allerlaatste kaart strong(wo)men run gewonnen..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Maggy_

allerlaatste kaart strong(wo)men run gewonnen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 13:37

aaaaaaaaaaaaaaaah!
wat moet ik doen :')

Ik heb me opgegeven voor een actie om hier aan mee te doen.. in de verwachting dat ik binnen 2 dagen bericht zou krijgen.. nu 2 weken later
( en 2 weken voor de strongmanrun) krijg ik bericht dat ik het heb gewonnen :D
Vind ik harstikke leuk natuurlijk!
Alleeeeeeen moet ik werken die dag (probeerde al vrij te regelen)
en heb 0,0 conditie ( al paar weken gestopt met fitnessen i.v.m. nieuw werk en vakantie) :7

oh oh wat moet ik doen?? Moet ik het doen? Het leek me sinds de eerste x super gaaf.. maar meer om volgend jaar te doen ( of iig een maand de tijd te hebben om te trainen)

Help!! :') :')

Achterom

Re: allerlaatste kaart strong(wo)men run gewonnen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 13:42

Ik zou het niet doen nee, het is echt retezwaar namelijk... ik zou het nog niet doen, terwijl ik dus wel conditie heb.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 13:44

Hoever moet je lopen?

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 13:46

Mijn vriend doet ook mee. Ben wel een beetje jaloers haha, zou ook graag mee willen doen.
Wel heeeel erg zwaar volgens mij.

_Maggy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 13:48

het is 18 km! en de eerste rond is volgens mij 6 km en dan moet je binnen 1,5 uur binnen zijn anders mag je niet mee doen aan de 2e ronde ( i.v.m. gezondheidsredenen)
Maar het lijkt me zo gaaf en ik heb t idee dat ik wel rustig aan kan gaan doen.
En dat ik nu deze 2 weken gewoon volop ga trainen! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 13:50

Ik zou het echt niet doen, die run is zoo zwaar. Als je geen conditie hebt kun je echt geen 18 km + obstakels nemen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 14:02

Conditie gaat niet ineens weg als je daarvoor goed in conditie was :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 14:04

verootjoo schreef:
Hoever moet je lopen?

Het is de combinatie van het lopen en de obstakels die het zwaar maakt...

_Maggy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 14:09

jaa klopt.. sinds ze het vorig jaar georganiseerd hebben vind ik het al zooo gaaf!
het lijkt me ook echt geniaal.. en je mag er beste een tijd over doen ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 14:11

Als je wil dan moet je ervoor gaan , als je conditie eerst goed was.. Gewoon keihard aan de bak dan!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 14:13

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 14:30

Kan je niet trainen tot een dag of 2 voor de run en dan beslissen of je mee gaat doen of niet? ( of werkt dat zo niet ik heb totaal geen idee wat het is namelijk :') )
Kei hard trainen en kijken wat je er de dag zelf van maakt als je echt graag mee wilt doen! Meedoen is belangrijker dan winnen toch? :D

_Maggy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 14:38

jaa ik wil ook absoluut niet winnen.. dat is niet aan mij besteed :D
maar gewoon uitlopen :)

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 14:41

Ik kende dit niet dus heb eerst eens even de filmpjes/foto's bekeken...

Persoonlijk snap ik niet zo goed dat je je opgegeven hebt als je conditie 0,0 is zoals je zelf zegt.
Naar mijn idee staat en valt de haalbaarheid voor jou (en daarmee dus ook de vraag of je wel of niet vrij moet vragen lol) aan je conditie en/of de juistheid van jouw idee van je conditie tov het parcours :P

Als je geen hardloper bent en dus geen conditie hierin hebt, danwel conditie/ervaring met het lopen op ongelijk terrein lijkt me dat blessures vrijwel gegarandeerd zijn (en heel veel blaren door nat schoeisel :p)
18 km kan je, als je geen hardloper bent, nog wel eens vies tegenvallen, helemaal op dit soort terrein.

Als je stiekum wel conditie hebt, alleen de laatste tijd wat minder hebt gedaan dan zou ik er gewoon voor gaan, lijkt me een onwijs leuke ervaring

_Maggy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 14:44

Ik heb er een dikke maand van te voren ervoor opgegeven.. en ik had verwacht dat ik we direct bericht zouden krijgen maar dat heeft dus 2 weken geduurd en nu is het al over 2 weken :oo

lijkt me ook wel iets voor het doorzettingsvermogen en dat heb ik wel.. Ik vind het lastig! Wat zou ik er voor nodig moeten hebben, qua spullen ? :D

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 14:46

Wendy schreef:
Dit is het schema wat ze aanraden voor de laatste 6 weken, voor de mensen die hem uit willen lopen http://www.strongmanrun.nl/wpmapje/wp-c ... -weken.pdf

Ja, maar dat schema is wel voor mensen die al een aardige hardloopconditie hebben :D Als je ineens vanuit het niets hiermee begint is de kans op blessures best groot... En ik denk dat een fitnessconditie toch iets anders is dan die door het hardlopen, maar dat ligt er misschien ook aan wat je allemaal tijdens het fitnessen doet :)

En inderdaad, 18 km hardlopen incl hindernissen is echt wel zwaar... Ik ga volgend jaar een poging doen, lijkt me wel ontzettend gaaf! Vorig jaar al wel bijna ingeschreven voor dit jaar, maar ik vond het inschrijfgeld nogal veel. Maar nu toch maar bedacht dat je dit een keer mee moet maken :)

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 15:11

enny schreef:
Wendy schreef:
Dit is het schema wat ze aanraden voor de laatste 6 weken, voor de mensen die hem uit willen lopen http://www.strongmanrun.nl/wpmapje/wp-c ... -weken.pdf

Ja, maar dat schema is wel voor mensen die al een aardige hardloopconditie hebben :D Als je ineens vanuit het niets hiermee begint is de kans op blessures best groot... En ik denk dat een fitnessconditie toch iets anders is dan die door het hardlopen, maar dat ligt er misschien ook aan wat je allemaal tijdens het fitnessen doet :)

En inderdaad, 18 km hardlopen incl hindernissen is echt wel zwaar... Ik ga volgend jaar een poging doen, lijkt me wel ontzettend gaaf! Vorig jaar al wel bijna ingeschreven voor dit jaar, maar ik vond het inschrijfgeld nogal veel. Maar nu toch maar bedacht dat je dit een keer mee moet maken :)

Voor je aan dit schema begint 'moet' je al 45 min aaneen stuk door kunnen hardlopen (gelezen op de strongman page), ik met een hardloopconditie van 0,0 houdt 1 km nog niet eens vol zonder minimaal een stukje te moeten wandelen om op adem te komen. Laat staan dat je kunt praten tussendoor.
Het tempo van hardlopen is minimaal een tempo dat je nog moet kunnen praten :P
En dan heb ik het nog over hardlopen op straat, laat staan dat je onder zwaardere omstandigheden hardloopt (door zand, heuvel op heuvel af dat is het basisparcours... dan tel ik de obstakels nog niet eens mee), o... en je kunt alle mensen om je heen ook enigzins als obstakel rekenen lmao, daardoor kun je nl niet altijd de meest ideale route kiezen

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 16:43

Een maand de tijd om hiervoor te trainen met 0,0 conditie? Ik denk dat je 't allemaal wel een beetje onderschat... En nu dus nog maar 2 weken om te trainen? Nee. Als ik je een advies zou mogen geven, zou het zijn om niet mee te doen. De kans op blessures is denk ik erg groot namelijk.

_Fleurtjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 19:29

Als je dit jaar nog mee gaat doen, is het een optie om te kijken of er een survivalrun vereniging bij je in de buurt zit en dan daar wat trainingen mee te pakken. Survivalrun is namelijk ook hardlopen met obstakels. En als je andere jaren mee wilt doen, daar al wat eerder mee beginnen. Deze wedstrijd is eigenlijk een hele uitgebreide versie van de normale survival wedstrijden, alleen hier moeten ze door een vies zwembad en bij de kleine wedstrijden door een brede sloot.

_Maggy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 22:41

Er is wel vaak een wacht tijd op de hindernissen.. en ik kan t altijd proberen toch? Het is niet zo dat ik het hele parcour hoef hard te lopen ;) die wacht tijden zijn dan mooi om te herstellen! Ook mag ik tussendoor afhaken stel dat t echt niet wil ( maar hier ga ik niet vanuit)
Mijn fitness heeft me een programma me geven om elke dag te doen.. ook ga ik savonds na werktijd ( nu dan) nog ff een rondje hardlopen.. op di e manier wil ik het gaan doen en dan veel eiwitten eten voor spierherstel :)

@enny jaa het inschrijfgeld is harstikke duur mja wel een super gave kans..
En er is mij gezegd stel dat ik er na toe ga em toch besluit niet mee te doen, dat ik er spijt van ga krijgen heb het er al een jaar over :D

_Cubby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 23:19

Dan zou ik mezelf niet tegen laten houden door alle mensen die het afraden en toch gaan! :)
Je leeft maar een keer hoor, dus geniet ervan! :D

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 08:09

Wil je dan iedere dag gaan hardlopen? Want dan heb je grote kans op blessures. Ik snap dat je wat in te halen hebt zeg maar, kwa trainen. Maar iedere dag hardlopen doet meer kwaad dan goed. Hou er minstens een dag tussen.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 17:07

met een maand training is het nog steeds een super stomme actie!! Je spieren krijgen dingen te voortduren die ze niet gewend zijn, de kans dat je blessures oploopt is zo gigantisch. Ofwel, eigenlijk oneerlijk dat je jezelf hebt ingeschreven voor wie wel hebben getraind en graag een ticket willen hebben :X

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 17:07

Romyv schreef:
met een maand training is het nog steeds een super stomme actie!! Je spieren krijgen dingen te voortduren die ze niet gewend zijn, de kans dat je blessures oploopt is zo gigantisch. Ofwel, eigenlijk oneerlijk dat je jezelf hebt ingeschreven voor wie wel hebben getraind en graag een ticket willen hebben :X

Ik wilde het niet zeggen, maar inderdaad -O-

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 17:12

Alles behalve slim dit hoor.
Ik heb met training vooraf met een pauze van 2 maanden met 1 week voorbereiding de Dam tot Dam gelopen van 16 km.
(teen gebroken, dus niet kunnen lopen die 2 mnd.)
Dat is me goed gelukt mede door een hele goede conditie maar met obstakels is lood en loodzwaar mede door de onderbreking in je ritme elke keer.

Als je op zijn minst scheenbeenvlies ontsteking op wilt lopen moet je gewoon lekker elke dag hard gaan lopen, echt niet slim op zijn minst!
Ik zeg kijk of iemand je startplek over kan nemen en ga voor volgend jaar.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 27-08-13 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt