Wat is een kinderwens?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Wat is een kinderwens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 15:57

Nu zullen jullie wel massaal denken, wat voor vraag is dat dan. Een kinderwens is als je graag kinderen wilt. :+ Maar nee daar doel ik niet op.

Wat is een kinderwens, wanneer heb je een kinderwens? In mijn omgeving en mijn eigen biologische klokt tikt rondom kinderen, enkele vriendinnen hebben of zijn momenteel in verwachting van kinderen. En dan komt het al die schattige snoetjes, dan kriebelt het bij mij inderdaad ook en dan word er over nagedacht hoe een kind er uit zou zien in combinatie van mijn vriend en mijzelf. Uiteraard het leukste van allemaal! Geintje! Maar dan kriebelt het en het zet je aan het denken, wil ik wel kinderen? Wil ik dit combineren met de paarden? En wat dan, één kind, twee, een tweeling, drieling, vierling, achtling, wellicht een heel elftal? Wil ik zo'n klein huilbabytje of zo'n day in day out lachebekje in huis waar ik 24/7 voor klaar moet staan? Want mama (&papa) zijn is uiteraard een fulltime job! En een dure 'hobby'. Je wilt uiteraard dat jou kind niks te kort komt!

Maar wat is een kinderwens? Wat voel je dan? Ik bedoel als ik zo'n klein meisje zie rondhupsen door de speeltuin gaan mijn hormonen ook alle kanten op, vaak dat ik ze met een werpnet moet terughalen. Maar mensen die bewust géén kinderen willen vinden vaak zoiets ook schattig om te zien, vinden het vaak ook leuk om eens een middagje op te passen, maar willen geen kinderen, ze hebben geen kinderwens.

Dus wat voelen mensen als ze zeggen "Ik heb een kinderwens?" Hoe wist jij dat je een kinderwens had of juist niet? Wat voor gevoel is dat? Hoe voelt dat?

Achterom

Re: Wat is een kinderwens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 15:59

Ik weet het niet, want ik heb het blijkbaar niet.
Maar het lijkt me dat het iets is wat je voelt, het valt niet te rationaliseren, het is een gevoel.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 16:01

Wendy schreef:
Ik weet het niet, want ik heb het blijkbaar niet.
Maar het lijkt me dat het iets is wat je voelt, het valt niet te rationaliseren, het is een gevoel.

Dat is het hem juist, mensen zeggen je weet wanneer je een kinderwens hebt, dat voel je! :+ Maar is het geen wat ik voel een kinderwens of een hart voor kinderen? Wat ik overigens een aantal jaar geleden totaal niet had, ik moest niks hebben van al die kleine koters! :+ Mijn oppaskinderen hebben daar verandering in gebracht.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 16:01

Dat ik jankend naar gefilmde bevalling zit te kijken op het moment dat de baby wordt geboren, terwijl ik voor die tijd eerder zoiets had van 'bah...', dat ik elke baby wil knuffelen en als kindje huilt alleen maar denk; ach liefje toch! Dat ik helemaal week wordt als ik die echte babygeur (nee niet de volle luier :+) ruik en zelfs met een glimlach luiers wil verschonen.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 16:01

Ik denk dat een kinderwens inhoud dat je de wens hebt om een kindje te krijgen/hebben. Althans, zo zie ik het, en die kinderwens is hier zeker aanwezig. Alleen nu nog eventjes niet. Eerst maar eens samenwonen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 16:02

Je klokje tikt? TS, je bent pas 22 :') Dat kan nog wel even hoor!
Ik ben zelf 32 en ik heb het dus ook. Om me heen krijgen vriendinnen, collega's en kennissen kinderen en ik wil zelf ook kinderen, als het me tenminste gegund is :) Mijn vriend wil het ook, maar voor mijn gevoel kennen we elkaar nu nog te kort. Eerst maar eens samenwonen en dan kijken of we er klaar voor zijn.
Maar het is wel steeds sterker aan het worden en maak me ook wel zorgen over m'n leeftijd. Ben ik straks op bijvoorbeeld 33/34-jarige leeftijd niet te oud en lukt het dan nog wel? :\ Mijn moeder ging op 40-jarige leeftijd al in de overgang! Help :\

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 16:08

Ik blijf baby's gewoon dood eng vinden stiekem :$ hoe meer mensen er om me heen zwanger zijn, en hoe meer baby's er rondkruipen... Bah :+ Ik heb gewoon een babyfobie... Vanaf 3 jaar vind ik kinderen leuk, daarvoor mogen ze van mij wegblijven (Klinkt heel truttig... en mijn allerliefste vriendinnetje is zwanger, en haar baby's zijn straks natuurlijk wel uberschattig en leuk) maar voor mezelf :+ moet er niet aan denken!

Ik zoek nog steeds een manier om die babyperiode over te slaan :') (toch die man met kind wat ik al jaren roep :')) Denk alleen niet dat vriendlief daar blij van zou worden...

Verder heeft ie het er wel ooit over, hij wil dat ik minder ga werken, ik vertik dat want ik studeer niet om poepluiers te verschonen. + Hoe de situatie nu is, absoluut geen kinderen.... Nu kan ik al alles alleen doen, laat staan dan... (We hadden 2 oppashondjes, slechte vergelijking, ik weet het) maar hij had er 's avonds geen puf meer voor, terwijl ik langer werk/iets langer van huis ben, kook, boodschappen doe en hij thuis komt en op de bank gaat zitten :') Dus nee... zolang het zo is, zeker geen kids) En anders sowieso maar 1...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 16:08

Ik werk thuis, dus voor mij zou het geen probleem zijn en kinderopvang hebben we dan ook niet nodig. Wat dat betreft is mijn huidige baan wel ideaal.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 16:09

Cayenne, 22 inderdaad en het is ook niet dat ik nu zwanger wilt worden en over 9 maanden mama wil zijn. :') Maar ik voel wel wat vuurneon zegt, alhoewel huilende kinderen in de supermarkt stront maar dan ook stront irritant zijn. :') Maar ik heb wel gezegd als ik moeder wil worden ik voor mijn 30ste klaar wil zijn, ik wil graag een jonge moeder zijn. Mijn ouders zijn alletwee 55+ en toch vind ik dat wel ergens jammer.

@Lianne86 ik zou graag de 6 tot 9 jaar overslaan, als die waarom fase komt. :') Bij mijn oppaskindjes werd ik er helemaal gek van! :P

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 16:15

@KimD we maken een deal.. Jij mijn kind van 0 t/m 3, ik die van jou van 6 t/m 9 jaar :D

Ik heb gewoon niets met baby's :+ Zal ik ook niet krijgen.... (Sorry, wil niemand beledigen... hoop ook dat niemand het persoonlijk opvat... ik smelt niet van ze... Ik kijk ze angstig aan :'))

Nou ik had al bedacht, 1 dag naar de ene oma, 1 dag naar mijn ouders... of 2... of 3... of heel de week... Maar dat mocht ook al niet :+ Maar dat liever dan een opvang eigenlijk... (Nadeel: mijn ouders zouden zo 5 dagen per week oppassen maar ze wonen 100km verderop...) Nouja... Als we allebei 4 dagen gaan werken... (4x 9 uur ofzo, anders kun je vaak niet goed doorgroeien) dan zouden we 3 dagen geen oppas hebben... 1 dag zijn ouders... en mijn ouders 2 dagen (en lekker meteen een nachtje dan... vond dat dus ideaal... Hij weer niet :')) Maar aangezien hij ook geen poepluiers ging doen, denk ik dat ik voor een eventueel kind en de pappa gewoon een nanny nodig heb :') (Zo'n supernanny die hem ook meteen opvoed?!)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 16:19

Hoezo zou het klokje niet al kunnen beginnen met tikken met 22 ?? Het is maar net hoe je dat zelf voelt en wat voor jou een grens is om nog mama te worden :)

Hier is de wens ook zeker aanwezig voor een 2e kindje.. Ben zelf onverwachts mama geworden op mijn 22e.. Toen was de wens al wel aanwezig maar wilden we liever nog wachten.. Alleen ons spruitje besloot dat het tijd was hihi.
Nu weer een wens maar wederom voor over een poosje.. Ik merk dat het veel verantwoordelijkheid met zich mee brengt en net wat al eerder aangekaard is je wilt je kindje alles kunnen geven.. En op dit moment voel ik nog niet dat ik de kleine alles zou kunnen geven.. Ben nog teveel met mezelf bezig om over een 2e na te denken... Mocht het weer gebeuren is ook die kleine van harte welkom heb onlangs een miskraaam gehad en ik voelde me al echt weer mama worden.. Dus omschakelen is echt geen probleem maar voor nu.. Nee even nog niet.
Ik denk dat een kinderwens inhoudt dat je ooit wel kinderen wilt.. Net zoals dat je als kind de wens had ooit een eigen paard te hebben :)

Lianne86 schreef:
Ik heb gewoon niets met baby's :+ Zal ik ook niet krijgen.... (Sorry, wil niemand beledigen... hoop ook dat niemand het persoonlijk opvat... ik smelt niet van ze... Ik kijk ze angstig aan :'))

Ik dacht serieus dat ik de enige was die een baby fobie heeft.. Ik vindt ze eigenlijk verschrikkelijk..
Maar voor je eigen kindje voel je toch een ander gevoel dan dat van een ander..
Maar feit blijft dat ik niks met babys heb... Vanaf een jaar of 2 vindt ik ze geweldig <3 die kleine hier van bijna 3 is niet meer weg te denken <3

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 16:22

LovingTweety schreef:
Ik denk dat een kinderwens inhoud dat je de wens hebt om een kindje te krijgen/hebben. Althans, zo zie ik het, en die kinderwens is hier zeker aanwezig. Alleen nu nog eventjes niet. Eerst maar eens samenwonen.

Volgens mijn zus (nu 20 wkn zwanger) dacht ze aan niets anders dan een baby krijgen en werd ze er heel onrustig van alsof het al bijna te laat was... Alsof ze bijna over de datum was zeg maar :D

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 16:23

nou kim we kunnen elkaar de hand schudden bij mij rammelt het ook allemaal maar verplicht mezelf te wachten tot 25 jaar.
Ik wordt ook helemaal week als ik ze zie en soms denk oh hoe zou het zijn zwanger te zijn?
Af entoe kan ik in die gedachten helemaal verdwalen.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 16:24

Dat heb ik ook altijd gezegd, nu ben ik 31 en eindelijk in een dusdanige relatie dat ik vorige maand heb gezegd: ik stop met de pil. Ik loop al jaren met rammelende eierstokken (zoals jochem meijer dat zo heerlijk verteld) maar ik vond het niet eerlijk naar een kind toe om toch zwanger te worden van een man waarvan ik wist dat hij zijn alcohol belangrijker vond.... En geloof me het was vreselijk moeilijk, heb vaak gejankt omdat ik zo graag wou en hij alleen maar bleef zuipen dat ik een eind achter die relatie heb gezet... Geen vader materiaal... Nu een hele lieve vent waar ik dat wel mee kan doen..

Hiermee bedoel ik alleen maar, je kunt wel willen maar de omstandigheden moeten ook goed zijn... En als je partner geen geschikte vader wordt, wees dan zo verstandig om een relatie te beïndigen voor er kinderen zijn.... Moet er niet aan denken dat ik nu mijn kind om het weekend naar een alcoholist zou moeten brengen.....

KimD schreef:
Cayenne, 22 inderdaad en het is ook niet dat ik nu zwanger wilt worden en over 9 maanden mama wil zijn. :') Maar ik voel wel wat vuurneon zegt, alhoewel huilende kinderen in de supermarkt stront maar dan ook stront irritant zijn. :') Maar ik heb wel gezegd als ik moeder wil worden ik voor mijn 30ste klaar wil zijn, ik wil graag een jonge moeder zijn. Mijn ouders zijn alletwee 55+ en toch vind ik dat wel ergens jammer.

@Lianne86 ik zou graag de 6 tot 9 jaar overslaan, als die waarom fase komt. :') Bij mijn oppaskindjes werd ik er helemaal gek van! :P

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 16:26

Tja...het is wel zo. Als je een kinderwens hebt, voel je dat. Ik moest echt niets van kinderen hebben, nog steeds niet trouwens, tenzij ze van mij zijn, maar opeens moest en zou ik ze zelf hebben.
Nummer een kwam, nummer twee kwam en uiteindelijk ook een nummer drie. Ik begon me zelfs zorgen te maken of mijn kinderwens ooit weer weg zou gaan. Maar dat gebeurde wel gelukkig. Hoewel ik, nu ik tegen de veertig loop, zo nu en dan weer denk: aaah, nog eentje, voordat het niet meer kan....

Maar geloof me, als je een kinderwens hebt, weet je dat gewoon.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 16:30

Tat_jana schreef:
Lianne86 schreef:

Ik dacht serieus dat ik de enige was die een baby fobie heeft.. Ik vindt ze eigenlijk verschrikkelijk..
Maar voor je eigen kindje voel je toch een ander gevoel dan dat van een ander..
Maar feit blijft dat ik niks met babys heb... Vanaf een jaar of 2 vindt ik ze geweldig <3 die kleine hier van bijna 3 is niet meer weg te denken <3

Dat zeggen ze ja ;) hoop dat dan maar.... Want vriendjelief wil wel later ooit kids... (Ik blijf erbij dat het van mij niet hoeft, maarja... als ik die 2-3 jaar overleef :') En zoals al gezegd, er moet heel veel gaan veranderen... Anders sowieso niet...)

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 16:33

Ja ik herken je gevoel KimD....
Ik weet ook niet wat het inhoud. Wil ik het nu wel of wil ik het nu niet.
Rondom mij is het ook allom babyboom! Meestal in mijn kennissenkring die niet met paarden bezig zijn.
Soms kijk ik naar een kindje en denk ik ooh wat leuk, en dan dank ik in combi met mijn vriend, helemaal te gek. Haha!
En dan denk ik aan mijn dure paardenhobby, waar ik erg veel tijd in steek...
En dan denk ik terug, naah niet voor mij weggelegt, te moeilijk te combineren met de paarden kwa tijd. En ook financieel kan ik mij er niets bij voorstellen eigenlijk een kind. Kan ik het dan wel nog combineren met mijn paard...
Ik ben btw 25jaar, en woon ongeveer 1.5jaar samen met mijn vriend. En wil binnen enkele jaren er eens opnieuw over denken, maar serieus.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 16:38

Tsja, ik denk dat als je echt die wens hebt, je je niet laat belemmeren door rationele overwegingen als een tijdrovend paard (bij de meesten lijkt het paard dan in ieder geval altijd net iets minder belangrijk), parttime gaan werken of financiën.
Want dat is namelijk waar ik me, als persoon zonder kinderwens, altijd zo over verbaas. Als de eierstokken echt gaan rammelen, dan lijkt soms alle ratio verdwenen te zijn. Gelukkig niet altijd, en niet bij iedereen trouwens, ik chargeer nogal. Maar toch.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 16:42

Weet je, ik vind kinderen best leuk, kan - volgens anderen - ook heel leuk met kinderen omgaan... Maar na een tijdje ben ik er wel hélemaal klaar mee. En ben ik érg blij dat ze terug gaan naar de ouders _O- Dus tjah, kinderwens: Nee. Ik vind ze leuk, maar daar blijft het ook bij. En dat terwijl in mijn omgeving genoeg meiden ziek, zwak en zwanger rond wandelen :')

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 16:43

Volgens mij heb ik hier toch wel de ergst kinderfobie... Ik grap vaak naar zwangere vriendinnen dat ik ze wel weer zie als de kinderen oud genoeg zijn om er een biertje mee te kunnen drinken... (en dat is niet een volledig leugen, doorgaans verslappen die vriendschappen enorm)
Ik krijg kippenvel als ik kinderen hoor en niet op de vlucht kan :') en in een restaurant zoek ik de hoek op zonder kinderen (of loop liever naar een ander restaurant)
Volgens mijn vriend zitten mijn eierstokken in het permafrost, en blijven ze daar ook nog wel even... _O-

Ergens vind ik het ook wel jammer dat ik er zo ontzettend niks mee heb, maar het is niet anders. Ik heb mijn ongeveer 650 kg wegende kindje in de wei staan...

*hoop hier overigens ook niemand mee te beledigen hoor! Geweldig als je daar wel zo van kan genieten :) *

Oeh, ziek, zwak en zwanger... Da's een mooie...

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 16:44

Ow Wendy :D ik moet nu meteen denken aan een verhaal in de cosmo paar jaar terug.... Vrouw ging het op vakantie met diverse mannen onveilig doen omdat ze een kind wilde :') dus ze hoopte gewoon zwanger te worden en voor de rest geen zin in een relatie en alles :') Dan denk ik "wow, dan heb je een kinderwens":D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 16:45

KimD schreef:
Nu zullen jullie wel massaal denken, wat voor vraag is dat dan. Een kinderwens is als je graag kinderen wilt. :+ Maar nee daar doel ik niet op.

Wat is een kinderwens, wanneer heb je een kinderwens? In mijn omgeving en mijn eigen biologische klokt tikt rondom kinderen, enkele vriendinnen hebben of zijn momenteel in verwachting van kinderen. En dan komt het al die schattige snoetjes, dan kriebelt het bij mij inderdaad ook en dan word er over nagedacht hoe een kind er uit zou zien in combinatie van mijn vriend en mijzelf. Uiteraard het leukste van allemaal! Geintje! Maar dan kriebelt het en het zet je aan het denken, wil ik wel kinderen? Wil ik dit combineren met de paarden? En wat dan, één kind, twee, een tweeling, drieling, vierling, achtling, wellicht een heel elftal? Wil ik zo'n klein huilbabytje of zo'n day in day out lachebekje in huis waar ik 24/7 voor klaar moet staan? Want mama (&papa) zijn is uiteraard een fulltime job! En een dure 'hobby'. Je wilt uiteraard dat jou kind niks te kort komt!

Maar wat is een kinderwens? Wat voel je dan? Ik bedoel als ik zo'n klein meisje zie rondhupsen door de speeltuin gaan mijn hormonen ook alle kanten op, vaak dat ik ze met een werpnet moet terughalen. Maar mensen die bewust géén kinderen willen vinden vaak zoiets ook schattig om te zien, vinden het vaak ook leuk om eens een middagje op te passen, maar willen geen kinderen, ze hebben geen kinderwens.

Dus wat voelen mensen als ze zeggen "Ik heb een kinderwens?" Hoe wist jij dat je een kinderwens had of juist niet? Wat voor gevoel is dat? Hoe voelt dat?

Nogal duidelijk last van extreem rammelende eierstokken jij, watte, klapperend.

Ik vind een rondhupsend kind niet per definitie schattig hoor, dat vind ik gewoon een rondhupsend kind :+
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 27-08-13 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 16:45

Lianne86 schreef:
Ow Wendy :D ik moet nu meteen denken aan een verhaal in de cosmo paar jaar terug.... Vrouw ging het op vakantie met diverse mannen onveilig doen omdat ze een kind wilde :') dus ze hoopte gewoon zwanger te worden en voor de rest geen zin in een relatie en alles :') Dan denk ik "wow, dan heb je een kinderwens":D

Of een SOA wens, dat kan natuurlijk ook :+

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 16:48

F_Orumster schreef:
Ik vind een rondhupsend kind niet per definitie schattig hoor, dat vind ik gewoon een rondhupsend kind :+

En elk rondhupsend kind is niet hetzelfde... Je hebt het schattige formaat (jurkje, grote blauwe ogen, dansende krulletjes..) en het formaat dat niet echt schattig te noemen is (...De categorie 'wat een lief kind' zeg maar. Die ene categorie waarvan je niet durft te melden dat het een mormel van hier tot ginder is)

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 16:53

Wendy schreef:
Tsja, ik denk dat als je echt die wens hebt, je je niet laat belemmeren door rationele overwegingen als een tijdrovend paard (bij de meesten lijkt het paard dan in ieder geval altijd net iets minder belangrijk), parttime gaan werken of financiën.
Want dat is namelijk waar ik me, als persoon zonder kinderwens, altijd zo over verbaas. Als de eierstokken echt gaan rammelen, dan lijkt soms alle ratio verdwenen te zijn. Gelukkig niet altijd, en niet bij iedereen trouwens, ik chargeer nogal. Maar toch.

Ja wie weet als het echt aan het rammelen gaat dat ik plots mijn paardenhobby op de 2de plek schuif. Kan het mij nu niet inbeelden maar never say never he.
Maar ik kan me het wel niet voorstellen dat ik gans mijn leven kinderloos blijf bijvoorbeeld. En ben er wel vaak mee bezig geweest de laatste tijd. Zonder reden eigenlijk hoor, misschien omdat op mijn werk het constant over baby's gaat. (Mijn collega's hebben beide net hun eerste kindje van 1jaar oud ondertussen.)