Ik ga 'x' dagen naar .....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xxPaige

Ik ga 'x' dagen naar .....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 21:05

Hoi!

Ik lees op Facebook de hele dag door zinnetjes van 'ik ga 7 dagen naar Mexico', of 'ik ga 29 dagen naar California'.
En zo nog tig andere zinnetjes. Wie gaat mij onthullen waar dit voor staat, of waar dit betrekking op heeft?
Ik snap er werkelijk waar niks van en voel me gigantisch dom. :')

Mocht de aap dan uiteindelijk uit de mouw zijn, ben ik ook wel benieuwd naar waar jullie op 'vakantie' gaan en voor hoelang :j

L_iek

Re: Ik ga 'x' dagen naar .....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:05

Geen idee, viel mij ook al op.

Sjors

Viel mij ook al op , heb t gevraagd en kreeg dit antwoord :

Oke dames, het is die tijd van het jaar weer ... ter ondersteuning van bewustzijn van borstkanker … het spel van vorig jaar was het schrijven van je beha kleur als uw status ...Vorig jaar namen er zoveel mensen deel… dat het international nieuws was… Vertel geen mannen wat de status betekent ... Laat ze in het ongewisse…Het idee is om de maand waarin je geboren bent en de dag dat je geboren bent in je status te schrijven, maar in een andere vorm:bv… Ik ben geboren 20 januari … dus ga ik voor 20 dagen naar Mexico
Instructies: De maand je geboren bent is de plaats die je gaat… en de dag dat je geboren bent moet zijn hoeveel dagen je weg bent .... Je bent geboren 14 augustus... dus word het: ik ga voor 14 dagen naar California.
Januari - Mexico; februari - London; maart - Miami; april - Dominicaanse Republiek; mei - Paris; juni - Rome; juli - Hawaï; augustus - California; september – New York, oktober – Puerto Rico; november – Las Vegas; december - Australia.
Zet enkel jouw antwoord als status je Fb pagina en verklap niets! Doe het, toon je bewustzijn!
Stuur dan dit bericht verder in een gesloten bericht aan enkele andere vrouwen… laten we eens zien hoe ver het reikt en hoeveel kracht we samen hebben…
De laatste status over de BH ging over de hele wereldgaat
Laatst bijgewerkt door Sjors op 22-08-13 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Weggebokt

Hahah ik dacht ook al van, wat is dat toch!?
Ik lees even mee :')

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:06

Dat is weer een actie voor borstkanker. Het aantal dagen is je geboortedag en vakantiebestemming de maand. Vind het zo nutteloos.... :P

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:06

Het is een actie tegen borstkanker , de dagen dat je gaat is je verjaardags datum en het land in de maand waar je geboren bent. Persoonlijk vind ik deze actie nergens op slaan

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:07

Sjors schreef:

Oke dames, het is die tijd van het jaar weer ... ter ondersteuning van bewustzijn van borstkanker … het spel van vorig jaar was het schrijven van je beha kleur als uw status ...Vorig jaar namen er zoveel mensen deel… dat het international nieuws was… Vertel geen mannen wat de status betekent ... Laat ze in het ongewisse…Het idee is om de maand waarin je geboren bent en de dag dat je geboren bent in je status te schrijven, maar in een andere vorm:bv… Ik ben geboren 20 januari … dus ga ik voor 20 dagen naar Mexico
Instructies: De maand je geboren bent is de plaats die je gaat… en de dag dat je geboren bent moet zijn hoeveel dagen je weg bent .... Je bent geboren 14 augustus... dus word het: ik ga voor 14 dagen naar California.
Januari - Mexico; februari - London; maart - Miami; april - Dominicaanse Republiek; mei - Paris; juni - Rome; juli - Hawaï; augustus - California; september – New York, oktober – Puerto Rico; november – Las Vegas; december - Australia.
Zet enkel jouw antwoord als status je Fb pagina en verklap niets! Doe het, toon je bewustzijn!
Stuur dan dit bericht verder in een gesloten bericht aan enkele andere vrouwen… laten we eens zien hoe ver het reikt en hoeveel kracht we samen hebben…

Nou dat deel is dus niet gelukt :') Maar ik dacht eerst ook al, huh... Ik wou bijna de statussen gaan liken _O-

Anoniem

Deze actie is toch al van vorig jaar??

Weggebokt

Sjors schreef:

Oh yes dan ''ga'' ik dus 25 dagen naar Hawaï *\o/*

Annabel

Re: Ik ga 'x' dagen naar .....

Ik ga 22 dagen naar Parijs :D.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:08

En voer voor inbrekers die het niet snappen en denken dat je weg bent... Lekker handige actie dit.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:10

Ik ga 31 dagen naar Porto Rico... i wish

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:10

Hmm... Dan zou ik 31 dagen naar Australie gaan.... Dan moet ik toch met een vliegtuig? :P Oke, ik pas :+

Heb dit andere jaren ook wel eens zien staan op fb :)

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:11

Ik vind het ook nergens op slaan. Eén of andere vage actie, waar meiden/vrouwen kunnen laten zien hoe erg ze het wel niet vinden en 'het goede doel willen steunen', maar ondertussen vaak nog nooit echt iets voor het (betreffende) goede doel gedaan hebben..

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:11

En ik had mijn collega al een prettige vakantie gewenst -O- :+

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:12

joyce83 schreef:

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:12

hahahaha en dan reageren sommige mensen ook zovan: 'Lekker hoor, mag ik mee?' of 'Wat leuk! Moet je niet naar school?'.
Ik begin er zelf niet aan, voordat mensen er tegen mijn ouders over beginnen en dan moet ik alles weer uitleggen en zo _O-

xxPaige

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 21:12

Dankje Sjors! Heel verhelderend dit. Ik dacht echt dat ik de enige was die er niks van begreep, maar dat ben ik dus toch niet haha. Maar het zijn dus sowieso dagen? Heb ook al weken en maanden voorbij zien komen namelijk..

xxPaige

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 21:13

SindyKaya schreef:
joyce83 schreef:

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Jaaaa, haha er gingen er zóveel ook op in telkens met die statussen. :+

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:14

Hoe toont dit nou bewust zijn, zet er dan duidelijk iets neer als je aandacht wil voor borstkanker. Dit id vrij nutteloos geeft geen aandacht aan de ziekte maar meer nieuwsgierigheid naar de ik ga naar post

Mijn tante vecht op het moment tegen borst kanker en krijgt van ons ook steun via Facebook ( naast de rest natuurlijk) maar niet via deze manier, nee juist met herkenbare teksten. Ze heeft ook aan gegeven dit zeer te waarderen zoveel mensen die zichtbaar mee voelen en haar steunen
Laatst bijgewerkt door Seven op 22-08-13 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:15

En wat moet dit nu tegen borstkanker doen? Net als één like is één euro voor de kinderen in Afrika, ook al zo debiel..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:15

5 dagen naar hawaii.... Das ook de moeite niet :+

Ik snap nooit het nut hiervan, doe er dan ook niet aan mee.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 22-08-13 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:16

12 dagen las vegas, was het maar waar _O-
Ik zie het nut van die acties niet in... je maakt er echt niemand bewust mee..

joyce83

Nou ja normaal reageer ik niet eens op die dingen, maar deze collega is net weer deze week begonnen na een burn out dus ik vond het ook nog fijn voor haar dat ze een fijne vakantie in het vooruitzicht had dat het niet eens in me opkwam dat het iets anders betekende. Daarbij ook nog een collega waarvan ik niet eens had verwacht dat ze hieraan mee zou doen.

Hikarii

Hm, ik ga voor 28 dagen naar Australie o-o
Ik ga 'm er denk ik opzetten.. :P