Angst voor bossen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Angst voor bossen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 00:22

Hoihoi,

Wij verhuren een appartement in ons huis in Zweden, en hadden vorige week gasten die het bos eng vonden. Ze hebben nooit één voet in het bos gezet. 's Nachts moesten alle ramen potdicht omdat ze bang waren dat er iets binnenkwam... ik zet 's Nachts altijd mijn ramen wijdopen om gefascineerd te luisteren naar alle beesten die ik hoor. (Even voor de duidelijkheid: een bos hier is niet zoiets als de veluwe, maar echt een bos dat de komende 100 km niet meer ophoudt. Oftewel: the middle of nowhere.)

We hebben hier lynxen, wolven, elanden, herten, zwijnen, soms beren, vossen en noem maar op... dat er vorige week een kadaver van een hert in de tuin lag, moet de gasten hun angst niet heel goed hebben gedaan.

Nog meer mensen die angst hebben voor bossen?

Shirley

Re: Angst voor bossen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 00:29

Nee :D
Kan me er niks bij voorstellen en ach, zo lang er nog geen halfafgekloven toeristen in je achtertuin liggen ... :))

Maar waarom huren die mensen bij jullie dan, ze weten toch hoe de omgeving is ?

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 00:32

Ik kan me eeeeenigszins de angst voorstellen, maar wat Shirley zegt: dat moeten ze toch van tevoren geweten hebben? :=

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 00:35

Ik heb geen angst voor bossen maar als er een beer naar binnen kijkt of een linx over mn bed sluipt ik denk dat ik dan toch niet blij word. leuk hoor die dieren en geluiden maar niet te dichtbij graag. Ik zal daar ooki niet vrijwillig in mn eentje naar buiten gaan.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 00:40

Nadat ik een keer midden in de nacht op een vreemde plek (hotel ergens in Duitsland) midden in de nacht ineens de kat van de buren midden in de nacht op mijn bed had in mijn hotelkamer had (en me echt het rambam geschrokken ben, omdat ik het niet wist en ook niet had verwacht en de eigenaren van het hotel me ook niet hadden gewaarschuwd) , ben ik een stuk voorzichtiger om alles wagenwijd open te zetten. In een vreemde omgeving en met name in een vreemd huis hoor je alle vreemde geluiden. Dus dat je in een vreemde omgeving wat voorzichtiger ben, kan ik helemaal begrijpen. Maar het huis overdag niet uitgaan, dat zou me te ver gaan....

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 00:47

Een hert? :oo dat betekend dus gewoon dat er wolven of een beer in je tuin hebben gezeten 's nachts := dat je 's nachts alles dichtdoet omdat je bang bent dat iets uit het bos je kamer inwandelt kan ik nog wel begrijpen, maar gewoon zo overdag het bos niet indurven? Hebben ze ook verteld waarom ze het bos niet in durven? :P

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 00:48

Een hert kan ook gewoon dood vallen in je tuin, nav een aanval van een roofdier, of na een hartstilstand....

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 00:51

Zo, die hadden beter hier vakantie kunnen houden, wat een slimmerikken....

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 00:54

Nou als er ergens beren zitten ben ik niet zo blij overdag hoor, heb er gewoon geen ervaring mee.

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 00:57

Cassidy schreef:
Een hert kan ook gewoon dood vallen in je tuin, nav een aanval van een roofdier, of na een hartstilstand....

Kan ook, maar het idee dat die beesten daar gewoon kunnen komen :x

Ts was het hert aangevreten? :))

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 01:02

Och nee heerlijk juist al die geluiden! Heb afgelopen zomer nog in een tentje in Spanje gelegen en 's nachts vechtende honden naast m'n tent gehad en hongerige wilde zwijnen met jongen :=

Beetje apart van die toeristen wel, het lijkt me toch dat je wel een beetje een idee hebt van de omgeving waarin je terecht komt.. Als het zo erg is dat je er geen stap durft te zetten zou ik toch voor een andere locatie gaan :')

Vhagar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 01:04

Sommige mensen vinden het gek als ik in het donker door het Amsterdamse bos fiets.
Ik zing dan altijd:
Ben niet bang voor de potloodventers,
In het bos, in het bos..
:P

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 01:07

Laura_Zodine schreef:
Sommige mensen vinden het gek als ik in het donker door het Amsterdamse bos fiets.
Ik zing dan altijd:
Ben niet bang voor de potloodventers,
In het bos, in het bos..
:P

_O-

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 01:10

das ook niet fijn maar een eland of een beer voor me , mwah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 02:43

snachts vind ik het wel eng in het bos ja :') maar overdag niet hoor, en ik zet ook zo alle ramen wijd open snachts, maarja ik woon in lelystad, het enige wat er binnen kan komen is een inbreker of een mug :P

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 02:51

En dat vind je niet beangstigend :wow: ?
Ik haat muggen ...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 04:53

wij gaan geregeld in het donker naar het bos met de hondjes, eerlijk gezegd als ik alleen ben ben ik ook neurotisch aan het draaien en omkijken(en dank schrikken omdat ik denk dat er voor me iets gebeurd). Absoluut niet bang voor wilde dieren, maar mensen met kwaad in zin...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 09:01

Nou ik ben niet bang voor bossen maar ik zou 's nachts toch ook mooi alles dicht doen als ik daar zat.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 09:03

Ik zou liever 'snachts door een bos wandelen dan door de gemiddelde achterbuurt eigenlijk. Vind sommige mensen veul enger dan wilde dieren :o

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 09:47

Precies troi :D

Wij wonen ook wat afgelegen en mij wordt vaak gevraagd of ik nooit bang ben ... nou eigenlijk niet, voel me in de stad of in een woonwijk onveiliger :))

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 09:48

Nou eerlijk is eerlijk..sommige bossen kom ik ook niet graag..van die dennenboombossen, waar het heel dicht bebost is. Bij mij ligt t meer aan het feit dat ik een ster in verdwalen ben en gewoon echt gee orientatie vermogen heb en dat maakt me angstig..of ik de weg wel weer terug vind :P
Vorig jaar woonden wij midden in het bos..heerlijk, de ramen open, de diergeluiden, de geur als het geregend had..maar erdoor lopen in mn uppie, met de honden, nee dat was geen favo bezigheid op bepaalde gedeeltes.
Nu wonen we aan het bos ipv er middenin, dus eerst wijds en dit bos benauwd me niet..er is overzicht, de ruiterpaden zijn duidelijk..en je komt wel iemand tegen..in het bos waarin we woonden, konden we gerust 3 uur wandelen, zonder ook maar iemand tegen te komen = niet prettig.

Heb dus geen angst voor de dieren, maar meer vanwege het voor mij onoverzichtelijke gevoel haha.
en net wat Troi al zegt..dan toch liever door het bos, dan door sommige wijken :P

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:05

Lijkt me juist heerlijk. Die rust en dan alleen die dieren. Die zijn vermoedelijk banger voor de mens dan wij voor hun hoeven zijn.

packer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:14

Hahaha, zo te horen hadden ze beter een centerparkje kunnen huren -O-

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:35

Als het donker is word ik ook bang in het bos. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:22

Die dieren doen inderdaad helemaal niets. Mensen vallen ze niet aan. Ze zijn over het algemeen verschrikkelijk schuw, en zijn banger voor jou dan jij voor hen. Het hert was aangevreten, waarschijnlijk door een lynx (kan je zien aan of de ribben op waren gegeten of niet, wolven krijgen ze niet weg).

Beren zie je hier vrijwel nooit, ze zijn er heel soms. Wolven xijn er wel steeds meer, er zijn hier in de buurt twee troepen, één van zes en één van acht. Overdag kan je gewoon het bos in, dan doen ze niets. Je wordt waarschijnlijk wel bekeken, maar dat maakt verder niets uit.

's Nachts het bos in gaan is echter de goden verzoeken, maar dan nog. Ramen kan je gewoon openzetten. Deuren moet je echter wel dichthouden, wij hebben vroeger een keer 's nachts de deur vergeten dicht te doen (van een stuk huis dat we niet gebruiken), en troffen we wel de pootafdrukken van een lynx aan. Maar dan nog, als zo'n dier iemand aan hoort komen, is hij als sneeuw voor de zon verdwenen.