hoe doen jullie dat op vakantie....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Angeliquee18

hoe doen jullie dat op vakantie....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 18:42

Elk jaar is het weer zo ver, vakantie's. Best leuk zal je zeggen, is het ook. Elk jaar ga ik wel ergens naar toe, genieten doe ik zeker. Maaar... me beestenbende -O- ik mis ze altijd zo verschrikkelijk. Mijn dieren uit handen geven, ik ben echt een ramp. Honden gaan naar mijn vriend, ik heb een lijst geschreven, waar die op moest letten :o het slaat nergens op. Maar ik maak me altijd zo druk dat het fout gaat. Nachtmerries al gehad, honden dood. Ik zit er elk jaar weer tegen op, om m'n dieren achter te moeten laten. Tot huilend aan toe uitzwaaien.. pff word moe van me zelf ! Mijn paarden, staan 24/7 op het land. Worden goed verzorgt "schat, als er 1 ingeslapen moet worden, ben jij daar bij he?" Mijn vriend keek me aan als of ik gek geworden ben...

Hoe doen jullie dit in hemelsnaam... ik moet het toch eens los leren laten..
Ben ik echt de enigste die zo'n drama queen is? Mensen worden echt moe van me :o
En meenemen is helaas geen optie :(

KimD

Re: hoe doen jullie dat op vakantie....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:45

Niet gaan. Ik kan het helaas ook niet en vind het verschrikkelijk om de zorg over te dragen, dan blijft er maar een optie over. Niet gaan. :)

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:48

Ik heb alleen een paard, en laat die door een hele goede vriendin doen, dan weet ik zeker dat het prima met haar gaat.
Heimwee blijf ik alleen wel houden haha.
Lastig hoor je probleem!
Legt toch beslag op je vakantie

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:49

tot nu toe weet je eigenlijk al dat het altijd goed gaat. Als je iemand regelt waar je een goed gevoel bij hebt moet je het toch even voor die periode kunnen loslaten, het is zo zonde als je daardoor niet fijn op vakantie gaat!

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 18:56

Ik vertrouw er inderdaad ook wel op dat het goed gaat.. anders laat ik ze zeker niet achter. Mijn vriend zorgt harstikke goed voor ze hoor. Maar net zoals met loslopen buiten, ik weet precies wanneer mijn hond wel of niet terug komt ( beagle ) mijn vriend let daar niet zo op. Neem ik hem niet kwalijk, ik ken ze gewoon veel beter. Heb hem dan ook gezegt dat ze niet los mogen :) of als 1 van m'n beesten ergens pijn heb.. ik weet gelijk hoe en wat..

Ik vind het zelf ook vervelend hoor. Ik wil inderdaad ook gewoon lekker kunnen gaan en alles los kunnen laten. Uiteraard geniet ik ook wel.. maar toch altijd op me telefoon kijken of ik niet gebelt ben... 5 keer op een dag vragen hoe het gaat.. en ze gewoon zooo erg missen.. echt bizar hoeveel dieren in je dagelijkse leven er bij horen. Ik ben echt alles kwijt als ze er niet zijn. En dan nachtmerries.. ik droom echt serieus een aantal per week dat er een beest doodgaat...

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:58

Voor alle dieren regel ik oppas/verzorging. Ik zorg dat ze allemaal bij de juiste mensen achter blijven, met inderdaad sommige wel een beschrijving erbij. Maar eigenlijk kennen de mensen waar ze bij achter blijven, de dieren al.
Eerlijk gezegd ga ik dan ook heerlijk gerust op vakantie. Natuurlijk denk ik wel eens aan ze en krijg ik een berichtje over hoe het gaat.. Maar eerlijk gezegd heb ik dat heimwee niet. Ik kan genieten van mijn vakantie, mijn dieren zijn goed ondergebracht. Natuurlijk is het altijd weer fijn om ze weer te zien bij thuiskomst.

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:59

In de vakantie kan ik ook wel genieten dat ik verder niets "moet". Ik hoef niet te zorgen dat ze allemaal op tijd eten/drinken/verzorgd/uitgelaten worden etc.
Heerlijk om de tijd even te vergeten.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:01

Nooit last van gehad.. Maar had toen ook nog geen hond waar ik zo gek op ben.

Eerste jaar dat ik op vakantie ging en mijn hondje dus achterliet..

Allereerst een week weg geweest zonder haar (geen vakantie, theaterproductie) dat viel nog wel mee en ook zij trok dat wel, hoewel ze na dag 4 wel erg down werd en telkens bij de deur lag, maar het was wel te doen.

Ze was lekker happy toen ik thuis kwam :P

https://www.facebook.com/photo.php?v=10 ... =3&theater

Daarna 10 dagen op vakantie geweest met de hond, gewoon in Nederland. Heeeerlijk. Wat hebben we samen genoten. Zo fijn om je diertje gewoon bij je te hebben.

Toen 14 dagen weg geweest - Duitsland en Engeland - en kon op het laatst wel huilen, man wat mistte ik mijn hondje.

En zij mistte mij ook. Het enige wat ze wilde was naar buiten voor de behoeftes en voor de rest heeft ze dagen voor de deur gelegen.. Kijken en maar kijken. Ze at haast niets, dronk haast niets en met dat warme weer was dat best zorgelijk. Pa nam haar wel mee naar het bos etc voor afleiding, maar echt plezier had ze er niet in. Ze liep constant terug naar de auto, want ze wilde gewoon naar huis, zodat ze weer bij de deur kon liggen.

Nu ik dat weet vind ik het al helemaal verschrikkelijk.. Ga morgen weer voor een week weg, naar Bulgarije. Ben nu net thuis en ze is helemaal euforisch en blij.. Loopt constant achter me aan en houd me goed in de gaten. En dan ga ik weer weg. Arm ding. Bah..

Heb het verder wel leuk gehad en ga het ook leuk hebben. Maar volgend jaar ga ik zeker alleen maar naar vakanties kijken waar ik haar naar kan meenemen :)

De paarden mis ik ook, maar langer niet zo als de hond, want zij missen mij niet :P, en dus dat trek ik nog wel.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:43

Ik mis mijn beestjes dramatisch, maar zorg dat ze niets tekort komen.
Dit jaar komt er een Bokker in mijn huis die ik 100% vertrouw. Zij krijgt de sleutels, op stal weten ze dat ze kan komen, ze is al eerder wezen logeren dus ik weet dat het klikt tussen haar en hond en katten.

Zij een (hopelijk :D ) fijne vakantie in weer eens een andere omgeving, ik geen zorgen over het thuisfront.

Perfect!

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:04

Nope je bent niet de enige..

De honden gaan naar een honden hotel en dat gaat goed. Alleen mijn paard. Alsof hij het ruikt, er gebeurd altijd iets met hem als ik er NIET ben.. Oftewel in een land ver van hem zit en niet hem kan verzorgen ect. Dan gaan zijn 4 linker benen in actie en heeft hij wat. Dus ja.. Paard uit handen geven vind ik heel moeilijk. Daarom heb ik ook meerdere verzorgsters al versleten.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 21:55

Hier geen dieren meer in huis, toen we nog een paar hadden stond hij in volpension 24/7 op het land dus die had ons echt niet nodig. Hond is altijd naar pension gegaan.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 21:57

Ik ga ook nooit weg ... mis ze al na een paar uur :o

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 22:51

Nou ben in ieder geval blij dat ik niet de enige ben haha !

@ Adawi, ja dat heb ik dus ook ! Aan de ene kant vind ik het lekker, echt even de tijd voor je zelf. Voor de rest draait het altijd 24/7 voor m'n dieren... maar dat heb ik na een dag ook wel weer voor gezien haha.

@ ElineS, wat een geweldig leuk filmpje zeg! Haha zo svhattig, maar lijkt me dan nog moeilijker als je eigen hond je nog zo erg mist. Dat hebben de mijne dan weer niet.. die vermaken zich wel haha, zorg ook altijd dat ze met ze 2e blijven in een vertrouwde omgeving. Net een weekendje weggeweest, kwam vandaag terug. Ze werden helemaal gek haha.

@ delerium, dat is helemaal prettig als iemand in je huis komt. Te komen ze zeker niet... maar dan nog haha. Ik ken ze gewoon door en door. Ik en m'm honden zijn echt 24/7 samen. Gaan vrijwel overal mee naartoe.. dus ben heel benieuwd hoe het m'n vriend afgaat haha.

@ duifje, oohw daar ben ke helemaal mooi klaar mee.... lijkt me dan nog lastiger om weg te gaan.. ik heb idd wel altijd iets achter de hand, dat ik zo snel mogelijk weer in holland kan zijn..

@ _nadia_ haha ja dat kan idd ook. Mijn paarden heb ik ook zoiets van die redden zich wel. Kruimel van 2 jaar die mist toch niks als ik er niet ben. En de ander is blij als die af en toe een aai en wat lekkers krijgt haha.

@ shirley, een paar uur lukt me nog wel gelukkig.. een weekend ook nog... maar anderhalve week..... veeelste lang haha.

FD_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 22:53

Pjieuw, ik ben dus niet de enige :o , 2 jaar terug ongeveer, leuk een weekje weg naar zee, mn haflinger was in goede handen, maar had zo heimwee dat we 2 dagen eerder naar huis zijn gegaan, kon er niet van slapen, zelfs niet van eten :o

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 23:03

Als het aan mij ligt ga ik helemaal niet op vakantie,maar voor de kinderen ga ik een week.
De honden gaan mee en halverwege de week ga ik nog een keer naar huis om alles te checken.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 23:07

Heel herkenbaar :j
Nog niet zozeer het missen (ik wil liever niet langer dan 12 dagen weg), maar wel de zorg (of moet ik zeggen "controle" :+ ) uit handen geven. Ook inderdaad bang dat de hond net dan een keer de poort uit kan glippen of een van de paarden ziek wordt.
Terwijl er voor de paarden eigenlijk niks veranderd en onze hond bij mijn schoonouders is, waar ze op mijn werkdagen ook is en waar ze helemaal thuis is.

Ik heb er vooral last van als we met het vliegtuig weg zijn. Zolang als ik met de auto ten alle tijden terug kan rijden, heb ik het iets minder.
Maar ik ga wel, eenmaal op de vakantieplek kan ik het gemakkelijker loslaten dan in de weken vooraf aan de vakantie.

We zijn dit jaar een keer langer weg geweest (19 dagen), maar dat is te lang. Mijn schoonmoeder vond het ook maar niks, bang dat ons oude hondje ineens dood zou gaan. Ze had al helemaal bedacht om haar dan in de vriezer te bewaren, zodat we nog afscheid konden nemen.
Heel lief, maar of dat nog zo'n goed idee was geweest...... Gelukkig is het niet nodig geweest.

Ik heb ook geen tips om dit gemakkelijker te maken. Alles is goed geregeld voor je dieren en bij twijfel de knop omzetten en je gedachten relativeren.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 23:18

Herkenbaar. Zorg dat ze in goede handen zijn en sta die gedachtes niet meer toe, jij bent de enige die dat kan.. Wees je bewust van wat je denkt (>>negatieve gedachtes) en realiseer je dat het onzin is, ga weer terug naar het hier en nu. Ik snap dat dat moeilijk is, maar het kan, echt waar..

irene_sarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 23:55

Heel herkenbaar. Mijn ene hond is echt mijn maatje, die als ik thuis ben áltijd bij me is. Haar zou ik echt nergens achterlaten om op vakantie te gaan. Om over de pony's nog maar niet te spreken... Nee, de zorg uit handen geven is echt niks voor mij. Lekker thuis blijven dus!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 00:37

Ik ga niet, hooguit een nachtje en past mijn man op.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 00:42

Ik ga ook liever niet, tenzij ze mee kunnen of toch op zijn minst mijn paard.
Mijn hond durf ik nog bij mijn vader te laten want dat zijn dikke maatjes.
Maar mijn merrie, ghut nee die hangt zo aan mij en is mijn alles en kan moeilijk zonder mij.
Na 2 dagen staat die vaak al te treuren en wilt ze niet eten dus dat wil ik dan niet.
De 3 andere paarden maakt het niet zo veel uit maar daar heb ik niet zo'n speciale band mee :)

Didoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 01:04

Ik wou zelf ook altijd m'n huisdieren meenemen vooral mn hond die ik al heel mn leven had ..
Die helaas gisteren al 2 jaar overleden is ,
Maar nu geen dieren en we brachten het hondje altijd na oma met bos dus dan was de bezorgdheid al wel wat weg groot vertrouwen lag bij oma :)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 01:08

Ik heb er ook een hekel aan. Ben in december naar las Vegas geweest, naar een concert van Shania team waar ik al 9 jaar op wachtte. Heb er zo lang naar uitgekeken!
Toen ik daar was kreeg ik een Facebook bericht van mij zus die mijn paard verzorgde. Dat alles goed ging. Ik begon acuut te janken dat ik terug naar huis wilde, en het concert was nog niet eens geweest:p
Op de avond van het concert ging het ook mis. Shania zong you're still the one met een paard op het podium. Heb er vrij weinig van gezien want ik zat weer keihard te janken omdat ik Mone zo miste:p
Het scheelt wel dat ik weet dat mijn paard in goede handen is bij mijn zus, maar ik mis haar dan zo verschrikkelijk....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 01:09

Ik moet straks 5 dagen op kennismaking kamp. En zie er nu al tegen op. Terwijl paps gewoon voor de dieren zorgt. Maar ik zie er tegen op, om 5 dagen mijn vrolijke kerel niet te kunnen zien. Door hem zit ik de laatste weken weer goed in mijn vel. Daarvoor was ik echt een wrak door het gemis van mijn 2 hondjes, die dit jaar zijn overleden.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 01:24

Met "mijn vrolijke kerel" bedoel je je hondje toch, niet je vader ;) ?

chikohaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 01:28

Ik ken het gevoel, en daarom ga ik dus niet op vakantie. De rust die een vakantie zou moeten geven, geeft het mij niet, ik slaap geen nacht, alleen al om zorgen om de dieren die thuis zijn. Noem t kinderachtig :D Maar voor mij geen vakantie!