
Als je elkaar ziet is het heel anders dan als je elkaar bijna elke dag ziet (spreken elkaar wel dagelijks via skype)
1,5 jaar terug ook LATrelatie gehad (ja ik zoek ze ver weg haha)
Dat was 1 uit belgie, maar wij zagen elkaar 1x in de 3 weken ongeveer...
Tenminste denk dat je dit bedoeld met een LATrelatie?
Kan ik niet helemaal opmaken uit je verhaal..

Ashley5760 schreef:Ik moet momenteel ook latten, hij heeft bedrijf in limburg en ik studeer/woon nu in utrecht. Zie hem alleen in het weekend in principe. (Pas sinds 4 weken latten we dus), en sindsdien gaat het wel moeizamer, vooral de tijd die we wel samen hebben wringt het af en toe wel dat je elkaar eigenlijk weinig spreekt (via app/bellen ga je niet echt persoonlijke dingen bespreken).
Het is wennen, ik moet nog (waarschijnlijk) 6 jaar... Dus is niet iets van "overbruggen we even".
Ik vind het belangrijk dat hij z'n vrienden heeft en ik de mijne en we weten allebei wel hoever we kunnen gaan, en heb ook geen enkele twijfel daarover.
Mbt jou verhaal, vindt je hem nog wel de moeite ? (Gezien jij nooit begint met smse enz?) ik zou (als ik hem was) niet echt het idee hebben dat je nog wil?
Winged schreef:Volgens mij is hier een beetje de verwarring tussen een lange afstandsrelatie en een LAT (living apart together) relatie.
@Mendy: Met kinderen toch LATten, dat lijkt mij lastig. Hoe gaan de kinderen hiermee om? Is er geen mogelijkheid om naar elkaar toe te verhuizen?

Banjer schreef:Vriendje en ik hebben een LAT relatie: ik woon bovenin de prov. Groningen, hij in Schiedam... we zien elkaar zoveel mogelijk in de weekendes... het plan is wel om uiteindelijk samen te gaan wonen, liefst hier in de regio
Winged schreef:Banjer schreef:Vriendje en ik hebben een LAT relatie: ik woon bovenin de prov. Groningen, hij in Schiedam... we zien elkaar zoveel mogelijk in de weekendes... het plan is wel om uiteindelijk samen te gaan wonen, liefst hier in de regio
Banjer, no offence, maar dat is een lange afstandsrelatie. (LDR) Geen LAT. (Living apart together)
Saskiaatje schreef:Just to get the facts straight.
Bij een LAT-relatie kies je er samen voor om beide apart te wonen. Bewust. Zonder de intentie om ooit te gaan samenwonen, zonder praktische redenen die het apart wonen veroorzaken. Simpelweg omdat je wel een relatie wil, maar niet samen wil wonen.
Als de praktische redenen en intentie om samen te wonen wel om de hoek komen kijken, dan betreft het een lange afstandsrelatie.
lieveli schreef:corientjuhh schreef:Ik heb een LATrelatie
Vriendlief woont in Dordrecht en zien elkaar alleen maar in het weekend (en dan werk ik zaterdags ook nog eens) tis moeilijk, maar aan de andere kant ook wel fijn dat je niet constant op elkaars lip zit.
Als je elkaar ziet is het heel anders dan als je elkaar bijna elke dag ziet (spreken elkaar wel dagelijks via skype)
1,5 jaar terug ook LATrelatie gehad (ja ik zoek ze ver weg haha)
Dat was 1 uit belgie, maar wij zagen elkaar 1x in de 3 weken ongeveer...
Tenminste denk dat je dit bedoeld met een LATrelatie?
Kan ik niet helemaal opmaken uit je verhaal..
Ik zie een LATrelatie meer als een relatie waarbij je bewust niet samenwoont. Als je nog bij je ouders woont is dat niet echt aan de orde denk ik.
Ts, ben je eigenlijk wel gelukkig in deze relatie?
lieveli schreef:Ik doelde ook niet op jou Ts, maar op Corientjuhh