Even een vraagje waar ik al een tijdje mee rondloop. Weet niet of het hier goed staat, zo niet dan verplaats hem maar

Ik wil al sinds een klein meisje een eigen paard. Ik wil het echt heel graag, maar heb ervoor gekozen om eerst mijn leven op de rit te hebben voordat ik hieraan wil beginnen. Ik heb een Reeks opleidingen achter elkaar gevolgd en ben zo langzaamerhand omhoog geklommen. Inmiddels zit ik in de afrondende fase van mijn HBO opleiding en hoop ik ergens in oktober/november af te studeren.
Ik ben een typ die van te voren alles goed doordacht en dichtgetimmerd wil hebben. Ik wil geen dier kopen met het risico dat ik het paard niet kan betalen en hij weg moet.
Nu zie ik hier genoeg mensen die zelf studeren en hun paard gewoon betalen van hun studiefinanciering en daarmee ook nog uitkomen.
Ik heb zelf een spaarrekening waar een gemiddeld gezin alleen maar van kan dromen (tenminste, in mijn omgeving), maar als ik daar de aankoopsom van het paard vanaf haal, en wat tuig e.d., dan blijft daar nog ongeveer de helft van over.
Door mijn instelling loop ik mijn eigen dromen/wensen in de weg.
Ik vraag me dus af, hoever moet je gaan in de zekerheid, of moet ik gewoon de sprong wagen en we zien wel waar het schip strand?
Zijn er hier mensen die deze sprong gewaagd hebben? wat heeft jullie gedreven in jullie keuze en welke afwegingen hebben jullie gemaakt?