NoorW schreef:Ik ben al sinds mijn zevende vegetariër en vind dat veel meer mensen moeten stil staan bij wat vlees is en waar het vandaan komt. Als je bewust de keuze maakt geen vegetariër te zijn, omdat het je het vlees zo lekker vind of zo, kan ik me daar iets bij voorstellen, maar eet dan op z'n minst niet elke dag vlees (dat is ongezond) en als je vlees eet, koop het dan biologisch want de bio-industrie kan gewoon echt niet. Ik eet ook alleen maar kaas met vegetarisch stremsel en gebruik geen producten waar gelatine inzit. Ook draag ik geen leer en wol en eet ook geen vis. Ik probeer gewoon geen enkel dierlijk product te gebruiken behalve enkel biologische & vegetarische zuivel. Het jammere vind ik de verkeerde ideeën die bestaan over vegetariër/veganist zijn. Zoals: dat het toch geen zin heeft omdat het dier al dood is/toch wel opgegeten wordt. Of dat je niet lekker kan eten als je vegetariër/veganist bent (dat je alleen maar groenten eet of zo).
Mag ik vragen waarom geen wol? (Ben gewoon nieuwschierig) want het is namelijk heel erg zielig om een schaap niet te scheren.
Weer ontopic. Ik vind veganisten wat overdreven maar vegetariërs wel goed. Helaas ook ik houte veel van vlees maar ik probeer er wel bewust mee om te gaan