Modellenwerk (amateur & professioneel), wie meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaWitch

Modellenwerk (amateur & professioneel), wie meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 14:02

excuses als het helemaal niet mag, sluit hem dan maar

Hoi hoi,

Sinds een paar maandjes ben ik wat serieuzer bezig gegaan met het model staan. Eerst had ik 2 shoots gehad bij Monica Brouwer, tot een fotograaf mij aansprak. Deze man is Bert Kroeze en doet ook mede paardenfotografie.
Mijn doel is om uiteindelijk een portfolio te maken dat ik bij bladen als: Bonprix, Wehkamp etc. als model kan komen. Ook lijkt mij model staan voor de paardrijkleding erg leuk om te doen!

Ik zal hier een aantal foto's neerzetten van begin tot nu (ong 4 - 5 foto's).
Graag zou ik eventueel tips krijgen en lijkt me leuk om bokkers te ontmoeten hier in dit topic die of ook bij Bert Kroeze model staan (met/zonder paard) of bij andere fotografen en zo elkaar tips kunnen geven qua kleding of make-up.
Ojaa misschien puntje: ik heb 1 heel groot nadeel en dat is dat mijn gezicht asymmetrisch is geworden na een aangezichtsverlamming. Dit is heel goed hersteld tot nauwelijks zichtbaar. Helaas als ik het koud heb of moe ben, komt het duidelijker terug...

Afbeelding
Eerste shoot ooit :=

Afbeelding
2e shoot

Afbeelding
Shoot nummer 3

Afbeelding
Shoot 4

Afbeelding
Shoot 4

ElineS

Re: Modellenwerk (amateur & professioneel), wie meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 14:04

Hmm.. Vind Bert Kroeze geen fijne fotograaf.. Hij krijgt tig mooie meiden voor zijn lens, maar weet de schoonheid van ze nooit te pakken.. En vaak zijn de foto's ook behoorlijk ordinair.. Deze dan toevallig niet, maar vind de foto's van Monica een stuk beter.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 14:05

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 14:07

Is bij Bert je eigen keus. Niks moet ook, alles mag. Dus das dan de keus van de dames...
Ik heb ook wel foto's dat ik denk van hmmm okee, mja...
Ik denk dat ik ook Monica weer eens wil benaderen of ze misschien mij als vast model zou willen hebben om beetje te oefenen?

Maar inderdaad bij Bert voel ik me ook niet altijd op me gemak.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 14:09

Dan zou ik daar niet meer heengaan.. Ik ken hem niet persoonlijk, maar genoeg verhalen over hem gehoord. Hij is niet altijd professioneel.

Let trouwens op de foto's op je nek.. Die is nu op de meeste foto's helemaal verdwenen.. En verstop je gezicht niet achter je haar :)

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 14:13

Hoe bedoel je verdwenen?
Oh met dat haar vond ik juist wel iets hebben, maar dan is dus eigenlijk mn gezicht verstopt hihi?

Nee inderdaad, als er iemand bij is vind ik het wel goed, maar alleen voelt beetje vreemd...

Wat bedoel je in de zin professioneel?

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 14:15

Wat mij ook stootte was dat hij ze nabewerkt. Monica soms een heel klein beetje met belichting en sws haar logo, maar verder niet en dan heb je wel hoe iemand echt is, toch?

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 14:17

Ik ken heel Bert niet :)

Maar heb wel een paar fotoshoots gedaan, vind het érg leuk om te doen :j

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 14:18

Als je echt ambities hebt om aan de slag te gaan als model...
Is stap 1 om naar een goed modellenbureau te gaan. Zij kunnen je meer vertellen over het vak en zo kom je ook aan mogelijke opdrachten.

Maar het vak is hard werk.
Vaak "nee" te horen krijgen na een casting.
En je moet je gezicht en lichaam goed kennen en kunnen gebruiken.
Dat is voor jou een extra handicap na de verlamming, dus makkelijk zal het niet worden.

Als ik naar deze fotos kijk, zie ik eerlijk gezegd niet heel veel potentie/natturlijk talent.
Je gezichtsuitdrukking en ook je poses zijn steeds vrij ongemakkelijk/onnatuurlijk.

Dat is echt iets om hard aan te werken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-08-13 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 14:19

Mag je als fotograaf ook tips geven? :P

Hasiinaaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 14:23

Er bestaat hier al een topic over. Dat is eerder al aangegeven. Daar kunnen ze je wat tips etc. geven :)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 14:23

Ze bedoeld dat je je gezicht naar voren laat hangen, het lijkt alsof je hoofd zo op je schouders is geplakt, alsof je geen nek hebt, terwijl de nek een mooi lichaamsdeel (?) is/hoort te zijn.

Ik wil zelf ook modellenwerk gaan doen, maar mijn gezicht is vreselijk Asymmetrisch (vorm, ligging van ogen en wenkbrauwen).

Ik vind je persoonlijk mooier op de foto's van Monica, heel mooi en natuurlijk, rustig, zoals webshops graag zien, althans, tonen.

Verder weet ik niet of je vermoeid was bij de shoots, maar je hebt redelijk wat 'wallen'. In het echt en op filmpjes ziet dit niet zo erg uit, maar op foto's wel (het lijkt, vind ik, alsof Bert ze bij de andere foto's weggewerkt heeft).
Als je voor webshops model wilt komen, lijkt het mij het handigst om ook dat soort foto's te maken, dus showen wat je aanhebt, zelf niet te veel 'aandacht nemen'.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 14:29

Nee inderdaad... xSlvna: Jij pakt precies wat het is, monica lijkt mij gewoon mn eigen houding nemen wat prettigste is en hoe ik mijn gezicht beste tot uiting kan laten komen.
De eerste foto is een foto waar het ontiegelijk koud was, ik best wel moe was van de vorige dag.

Als fotograaf mag inderdaad ook tips :)
Dit was eigenlijk ook meer een idee van dat we als modellen samen kwamen in een topic en elkaars werk laten zien + waar de goede punten van iemand liggen en wat beter niet te doen :')

Visibre: Jou foto's zijn echt gewoon wauw! Je lijkt relax en ontspannen te staan, niet te veel poespas en jezelf te zijn. Jammer dat je beetje teveel naar het zuiden woont haha (a)
Maar ze zijn echt heel leuk!
Gewoon dit ben ik en zo sta ik hier!

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 14:30

Die "wallen" zijn bij mij niet tot nauwelijks weg te krijgen. Hoe goed ik ook slaap. Dit is iets wat ik altijd al heb gehad en volgens mij is het meer een soort ondiepliggende aders...

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 14:33

Ik vind jouw foto's trouwens ook gaaf hoor TS!
Heb alleen zelf niet zo heel veel verstand van model staan :=

Ik vind model spelen wel dood eng, maar het is gewoon even die knop om zetten en dan gaat het wel :j

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 14:34

Hou op, ik heb het ook, altijd, echt altijd. Ik merk dat het minder is geworden, maar weet niet of dat is door een lange periode goed slapen of door ontwikkelen is. Voor écht professionele opdrachten is dat natuurlijk niet acceptabel, maar voor een webwinkel denk ik eerder wel omdat daar ook meer gelachen wordt.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 14:39

Vroeger een heel aantal fotoshoots gehad en ik vond het verschrikkelijk :') Ben toen ook gestopt en echt ik doe het nooooit meer. Wel af en toe op de foto met de pony's of voor de lol misschien eens maar nee echt niet serieus meer..

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 14:40

Tis ook dat ik eerst goede portfolio wil opbouwen... Mja zal ook eens bij dat andere topic kijken

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 14:41

Oke ts. Foto 1 vind ik je houding wat verveeld, alsof je er niet echt zin in had (wat ik ook wel snap als het zo koud is haha :)) ) Foto 2 vind ik de beste van de serie. Alhoewel zo rechtaan het een beetje saai is, maar dit is ook een beetje de taak van de fotograaf vind ik. Bij de derde foto is je houding goed, maar je blik komt weer verveeld over, alhoewel ik denk dat je gewoon wat gespannen was. Probeer je mond en kaken te ontspannen. Leuke houding op de vierde foto, echter lachen je ogen niet mee en heb ik het idee dat je net geknipperd hebt. Probeer je vingers heel licht tegen je gezicht aan te leggen, nu druk je erin en dat geeft een wat raar beeld. Blote voeten had ik overigens mooier gevonden. Laatste foto; leuk, maar je houding komt toch nog een beetje onzeker over op de een of andere manier, mag nog iets natuurlijker overkomen.

Kijk de tips kun je meenemen en initiatief tonen is nooit verkeerd, maar de fotograaf heeft ook een taak want die ziet hoe het eruit ziet wat je zelf soms niet eens door hebt als je model bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 15:28

Sorry Danielle, het heeft misschien weinig met je topic te maken, maar ik vind dat je je toch wel een beetje mag schamen voor je uitingen richting Bert.
Ik ga zelf niet oordelen over iemand die ik nog maar 1 keer heb ontmoet, ik ken hem gewoon niet, dus dat recht heb ik niet.
Maar ik vind je nu wel erg ondankbaar overkomen.
Bert is meerdere keren bij je langs gekomen om foto's te maken en zelfs een keer met je mee naar Kim gegaan en altijd voor een laag bedrag en zelfs helemaal gratis.
Je was helemaal weg van hem en vond hem een erg goede fotograaf waarbij je je goed voelde.
Nu vertel je openbaar precies het tegenovergestelde en dat vind ik echt niet eerlijk naar hem toe, zo ga je niet met mensen om.

Ik zal heel Bokt nu vast over me heen krijgen, maar ik wilde toch even mijn mening geven. :)

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 15:34

Tineke ik ben beide keren naar hem gegaan en met Kim kwam hij inderdaad naar ons toe. Omdat hij mij als vast model wil is gratis. Ik voel me bij hem niet op mn gemak als ik alleen ben, als ik anderen erbij heb dan is het geen probleem.

Dit zijn dingen waar ik soms me niet altijd direct over uit omdat ik niet wil kwetsen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 15:35

xDaantjxx schreef:
Dit zijn dingen waar ik soms me niet altijd direct over uit omdat ik niet wil kwetsen...
Maar het dan wel openbaar zetten... ;)
Ik heb gezegd wat ik wilde zeggen. Veel succes.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 15:36

Verrek, ik heb je op FB valt me net in, en heb je zelfs op whatsapp gehad. Heb even op je FB gespiekt voor meer foto's van beide fotografen, en ik vind ze persoonlijk beide niet professioneel genoeg om eruit te kunnen halen wat erin zit, op de foto.
Rot lichtinval, foute hoek. Ik merk ook dat jij constant je kin omlaag hebt bij de fotoshoot foto's (waar wallen nog beter te zien zijn overigens), je moet wat trotser en zelfverzekerder overkomen, kin omhoog en borst veruit, niet in elkaar zakken.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 15:37

ik vind foto 3 het mooist

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 15:39

Ik heb er niet zoveel verstand van hoor maar.. ik vind je niet echt het uiterlijk en de uitstraling hebben van een model die je bijv. in de Wehkamp oid ziet. Je bent een leuke meid om te zien hoor daar niet van, maar model? Maargoed vooral lekker door gaan met fotoshoots als je t leuk vindt om te doen! :)