Kinderen mee naar een festival

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Brievenbus

Kinderen mee naar een festival

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 20:25

Wat vinden jullie als mensen hun kinderen meenemen naar een festival?
Ik was toevallig gister op een festival waar ik een jongen en meisje (rond en nabij 10 jaar) zag rondhobbelen.. tussen de plastic bekers en het bierzuipende volk. Ik vind het ronduit zielig als je kinderen van die leeftijd laat rondlopen terwijl je zelf loopt te feesten. Een beetje egocentrisch...
Wat vinden jullie hier nou van? En zouden deze festivals niet vanaf een bepaalde leeftijd moeten zijn? Ongeacht of er volwassenen bij zijn of niet?

eenitraM

Re: Kinderen mee naar een festival

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:27

Ik zag ze op de ZC. Tussen de beukende mensen, vooraan bij Jovink. Kindermishandeling!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:28

Hehe... Mijn buurkinderen gaan ook altijd naar lowlands. Willen ze zelf.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:29

ik snap het ook niet.. :n
kinderen horen daar niet thuis.
een festival is niet de meest veilige plek en vaak al ook geen goed voorbeeld voor kinderen.

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:29

Pff praat me er niet van -_- Ik was op lowlands, stond al een hele tijd bij een podium omdat ik vooraan wilde staan. Komt er 2 minuten voordat het begint een vrouw met een kind naar voren gedrongen "want anders ziet hij niets" . Heb zo nog wel 10 voorbeelden...

Lijkt me voor die kinderen ook helemaal niet leuk; zag op lowlands 's avonds laat ook nog kinderen lopen. Ze moeten toch ook gewoon slapen? En al dat dronken volk...Nee, ik zou (als ik ze al zou hebben) mn kinderen NOOIT meenemen naar zoiets! Vroeg me af of de kinderen ook op de camping moesten slapen...

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:30

CarinaR schreef:
Hehe... Mijn buurkinderen gaan ook altijd naar lowlands. Willen ze zelf.

hoe oud zijn deze kinderen?
en iets zelf willen is iets anders als zelf mogen en de wijsheid van de ouders die hier in mee speelt vind ik.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:31

Op fortarock zag ik ze ook lopen, tussen dronken/feestende mensen. Vaak papa of mama ook nog met een biertje in de hand.
Vind dat soort festivals echt geen plek voor kinderen :n

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:32

Ligt wel erg aan het festival; bevrijdingsfestival is geen trance festival :)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 25-08-13 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:32

Ligt er heel erg aan naar welke festivals. Naar het gemiddelde Nederlandse technofestival zou ik ze bijvoorbeeld niet mee willen hebben, tussen de kaak-schuivende/bierzuipende jongeren. Maar festivals op Ruigoord in Amsterdam, of bepaalde festivals in het buitenland, zie je meerdere (jonge) kinderen rondlopen. Vaak met van die bouw-gehoorbeschermers op (of zo ziet het er uit.. :') ) en ontzettend blij, aan het dansen met andere bezoekers, rustig spelen bij een meertje, of zich vermaken bij een kinderspeelplaats. Maar dat zijn vaak festivals die toch een stuk anders zijn dan 'normale' Nederlandse festivals.. Die zijn er meer op ingericht (hebben bijvoorbeeld een familiecamping) en komt toch wat ouder publiek.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:33

En dan miepen en huilen als er iets met het kind gebeurd... 8)7 Nee kinderen horen niet op festivals thuis. Uitgaan in de discotheek mag je toch ook niet zo jong, is te vergelijken.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:34

Ik heb t over meerdere buren. Maar zeg vanaf een jaar of 4.
Kinderen gaan alle vrijwillig erheen. Nu staan ze niet vooraan hoor en slapen thuis.

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:37

Volgens mij vinden kinderen dat juist ontzettend leuk, ik zie ze op Lowlands ook wel eens en ze zien er nou niet echt mishandelt uit.
Wat ik sneu vind zijn van die kinderen die altijd verplicht mee moeten op wintersport 4 jaar oud en dan huilend bij een skischool gedumpt worden.

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:46

Mm ik zag kinderen zitten tijdens optredens op LL omdat ze zo moe waren en vervolgens struikelde er wat mensen over de kinderen: ouders ontzettend boos. Ja, neem dan je kind niet mee denk ik dan...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:47

Lara_Silver schreef:
En dan miepen en huilen als er iets met het kind gebeurd... 8)7 Nee kinderen horen niet op festivals thuis. Uitgaan in de discotheek mag je toch ook niet zo jong, is te vergelijken.

Goh, bevrijdingsfestival heeft zelfs een speciale hoek voor kinderen hier :)
Het is een openbaar festival, zou het raar vinden als kinderen er niet thuis horen :=
Alle festivals hebben als het goed is een keurig huisreglement waar op staat wie er wel en niet thuishoren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:53

toen ik 12 was mocht ik mee naar arrow rock festival, maar dat vond ik totaal iets anders, daar hoef je niet de hele tijd te dansen maar zaten we gewoon verderop in het gras te genieten van de muziek, geen schuimbekkende drugs gebruikers maar meer het motorrij volk met de leren jasjes etc, leuke en gezellige mensen!
toen ik 14/15 was naar retro pop, weer vergelijkbaar festival, toen was ik wel iets ouder...
en later met vrienden op strandfestival zand... toen was ik 15 maar dat is ook heel gezellig daar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:53

LL vind ik zelf geen plek voor kinderen :n

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 21:24

switt schreef:
Mm ik zag kinderen zitten tijdens optredens op LL omdat ze zo moe waren en vervolgens struikelde er wat mensen over de kinderen: ouders ontzettend boos. Ja, neem dan je kind niet mee denk ik dan...

Ja dat gebeurt ook met volwassenen, dat kun je weten dan niet klagen.
Ik ging op mn 10e trouwens naar Huntenpop en toen ik 12 was 3 dagen naar Pinkpop. Sindsdien ga ik elk jaar naar een festival en dat is de afgelopen 5 jaar Lowlands geweest.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 21:29

Ik ben dit jaar naar FortaRockXL geweest, metalfestival. Zelfs daar zag ik ouders met een kind van hooguit 10 jaar rondlopen. Terwijl het publiek daar nou niet bepaald rustig is, het is toch een metalfestival..
Ze moeten het zelf weten, maar ik zou het mijn kind later nooit aandoen :n

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 21:32

Tja kinderen kunnen wel wat hebben, ik heb niet het idee dat ik er schade aan over heb gehouden. Ik stond op mijn 10e in de pit bij Within Temptation met mijn blinde vader en ik zorgde er voor dat hij niet omver werd geduwd :P Denk dat het dus ligt aan het kind, ik was nooit bang en mensen letten meer op dan je denkt, de sfeer op zijn festival is altijd super en de mensen erg aardig.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 21:33

Op Lowlands waren ook best veel kinderen, maar ik had het idee dat ze zich prima vermaakten.. Zo lang de ouders een beetje verantwoordelijk zijn en zorgen voor bescherming van het gehoor.. Ik zie het probleem niet zo. Ik zou het zelf denk ik niet zo snel doen, maar ik denk niet dat die kinderen er onder lijden.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 21:34

Jammer dat men het hier heeft over het kind iets 'aandoen'. Wat nou als het kind zelf gek is op die muziek? Tuurlijk zou ik mijn kind dan meenemen naar Forta, stukje cultuur meegeven aan je kind zou ik zeggen :) En trouwens, ik weet niet wat voor metalfans jij kent Ghostattack maar in het algemeen vind ik dat juist leuke sociale mensen die bijvoorbeeld direct te hulp schieten als iemand onderuit gaat in een goeie moshpit :)

En waarom is Lowlands geen plek voor kinderen? Da's toch juist een mooie plek met muziek, theater, cultuur... Lijkt me heerlijk om een kind daarheen mee te kunnen nemen.

Zolang anderen er geen last van hebben en het kind verder niks gebeurt zie ik het probleem niet...

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 21:35

Ik ben als guppie ook bij optredens van Normaal geweest.
Nou... Neem ik liever mn kind mee naar LL.
Idd ik ga mee met magrathea

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 21:36

Magrathea schreef:
Jammer dat men het hier heeft over het kind iets 'aandoen'. Wat nou als het kind zelf gek is op die muziek? Tuurlijk zou ik mijn kind dan meenemen naar Forta, stukje cultuur meegeven aan je kind zou ik zeggen :) En trouwens, ik weet niet wat voor metalfans jij kent Ghostattack maar in het algemeen vind ik dat juist leuke sociale mensen die bijvoorbeeld direct te hulp schieten als iemand onderuit gaat in een goeie moshpit :)

Ik had het ook niet over asociale mensen, ze zijn juist hartstikke lief en sociaal. Maar het is toch wel anders dan bijvoorbeeld Appelpop hier in Tiel. Ik zou mijn kind gerust naar Appelpop sturen, maar FortaRock zou ik toch even 2 keer over na denken. Als het kind zelf echt graag wil, dan geen probleem natuurlijk.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 21:36

Het ligt inderdaad heel erg aan hoe de ouders zich gedragen: komen de ouders voor een weekend keihard losgaan, dan vind ik het niet verantwoord. Maar vinden de ouders het leuk om rustig aan te doen, van een afstandje te kijken, wat kraampjes te bekijken, nieuwe mensen te leren kennen en hun kind goed in de gaten houden, vind ik het op (sommige) festivals geen probleem. :)

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 21:37

Vivian__ schreef:
Wat vinden jullie als mensen hun kinderen meenemen naar een festival?
Ik was toevallig gister op een festival waar ik een jongen en meisje (rond en nabij 10 jaar) zag rondhobbelen.. tussen de plastic bekers en het bierzuipende volk. Ik vind het ronduit zielig als je kinderen van die leeftijd laat rondlopen terwijl je zelf loopt te feesten. Een beetje egocentrisch...
Wat vinden jullie hier nou van? En zouden deze festivals niet vanaf een bepaalde leeftijd moeten zijn? Ongeacht of er volwassenen bij zijn of niet?

Gokje, was je ook op Zand gister? :D dan heb ik die kinderen ook gezien. Ben er geen voorstander van en ze zagen er ook niet uit alsof ze het leuk vonden.. .