Edit

Stelling :
Moet de ex alimentatie betalen bij een ongeplande zwangerschap waar hij niets mee te maken wil hebben?
Edit 2,graag het topic hierbuiten houden. Ik ben nieuwsgierig wat bokt gewoon vind van een situatie als deze.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

lieveli schreef:Misschien kun je even de openingspost aanpassen en er een stelling in verwerken zodat mensen die niet in het topic zaten ook de draad kunnen oppakken.
De stelling zou dan ongeveer zo zijn:
Moet de ex alimentatie betalen bij een ongeplande zwangerschap waar hij niets mee te maken wil hebben?
lieveli schreef:Ojajoh schreef:Ja, hij was net zo verantwoordelijk toen hij hem erin stak zonder rubbertje
In het desbetreffende topic hebben ze dubbel veilig gevreeën. Tenminste, daar ging ik vanuit omdat Ts dat zei.
Saskia9 schreef:Ik hoop dat het desbetreffende topic erbuiten wordt gelaten.
Wel dubbele anticonceptie,of alleen de pil,maakt niet uit. Wat vindt bokt?
Wettelijk is het volgens mij zo dat wanneer DNA bewezen is dat het zijn kind is,er gewoon betaald moet worden.
Ojajoh schreef:Geryon schreef:
Ookal dacht hij dan dat ze niet zwanger kon worden? Vind het nogal wat..
Geryon, er is totaal geen voorverhaal in deze (niet in OP) dus ik reageer puur en alleen op de vraag in de OP
Het was gewoon een vraag over jouw mening. lieveli schreef:In alle eerlijkheid, van iemand die niets met mijn perfecte embryo te maken wilt hebben hoef ik ook geen geld te ontvangen. Mijn lief heeft nu ook weer niet zo'n wereldbaan dat die alimentatie iets zal uit gaan maken. Ik ben daar gewoon te trots voor.
Het kind groeit in mijn buik, ik bepaal dus ik betaal. Wilt hij het kind zien en daadwerkelijk deel uitmaken van zijn leventje dan wil ik wel dat hij een bijdrage levert.
. Ik vind dat zo middeleeuws.
Sammie schreef:Een pil is voor 99,9% veilig, als je m gebruikt volgens het voorschrift. Heel veel vrouwen zijn ' dwars door de pil heen ' zwanger geworden, maar vergeten er bij te zeggen dat ze hebben overgegeven, dag hebben overgeslagen, diarree hadden of een ander kwaaltje waarvan in de bijsluiter staat dat de pil dan onveilig is en dat er extra voorzorgsmaatregelen getroffen moet worden.
(een beetje zwart wit gezegd nu natuurlijk)