Zijn er meer mensen die de IELTS gaan doen of hebben gedaan? Of de TOEFL misschien? Deel hier je ervaringen en frustraties
Mijn Engels is zeker bovengemiddeld goed maar ik ben toch doodzenuwachtig
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

) is het prima te doen. 
maar ik vond de test erg goed te doen, ook zonder voorbereiding. Succes!!
Je moet je dus wel goed concentreren. Het niveau viel me ontzettend mee. Ik had me niet voorbereid en had geloof ik een score van 112 uit 120.
- maar geef gewoon antwoord in volzinnen, niet al te korte antwoorden want ze moeten je spreekvaardigheid wel kunnen beoordelen.
) en schoot ik wat in de stress. Had overigens vrij weinig geleerd, via een site wat opgaven gedaan en ook in het boekje een beetje. Overall een 8, dus op zich wel oke
Aal schreef:Ik heb de IELTS dit jaar gemaakt. Heb het nodig voor de master waaraan ik volgende week ga beginnen. Vond het niveau over het algemeen goed te doen. Wat ik wel erg rot vond, was het schrijfonderdeel. Niet het niveau van het gevraagde, maar vooral de onderwerpen waarover je schrijft, waren naar mijn mening zo ontzettend inspiratieloos waardoor dit onderdeel bij mij maar matig uit de verf kwam.
Ik vind, van de voorbeelden die ik gezien heb, de opgaven opzich best interessant, ik vraag me alleen af of ik wel 150-250 woorden geschreven krijg over een grafiekje
Molfre schreef:Dank LW, ik denk dat ik voor volgend jaar ga proberen van SFE een loan voor mijn collegegeld (9000 pond) te krijgen en hopen er een maintenance grant erbij te krijgen. Anders zal ik hard moeten gaan werken, mijn vriend en ik zouden de kosten delen van de woning etc.
EDIT: Om terug te komen op IELTSIk vind, van de voorbeelden die ik gezien heb, de opgaven opzich best interessant, ik vraag me alleen af of ik wel 150-250 woorden geschreven krijg over een grafiekje
SFE is verder ook niet de meest georganiseerde organisatie ooit (
) maar zolang jij een EU national bent zul je in elk geval voor het collegegeld geen probleem hebben - mij werd dat formulier zelfs automatisch toegestuurd.