Discussie : Alimentatie bij ongeplande zwangerschap..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia9

Discussie : Alimentatie bij ongeplande zwangerschap..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 23:59

Graag hier verder discusieren over alimentatie wat de ex moet betalen bij een ongeplande zwangerschap..

Edit :D

Stelling :

Moet de ex alimentatie betalen bij een ongeplande zwangerschap waar hij niets mee te maken wil hebben?

Edit 2,graag het topic hierbuiten houden. Ik ben nieuwsgierig wat bokt gewoon vind van een situatie als deze.
Laatst bijgewerkt door Saskia9 op 24-08-13 00:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Urbanus

Re: Discussie : Alimentatie bij ongeplande zwangerschap..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 00:01

Misschien kun je even de openingspost aanpassen en er een stelling in verwerken zodat mensen die niet in het topic zaten ook de draad kunnen oppakken.

De stelling zou dan ongeveer zo zijn:

Moet de ex alimentatie betalen bij een ongeplande zwangerschap waar hij niets mee te maken wil hebben?

Ojajoh

Re: Discussie : Alimentatie bij ongeplande zwangerschap..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 00:04

Ja, hij was net zo verantwoordelijk toen hij hem erin stak zonder rubbertje

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 00:05

lieveli schreef:
Misschien kun je even de openingspost aanpassen en er een stelling in verwerken zodat mensen die niet in het topic zaten ook de draad kunnen oppakken.

De stelling zou dan ongeveer zo zijn:

Goede! Voila!

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 00:05

Hoe zit dat wettelijk in elkaar?
Persoonlijk zou ik geen alimentatie willen ontvangen voor een ongepland kind van een ex die het kind niet wilde.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 00:05

Ojajoh schreef:

In het desbetreffende topic hebben ze dubbel veilig gevreeën. Tenminste, daar ging ik vanuit omdat Ts dat zei.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 00:06

Jep..

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 00:06

Ojajoh schreef:

Voortbordurend op een ander topic, er werd dubbele abticonceptie gebruikt. :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 00:07

Ojajoh schreef:

Ookal dacht hij dan dat ze niet zwanger kon worden? Vind het nogal wat..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 00:08

lieveli schreef:
Ojajoh schreef:

In het desbetreffende topic hebben ze dubbel veilig gevreeën. Tenminste, daar ging ik vanuit omdat Ts dat zei.

ja ik ken het topic niet, misschien had OP in deze dan wel wat duidelijker kunnen zijn.

In dat geval hebben ze beide er wel alles aan gedaan om geen kind te krijgen, dan zou je verwachten dat ze samen voor abortus gaan en de jongen het meisje gaat steunen
Kiest het meisje toch voor het kindje, kan ze hem niet op gaan zadelen met de lasten van haar keuze....
Althans dat is mijn visie erop

_San87_

Ik vind niet dat er alimentatie betaald moet worden.

Fira

Denk het eerlijk gezegd van wel.
Hij heeft er voor gekozen om seks te hebben, dus moet hij ook de verantwoordelijkheid nemen als er iets mis gaat. :j

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 00:09

Geryon schreef:
Ojajoh schreef:

Geryon, er is totaal geen voorverhaal in deze (niet in OP) dus ik reageer puur en alleen op de vraag in de OP

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 00:09

Ik hoop dat het desbetreffende topic erbuiten wordt gelaten.

Wel dubbele anticonceptie,of alleen de pil,maakt niet uit. Wat vindt bokt?

Wettelijk is het volgens mij zo dat wanneer DNA bewezen is dat het zijn kind is,er gewoon betaald moet worden.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 00:10

Misschien ben ik heel pessimistisch, maar ik geloof niet zo in het falen van dubbele anticonceptie. Falend condoom: wil ik in geloven, hoewel je dat volgens mij op dat moment moet merken. Falende pil vind ik al minder geloofwaardig. Een toevalligheid waarbij zowel pil als condoom falen doet mij vermoeden dat a) de pil niet helemaal volgens de instructies genomen is (die strenger zijn dan je zou denken), en(/of) dat b) dat condoom misschien wel aanwezig was, maar dan in een broekzak of nachtkastje.

Dat geheel terzijde. Ik vind dat je als vader tot op zekere hoogte een plicht hebt. Maar ik vind ook dat als je als vrouw wilt dat de vader die plicht vervuld hij net zo veel te zeggen moet hebben over het kind als jij. Baas in eigen buik is een mooi principe, maar je kunt niet het kind ter wereld laten komen volledig tegen de wil van de vader in, en dan verwachten dat hij 50% van alle kosten draagt.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 00:11

Saskia9 schreef:
Ik hoop dat het desbetreffende topic erbuiten wordt gelaten.

Wel dubbele anticonceptie,of alleen de pil,maakt niet uit. Wat vindt bokt?

Wettelijk is het volgens mij zo dat wanneer DNA bewezen is dat het zijn kind is,er gewoon betaald moet worden.

Nou ik vind dat dat juist wel wat uitmaakt voor hoe verder.....
er zijn natuurlijk meerdere manieren van zwanger raken, door de pil heen, gescheurd condoom, maar opzettelijk pil door spoelen is er ook nog, of gewoon onveilig vrijen

Maar net als vjestagirl ben ik ook niet zo een gelover van dubbele anticonceptie, ergens is er een fout gemaakt of een halve waarheid verteld.....

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 00:12

In alle eerlijkheid, van iemand die niets met mijn perfecte embryo te maken wilt hebben hoef ik ook geen geld te ontvangen. Mijn lief heeft nu ook weer niet zo'n wereldbaan dat die alimentatie iets zal uit gaan maken. Ik ben daar gewoon te trots voor.

Het kind groeit in mijn buik, ik bepaal dus ik betaal. Wilt hij het kind zien en daadwerkelijk deel uitmaken van zijn leventje dan wil ik wel dat hij een bijdrage levert.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 00:12

Ojajoh schreef:
Geryon schreef:

Geryon, er is totaal geen voorverhaal in deze (niet in OP) dus ik reageer puur en alleen op de vraag in de OP

Ik heb ook geen weet van het andere topic hoor. :P Het was gewoon een vraag over jouw mening.

Ben het eens met jouw visie in je andere post. Tenzij hij natuurlijk ook instemt om het kind te houden.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 00:13

Geryon schreef:
Ik heb ook geen weet van het andere topic hoor. :P Het was gewoon een vraag over jouw mening.

Ben het eens met jouw visie in je andere post. Tenzij hij natuurlijk ook instemt om het kind te houden.

ja als hij het kind wil zien zal hij idd mee moeten betalen :j

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 00:13

lieveli schreef:
In alle eerlijkheid, van iemand die niets met mijn perfecte embryo te maken wilt hebben hoef ik ook geen geld te ontvangen. Mijn lief heeft nu ook weer niet zo'n wereldbaan dat die alimentatie iets zal uit gaan maken. Ik ben daar gewoon te trots voor.

Het kind groeit in mijn buik, ik bepaal dus ik betaal. Wilt hij het kind zien en daadwerkelijk deel uitmaken van zijn leventje dan wil ik wel dat hij een bijdrage levert.

Couldn't agree more. Ik vind vrouwen al snel in geldwolven veranderen zodra er een kind in het spel is en het in de relatie niet lekker loopt :). Ik vind dat zo middeleeuws.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 00:14

Ik zou als ouder zijnde in dit geval de vader mijn kind wel willen zien...
En ook als t ongeplant is het is toch n "deel" van je
En de kans dat kindje lief later naar pappa gaat vragen is ook aanwezig (ooit komt hij er toch achter wie zijn (biologische) vader is)
Dus als hij jou/jullie kind wilt zien word er een regeling getroffen en word er ook betaalt simpel genoeg

Als moeder zijnde zou ik zeggen als jij geen alimentatie wilt betalen wil ik helemaal geen geld van jou houd de eer aan jezelf ;)
Hoe stonden jullie in de relatie TS? Hoelang waren jullie bij elkaar ik denk dat dit ook wel een rol speelt

Iemand anders reageerde met abortus dit is niet altijd mogelijk denk aan te laat erachter gekomen geloof enz
Laatst bijgewerkt door Gentlegiant op 24-08-13 00:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 00:14

Een pil is voor 99,9% veilig, als je m gebruikt volgens het voorschrift. Heel veel vrouwen zijn ' dwars door de pil heen ' zwanger geworden, maar vergeten er bij te zeggen dat ze hebben overgegeven, dag hebben overgeslagen, diarree hadden of een ander kwaaltje waarvan in de bijsluiter staat dat de pil dan onveilig is en dat er extra voorzorgsmaatregelen getroffen moet worden.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 00:15

Dus wanneer de zwangerschap dwars door het condoom komt,mag hij betalen.
En wanneer de zwangerschap door de pil heen komt hoeft het niet?

Ben gewoon nieuwsgierig, het is een moeilijk iets.
Of vader het nu wel of niet wil,er komt hoe dan ook een kind meestal na een zwangerschap..
Beslissingen kunnen veranderen,vaders kunnen na de grootste schok omdraaien en later wel blij zijn met het kind bijvoorbeeld.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 00:16

Sammie schreef:
Een pil is voor 99,9% veilig, als je m gebruikt volgens het voorschrift. Heel veel vrouwen zijn ' dwars door de pil heen ' zwanger geworden, maar vergeten er bij te zeggen dat ze hebben overgegeven, dag hebben overgeslagen, diarree hadden of een ander kwaaltje waarvan in de bijsluiter staat dat de pil dan onveilig is en dat er extra voorzorgsmaatregelen getroffen moet worden.

Dat bedoel ik. En ik vermoed dattie zelfs nog wel veiliger is als je m volgens het voorschrift gebruikt, maar dat een gedeelte van dat percentage gebaseerd is op vrouwen zoals Sammie ze beschrijft...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 00:16

Ik vind het wreed en onnatuurlijk om een kindje dat in een baarmoeder zit er uit te halen. Dat hoort niet en is fout. Ik ben anti-abortus en sorry. Maar hoeveel anticonceptie er ook is gebruikt, deze is niet 100% veilig, dus je wéét dat je kinderen zou kúnnen krijgen. Als dat dan het geval is, dan moet je niet abortus als uitweg zien. Mochten beide partijen het daarmee eens zijn, prima. Zo niet, die vent was er ook bij toen hij zijn slurf er in hing en vond het toen geen probleem. Dus ja, ik vind dat iemand die alimentatie kan worden opgelegd. Want, wat is er mis met wachten met seks tot je getrouwd bent?!

edit: @lieveli: dus jouw kindje wordt 'de dupe' vanwege het feit dat jíj te trots bent om geen alimentatie te accepteren? :+ (een beetje zwart wit gezegd nu natuurlijk)
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 24-08-13 00:18, in het totaal 1 keer bewerkt