hoelang blijf jij boos?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

silvericathy

hoelang blijf jij boos?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 17:42

Hoelang blijf jij boos?

Dat is wat ik me nu best eens afvraag...
Er zijn zoveel dingen die gebeuren, dag in dag uit..
Een vriendin die iets doet waar je boos van wordt, je paard dat iets uitvreet, die man met zijn hond die net poept voor jouw huis, die irritante collega op het werk noem ze maar op... etc etc etc

Zo had ik afgelopen weekend iets waarvan ik boos werd.

Een collega van het werk (ik houd heel veel van haar, omdat ze altijd voor me klaarstaat en ik haar alles kan vertellen, heb heel lang geen mensen vertrouwd en bij haar kan ik dit wel), die dacht een leuk grapje te kunnen maken: Ik kreeg op vrijdag avond een smsje dat ze niet meer kwam werken omdat ze een andere baan heeft.
Ik heb de hele avond gehuild, en ben huilend in slaap gevallen... ook zaterdag was ik niet om van te genieten, op het werk vroegen ze al waarom ik zo stil was (ben normaal de drukste en gezelligste daarzo) ik heb gezegd dat ze me maar even met rust moesten laten (ervan uit gaande dat mijn baas wel zou weten wat er aan de hand zou zijn).. 's middags de moed verzameld om er met een andere collega over te praten... ze wist van niks, en zei dat ze vast een grapje zou maken met me..
Op zaterdagavond een sms gestuurd, en ik krijg terug: Dat was een grapje gekkie

Ik was toen echt wel even flink boos hoor... dit zijn echt geen grapjes.
Echter kan ik niet lang boos blijven, ik heb haar 's avonds een smsje gestuurd dat ik het haar vergeef..maar ze moest me beloven nooit meer zulke grapjes met mij uit te halen...

Nu ben ik best wel eens benieuwd naar jullie ervaringen.

miszblueeyes

Re: hoelang blijf jij boos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 17:46

ik vind het ook geen leuk grapje ik zou er ook boos om blijven

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 17:46

worden bedoel ik

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 17:48

Het grapje is minder vooral omdat t zo lang duurt
Maar ik moet zeggen, jouw reactie vind ik ook wel een klein beetje erg overdreven := maar dat zal aan mij liggen

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 17:49

Het is misschien niet de grappigste grap, maar ik zou hier niet eens boos om worden.
Immers, je kan niet van je collegas verwachten dat ze voor altijd blijven werken op een plaats of steeds met dezelfde persoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 17:50

Nou idd lijkt wel alsof je vriend je heeft gedumpt die reactie := maar goed iedereen is anders natuurlijk.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 17:51

Het ligt aan de ernst.
Ikzelf kan snel vergeven. Maar soms, als mensen mij bewust kwetsen, dus bij voorbaat weten dat dát tegen mij is, of dat kwetsend is voor mij.. dan kan ik wekenlang woedend zijn. Ik zit nu in een bepaald situatie waar twee, voor mij belangrijke mensen, in betrokken zijn, die mij keihard gekwetst hebben. Die twee hebben het beide moeten ontgelden. Netjes en beheerst. En ook gemeldt dat als dit zich nogmaals voordoet het exit is voor beide.
Ze schrokken erg. Mijn beste vriendin is nogsteeds verdrietig, maar ik heb gezegd dat ik er letterlijk ziek van ben dat juist zij me dit flikt en dat ik flink vertrouwe kwijt ben. En dit speelt al een maand.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 17:51

Ze zal het niet zo bedoelt hebben, als ze had geweten dat je daar zo erg van overstuur zou raken had ze
het waarschijnlijk niet gedaan.

Zelf blijf ik ook nooit lang boos, soms vind ik dat wel vervelend dan wil ik wel boos blijven, maar dat lukt
me vrijwel nooit.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 17:52

Ik vind het grapje niet grappig, maar jouw reactie is wel serieus overdreven :?
Maar ik zou niet boos worden om het grapje :+ ik ben iet gauw boos en al helemaal niet lang.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 17:55

Ik vind je reactie ook wel heftig en ik zou hier zelf niet boos om worden. Ik zou eerder blij zijn dat het een (erg flauwe) grap is.

Bij mij moet je best ver gaan om me boos te krijgen, maar dan ben ik echt flink boos. Maar ik ben het na 10 minuten ook weer kwijt, ik kan niet lang boos blijven.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 17:56

Vind het wat aparte humor van haar maar goed ieder z'n ding. Nou ja eerlijk gezegd zou ik me er zelf niet zo druk om maken het is een collega en tja niet echt een goede vriendin. Maar ik begrijp dat het voor jouw anders ligt. Nu heb ik zelf niet echt collega's dus kan daar niet over mee praten kan me wel indenken dat het vervelend is want als je ze dagelijks ziet veranderd er toch het een en ander op het werk als het geen grapje was geweest. Maar blijkbaar kent ze jouw toch niet echt goed genoeg om te weten dat dit voor jouw geen grap is.

Verder of ik lang boos blijft hangt er vanaf waar het over gaat en wat er aan vooraf is gegaan. Ik kan best voor altijd boos blijven op iemand. Als je het verpest hebt is ook echt klaar.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 18:48

Raar grapje van je collega :=

Mij krijg je niet gauw boos, maar als eenmaal een boze bui heb ben ik ook écht boos. Maar eigelijk vind ik boos zijn zonde van de tijd, dus ik vergeef ook wel snel. Vergeten doe ik echter niet, en als iemand het echt heel bont maakt dan schrap ik deze persoon zonder al te veel moeite uit mijn leven, en dan moeten ze van hele goede huize komen willen ze het weer goedmaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 19:00

Ene keer blijf ik 5 minuten boos. Maar 1 persoon hoef ik echt niet te zien, want dan komt de stoom alweer uit mijn oren. Maar ik doe gewoon schijnheilig tegen hem. En zeg netjes altijd hoi als ik hem tegen kom. Maar het liefst vlieg ik hem aan, maar wil mij niet verlagen tot zijn niveau.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 19:06

Daenerys schreef:
Raar grapje van je collega :=

Mij krijg je niet gauw boos, maar als eenmaal een boze bui heb ben ik ook écht boos. Maar eigelijk vind ik boos zijn zonde van de tijd, dus ik vergeef ook wel snel. Vergeten doe ik echter niet, en als iemand het echt heel bont maakt dan schrap ik deze persoon zonder al te veel moeite uit mijn leven, en dan moeten ze van hele goede huize komen willen ze het weer goedmaken.

Dat heb jij helemaal goed, vaak wil ik dit ook toepassen in praktijk, maar ben ik op de een of andere manier te snel vergevingsgezind :+! Wel blijf ik heel veel onthouden en daar kom ik moeilijk vanaf :n!

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 19:15

Ik ben niet zo snel boos, en als dit wel zo is, is het ook snel weer over. Maar toen mijn "vriendin" me op een lelijke manier liet zitten met een net aangeschafte jonge merrie waarmee zij mij zou helpen (ik was er ruim 15 jaar uit) kwam er nog net geen stoom uit mijn oren -:(-
Als ik dat geweten had, had ik een ouder paard met meer ervaring gekocht.

In dit geval was het voor mij "over en sluiten" _-:(

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 19:21

Ik blijf nooit lang boos, ik vertel mezelf dan altijd dat je met boos zijn an sich niks bereikt.
Vertel tegen de ander dat je er niet van gediend bent, en ga verder met je vrolijke leventje.

Laat je humeur niet verpesten door 1 iemand ;)

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 19:21

Meissie, je bent 19 jaar en omdat iemand een andere baan heeft geef je deze reactie:\

"Ik heb de hele avond gehuild, en ben huilend in slaap gevallen... "

Moet zeggen, vind het erg overdreven. Heb je met haar hier over gesproken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 19:24

Mear schreef:
Meissie, je bent 19 jaar en omdat iemand een andere baan heeft geef je deze reactie:\

"Ik heb de hele avond gehuild, en ben huilend in slaap gevallen... "

Moet zeggen, vind het erg overdreven. Heb je met haar hier over gesproken?

Als het iemand is die je goed vertrouwd en altijd voor je klaar staat, dan snap ik haar reactie wel. Zelf vertrouw ik ook weinig mensen. Dus zal het niet leuk vinden als iemand die ik wel vertrouw zo'n grapje bij mij zou uithalen. En daarnaast ben ik snel emotioneel.

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 19:27

love_western schreef:
Ene keer blijf ik 5 minuten boos. Maar 1 persoon hoef ik echt niet te zien, want dan komt de stoom alweer uit mijn oren. Maar ik doe gewoon schijnheilig tegen hem. En zeg netjes altijd hoi als ik hem tegen kom. Maar het liefst vlieg ik hem aan, maar wil mij niet verlagen tot zijn niveau.

Ow jij ook al -:(- ohhhh als k mocht he! ~~}>
Als mn knol iets stoms uit haalt, ben ik 5 minuten boos, en dan doet ie iets grappigs en lig ik ondertussen dubbel! :+

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 19:29

Euhmm... Daar moet ik even over nadenken. Het ligt eraan of ik lang boos ben of niet. Ik ben al zovaak gekwetst en diep beledigd, maar al gauw vergeef ik het de mensen. En dan beginnen ze weer, ze gebruiken me gewoon, ik vergeef ze toch wel weer. Ik heb wel een geprobeerd langer boos te blijven, het uitte in een huilende vriendin die haar vader op mij af heeft gestuurd. Boos blijven kan dus blijkbaar niet...

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 19:32

Ik vind niet dat we als buitenstaanders kunnen oordelen over de reactie van TS. Sommige mensen zijn heel gevoelig of hebben dingen meegemaakt in het verleden, waardoor dit soort dingen in het verkeerde keelgat kunnen schieten en het vervolgens zo'n reactie opwekt. Kan allemaal, dus om te zeggen of het overdreven is.. je kent de achtergrond niet dus oordeel ook niet te snel.

Ontopic: Bij mij hangt het af van de streek die mensen me flikken of van de mensen zelf, wie het is. Vroeger bleef ik wel heel lang boos, maar ik heb dmv therapie geleerd om m'n boosheid iets onder controle te krijgen/houden. Daardoor kan ik beter relativeren en het van de andere kant bekijken, wat het makkelijker maakt om bepaalde dingen naast me neer te leggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 19:32

3 minuten :')
Ik ben heel erg slecht in boos zijn, en als ik het ben is het zo weer over.
Maar als je het écht te bont maakt kan ik ook rustig een week boos op je zijn, komt alleen eigenlijk nooit voor.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 19:39

Ja, ik kan heel lang boos blijven. Zolang iets niet is opgelost (dus dat diegene weet waar ik boos om ben) is het niet goed. Dan kan ik wel met diegene praten als die tegenkom, maar het blijft er zitten. Dat varieert van anderhalf jaar, tot nooit meer goedkomen..

Maar heb daar laatst ook wel over zitten denken hoor, dat mensen het bij mij dan echt afgedaan hebben. En dat ik dit vooral met meerdere mensen heb..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 19:43

Ik ben een enorme driftkop, maar de emotie kan ook na 5 a 10 minuten alweer weg zijn.
Als het iets ernstigs is ben ik wel heel haatdragend, ik heb een geheugen als een olifant voor dingen die me gekwetst hebben en mensen kunnen heel erg ver bij me gaan maar als het over is, is het ook echt over. En ik ben erg gemeen als mensen het bij me verbruid hebben, want ik ben dan echt op mijn hart getrapt.

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 19:43

de ene reageert wat heftiger dan de ander ;)
ik ben nooit boos ,echt nooit. de eerste fase ben ik chaggi en daar ben ik het vergeten. boos worden lukt me niet haha :')
als ik wel echt boos ben, dan heb je iets niet goed gedaan :)