linux en firefox... Vult willekeurig mijn berichten aan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

linux en firefox... Vult willekeurig mijn berichten aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 14:19

Om een of andere reden vult mijn firefox via linux mijn typwerken op willekeurige momenten aan met woorden uit laatst bekeken berichten/pagina's. Onder in de quote een voorbeeld van hoe het er uit ziet als ik niets wis:
Citaat:
Om een of andere reden vult mijn firefox via linus mijn [b]getypjeepte delen aan op willekeurige momenten met woorden uit laatst bekeken berichten/pagina'sopi[/b]
Om een of andere reden vult mijn firefox via linus mijn getypjeepte delen aan op willekeurige momenten met woorden uit laatst bekeken berichten/pagina's

(hij kopieert soms zelfs de hele zin opnieuw zoals te zien in de quote )

Ook verspringt ie....

iemand een ide hoe oplossen?

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 14:20

Hoezo zou dat aan Linux moeten liggen? :P Ik zal even voor je kijken hoe je dat aanpast in de instellingen, momentje (ik ben zelf gewend aan Chrome).

Ninja-edit: edit -> preferences -> advanced: "search for text when I start typing". Kun je die uitvinken?

Ayasha
Blogger

Re: linux en firefox... Vult willekeurig mijn berichten aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 14:23

omdat ie het op windows niet deed en sinds gisteren staat er linux mint op en nu doet ie het... :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 14:24

Die staat al uit gevinkt. :=

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 14:26

Heb je hetzelfde probleem in andere browsers?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 14:27

:= heb alleen firefox er op nu...

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 14:28

Dan weet je wat je te doen staat om het te testen. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 16:07

Firefox behoort ook gewoon te werken. Heb hem nu eens in veilige modus op gestart om te kijken wat ie dan doet. Maar het verschuiven/verspringen doet ie nog steeds. Alleen plakt ie niet meer willekeurig tekst tussen mijn berichten in nu.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 18:01

Als je even een andere browser test, dan weet je of het aan je Firefox-instellingen ligt of aan je OS-instellingen. Dat maakt het zoeken naar de oplossing makkelijker. Maar ja, als dat teveel moeite is, dan kun je beter op de huidige manier doorgaan. :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 18:49

Joh doe belachelijk tegen een ander wil je.
Ik heb even aan mijn vader gevraagd welke browser ik er op kon zetten om het te testen gezien ik nog nooit met linux gewerkt heb en dus geen idee heb welke software er op kan en welke niet.

In de rekonq browser doet hij het niet dus het is firefox.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:07

Ayasha schreef:
Joh doe belachelijk tegen een ander wil je.
Ik heb even aan mijn vader gevraagd welke browser ik er op kon zetten om het te testen gezien ik nog nooit met linux gewerkt heb en dus geen idee heb welke software er op kan en welke niet.

In de rekonq browser doet hij het niet dus het is firefox.

Nou nou, doe zelf niet zo belachelijk ;) Puissance doet haar best om je goed te helpen en dan snauw je haar zo af :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 13:11

"als het te veel moeite is kun je beter op je huidige manier door gaan".
Da's niet helpen, da's belachelijk doen. Ik was mijn vader aan het vragen welke browser ik er op kon zetten gezien ik, zoals ik al zei, NOOIT met linux gewerkt heb.

Met Rekonq doet hij het inmiddels wel weer, ( :x ) dus het zullen toch de linux instellingen zijn dan vrees ik.. :? Het ging even goed...

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:00

Ik draai al jaren onder Linux en heb het probleem nog nooit gehad eigenlijk! In FF niet, maar gebruik tegenwoordig toch vooral Chrome en daar ook niet. Ik weet niet of het dus aan Linux ligt of dat het een installatiefout is...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 14:06

Morgen middag gaat flappie naar paps. Paps heeft het probleem ook nooit gehad dus... :+
Als hij de fout vind gooi ik 'm hier neer. :j :)

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:24

Ayasha schreef:
"als het te veel moeite is kun je beter op je huidige manier door gaan".
Da's niet helpen, da's belachelijk doen.

Hoezo is dat belachelijk doen? Als je niet bereid bent om te testen waar het probleem vandaan komt (omdat "Firefox behoort ook gewoon te werken"), dan ga je de oplossing ook niet vinden. Misschien dat je dacht dat ik bedoelde "Ga voortaan maar een andere browser gebruiken" maar ik bedoelde het testen van een andere browser zodat je weet waar je de oplossing moet gaan vinden! :) Als het probleem zich namelijk ook voordoet in een andere browser, dan ligt het dus aan je OS-instellingen en als het probleem zich niet voordoet in een andere browser dan moet je bij je Firefox-instellingen zijn.
Ik snap ook wel dat je geërgerd bent omdat iets niet werkt zoals je dat graag wilt (ik ben ook nogal een driftkikker als iets niet werkt en als ik niet snap waarom niet :')), maar onterecht snauwen helpt in ieder geval niet voor je probleem. :P
Ik hoop oprecht voor je dat je de oplossing vindt, ik lees nog even mee omdat ik wel benieuwd ben waar het nou aan lag. Soms glitcht de boel even en dan is even opnieuw aan- en uitvinken de oplossing. Alle opensource software draait trouwens gewoon op Linux en van vrijwel alle moderne browsers is wel een versie die op Linux draait. Oké, misschien niet van Microsoft, maar dat moet je ook niet willen als Linuxgebruiker. :D (Mocht dat wel zo zijn dan moet je maar een virtuele machine gaan draaien in Linux met Windows erin, lekker omslachtig :D )

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 14:32

Nee heb net aan paps naar linux gevraagd omdat microsoft me al lang tegen steekt. Het lijk een probleem met linux te zijn. Gezien Rekonq het ook heeft. (ik reageer trouwens zo kort mogelijk door het probleem _O- ) al begin ik te vermoeden dat het lettercombi's zijn die het uitlokken maar zie nog niet helemaal helder welke... :? Of de snelheid van het typen...

Vanavond mijn man zijn laptop nog maar in palmen.. :+ Pap zei wel dat dit de nieuwste versie is, hij gaat proberen de versie hiervoor er op te zetten morgen en kijken wat dat geeft. Probleem weg dan ligt het toch aan die nieuwe versie... En dan test hij op één van zijn eigen pc's waar het probleem zit. Dan weet ik het wsl over een paar weken pas.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:39

(Goed zo dat je wilt overstappen, come to the dark side... :D)

Nieuwe versie van Mint of van Firefox?

Wat misschien nog werkt: in de locatiebalk van Firefox intypen "about:config" (zonder aanhalingstekens), dan even de melding accepteren en vervolgens met ctrl+F even zoeken naar "autofill" en dan de opties even aan/uitzetten (even kijken of er wat gebeurt en of dat je verder helpt).
Ik heb 3 opties daar.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 14:40

van mint. Maar op zijn pc staat die sinds vandaag ook en doet ie het niet. :+ Dusja...
Ik vervloek die dingen echt... :x

Edit:
autocomplete.ungrab_during_mode_switch;true

?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:45

Mwah ik durf niet te zeggen wat het is. Ik heb er in ieder geval nooit last van gehad op ubuntu. Misschien eens kijken bij universal access in system settings? :P Of wat het equivalent van toegankelijkheidsopties ook is op mint.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:47

Mint is sowieso een beetje stom. :+ (Raad eens wat ik nu draai :') Heb de Katya versie geloof ik, vrij oud.. En dan net doen alsof het Ubuntu is qua uiterlijk _O- Screenshot: http://imgur.com/Lvjplev.jpg )
Ik ben Ubuntu-fan maar sinds een paar versies zit er zo'n stomme zijbalk die je niet wegkrijgt, die hoef ik niet (ben niet koppig ofzo :')).
Als je echt een uitdaging wilt dan moet je voor Archlinux gaan maar dat is echt voor diehards met erg, ERG veel geduld.
Ik zal even stoppen met offtopic gaan, maar ik houd het even in de gaten, ben benieuwd wat het nou is!

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:50

Ayasha schreef:
autocomplete.ungrab_during_mode_switch;true

Probeer 'm maar eens uit te zetten en kijken wat er dan gebeurt.. Doen die 3 opties van autofill iets?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:53

Nee dat is niet wat je denkt dat het is. :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 14:54

:n helaas... Alledrie uit en het probleem blijft..

Paps had ook eentje met kubusjes? Uhm.. Cinnamon oid? _O-
Dat was me al te veel tralala. :') Alles wat ie extra kan doe ik toch op hol slaan dus... _O-

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:56

Anoniem schreef:
Nee dat is niet wat je denkt dat het is. :P

Heb je het tegen mij? Zo ja, dat overkomt me vaker. :') "I didn't fail, I just found 1000 ways that did not work" :D

Ayasha: En gewoon Chrome dan? :P
Ik heb ze trouwens alledrie aanstaan en ik heb het auto-aanvullen zoals jij het hebt niet.. Dan ligt het dus waarschijnlijk ergens anders aan. Grom. >;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 15:02

*zoekt chrome*