waarom? waarom gaat alles fout?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

waarom? waarom gaat alles fout?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 11:14

Ken je dat van die dagen waarop je denkt waarom leef ik überhaupt nog.
Vandaag is een dag als die,
Waarom? Omdat toch niks lukt en alles mislukt, mijn vertrouwen in de toekomst nog verder de grond in geslagen is. Alhoewel ik dacht dat niet mogelijk was.
Dat misselijk makende gevoel dat je geen werk kan vinden en afwijzing na afwijzing krijgt.
Dat angstige gevoel dat het verliezen van je grote liefde steeds dichterbij bij komt. En het gevoel dat je niet naar school kam omdat je geen geld hebt.
Ja dat is wat ik nu voel.
De krokodillentranen stromen over mijn wangen, gewoon omdat alles slecht gaat. Ik wil niks meer met de financiële situatie van mijn ouders te maken hebben.ik wil het liefste zo snel mogelijk weg.
Maar niks loopt volgens plan, alles stort gewoon pats boem in.
Straks ben ik mijn maatje kwijt mijn alles, alles wat ik heb.
Ik wil zo graag naar school en werken maar alles lijkt gewoon in elkaar te storten.
Sinds mijn moeder haar baan kwijt is is alles anders,
Ze kwam thuis in de ww en werd eerlijkgezegd een egoïstische bitch.
ze verwachte altijd al dat alles voor haar gedaan werd maar het werd alleen maar erger.
Werk zoeken was ik wel mee bezig maar nog nooit zo die hard als nu.
Ze snapt niet hoe lastig het is om iets te vinden, en pusjt en zeurt alleen maar dat ik meer mijn best moest doen.
en soms wordt het mij gewoon te veel, helaas ben ik 18 en mag ik niet meer op kamer training. Maar wat had mij dat heerlijk geleken eindelijk rust em geen stress.
Ik wil eigelijk jeel graag weg hier maar weet niet waar heen.
Sorry als het warrig is en voor vragen mag je een pb sturen.

Anoniem

Re: waarom? waarom gaat alles fout?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:27

TS, geniet van de kleine dingetjes om je heen. Er zijn zoveel leuke dingen die je door al het negatieve waarschijnlijk niet ziet.

Mag ik vragen of je misschien al wel eens naar een psycholoog bent geweest? Die kan je namelijk waarschijnlijk wel helpen.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 11:29

Wel geprobeerd maar klap dan dicht,
Ik krijg sterk het gevoel dat mijn moeder mij niet snapt, en de psycholoog kost geld en dat heb ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:31

Waarom snapt je moeder je niet?
En wanneer klap je dicht?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 11:35

Mijn moeder denkt dat alles zo geregeld is, en ik zo werk heb maar te kieskeurig ben. Ze heeft geen idee hoe ze met andere om moet gaan of althans met mij.

Ze wijst eigenlijk altijd naar een ander maar nooit naar zichzelf.
Als ze te dichtbij komen klap ik dicht ik ben denk ik bang voor mijn eigen gevoel.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:38

Ik begrijp hieruit dat je niet meer op school zit? Heb je wel een opleiding afgemaakt?
Als studeren (HBO of WO) geen optie is, dan zou ik toch naar de eerste de beste supermarkt gaan en daar een fulltime baan vragen. Dat levert nog redelijk wat op, en voor jouw situatie waarschijnlijk genoeg.
minimumloon is 3,88 euro per uur, dus x40 zit je toch rond de 160 euro per week.

Ben je trouwens al naar wat uitzendbureaus geweest?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 11:41

Ik heb mijn vmbo,
Hier bij de plaatselijke supermarkt zoeken ze niemand, ik nen nu de rest can de omgeving aan het afstruinen.
Gewoon omdat ik moet/wil werken, alleen tot nu toe was het overal nee. Maar ik geef niet op. Uitzendbureau's ook kan via randstad met evenementen bij het gelredome werken als ik eindelijk in de planning kan.
Laatst bijgewerkt door Lau op 31-08-13 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:41

Al gekeken naar een opleiding? Je bent nog maar 18 immers.

Thuiszorg al benaderd voor huishoudelijke werkzaamheden? Of briefjes door alle deuren in de wijk doen met daarop wat je aanbiedt? Oppassen, schoonmaken etc.

Presenteer jij jezelf wel goed? :)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 11:43

Wel gekeken weet precies wat ik wil maar ja moet je wel school geld hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:44

Je krijgt een studiefinanciering vanaf je 18e he.
Daarbij kun je misschien op een plaatselijke manege of pensionstal vragen of ze nog mensen zoeken voor klusjes?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 11:44

Met de presentatie van mij is niks mis zie er altijd verzorgd uit, het is vaak dat ik geen ervaring heb of te verweg woon of zelfs te oud.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:44

Dat is zo'n 1000 euro, je kan stufi krijgen :)

Heb je nooit gespaard dan? Vraag de buurman of je voor een tientje zijn auto kan wassen, de buurvrouw of haar heg kan snoeien, je kennis of je op zijn kind kan passen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:45

Studiebeurs? Studielening...

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 11:46

fresley schreef:
Daarbij kun je misschien op een plaatselijke manege of pensionstal vragen of ze nog mensen zoeken voor klusjes?

Klopt maar ik wil niet naar een echt echte school,
Maar dat is meer angst van ik zal toch wel weer het haasje zijn. Daarom leek een thuis studie ideaal.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:46

lrtj_ schreef:
Met de presentatie van mij is niks mis zie er altijd verzorgd uit, het is vaak dat ik geen ervaring heb of te verweg woon of zelfs te oud.

Presentatie is veel en veel meer dan je uiterlijk; hoe kom je over? Wat zijn je non verbale signalen? Geef je onbewust al af; dit gaat niets worden?

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:47

Maar als je het thuis zo moeilijk hebt, denk je dat je je dan wel kan concentreren op een thuisstudie?
Onderschat een thuisstudie niet, je moet onwijs veel discipline hebben.

In de schoonmaak is vaak wel werk te vinden, is dat niet wat voor je?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 11:48

vuurneon schreef:
lrtj_ schreef:

Presentatie is veel en veel meer dan je uiterlijk; hoe kom je over? Wat zijn je non verbale signalen? Geef je onbewust al af; dit gaat niets worden?

Zelfverzekerd, dat ik echt wil werken, open spontaan. Nee dat niet dat denk ik nooit, het alleen de laatste maanden dat ik dat denk.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 11:49

aardbeitje_ schreef:
Maar als je het thuis zo moeilijk hebt, denk je dat je je dan wel kan concentreren op een thuisstudie?
Onderschat een thuisstudie niet, je moet onwijs veel discipline hebben.

In de schoonmaak is vaak wel werk te vinden, is dat niet wat voor je?

Ik heb een mooie slaapkamer die opslot kan,
Daar werdt ik zelfs afgewezen met een standaard mail dat mijn cv aantoonde dat ik niet binnen het bedrijf pas.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:49

Heb je wel eens feedback gevraagd als je solliciteerde? Want ook dat kan :)
Je mag best vragen: 'hoe kwam ik op jullie over?'
Want wat je denkt hoe je overkomt, kan enorm verschillen met hoe je écht overkomt.

En verder; maak een plan van aanpak.

Mijn collega is ruim 50, heeft dus overal briefjes in de bus gegooid dat ze graag wil schoonmaken en ze heeft binnen een maand een aantal vaste adresjes :)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 11:52

vuurneon schreef:
Heb je wel eens feedback gevraagd als je solliciteerde? Want ook dat kan :)
Je mag best vragen: 'hoe kwam ik op jullie over?'
Want wat je denkt hoe je overkomt, kan enorm verschillen met hoe je écht overkomt.

En verder; maak een plan van aanpak.

Mijn collega is ruim 50, heeft dus overal briefjes in de bus gegooid dat ze graag wil schoonmaken en ze heeft binnen een maand een aantal vaste adresjes :)

Jaa dat heb ik gedaan,
Dan zeiden ze ja je komt over als een leuke spontane meid maar je past toch niet tussen het bedrijf. Want of ik ben te oud ik woon te verweg of ze hebben iemand amders.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:52

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 11:56

Thanks dat is lief,
Wat ik jn de op ben vergeten te vermelden.
Mijn moeder is ook werkloos, en zoekt niet echt heel serieus werk maar verwacht wel dat ik mijn eerste 3 maandsalarissen afsta. Want ze heeft de afgelopen 2 jaar vanalles voor mij betaald

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:57

lrtj_ schreef:
Thanks dat is lief,
Wat ik jn de op ben vergeten te vermelden.
Mijn moeder is ook werkloos, en zoekt niet echt heel serieus werk maar verwacht wel dat ik mijn eerste 3 maandsalarissen afsta. Want ze heeft de afgelopen 2 jaar vanalles voor mij betaald

Dat hoort ze te doen, ouders zijn tot de 21e verjaardag van hun kinderen financieel verantwoordelijk...
Dus... Ik zou dat niet doen en de discussie aangaan óf m'n salaris stilhouden.
Laatst bijgewerkt door Science90 op 31-08-13 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:57

Speciaal voor je moeder:
"Daarna geldt een voortgezette onderhoudsplicht voor de kosten van levensonderhoud en studie tot uw kind 21 jaar wordt."

Dit is dus wettelijk (!) bepaald!

Je moeder kan wel je salaris willen inhouden, maar tot je 18 was was zij tot onderhoud (verzorging en opvoeding) van jou verplicht! Dus die 2 jaar dat zij bv voor kleding heeft gezorgd was haar plicht...
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 31-08-13 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:59

lrtj_ schreef:
fresley schreef:

Klopt maar ik wil niet naar een echt echte school,
Maar dat is meer angst van ik zal toch wel weer het haasje zijn. Daarom leek een thuis studie ideaal.

als je niet naar een echte school wilt, een thuis studie niet kunt betalen en geen werk kunt vinden. Dan kan je je beter over je studie probleem heenzetten, weer een zorg minder.

OF je zet je er overheen dat je niet naar een echte school wilt, je krijgt een stufi, vindt daardoor (grote kans) makkelijker een baan/stage plek en doet even iets waar je meer aan hebt maar niet leuk vind.

That's how easy it is. Ik denk, dat jij niet zo heel veel keus hebt, kijk naar wat je wel hebt. je hebt geen huurkosten oid neem ik aan, zijn zat mensen die failliet raken daardoor. Bij jou wordt er nog een hand boven het hoofd gehouden. Ik zou niet kijken naar wat je wel of niet wilt in deze situatie maar wat handig is. VMBO diploma? Mooi, zijn volgensmij veel tekorten aan de typische 'doenners' in Nederland.