Vorige week zei ik nog tegen iemand: Goh ik wil wel meer sociale dingen gaan ondernemen!
Mensen ontmoeten, leren kennen en wie weet wat er uit komt.
Stiekem heb ik een oogje op iemand, alleen dat loopt zo raar, dat ik nog steeds niet weet waar ik aan toe ben.
En zo ontving ik deze week op Facebook een prive bericht van een "bekende" van me.
Een heel lang, leuk verhaal, over zich zelf en over het feit dat ik hem opval op mijn werk.
(in positieve zin
) En dat het hem leuk zou lijken om naar de bioscoop te gaan of om samen wat te gaan drinken.Of te wel: dat lijkt me wel gezellig, wel "vreemd" want ik ken die persoon nog helemaal niet. En normaal spreek ik met mensen af waar ik wel wat mee gepraat of gekletst heb. Bijvoorbeeld uit de kroeg of bij vriendinnen.
Het gaat over een vaste klant, die geregeld langs komt op het bedrijf waar ik werk.
Een prima kerel, op eerste gezicht.
Natuurlijk heb ik gereageerd op zijn bericht en we gaan vanmiddag wat drinken samen.
Gewoon leuk, een terrasje pakken.
Een hele stap voor mij, normaal zou ik de boot afhouden en vraag ik vaak de jongens mee in plaats van anders om.
Maar hoe kan ik me nou goed voorbereiden hier op?
Ik hou totaal niet van stiltes, bedenk me allemaal (ramp) scenario's en ik vreet me inmiddels helemaal op van binnen haha.
Hebben jullie tips voor me?
Hoe houd ik bijvoorbeeld mijn zenuwen onder bedwang?
En ik weet ook zeker dat hij dat niet raar vindt.
dat ben ik immers op het werk ook.