Ik ben afgelopen weekend een weekendje weg geweest met een groep oude vrienden die ik een paar jaar niet meer had gezien.. het was gelijk weer als vanouds en dus supergezellig gehad
Echter.. met 1 van hun was het even te gezellig.. als je begrijpt wat ik bedoel..
We waren allemaal niet nuchter.. dat is geen excuus maar als ik nuchter was geweest was het nooit gebeurd..
Echt superveel spijt heb ik er niet van maar het voelt gewoon raar.. ook omdat hij 1 van de beste vrienden van mijn ex was.. (via mijn ex ben ik ook in deze vriendengroep terrecht gekomen.. )
Maar nu ben ik dus bang dat hij er meer in ziet dan ik..
We hadden met de groep afgesproken dat ik over een paar weken weer mee zou gaan naar een festival.. en dat ze wel een kaartje voor me zouden regelen..
Toen ik gister net thuis kwam van het weekendje weg/festival kreeg ik een appje van hem dat hij al een kaartje voor me heeft gekocht en dat ik die voor mijn verjaardag krijg van hem.. hij vroeg ook of ik dan bij hem bleef slapen en of we dan ook gezellig met z'n tweetjes ergens een hapje gaan eten..
Hoe in godsnaam maak ik hem vriendelijk en zonder te kwetsen duidelijk dat het voor mij een eenmalig iets was.. dat ik vrienden wil blijven.. en dat hij er verder niks achter moet zoeken..
Normaal bij iemand die ik niet goed ken kan ik heel hard en duidelijk zijn.. maar in deze situatie weet ik me echt geen houding te geven.. aangezien ik de groep (en hem dus) over een paar weken weer zie en geen ongemakkelijke situatie wil krijgen..
Hellup!
Altijd leuk dit soort dingen.
Gewoon zeggen "Leuk voor de gezelligheid, maar ik zoek er verder geen relatie o.i.d. in. "
zeg gewoon dat je een relatie of meer niet ziet zitten voorlopig. En het spijt je uiteraard.