Welke tablet is geschikt voor mij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lieuwkje_90

Welke tablet is geschikt voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 10:23

Hoi hoi,

Ik ben stilletjes aan op zoek naar een tablet. Zelf ken ik daar echt niets van, dus vraag ik jullie om hulp.

Wat zoek ik en wat moet de tablet kunnen?
- internet zou natuurlijk wel moeten, een iets tragere tablet zou ik niet erg vinden maar ik ben niet van plan om telkens een kwartier te wachten voor een site geopend is
- filmen zou ook een optie zijn die ik er graag op heb. Mijn ouders filmen best vaak mijn proeven maar ze zien het steeds slechter en slechter. Een tablet van min. 8 inch heeft dan toch al best een groot scherm, lijkt me voor hen wel handig
- natuurlijk zou daar dan ook een geheugen moeten opzitten dat groot genoeg is om enkele proeven op te slaan, maar hier ken ik zelf echt niets van

Verder hoeft'ie niet veel te kunnen :D

Iemand tips?

Waar moet ik op letten? Welke tablets zouden kunnen? Welke absoluut niet?

Alvast bedankt,

Groetjes, Lien.

ayla31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 10:37

Wij hebben gewoon die van apple, heel fijn ook heel snel filmen kan ook gewoon. Alleen vind ik het beeld niet duidelijk

Iris82

Re: Welke tablet is geschikt voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 10:39

Ik hoor om me heen dat het eigenlijk nog steeds of een Ipad of niets is.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 10:40

Vrienden van mij hebben idd ook een Ipad en die gebruiken hem ook net zoals ik zou doen. Maar zo'n Ipad is al direct een hele hap uit het budget natuurlijk..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 10:43

Ik snap het. Mijn zusje werkt bij een grote elektronica winkel en zij zegt ook: het heeft een reden dat ik nog geen tablet heb. Ik kan geen Ipad betalen. En iets anders moet je gewoon niet willen. Goedkoop is duurkoop wat tablets betreft.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 10:43

ik heb sinds gisteren de samsung tab 2 10.1 dus 10 inch.
Geheugen van 16GB (dan heb je echt RUIIIIM genoeg voor je filmpjes van proeven op te slaan) en nog uit te breiden met een micro SD kaart.
Is een 3mp camera, dus of die dan echt super geschikt is voor je proeven te filmen weet ik niet. Het is dan geen haarscherp beeld. Overigens wel HD.
Internet is vrij snel vind ik en de tablet is gebruiksvriendelijk, Android zit erop.
Denk dat je met de tablets nooit een kwalitatief goed filmpje kunt produceren, als je dat echt wilt kun je beter zoeken naar een camcorder. Als je het niet erg vindt als het filmpje niet haarscherp is, dan kun je een tablet prima gebruiken.

Ik heb de samsung tab met de ipad vergeleken en qua functies wat erop zitten zijn ze gelijk, de samsuns heeft flash ondersteuning (zodat websites beter weergegeven worden) en dat heeft de ipad bv niet. En de ipad is bijna €100 duurder en echt niet veel beter qua functies als de samsung(dit kom je ook tegen als je op internet recencies gaat vergelijken). Alleen heeft de ipad geen android, maar dat is wat je net zelf fijner vindt om te gebruiken. Ik ben android al gewend van de telefoon, dus ik vind android gewoon fijn :)
De samsung tab doet echt Niet onder voor iPad.. En voor hetgeen waar jij de tablet voor wilt gebruiken hoef je echt geen dure iPad te kopen. De samsung tab bv doet echt niet onder..
En ik ken genoeg mensen die in het pc wereldje zitten en hier meer verstand van hebben dan een elektronicawinkel bv en die lopen ook met een samsung rond.. dus dat hoeft niks te betekenen allemaal. Het ligt er ook net aan wat jij fijn vindt om te gebruiken. De android werkt goed op de samsung, dus hier echt geen klagen over. En verder zijn de kwaliteiten en kunnen van de samsung tab 2 en ipad nagenoeg gelijk, specificaties kun je vergelijken

Zou op internet eens gaan googelen, kom je veel recencies en onderlinge vergelijkingen tegen.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 05-09-13 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 10:46

Ik vind android vreselijk. En zweer bij de iPad. Alleen de flash ondersteuning is een nadeel, maar meer en meer sites lijken daar rekening mee te houden in die zin dat het eerder de sites zijn die aanpassen dan Apple.

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 10:46

Ik heb een iPad Mini. Kreeg van mijn vader een keuze de grote of de kleine. Ik heb bewust voor de kleine gekozen, kan ik ook makkelijk mee naar school toe nemen (Ik kan niet meer schrijven), en dan kan ik het of naar mijn e-mail sturen of op mijn laptop zelf overtypen.

Een andere tablet wilde ik niet, vrienden hebben er teveel gezeur mee.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 10:47

da's dus gewoon een kwestie van smaken verschillen.. ik heb totaal Geen probleem met Android, heb ook nooit met iets anders gewerkt als android, ook op de telefoon.
Is wat je gewend bent en wat je eisen n beetje zijn denk ik.. Ik vind de samsung met android gebruiksvriendelijk en echt niet moeilijk te gebruiken.
En als je gaat zoeken op i-net en naar recencies gaat kijken, zie je dat de ipad nu echt niet meer er bovenuit torent, maar de samsung bv echt nagenoeg gelijk is aan het kunnen van alles. Alleen als je niet graag met android werkt, is de samsung natuurlijk niet fijn..
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 05-09-13 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 10:47

Wij hebben ook een samsung tablet, prima ding. Heel gebruiksvriendelijk. Film en foto' s zijn niet haarscherp, het kan ermee door. Maar als je dat niet verwacht is het een prima ding. :-)

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 10:50

Ik heb ook de Samsung tab2 en ben er super tevreden mee. Internet is snel en start snel op.
Filmen heb ik er nog niet mee gedaan maar de foto's die ik ermee gemaakt heb zijn haarscherp.
Youtubefilmpjes of tv kijken is ook haarscherp en zonder problemen. Beslist een aanrader, bovendien staat Samsung nu als best getest boven de Ipad.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 10:55

Een Tab zou ik persoonlijk ook nog wel overwegen.
Laatst bijgewerkt door Iris82 op 05-09-13 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 10:55

Heel erg bedankt voor jullie reacties!

Ik heb zelf een samsung mobiel, dus ben al gewend om met samsung te werken. Daarnaast zouden ook mijn ouders hem dus ook gaan gebruiken en ik denk dat ze daar ook wel mee zouden kunnen werken (ze zijn niet zo mee met de techniek).

Haarscherp beeld heb ik niet nodig, m'n paard moet gewoon zichtbaar zijn zodat ik nadien kan overlopen wat er goed en fout ging :D Verder gebruik ik die filmpjes toch niet.

@ HelmerG: zit die 16GB er al automatisch op zonder kaartje? (Ja, excuses, ken er echt niets van :D )

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 10:58

Ik ben ook aan het sparen voor een tablet, maar voor mij echt alleen een iPad. Ik heb ooit een Android telefoon gehad, maar sinds ik mijn iphone heb ben ik helemaal om. De Apple apparaten zijn gewoon veel degelijker en sneller, en het werkt gewoon altijd zonder problemen, wat ik van Android niet kan zeggen.

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 11:03

Ik heb zelf een iPad mini. Echt een super fijn ding! Ook makkelijk om te gebruiken. Vind persoonlijk Apple makkelijker werken dan android. Als je ouders hem ook gebruiken denk ik dat een iPad makkelijker is om te gebruiken dan een android tablet.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 11:07

Als ik voor een Ipad zou gaan zou ik wel liever een gewone nemen omwille van de grootte van het scherm. Is toch net iets handiger..

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 11:15

Aub ga voor minimaal een Samsung, Asus of Apple tablet.
Spaar dan net iets langer door ipv een goedkopere te nemen en na twee weken al spijt te hebben.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 11:17

die 16GB zit er inderdaad op Zonder kaartje :)
En daar heb je in principe echt ruim voldoende geheugen mee :)
Ook nog voor apps enzo erop te zetten.
Dan is hij nog uit te breiden met een micro SD kaartje tot 32GB geloof ik :)

Wij hebben ook bewust voor 10inch gekozen en ben ik ook blij mee.
7inch ofzo zou me echt Veeel te klein zijn geweest

Wat betreft apple of android.. Als je ouders nog niks gewend zijn, kun je ook android gebruiken.
Ze zullen hoe dan ook 1tje moeten leren, en android is echt geen hogere wiskunde ;)
apple zal gerust misschien makkelijker zijn(heb er geen ervaring mee), maar android is echt niet moeilijk vind ik zelf tenminste
En als jij zelf al samsung telefoon hebt, is het voor jou echt appeltje eitje om een samsung tab te gebruiken en kun je het je ouders ook uitleggen :)

Over de onbekende merken hoor ik ook veel slechte verhalen en ook de recencies op i-net zijn daar niet lovend over.
iPad, samsung en asus komen dan het best naar boven. En de samsung tab 2 is echt nagenoeg gelijk aan iPad alleen de iPad heeft ander besturingssysteem dan en is stuk duurder.
De specificaties zijn nagenoeg gelijk. En samsung heeft dan nog flash ondersteuning en iPad niet, waardoor de websites toch net wat fijner te gebruiken zijn
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 05-09-13 11:21, in het totaal 2 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 11:18

Ik heb heel veel plezier van mijn samsung tab. Een Ipad werkt ook hartstikke fijn en is voor mijn gevoel ietsjepietsje sneller maar mijn samsung doet het ook prima hoor. Ik heb geen voorkeur voor andriod of ios (heb wel een iphone).

Persoonlijk vind ik apple ook een beetje overhyped. Tot vorig jaar was de iphone de telefoon, maar daar zie je ook al dat Samsung een flinke inhaalslag heeft gemaakt. En kun je bij een Ipad wel los geheugen erin doen? Dat vind ik wel een pre. Bij mijn iphone kan dat niet en ik loop nu toch wel te klooien dat 8 gig veel te weinig is.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 11:22

capopjekop schreef:
Ik heb heel veel plezier van mijn samsung tab. Een Ipad werkt ook hartstikke fijn en is voor mijn gevoel ietsjepietsje sneller maar mijn samsung doet het ook prima hoor. Ik heb geen voorkeur voor andriod of ios (heb wel een iphone).

Persoonlijk vind ik apple ook een beetje overhyped. Tot vorig jaar was de iphone de telefoon, maar daar zie je ook al dat Samsung een flinke inhaalslag heeft gemaakt. En kun je bij een Ipad wel los geheugen erin doen? Dat vind ik wel een pre. Bij mijn iphone kan dat niet en ik loop nu toch wel te klooien dat 8 gig veel te weinig is.

De samsung telefoons zijn indd echt wel vooruit gegaan en denk dat het ook indd wat jij zegt een beetje een hype geworden is.. Iedereen roept al snel iPhone of iPad, maar ook daar zitten net zo goed bugs enzo in en werkt het niet vlekkeloos. Samsung doet echt niet onder voor de grootste, wat ook uit recencies blijkt. Is alleen n ander besturingssysteem, maar Android is ook echt niet moeilijk te gebruiken ook al is apple misschien makkelijker

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 11:25

Het voordeel van de samsung is dat er een extra sd kaartje in kan, daar zet ik al mijn e-books op zodat het geheugen van de tablet niet vol raakt.
Neem geen goedkope, hiervoor had ik een archos van 160 euro en vergeleken met de samsung was dat een drama.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 11:26

Ik persoonlijk vind de tablet gebruiksvriendelijker, makkelijker te snappen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 11:38

Archos heb ik ook gehad idd. En mijn broertje ook. Ding was traag, niet gebruiksvriendelijk en na een maand of 3 deed hij niks meer. We kregen meteen ons geld terug van de fabrikant, hoefde hem niet op te sturen. Dus er waren vast vaker problemen mee.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 11:39

Nee. Dat is de algemene garantieafspraak van Archos. Repareren kost waarschijnlijk meer dan vervangen voor een nieuwe en daarom kan je als consument direct over naar een andere dan..

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 11:42

Maar we kregen meteen ons geld terug, geen andere tablet. Vond het overigens wel klantvriendelijk van ze!