Help! Metrostation A'dam Sloterdijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

friendly

Help! Metrostation A'dam Sloterdijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 14:01

Ik hoop dat het goed staat, ik weet het niet helemaal zeker.

Het volgende probleem doet zich voor. Morgen begint mijn opleiding en daar moet ik met de bus/trein/metro heen. Tot aan station Amsterdam Sloterdijk is er geen probleem. Maar op dit station moet ik naar het metrostation en op dit station ben ik daar nog nooit mee gereisd. Dus hoe kom ik daar? De keren dat ik naar school moest voor gesprek en documenten ed was de school nog op een andere locatie en moest ik via centraal, daar was t makkelijk te vinden voor mij. Nu is de school op een nieuwe locatie en zegt 9292.nl dat het handiger reizen via Sloterdijk is. Ik ken dit station niet zo goed dus ben bang dat ik t niet ga vinden en de overstap is niet erg breed. Al gaat de metro heel vaak geloof ik.

Dus even in het kort:
- als ik met de trein aankom op station Amsterdam Sloterdijk, hoe kom ik dan bij het metrostation?
- staat het aangegeven?

Met de routebeschrijving incl kaartje kwam ik er ook niet echt uit hoe makkelijk t te vinden is.. Ik moet metro 50 richting gaasperplas hebben en uitstappen bij Amsterdam RAI.

Alvast bedankt!

Cchanny

Re: Help! Metrostation A'dam Sloterdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:01

Het staat op de borden aangegeven waar je heen moet voor de metro :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:02

Ik zou met de trein blijven zitten tot Bijlmer en daar de metro pakken eigenlijk. Dat is volgens mij een stuk sneller :=

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 14:03

Serieus? Waarom geeft die ellendige site dat dan niet aan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:05

Geen idee?

Vanaf Bijlmer ben je binnen 7 minuten op Rai.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:05

Trap op en rechtdoor lopen, langs de winkeltjes. Dan kom je bij de metropoortjes, waar je omhoog gaat naar het perron. Daar staat aangegeven aan welke kant welke metro komt en hoelaat deze stopt. Het staat er ook allemaal aangegeven en van de trein naar de metro lopen kan binnen 1 minuut. (Is wel afhankelijk van het treinperron waar je uitstapt, de beschrijving klopt namelijk niet als je op 'het buiten perron' uitstapt)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:10

Blijven zitten tot Bijlmer kost je veel extra tijd, omdat je trein na Sloterdijk naar Amsterdam Centraal gaat en daar staan ze vaak best een tijdje stil (als je zelfs niet moet overstappen).

De metro op station Sloterdijk is makkelijk te vinden, het is een kwestie van bordjes volgen. De metro gaat 's morgens in de spits elke 5 minuten, dus als je er eentje mist gaat de volgende al heel snel daarna.

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:12

Metro is inderdaad makkelijk te vinden, gewoon de bordjes volgen en dan een trap omhoog!

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:13

Is heel makkelijk te vinden, afhankelijk van welke trein je komt is het naar boven of beneden lopen naar de "begane grond" met de winkeltjes. Als je de AKO ziet (vrij centraal, er zit een ETOS naast) loop je daar langs naar achteren en kom je de metro poortjes al tegen (metro is boven).

Er is ook één perron dat net buiten het station ligt, hier is het uitstappen, naar beneden en naar de hoofdingang van station sloterdijk lopen. Zullen vast veel meer mensen doen, dus je zult niet zo snel de weg kwijt zijn :)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:18

zoals jans zeg ja, via duivendrecht of bijlmer (ik weet niet waar je trein stopt?) Is veel sneller..
Je kunt ook vanaf centraal de metro pakken..

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 14:25

Ik kom vanaf Warmenhuizen, trein vanaf Alkmaar. Heb net ff gezocht en dan ga ik er ruim een uur langer over doen. Mijn trein stopt geloof ik niet op Bijlmer ook omdat ie min 3 tot 5 overstappen aangeeft dan. Dus probeer dan wel gewoon de metro vanaf Sloterdijk. Het klinkt best makkelijk vinden zoals jullie het uitleggen. Eerst maar een keer zo en dan kom ik wellicht een betere optie tegen. Al denk ik dat anderhalf uur reistijd vanaf Warmenhuizen best netjes is :)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:28

Murthul schreef:
zoals jans zeg ja, via duivendrecht of bijlmer (ik weet niet waar je trein stopt?) Is veel sneller..
Je kunt ook vanaf centraal de metro pakken..

Niet vanuit Noord-Holland, omdat je dan die kant op eerst Sloterdijk passeert altijd via Centraal verder moet. Treinen staan op Centraal best even stil. Sloterdijk-Duivendrecht of Bijlmer is minimaal 20 minuten en dan moet je ook nog met de metro. Die route kost je dus vanaf Sloterdijk minimaal een half uur. Vanaf Sloterdijk is het met de 50 20 minuten naar de RAI, dus 10 minuten sneller.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:29

Ik had verwacht dat de intercity op Bijlmer inderdaad vanuit het noorden komt. Dat is niet zo, dan moet je met de stoptrein vanaf CS en dan ben je wel een stuk langer onderweg. Of je moet op Amstel de metro pakken (de 51)

Ginam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:30

Je kunt met de trein vanuit Alkmaar ook op Amsterdam Amstel uitstappen en daar op de metro stappen, is op hetzelfde perron. De 50 gaat naar Gein en de 53 naar Gaasperplas. Op welke metro station moet je zijn? Of heb ik daar overheen gelezen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:31

Via Amstel is het overigens maar 2 minuten verschil :) vandaar dat 9292 hem niet aangeeft, wel 2 minuten langer :+

Metro 51 gaat gewoon vanaf Amstel. De 50 niet toch? Die gaat vanaf Bijlmer?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 14:32

Vanaf sloterijk geeft 9292 zelfs een kwartier metro aan. En dan nog 6 minuten lopen tot mijn bestemming maar dat valt nog best mee. Moet naar t oude gebouw van Schoevers geloof ik. Op de looproute van 9292 staat er in mijn bestemmingsgebouw namelijk Schoevers.

Ginam: ik moet naar metrostation amsterdam rai.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:33

TS, gewoon braaf doen wat 9292 je opdraagt. Komt vanzelf goed :j

Ginam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:33

De 51,53 en 54 (gaat ook naar Gein) stoppen op Amstel. De 50 inderdaad niet, dus dan zou je de 54 moeten nemen. Maar ze heeft het over Gaasperplas.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:34

Schrijf de route van 9292ov over (of print hem uit) en ga morgen gewoon naar je opleiding.
Je zult zien dat het helemaal goed komt.

Ik heb vorig jaar ook een cursus gevolgd waarbij ik op Sloterdijk op de metro moest overstappen, was geen enkel probleem om te vinden. Terwijl ik er nooit was geweest.
Het OV is niet heel moeilijk als je bordjes kunt volgen.

Je kunt altijd nog een trein vroeger nemen dan nodig als je zeker wilt zijn dat je op tijd bent
Enne... succes met de opleiding natuurlijk! :)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 14:43

Bordjes volgen is gelukkig ook geen probleem. Alleen de eerste reizen op een manier/plek die ik niet gewend ben is ff: ah oliebol, straks vind ik het niet! :P Laatste keer dat ik op Sloterdijk was had ik al ff rondgekeken of ik ergens metro zag staan, want met de trein ga ik wel vaker, en zag toen alleen maar TREIN en BUS staan.. Daarom maakte ik me ff zorgen. Maar bedankt allemaal! Gaat vast lukken zo :)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:49

friendly schreef:
Bordjes volgen is gelukkig ook geen probleem. Alleen de eerste reizen op een manier/plek die ik niet gewend ben is ff: ah oliebol, straks vind ik het niet! :P Laatste keer dat ik op Sloterdijk was had ik al ff rondgekeken of ik ergens metro zag staan, want met de trein ga ik wel vaker, en zag toen alleen maar TREIN en BUS staan.. Daarom maakte ik me ff zorgen. Maar bedankt allemaal! Gaat vast lukken zo :)

En weet je wat zo leuk is aan zo'n situatie? Als je het eenmaal hebt gevonden en je reis is goed verlopen, dan geeft dat wel een heel goed gevoel: ik heb het helemaal zelf gevonden! :):)

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:50

Vanaf Alkmaar kom je volgens mij op spoor 5 aan op sloterdijk. Twee keuzes:

1) op perron helemaal naar voren lopen, kom je bij achterste trap welke omhoog gaat en je zowel links als rechts al de metro ingangen ziet, hier naar boven (als je links naar boven gaat metro aan je rechterhand, als je rechts naar boven gaat, metro aan je linkerhand). Er gaat maar 1 metrolijn dus de verkeerde kun je niet nemen.

2) op perron de hoofdtrap/roltrap nemen, dan kom je op het centrale punt uit en zie je de AKO/etos waar je langs moet lopen naar achteren.

Volgens mij is het ROC waar je moet wezen? Bij RAI naar beneden met de trap en bij de uitgang links aanhouden, viaduct onderdoor en je ziet het vrijwel gelijk aan je rechterhand (overkant van de weg). Je zou eventueel tram 4 een halte kunnen nemen (die trouwens ook vanaf Adam CS gaat).

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 14:50

Haha dat zeker :D En als 23 jarige mag ik toch wel aannemen dat de weg vinden niet zo heel groot probleem zou moeten zijn :+ Maar daar kan ik morgen pas een oordeel over doen :P

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 14:54

MacavityL schreef:
Vanaf Alkmaar kom je volgens mij op spoor 5 aan op sloterdijk. Twee keuzes:

1) op perron helemaal naar voren lopen, kom je bij achterste trap welke omhoog gaat en je zowel links als rechts al de metro ingangen ziet, hier naar boven (als je links naar boven gaat metro aan je rechterhand, als je rechts naar boven gaat, metro aan je linkerhand). Er gaat maar 1 metrolijn dus de verkeerde kun je niet nemen.

2) op perron de hoofdtrap/roltrap nemen, dan kom je op het centrale punt uit en zie je de AKO/etos waar je langs moet lopen naar achteren.

Volgens mij is het ROC waar je moet wezen? Bij RAI naar beneden met de trap en bij de uitgang links aanhouden, viaduct onderdoor en je ziet het vrijwel gelijk aan je rechterhand (overkant van de weg). Je zou eventueel tram 4 een halte kunnen nemen (die trouwens ook vanaf Adam CS gaat).

Kom inderdaad op spoor 5 aan en moet ook naar Roc.. ROC Top heet het. Maar jij zegt links aanhouden vanaf de RAI... De looproute van 9292 zegt het volgende: rechtsaf richting Boeleweg, linksaf naar Boeleweg, rechtsaf om op Boeleweg te blijven, linksaf naar de Klencke. Dan klopt er iets niet geloof ik? Zoals ik t zie ga ik parrallel aan de Europaboulevard en over bedrijventerrein?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:58

Looproute zou ik gewoon even op Google Maps zoeken. :+

9292 heeft mij ooit eens helemaal verkeerd laten lopen :+