buren hebben al maanden ruzie...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

buren hebben al maanden ruzie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 16:41

...en ik ben het zo vreselijk zat.

Hun favoriete ruzie tijd is tussen half negen 's avonds en 8 uur 's morgens...We hebben al een aantal keer aangebeld en gevraagd of het rustiger kan, dan is het misschien anderhalve dag rustig en laait het vuur weer op.

Intussen ben ik in alle staten zodra ik zijn stem weer om hoor slaan, een deur die dicht gesmeten wordt of spullen die ze door het hele huis heen gooien en regelmatig tegen onze muren landen.

Wat voor opties hebben we? Ik wil eigenlijk niet direct de politie bellen omdat ik dat toch wel weer genânt vind voor ze maar zou wel zeker het een of ander oplossen voor ze, denk ik.

Ik trek in elk geval de herrie niet meer, het gruwelijke slaap tekort wat we opbouwen is ook niet heel gezond meer dus er moet wel iets gebeuren...wat ze elkaar aan doen moeten ze zelf weten, maar wij zijn de dupe van hun problemen...en dat zuigt

Maureen95

Re: buren hebben al maanden ruzie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 16:43

Misschien een brief schrijven dat je er last van hebt en door de brievenbus te doen? Als je er echt nog last van hebt daarna er echt naartoe stappen en dreigen dat je naar de politie gaat.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 16:43

Je hebt het zelf al geprobeerd om te lossen door het aan te geven, maar dit werkt dus niet.. toch maar een keer de politie bellen.. :=

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 16:44

Nou, wel de politie bellen dus. Of een foldertje van een relatietherapeut in de brievenbus gooien. Als ze niet zachter kunnen doen na herhaaldelijk verzoek en jullie er serieus last van hebben dan is het maar stom voor ze, daar hebben ze het dan zelf naar gemaakt.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 16:46

Ik geloof nooit dat ze gaan reageren op een brief door de bus, maar blijkbaar heb ik er meer aan om de politie te bellen, maar is dat niet overdreven?

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 16:48

Als jij er onderhand slaaptekort door hebt vind ik t niet overdreven.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 16:49

Ik geloof dat ik al lang gebeld had...

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 16:50

Het is overlast. en al helemaal in uren dat het verplicht rustig moet zijn. Hiervoor kun je dus zeker bij de politie terrecht

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 16:50

Je zou evt. een brief in de bus kunnen doen, dat je het ze nog een keer vriendelijk vraagt en anders juridische stappen gaat ondernemen.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 16:51

oe dat is ook niet fijn...
Als het werkelijk al maanden is en je al geprobeerd hebt om ze tot rust aan te manen, lijkt me politie je enige optie.
Tenzij je een buurtvergadering hebt of iets in de trend waar je het zou kunnen bespreken.

Hebben hier meer buren last van?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 16:52

Een vriendin van mij heeft in eenzelfde soort situatie gezeten. Echter gingen die ruzies heel ver en is er al eens een dorpsgenoot bedreigd met een mes. Het betroffen overigens buitenlanders in haar geval. Ze woonde in een gehorig klein huisje en kon geen kant op.
Huis was van de woningbouwstichting en die hebben de buren er toen uitgezet. Omdat het een huurhuis was (en erg klein) kreeg ze regelmatig andere buren. Dat meisje leefde werkelijk op eitjes, ze was zo bang dat elke nieuwe buur weer zo'n geval was... Heeft ook nog hiermee bij de psycholoog gelopen.

Nu is zoiets voor iedereen anders, en wellicht is jouw situatie wat lichter. Maar neem het wel serieus!!!
Schakel een wijkagent in, als het een huurwoning is, neem contact op met de woningbouwstichting of de verhuurder. Maar doe er wel iets mee!!!! Het gaat ten koste van jouw woonkwaliteit.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 16:52

Eerst eens aanbellen als er nog geen ruzie - of misschien zelfs beter: ze uitnodigen voor een gesprek. Dan uitleggen dat je je zorgen maakt om hun, maar ook praktisch: dat je er niet van kan slapen. Proberen afspraken te maken.

Als dat niet helpt: is er iets dat lijkt op buurtbemiddeling bij jullie in de buurt? Liever die inschakelen dan de politie. En anders: de politie bellen, melding maken (dat is iets anders dan aangifte doen) en overleggen wat je het best kan doen als ze de volgende keer weer zo uit de bocht schieten.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 16:53

Hier een vergelijkbare situatie. Constant gillen en schreeuwen. Ook op straat midden in de nacht.
Vandaag heb ik toch maar het steunpunt huiselijk geweld gebeld. Die gaven aan dat ik bij elke ruzie de politie moet bellen, het steunpunt krijgt daar dan een melding over en zal iemand sturen om te gaan praten.

De andere tip om het gesprek met de mensen aan te gaan, daar ga ik niet aan beginnen.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 16:56

Politie bellen :j

Zij hebben duidelijk hulp nodig, en jij hebt slaap nodig. Je hebt al geprobeerd om het zelf op te lossen, dat had geen effect, dus laat het nu aan professionals over.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 16:57

Marsu schreef:
Hier een vergelijkbare situatie. Constant gillen en schreeuwen. Ook op straat midden in de nacht.
Vandaag heb ik toch maar het steunpunt huiselijk geweld gebeld. Die gaven aan dat ik bij elke ruzie de politie moet bellen, het steunpunt krijgt daar dan een melding over en zal iemand sturen om te gaan praten.

De andere tip om het gesprek met de mensen aan te gaan, daar ga ik niet aan beginnen.

Idd, jij bent toch niet de buurtpsycholoog? Jullie wonen allemaal in dezelfde buurt en moeten allemaal je steentje bijdragen om het leefbaar te houden. Als je al eens hebt aangegeven dat je er last van hebt, en het gaat toch door... Politie bellen!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 16:58

Ze wonen op de hoek en wij zijn de enige buren, volgende huizenblok is een meter of 10 verder. Geloof graag dat zij het ook meekrijgen gezien je ze ook kan horen als je buiten staat.

De ruzies gaan bij hun ook erg ver dat het moment dat het ineens stil is we twijfelen tussen politie of ambulance bellen. Dan laait de herrie weer op, spreken we zijn aan en zijn ze weer heel even mak.

Bedacht net om meldpunt huiselijk geweld te bellen en die was erg duidelijk, je hebt ze meerdere keren aangesproken, ze reageren niet volgende keer politie bellen. Eventueel een ander meldpunt wat dichterbij ons zit, die hebben eventueel andere mogelijkheden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 17:09

Je hebt toch zo'n reclame op tv? Wordt een telefoonnummer bij genoemd bel dat eens..

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 17:16

Hoe vaak hoor je niet bij huishoudelijk geweld of familie drama's dat buren wel wat hoorde, maar nooit actie ondernamen. Zeker als er al momenten zijn waarop je twijfelt of ze elkaar niet wat aan doen en je een ambulance moet bellen.

Ik zou gewoon consequent de politie bellen. Voor jou rust, maar ook voor hun eigen veiligheid. Straks gebeurd er wat en heb je er zelf last van dat je niks gedaan hebt. Ik weet niet of er ook kinderen in het spel zijn, maar in dat geval al helemaal!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 17:18

als het goed is hebben jullie ook een wijkagent misschien kun je daar eens contact mee opnemen?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 17:20

geen wijkagenten of buurtvergaderingen helaas.

Geen kinderen gelukkig, alleen herrie en gegooi met deuren en spullen. Trappen op en af stampen en schreeuwen...VEEEEEEELLLL schreeuwen

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 17:21

ai dan zou ik gewoon de politie is bellen en je probleem gewoon even voorleggen staat het sowieso al in het systeem dat kan geen kwaad denk ik

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 17:22

Inderdaad niet wachten totdat het echt zo ver is dat je een ambulance moet bellen.. zo gauw je ze weer hoort zou ik de politie bellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 17:57

Jeetje dat lijkt me ook wel een lastige situatie. Ik wil je iig sterkte wensen want t lijkt me behoorlijk frustrerend.

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 18:02

Ik weet niet of het legaal en/of mogelijk is, maar de meeste mensen vinden het meestal wel confronterend als ze erachter komen hoeveel lawaai ze maken, probeer het een keer op te nemen en laat dan horen hoe duidelijk jij mee kunt ''genieten'' van hun geruzie. Misschien opent het ze de ogen.. Ik hoop voor je dat het opgelost kan worden!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 18:04

dat is misschien een idee, elke keer als we ze aanspreken dat we niet kunnen slapen lijken ze daar ook iets van onder de indruk