Maar nee daar doel ik niet op. Wat is een kinderwens, wanneer heb je een kinderwens? In mijn omgeving en mijn eigen biologische klokt tikt rondom kinderen, enkele vriendinnen hebben of zijn momenteel in verwachting van kinderen. En dan komt het al die schattige snoetjes, dan kriebelt het bij mij inderdaad ook en dan word er over nagedacht hoe een kind er uit zou zien in combinatie van mijn vriend en mijzelf. Uiteraard het leukste van allemaal! Geintje! Maar dan kriebelt het en het zet je aan het denken, wil ik wel kinderen? Wil ik dit combineren met de paarden? En wat dan, één kind, twee, een tweeling, drieling, vierling, achtling, wellicht een heel elftal? Wil ik zo'n klein huilbabytje of zo'n day in day out lachebekje in huis waar ik 24/7 voor klaar moet staan? Want mama (&papa) zijn is uiteraard een fulltime job! En een dure 'hobby'. Je wilt uiteraard dat jou kind niks te kort komt!
Maar wat is een kinderwens? Wat voel je dan? Ik bedoel als ik zo'n klein meisje zie rondhupsen door de speeltuin gaan mijn hormonen ook alle kanten op, vaak dat ik ze met een werpnet moet terughalen. Maar mensen die bewust géén kinderen willen vinden vaak zoiets ook schattig om te zien, vinden het vaak ook leuk om eens een middagje op te passen, maar willen geen kinderen, ze hebben geen kinderwens.
Dus wat voelen mensen als ze zeggen "Ik heb een kinderwens?" Hoe wist jij dat je een kinderwens had of juist niet? Wat voor gevoel is dat? Hoe voelt dat?
Dat kan nog wel even hoor!
Mijn vriend wil het ook, maar voor mijn gevoel kennen we elkaar nu nog te kort. Eerst maar eens samenwonen en dan kijken of we er klaar voor zijn.
Mijn moeder ging op 40-jarige leeftijd al in de overgang! Help
hoe meer mensen er om me heen zwanger zijn, en hoe meer baby's er rondkruipen... Bah

die kleine hier van bijna 3 is niet meer weg te denken
hoop dat dan maar.... Want vriendjelief wil wel later ooit kids... (Ik blijf erbij dat het van mij niet hoeft, maarja... als ik die 2-3 jaar overleef
Dus tjah, kinderwens: Nee. Ik vind ze leuk, maar daar blijft het ook bij. En dat terwijl in mijn omgeving genoeg meiden ziek, zwak en zwanger rond wandelen