Daar ben ik zeker van dat het niet aan ligt, dat heeft hij ook letterlijk gezegd: "ik zit met een probleem, jij niet". Dat maakt het enerzijds nog moeilijker, want ik kan niets 'veranderen' waardoor het net weer gaat werken of goed gaan. Ik moet dit precies uitzitten met het nodige portie geduld.
Wat familie betreft heeft niemand hem ooit met opzet verlaten, allen overleden. Alleen heeft hij twee relaties gehad van elk anderhalf jaar, waarbij de meisjes in kwestie hem wel steeds hebben laten vallen voor een andere vent.
Hij heeft inderdaad een hoop vrienden, veel daarvan oppervlakkig in de zin van 'we delen dezelfde interesse in sport en hebben dezelfde job', maar verder dan dat zal hij nooit over zijn gevoelens praten. Hij heeft één vriend die ongeveer hetzelfde als hem heeft meegemaakt (vriend is zelf zwaar ziek geweest en zijn moeder overleden). Met hem kan hij wel goed praten zegt hij, zitten op dezelfde lijn.
Alleen met mij kan hij goed praten zegt hij en dan met die ene vriend.
Hij wil zeker profiteren van het leven. Maar hem kennende is alleen zijn en oppervlakkige contacten niks voor hem, daar gaat hij aan kapot. Hij wil betekenis hebben in het leven, alles een betekenis geven en het hoe en waarom achterhalen. Een leven vol feesten en oppervlakkigheid geeft je hier toch nul voldoening aan?
Bedankt in ieder geval voor jullie steun. Het doet me deugd.
EDIT: hij zegt wel ook "ik ben niet bang voor de dood, ik ben wel bang om oud te worden"
Laatst bijgewerkt door witteRaaf op 30-08-13 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt